۳۶۱۰۶۰
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

استخراج طلای ناب از خاک تیره

پیش از این ذخیره کانی سنگ مجتمع صنعتی و معدنی زرشوران ۷میلیون تن برآورد شده بود اما در حال حاضر به ذخیره ۱۰۸ میلیون تن دست پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: پیش از این ذخیره کانی سنگ مجتمع صنعتی و معدنی زرشوران ۷میلیون تن برآورد شده بود اما در حال حاضر به ذخیره ۱۰۸ میلیون تن دست پیدا کرده است.

محمد احمدی مدیرعامل مجتمع صنعتی و معدنی زرشوران در جمع خبرنگاران عنوان کرد: عملیات اجرایی پروژه استخراج طلا از معدن زرشوران در سال ۱۳۸۹ با سرمایه حدود ۲هزار میلیاردی آغاز و با انتخاب پیمانکار داخلی صاحب تکنولوژی ادامه پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: این مجموعه به طور رسمی در آبان ماه سال ۹۳ افتتاح گردید و در جریان فعالیت خود طی این سال ها اقدام به تکمیل خطوط و افزایش ظرفیت کرده و موفق شدیم تا ۱۷۵ کیلوگرم طلا و ۱۸۰ کیلو گرم نقره را در بورس پذیرش و عرضه کنیم.

احمدی اذعان داشت: این مجتمع از دو بخش صنعت و معدن تشکیل شده و ۱۰ میلیون متر مکعب استخراج مواد معدنی که در حد کلاس جهانی هستند را در برنامه داریم.

مدیرعامل مجتمع صنعتی و معدنی زرشوران همچنین اظهار کرد: عیار متوسط طلا با آزمایشات انجام شده ۴ppm تعیین و در این معدن ۳۰۹ هزار تن مواد معدنی استخراج داشته ایم که شامل نقره ۲pmm ، جیوه ۴pmm، آنتی موان ۸ درصد و آرسنیک ۷ درصد می شود.

وی بیان کرد: باید به این نکته اشاره کنیم که در برنامه یک ساله تدوین شده تولید ۶۰۰ کیلوگرم طلا در دستور کار قرار گرفته و از اول سال جاری تا کنون موفق به استخراج حدود ۱۳۷ کیلوگرم طلا شده ایم.

احمدی در خصوص میزان رشد استخراج معدن زرشوران بیان کرد: در چهار ماهه ابتدای سال ۹۵ نسبت به چهار ماهه ابتدایی سال گذشته تولیدات طلا ۴ برابر افزایش داشته و همچنین مواد معدنی با افزایش یک و نیم برابری مواجه بوده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار متر حفاری صورت گرفته و در حال حاضر اسناد مناقصه ۳۰هزار متر حفاری مهیا شده و در آینده نزدیک ارائه خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع صنعتی و معدنی زرشوران در خصوص نحوه نظارت بر عملکرد این مجموعه گفت: آزمایشات خود کنترلی توسط استاندارد صورت گرفته و در بحث حفاظت محیط زیست دو دستگاه پایش آنلاین در محل انباشت باطله ها به کار گرفته شده تا به صورت برخط اطلاعات برای بررسی و کنترل ارسال گردد و علی رغم پایش های همیشگی و بر خط ،برنامه تحقیقاتی استخراج آنتی موان از باطله ها را نیز خواهیم داشت.

احمدی ضمن اشاره به طرح توسعه و افزایش سطح تولید با ورود ۶۰۰ هزار تن مواد استخراجی و سرمایه حدود ۴ و نیم میلیون یورو که در دست اقدام است افزود: در فضای پسابرجام به سمت تکمیل اطلاعات با ورود سرمایه گذاران و محققان پیش روی می کنیم و برای تأمین سرمایه طرح توسعه انتظار داریم ۴.۵ میلیون یورو مشارکت سرمایه گذاران خارجی را داشته باشیم که در این دوران تا کنون شرکت های معتبر استرالیایی، قزاقستانی، گرجستانی و فرانسوی از این مجتمع بازدید کردند و علاقمند به شرکت در مناقصه ها هستند.

وی در خصوص مذاکرات صورت گرفته گفت: مذاکراتی با کشور قرقیزستان انجام دادیم تا با انتقال تکنولوژی و افزایش مطالعات بتوانیم طلای ۹۹۶ استخراجی را به طلای ۹۹۹ استاندارد جهانی که قابلیت عرضه در بورس لندن را دارا هست برسانیم.

احمدی همچنین گفت: به ظرفیت استخراج حدود ۲هزار متر مربع در روز دست پیدا کرده ایم و سال گذشته ۱۴۰ کیلوگرم شمش طلا در بورس به فروش رسید و حدود ۱۵۳ میلیارد ریال درآمد در پی داشت که این میزان در چهار ماهه اول سال ۹۵ با ۳۰ درصد افزایش به ۱۹۷ میلیارد ریال رسیده است و در آینده نزدیک تولید سنگ های قیمتی تراورتن را نیز در برنامه خود گنجانده ایم.

وی درباره اشتغالزایی این مجموعه عنوان کرد: در حال حاضر ۶۷۵ نفر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند که با گسترش تولید این تعداد به هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد و ۱.۷ بیکاری شهرستان تکاب از این طریق مرتفع می گردد.

مدیرعامل مجتمع صنعتی و معدنی زرشوران در خصوص اقدامات حاشیه ای صورت گرفته تصریح کرد: تفاهم نامه ای بین این مجتمع صنعتی و معدنی با شرکت گاز به امضا رسیده که طی آن تا سال ۹۶ روستاهای اطراف از گاز بهره مند می شوند و همچنین نیروگاه CHP به عنوان نیروگاه پاک راه اندازی می کنیم که علاوه بر تولید برق جوابگوی نیازهای ما نیز باشد.

وی درخصوص وضعیت سرمایه مالی زرشوران بیان داشت: در کنار سرمایه ۲هزار میلیاردی در نظر گرفته شده برای مجتمع زرشوران قرار دادی بالغ بر هزار و ۶۶۹ میلیارد ریال با پیمانکاران منعقد شده که از این بین حدود یک و نیم میلیارد صرف دستمزد و سالانه ۵ میلیارد هزینه در شهر داریم و به این ترتیب یک رفاه نسبی برای مردم این منطقه ایجاد کرده ایم.

احمدی همچنین از ذخیره این معدن چنین یاد کرد: پیش از این ذخیره کانی سنگ مجتمع صنعتی و معدنی زرشوران ۷میلیون تن برآورد شده بود و در حال حاضر به ذخیره ۱۰۸ میلیون تن دست پیدا کرده ایم.

وی در پایان اذعان کرد: در دنیا جایگاه ۵۴ تولید طلا را دارا هستیم و همچنین رتبه چهارم تولید طلا در آسیا را به خود اختصاص داده ایم که طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۹۷ قصد داریم به رتبه دوم آسیا دست پیدا کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با تمام وجود غمگینم، با این همه ثروت چقدر فقیر داریم، خدایا باعث و بانی فقر مردم کشورمون رو نابود کن. آمین

    • شهروند تکابی

      من تکابی هستم جایی که معدن نامبرده در اونجاست دروغ میگن که از پول طلا برای ابادانی شهر استفاده میکنن.کوچه های اسفالت نشده .جوانان بیکار.فقر داره از سر روی شهر میباره یه شهر نود هزار نفره یه ساختمون یا نما که به چشم بیاد نداره.کارگرا همه از شهر پیمانکار ونماینده مجلس میاندواب اورده میشن .از سهم طلا فقط سم ارسنیکش به خورد ما میره چند سال پیش اب اشامیدنی شهر تا استانه فاجعه پیش رفته بود که با مرگ چند گاو که از سد مربوطه اب خورده بودند اب اشامیدنی برای چند روز قطع شد.ومرگ دسته جمعی جمعیت اتفاق نیفتاد.منم که دارم الان مطلبو مینویسم خونه زندگیمو از زور بیکاری برداشتم اومدم تهران.

    • بدون نام

      ما موندیم بااین همه ذخایرمعدن ونفت اینقدرفقیرتو کشورداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج