۳۴۶۹۳۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بنا: نیازی به مسابقه درون اردویی نداریم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: نیازی به مسابقه درون اردویی نداریم.

خبرگزاری تسنیم: محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در خصوص مسائل مختلفی صحبت کر؛ از انتخاب نفرات تا مصدومیت حمید سوریان در تمرینات روزهای اخیر تیم ملی کشتی فرنگی. متن گفت‌و‌گوی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با خبرگزاری تسنیم را در زیر بخوانید:

* وضعیت تمرینات به چه صورت است؟

بچه ها ۱۰ روز پر فشار را تحمل کردند. شکر خدا تحمل این فشارها نشان می‌دهد شرایط بدنی آنها خوب است. کشتی‌گیران همان برنامه‌هایی که از قبل برای آنها در نظر گرفتیم، همه را به خوبی انجام می‌دهند. از همه آنها راضی هستم.

* خبری مبنی بر مصدومیت حمید سوریان در تمرینات منتشر شد. آیا مصدومیت او جدی است؟

این مصدومیت از هفته پیش شروع شد. گردن او مقداری اسپاسم داشت. در تمرین دو روز قبل که تمرین کشتی داشتیم، ضربه‌ای به گردن او خورد و این اسپاسم دوباره شدت گرفت. در حال حاضر به پزشک فیزیوتراپ مراجعه می‌کند. چند روزی باید رعایت کند ولی گرفتگی و اسپاسم عضلانی است و هیچ مشکلی در مورد مهره‌های او وجود ندارد و سریعاً خوب می‌شود.

* یکی از اعضای شورای فنی گفته بود «محمد بنا بدقولی کرده است. به ما گفته بود انتخابی درون‌اردویی در وزن ۹۸ کیلوگرم برگزار می‌کند.» آیا چنین قولی داده بودید؟

خیر، قبلاً هم اعلام کرده‌ام که من مخلص شورای فنی و رئیس فدراسیون کشتی هستم. شرایط تمرینی اردویی به گونه‌ای نیست که مسابقات درون‌اردویی بگذاریم. با توجه شرایطی که کشتی‌گیران دارند، فکر می‌کنم اصلاً لازم نیست که مسابقه‌ای برگزار شود. بعد از سال‌ها تجربه، کادر فنی تا این حد قدرت تشخیص دارد که بتواند تشخیص دهد چه نفری می‌تواند فرد منتخب باشد.

* در حال حاضر جمع‌بندی در اوزان مختلف نزد خودتان انجام شده یا هنوز خودتان هم در ذهن‌تان ابهاماتی دارید؟

نه، باز هم زمان داریم. تا لحظه آخری که زمان داریم، بررسی می‌کنیم. البته هر روز در حال جمع‌بندی هستیم. با کادر فنی جلسه داریم و من نظرات‌شان را می‌گیرم ولی در نهایت انتخاب و حرف نهایی را خودم انجام می‌دهم و می‌زنم. البته همکارانم در این خصوص کمکم می‌کنند اما تا زمانی که وقت هست، رصد می‌کنیم.

* شرایط در سنگین‌وزن چطور است؟ کدام یک از کشتی‌گیران شانس بیشتری دارد؟

طبیعتاً این مسئله در سنگین وزن هم صدق می‌کند. در این وزن دو مهره اصلی حضور دارند که بشیر باباجان‌زاده و امیر قاسمی‌منجزی هستند و از شانس بیشتری برخوردارند. در زمان مقتضی، فرد منتخب انتخاب می‌شود.

* المپیک ۲۰۱۶ ریو برای برخی از کشتی‌گیران، آخرین المپیک محسوب می‌شود اما بعضی دیگر شانس حضور در المپیک یا المپیک‌های بعدی را دارند. این موارد هم در تصمیم‌گیری‌های شما تأثیری دارد؟

نه، عنوان‌های المپیکی آنها هم روی من تأثیری ندارد. وقتی که از تیم ملی کشتی فرنگی ایران انتظار می‌رود حتی بهتر از المپیک لندن نتیجه بگیرد؛ هر چند شرایط سخت است، بعد ما بیاییم روی عناوین، سابقه افراد و اینکه سال آخر دوران حرفه‌ای آنهاست، انتخاب را انجام دهیم؟ المپیک ظرفیت‌ها، شرایط و آمادگی به‌خصوصی می‌خواهد. چون کشتی‌ها پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. ۲۰ کشتی‌گیر برتر جهان گزینش شده‌اند و همه کشتی‌ها سخت است بنابراین ما باید سعی کنیم بهترین و آماده‌ترین نفرات به این مسابقات بروند. فکر می‌کنم بعد از سال‌ها کنار بچه‌های تیم ملی بودن، این حس تشخیص در ما وجود دارد که بتوانیم تشخیص دهیم چه کسی می‌تواند بهتر باشد. چون ما به صورت شبانه‌روزی با این بچه‌ها زندگی می‌کنیم.

* پرویز پرستویی، بازیگر سینما در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی حضور پیدا کرد. در این باره چه نظری دارید؟

خیلی خوشحالم که این بزرگوار به اردوی ما آمد. قبل از این هم به حمید سوریان خیلی محبت داشت. چون خودش از جایی آمده که یکی از مراکز کشتی کشور بوده است. او از میدان غار و خزانه آمده و خودش هم پایش را به عنوان کشتی‌گیر روی تشک گذاشته و کشتی را دوست دارد. او به ما افتخار داد و آمد ۱۰، ۱۵ دقیقه‌ای برای بچه‌ها صحبت کرد. من واقعاً از بزرگی این انسان لذت بردم. امیدوارم همیشه در زندگی خود سلامت و سرفراز باشد. خوشحالم در مملکت‌مان آدم‌هایی مثل پرویز پرستویی داریم.

* شاهد حضور افرادی مانند پرویز پرستویی در اردوی تیم ملی هستیم. آیا کشتی‌گیران و مربیان توقع دارند افراد دیگری هم به اردو بیایند؟

پرویز پرستویی اگر به اردوی ما می‌آید، مسئولیتی ندارد. او برای دل خودش می‌آید. همین که می‌آید و بچه‌ها او را می‌بینند، خوشحال می‌شوند، از او متشکریم؛ اگر بخواهیم از جنبه مالی هم حساب کنیم از میلیاردها تومان هدیه هم برای بچه‌ها باارزش‌تر است که پرویز پرستویی در کنار آنها حضور دارد. ولی زمانی کسانی می‌آیند که توقعات، چیز دیگری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج