آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۳۵۵۸۶
۲ نظر
۵۰۳۴
۲ نظر
۵۰۳۴
پ

راهنمای سفر به ازبکستان

سفر به ازبكستان، كشوري كه زبان رسمي‌ آن فارسي نيست اما مردم در برخي از شهرهاي آن فارسي حرف مي‌زنند ؛ ازبكستان در روزگاري نه چندان دور به سرزمين ايران تعلق داشت و سفر به آن ، سفري هيجان‌انگيز خواهد بود

راهنمای سفر به ازبکستان

هفت صبح: سفر به ازبكستان، كشوري كه زبان رسمي‌ آن فارسي نيست اما مردم در برخي از شهرهاي آن فارسي حرف مي‌زنند ؛ ازبكستان در روزگاري نه چندان دور به سرزمين ايران تعلق داشت و سفر به آن ، سفري هيجان‌انگيز خواهد بود

سفر به آسياي ميانه و شهرهايي كه زماني نه چندان دور به سرزمين ايران تعلق داشتند مي‌تواند براي خيلي‌ها جالب باشد و حس نوستالژي خوبي براي آنان فراهم آورد. در اين شماره مي‌خواهيم تور متفاوتي را به شما معرفي كنيم و آن هم سفر به ازبكستان و شهرهاي تاشكند، سمرقند و بخاراست.

بخارا و سمرقند دو شهر مهم تاجیک‌نشین و فارسی‌زبان ازبکستان است كه بيشتر مردم بخارا تا امروز نیز به زبان فارسی با گویش ویژه آسیای مرکزی که امروزه به زبان فارسی تاجیکی معروف شده حرف می‌زنند که برخی منابع میزان فارسی‌زبانان این شهر را ۹۰درصد هم ذکر کرده‌اند. تاشكند پايتخت كشور ازبكستان است. زبان مردم تاشکند، ازبکی و پارسی بخاری است.

بخارا

راهنمای سفر به ازبکستان

بخارا از بزرگ‌ترین شهرهای فرارود و یکی از کانون‌های دانش و ادب ایران پس از اسلام است. اين شهر در سال ۱۰۰۰ ميلادي به تصرف سامانیان درآمد بعدها يعني در ۱۵۰۵ در تصرف ازبکان که از نوادگان تیمور بودند (شیبانیان) و به عنوان پایتخت خانات بخارا درآمد و نادرشاه افشار در ۱۷۴۰ میلادی این منطقه را به تصرف خود درآورد اما با مرگ او حکومت دوباره به ازبکان شیبانی رسید و در نیمه‌های سده نوزدهم میلادی روس‌ها با غلبه بر خان بخارا آن را ضمیمه امپراتوری خود کردند.


سمرقند

راهنمای سفر به ازبکستان

سمرقند یکی از مراکز تاریخی مردم تاجیک در آسیای میانه ‌است كه در سال ۲۰۰۱، این شهر باستانی در فهرست میراث فرهنگی جهاني يونسكو قرار گرفت. سمرقند که یونانیان آن را‌(ماراکندا) می‌نامیده‌اند، یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان شمرده می‌شود و توسط ایرانیان در اواخر سده ۱۴ پیش از میلاد در دشت حاصلخیز زرافشان به عنوان شهر منطقه کشاورزی پی نهاده شده و زمانی دراز در دوران هخامنشیان مهمترین شهر منطقه بوده‌ است.

راهنمای سفر به ازبکستان


جاده ابريشم

راهنمای سفر به ازبکستان

جاده ابريشم به طول ۱۴ هزار كيلومتر از شرق چين تا سواحل درياي مديترانه و شمال درياي آدرياتيك را بهم پيوند مي‌داد. در اين راه شهرهايي بودند كه هنوز هم موجودند و به حيات خود ادامه مي‌دهند. آسياي مركزي قلب و مركز اين راه بود و قلمرو كنوني ازبكستان مركز اين شاهراه بود.


موزه تاریخی تيموريدس

موزه تيموريدس در سال 2006 در تاشکند تأسیس شد و امروزه به عنوان یک شاخص مهم مطرح است. تمام ساختمان توسط آبشارهایی احاطه شده که نظر تماشا‌گر را به خود جلب می‌کند.

راهنمای سفر به ازبکستان

این موزه شامل بیش از ۳۰۰ سالن نمایش است که در مورد تاریخچه قدیمی هر ناحیه صحبت می‌کند. در میان این سالن‌ها تعدادی تصاویر از مسائل تاریخی زندگي در گذشته، با دستخطی منحصر به فرد که شامل اسلحه‌ها، لباس‌های قدیمی و سکه‌های مختلف وجود دارد، به چشم می‌خورد.

راهنمای سفر به ازبکستان



مدرسه تاريخي باراك خان

مدرسه تاریخی باراك‌خان در قرن ۱۶ ساخته شد. واضح است که روحیه اسلامی در آسیای مرکزی وجود دارد. همچنین دستخط‌های مشرقی غنی در اینجا وجود دارد. قرآن مشهور خلیفه عثمان نيز در اینجا نگهداری شده است.

راهنمای سفر به ازبکستان

این کتاب اولین نسخه کتاب اسلامی است كه شامل ۳۵۳ ورق پوست آهو با سایز بسیار بزرگ از نسخه اصلی است. برای قرن‌ها، این قرآن در شهرهایی مثل مدینه، دمشق و سپس در بغداد نگهداری می‌شد. سپس در قرن ۱۹ به سن پترزبورگ منتقل شد تا زمان قبل از شورش و بعد به آسیای مرکزی منتقل شد.


شرايط تور

سفر هوايي به مدت هشت روز به ازبكستان،‌ شهرهاي بخارا، سمرقند و تاشكند و بازديد از آثار تاريخي اين شهرها، ‌اقامت در هتل چهارستاره با صبحانه براي‌تان 550 هزار تومان به علاوه 995 دلار مي‌شود.
رفت و برگشت هوايي با خطوط ایران ایر، پرواز داخلی بخارا - تاشکند، دو وعده شام گرم همراه با موسیقی سنتی در تاشکند و بخارا، تمامی ترانسفر‌های فرودگاهی، شهری و بین شهری، مدیر تور فارسی زبان، راهنمای محلی، تمامی ورودیه‌ها‌ و پوشش بيمه از خدمات تور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حبیب کیانی

      خوب بود ولی در رابطه با چگونگی سفر . خرج سفر . واحد پول و ارائه راهکار در این خصوص توضیح بدهید

    • حمید افتخاری

      با سلام
      سفر کوتاهم به ازبکستان را بصورت ویدیو تقدیم می‌کنم

      https://www.youtube.com/watch?v=G-XB8mnVk5I
      امیدوارم به پسندید
      با احترام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج