جاباما
۳۴۷۰۵۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

انتقاد از تهمت‌ زدن‌ ها در محافل مذهبی

غرویان معتقد است اینکه ما بخواهیم با دروغ و تهمت در محافل مذهبی، مسیر سیاسی خود را هموار کنیم شدنی نیست.‌نتایج انتخاب اخیر نیز نشان داد که مردم اعتدال و صفای باطن را می‌طلبند.

خبرآنلاین: غرویان معتقد است اینکه ما بخواهیم با دروغ و تهمت در محافل مذهبی، مسیر سیاسی خود را هموار کنیم شدنی نیست.‌نتایج انتخاب اخیر نیز نشان داد که مردم اعتدال و صفای باطن را می‌طلبند.

حجت الاسلام محسن غرویان در رابطه با استفاده از تريبون‌هاي مذهبي براي پيشبرد اهداف سياسي در ماه رمضان، گفت: مذهب يكي از عناصر فرهنگي بسيار داراي نفوذ در مردم است و در تفكر و زندگي مردم نقش دارد. تريبون‌هاي مذهبي هم تريبون‌هايي هستند كه مي‌توانند در مسائل فرهنگي، اقتصادي و سياسي جامعه تأثير بگذارند. اما در اين ميان عده‌اي هستند كه از اين ابزار براي مقاصد جناحي، شخصي و گروهي خود استفاده مي‌كنند.

او معتقد است كه«استفاده جناحي از تريبون‌هاي مذهبي، ظلم به دين است. در محافل مذهبي مي‌توان مسائل عام ديني را طرح كرد و اينكه بوسيله اين تربيون‌ها بخواهيم مردم را به سمت جناح سياسي خودمان بكشانيم، اين خيانت به مذهب است.»

اين استاد حوزه علميه به اثرات منفي «سياسي شدن تريبون‌هاي مذهبي» اشاره كرد و گفت: اينكه الان مردم به ماهواره و شبكه‌هاي اجتماعي روي آوردند، علتش را بايد در تبديل شدن محافل مذهبي ما به محل جنگ و نزاع، جستجو كرد. مردم از اين سوء استفاده‌هاي سياسي به نام مذهب و دين،خسته شده‌اند.

غرويان با تأكيد بر اين موضوع كه« ما بايد بيشتر به مسائل روحي و اخلاقي كه همه خواهان شنيدن آن هستند بپردازيم، نه به مسائل خاص جناحي و سياسي»، گفت: هشدار نسبت به نحوه عمل تريبون‌هاي مذهبي، نكته‌اي است كه سال‌ها بيان مي‌شود. مردم يك ظرفيت خاصي دارند و وقتي ببينند كه افراط و تفريط مي‌شود از مسائل و معارف ديني روي برمي‌گردانند.

وي افزود: همين كه مردم تشخيص بدهند يك مداح يا سخنران، اهداف گروهي و جناحي خاص خودش را از پشت تريبون مطرح مي‌كند، اعتمادشان از دين و مذهب و محافل مذهبي سلب مي‌شود، اما اگر بدانند كه سخنران و مداح درد مردم را بيان مي‌كند به آن رغبت نشان مي‌دهند.

اين استاد حوزه علميه با اشاره به انتخابات سال ۹۶ بر لزوم توجه محافل مذهبي نسبت به تجربه‌هاي پيشين تأكيد كرد و گفت: با توجه به انتخابات پيش رو بايد محافل مذهبي آن تجربه‌هاي گذشته را در نظر بگيرند. بايد گفت كه با زور، فريب و حركت‌هاي نفاق انگيز نميتوانيم مردم را متدين كنيم. اينكه ما بخواهيم با دروغ و تهمت در محافل مذهبي، مسير سياسي خود را هموار كنيم شدني نيست.‌نتايج انتخاب هاي گذشته به خصوص انتخاب اخير نيز نشان داد كه مردم اعتدال و صفاي باطن را مي‌طلبند.

غرويان در رابطه با تبدیل کردن محافل مذهبي، به ميدان سركوب خدمات دولت يازدهم، اظهار كرد: مسير دولت روحاني مسير خوبي بوده است و دولت نهايت تلاشش را مي‌كند تا موانع پيشرفت را حذف كنند. اما متأسفانه يك عده‌اي در داخل سنگ اندازي مي‌كنند و نمي‌خواهند كه اين دولت به موفقيت دست پيدا كند.

وي افزود: من از گروه‌هاي مختلف مذهبي، علما و مبلغ‌هايي كه تريبون‌هاي مذهبي را در اختيار دارند، مي‌خواهم كه بنشيند و باخداي خودشان حساب كنند. ما الان رئيس جمهوري داريم كه روحانی است، نبايد در جهتي حركت كرد كه باعث تضعيف دولت شود. كساني كه سنگ اندازي مي‌كنند فراموش نكنند كه اين ضربه آنها ضربه دين،‌نظام و حوزه است و نفعي براي كسي ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... درود بر احمدی نژاد

    • بدون نام

      مبلق پای منبر حرف خداورسچل وطبق ایات میگویند چرا به شما بر میخورد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج