جاباما
۳۴۷۰۵۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

«سفر سنتور» برای انتشار آماده شد

سیامک آقایی نوازنده سنتور چند ماه بعد از حادثه بریدگی عمیق دست خود با اجرای دوباره کنسرت «بازعشق» در تالار وحدت فعالیت های موسیقایی خود را از سر می گیرد.

خبرگزاری مهر: سیامک آقایی نوازنده سنتور چند ماه بعد از حادثه بریدگی عمیق دست خود با اجرای دوباره کنسرت «بازعشق» در تالار وحدت فعالیت های موسیقایی خود را از سر می گیرد.

سیامک آقایی نوازنده سنتور که مهر ماه سال ۹۴ بر اثر حادثه بریدگی از ناحیه دست دچار مصدومیت شدیدی شده بود چند ماه پس از این اتفاق و سپری کردن مراحل درمانی با اجرای دوباره کنسرت «بازعشق» در تالار وحدت و انتشار آلبوم «سفر سنتور» فعالیت های موسیقایی خود را از سر می گیرد.

«سفر سنتور» برای انتشار آماده شد

این نوازنده که به عنوان یکی از بهترین نوازندگان سنتور کشورمان در حوزه موسیقی ایرانی شناخته می شود، ساعت ۲۱:۳۰ روز ۲۲ مرداد ماه همراه با کامران منتظری نوازنده سازهای کوبه ای کنسرت «بازعشق» را برگزار می کنند. این کنسرت موسیقایی در ادامه کنسرت اردیبهشت ماه سال گذشته بود که با همین نام در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت و با استقبال مخاطبان نیز روبه رو شد.

آقایی و منتظری در این کنسرت که برنامه ریزی هایی نیز برای برگزاری آن در چند شهر از جمله قزوین، شهرکرد، سنندج، کرمانشاه و کاشان انجام گرفته قطعاتی چون «پیش درآمد»، «ساز و آواز»، «گفتمش سیر ببینم»، «چهار مضراب حجاز»، «باز عشق» را برای مخاطبان اجرا می کنند.

وی که در ماه های اخیر مشغول انجام مراحل درمانی فیزیوتراپی خود بوده چند هفته ای است که ساز زدن را مجددا آغاز کرده و قرار است در کنسرت پیش رو با اندکی تغییرات، برنامه ای متفاوت تری را نسبت به کنسرت قبلی خود اجرا کند. این در حالی است که کامران منتظری در این برنامه به عنوان نوازنده تنبک وی را همراهی خواهد کرد.

آقایی پیش از این درباره‌ تور موسیقایی خود گفته بود: عنوان «باز عشق» برگرفته از یکی از شاه‌بیت‌های حضرت مولاناست؛ «باز فرو ریخت عشق از در و دیوار من» که اشاره‌ای است مستقیم به چرایی این اجرا. هدف غایی ما از اجرای این کنسرت‌ در شهرستان‌ها تأکید بر نقش «صور گوناگون عشق» به عنوان انگیزه و نیروی محرکه‌ آغازین این حرکت در شرایط کنونی است.

«سفر سنتور» نیز عنوان تازه ترین آلبوم موسیقایی سیامک آقایی است که طبق برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است بعد از پایان ماه مبارک رمضان در بازار موسیقی منتشر شود. این آلبوم منتخبی از قطعات بداهه در حوزه سنتور نوازی و سازهای بین المللی است که آقایی طی سال های گذشته در هم نشینی با سازهای بین المللی تجربه کرده است. البته وی سال ۸۶ پس از سال‌ها فعالیت بین‌المللی چه به شکل مستقل و چه با همراهی گروه هایی همچون جاده ابریشم، اطلس آنسامبل، لابیرنت در سال، آلبوم تصویری «ز بعد ما» را با گروه سنتورنوازان منتشر کرده بود.

سیامک آقایی از جمله هنرمندان موسیقی ایرانی است که عضویت در گروه «عارف»، سرپرستی گروه «سنتورنوازان»، عضویت در پروژه‌های موسیقی «جاده ابریشم» به سرپرستی یو یو ما و اطلس از سوابق این هنرمند موسیقی کشور به شمار می رود. این آهنگساز و سنتورنواز که دانش‌آموخته رشته موسیقی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده تاکنون نزد هنرمندانی چون فرهاد فخرالدینی، محمدرضا درویشی، تقی بینش و محمدتقی مسعودیه نیز به فراگیری موسیقی پرداخته است.

برگزاری کنسرت‌های متعدد با گروه آفتاب، پروژه جاده ابریشم و گروه اطلس در نیویورک، واشنگتن، دانشگاه‌های برکلی و UCLA، سیاتل، دالاس، لوس‌آنجلس، شیکاگو، هامبورگ، لیون، پاریس، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان، دمشق، حلب از دیگر فعالیت های این نوازنده سرشناس کشور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج