جاباما
۳۶۰۹۵۱
۲۴ نظر
۵۰۰۵
۲۴ نظر
۵۰۰۵
پ

خودروی چینی بهتر است یا خودروی ایرانی؟

نایب رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین گفت: هر ساله با شروع فصل تابستان میزان سفرهای زمینی مردم به نقاط مختلف کشور افزایش پیدا می‌کند و به تبع میزان مصرف لوازم یدکی نیز اعم از روغن، فیلتر و قطعات سنگین نیز بالا می رود.

خبرگزاری ایلنا: نایب رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین گفت: هر ساله با شروع فصل تابستان میزان سفرهای زمینی مردم به نقاط مختلف کشور افزایش پیدا می‌کند و به تبع میزان مصرف لوازم یدکی نیز اعم از روغن، فیلتر و قطعات سنگین نیز بالا می رود.

کاظمی ادامه داد: اما اکنون با گذشت یک ماه از فصل تابستان هیچ تحرکی در این صنف دیده نشده و وضعیت مانند سابق است و طولانی شدن این رکود در چند سال اخیر سبب شده به اعضای این صنف آسیب جدی وارد شود.

وی تصریح کرد: صنف تعمیرکاران خودرو وابسته به تمام مجموعه های اقتصادی است و به طور مستقیم با صنعت ارتباط دارد. به طور مثال ماشین آلات معدنی و کشاورزی اگر فعال باشند به سرویس و قطعات یدکی نیاز دارند. یا کارخانه ها اگر مشغول باشند میزان تردد و رفت و آمد خودرو‌ها بیشتر می شود. در حالی که در چند سال اخیر چنین چیزی مشاهده نشده است.

کاظمی با اشاره به رونق بازار خرید و فروش خودرو اظهار داشت: در چند ماه اخیر شاهد رونق دوباره بازار خودرو بوده‌ایم که با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی انتظار داریم این رونق ادامه دار باشد اما موضوع این است که این رونق بیشتر در خصوص خودرو های صفر کیلومتر بوده و بالطبع این خودرو ها تا دو -سه سال احتیاجی به تعویض قطعات ندارند.

وی در خصوص خودروهایی که اکنون مراجعه بیشتری به تعمیرگاه ها دارند گفت: خودروهای تولید داخل دارای عمر مشخصی هستند و بعد از آن برای تعویض قطعات مراجعه می کنند اما مراجعه خودروهای چینی در سال جاری به شدت افزایش پیدار کرده که با توجه به خارجی بودن آنها و بالطبع شرایط بهتری که تولید کننده های چینی نسبت به خودرو سازان ایرانی دارند انتظار نداشتیم به زودی این خودرو ها نیاز به قطعات یدکی داشته باشند به طوریکه اکنون خودروی MVM در صدر این دسته از خودرو ها قرار دارد

کاظمی تصریح کرد: با این وجود می‌توانم بگویم کیفیت خودرو های ایرانی و قطعات یدکی آنها بسیار بهتر از خودروهای چینی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه ماشین ایرانی ونه چینی خوبه

    • سینا

      خودروهای چینی

    • محمدی

      نبود نظارت وبودن با زاردردست مافیا بهتر ازاین نمی شود

    • میرزا

      با سلام و خسته نباشید :پس برای چه به صورت کامل و شفاف این موضوع را از طریق تلویزیون و صداوسیما دراختیار مردم قرار نمی گیرد، حالا که خودروهای ایرانی با کیفیت و قیمت پایین تر است لطفاً بصورت کارشناس مسائل را با مردم در میان بگذارید تا مردم هم به صنعت خودرو سازی داخلی گرایش پیدا کنند با تشکر

    • بدون نام

      هردوآشغال

    • بدون نام

      ممنون خیلی منتظر نظر یک مرجع ذی‌صلاح در این باره بودم که جاک بخرم یا پرشیا ELX. البته با همون پول بهم گفتن میشه رنو اسکالا خرید مونتاژ داخل نمیدونم مطمئن نیستم درست گفتن یا نه

    • بدون نام

      اشغالی بنام خودروی چینی پول وثروت ایرانیان را بر باد وجان هموطنان را درخطر
      وفقط جیب وارد کنندگان دولتی پر پول

    • جواد امامی

      با سلام . عزیز من به نظر من خودرو های چینی خیلی خیلی با کیفیت تر از تولید دزدان داخلی است و چون تعداد محصولات مدیران خودرو بیشتر است به طبع در صدر خواهد بود . ام وی ام از پژو داخلی خیلی سرتره . وقتی مطلب میذارید با فکر بگذارید ن چشم بسته

    • بدون نام

      مگه خودروی ایرانی هم داریم؟؟!!!!

    • ایلامی

      البته که سایپا وایران خودرو بهترین هستند!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کارمند ساپیا هستی

    • بدون نام

      آرزو میکنم هرچه زودتر مونتاژکاران داخلی به خاک سیاه بنشینند و واردات خودرو آزاد بشه.

    • بدون نام

      با سلام ،
      امیدوار فرهنگ ما ایرانی ها به جایی برسه که نتونن هر آشغالی رو به خوردمون بدن و بعد هم این آشغال ها رو با هم مقایسه کنن !!!!!

    • بدون نام

      به نظر من خودروی ایرانی که قطعات چینی رو به بهترین نحو ایرانیها روی پژو و پراید و ...میبندند خود چینیها که بلد نشستند قطعات تولید خودشان روی mvm ببندند.

    • محمد

      چند درصد از همین خودروهای داخلی ، قطعات چینی روشون نصب شده؟ آیا به نظر شما قطعات چینی ای که روی خودروهای داخلی نصب شده با کیفیت تر هستند یا خود خودروهای چینی؟

    • محمد

      ایشون از دید تعمیرکاران میگن، خوب معلومه خودرو ایرانی بهتره، چون از نمایندگی فروش میگیری و بعد یک هفته باید ببری تعمیرگاه برای تعمیرات

    • قنادزاده

      باسلام من خودم سی سال ماشین های ایرانی را سوار میشدم اما سه چهارسالی ماشین چینی دارم و واقعا راضیم تا این لحظه هم هیچگونه مشکلی نداشتم . هم مصرف سوخت و هم تمامی آپشن های استاندارد و بسیار عالی است.

    • بدون نام

      تعمیر کار ...مثل این میمونه که از روباه بپرسید مرغ بهتر یا پنیر خوب برای تعمیر کار محصول ایرانی بهتره

    • علي

      با سلام
      آقا يه جور ميگن خودرو ايراني يكي ندونه ميگه شايد واقعا ايران خودرو ميسازه...يه مشت آشغال از كشورهاي مختلف مونتاژ ميكنن بعد ميگن خودرو ساخت داخل...هروقت تونستن يه پيچ بسازيد بعد...
      لطفا به شعور مردم توهين نكنيد...

    • سید مهدی

      ایکاش این گارشناس اطلاعتت بیشتری داشت و سپس اظهار نظر میکرد. چندی پیش اتومبیل تیگو 5 شاسی بلند کمپانی چری را 90 ملیون یکی از دوستان خرید تمام امکانات رفاهی آن دقیقا همانند اتومبیل های گران قیمت ژاپنی . کره ای و اروپایی است با نصف قیمت آنان و کیفیت عالی. ضمنا هیچگونه آشنا و فامیلی در شرکت ام.و.ام. ندارم چین همه چیز میسازد با کیفیت طبق در خواست مشتری. متاسفانه وارد کنندگان ما بد ترین کیفیت را میخرند با قیمت های مفت و در ایران بعنوان کالای خارجی با قیمت های بالا میفروشند و حال اگر در این بین شرکتی بخواهد کالای با کیفیت از چین بخرد باید چوب دیگران را بخوردد.

    • جمشید

      سلام من ایرانیم ولی هنوز خودرو ایرانی ندیدم اگه منظورتون سهامداران سیری ناپذیراست ولی باید بگم شش ساله ایکس 33 چینی دارم وراضیم واصلا اذیت نکرده ولی خودروی مونتاژایرانی داشتم بارها توجاده موندم .

    • بدون نام

      سگ زرد برادرشغاله!

    • بدون نام

      مگه ایران هم خودرو میسازه

    • بدون نام

      چینی ....معلومه دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج