۳۴۱۸۴۸
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

قاضی زاده:

دولت جای توجیه مدیران متخلف را عزل کند

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه قطعاً پرداخت حقوق‌های نجومی تخلف است، نسبت به عدم عزل مدیران متخلف توسط دولت انتقاد کرد و گفت: دولت اگر اهل عزل کردن بود باید تا حالا مدیران متخلف را عزل می‌کرد نه اینکه وزیرش در مجلس پرداخت‌های نجومی را توجیه کند.

خبرگزاری فارس: امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم مشهد و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به ضرورت برخورد با متخلفان در زمینه حقوق‌های نجومی و لزوم استرداد اموال به بیت‌المال، اظهار داشت: برخی می‌گویند اینگونه پرداخت‌ها قانونی است، این هم غلط است باید قانون در این زمینه اصلاح شود.

وی افزود: دولت اجازه دارد که در پرداخت حقوق سقف تعیین کند، نظام مالیاتی ما هم باید از درآمدهای بیش از اندازه مالیات‌های سنگین بگیرد، بنابراین دولت ۳ مکانیزم کنترل‌کننده در این زمینه در اختیار دارد، یکی اینکه جلوی اینگونه پرداخت‌ها را بگیرد، دوم اینکه برای پرداخت حقوق‌ها سقف تعیین کند و سومین راهکار هم این است که مالیات‌های سنگین از حقوق‌های نجومی بگیرد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: حتی اگر اینگونه پرداخت‌ها قانونی هم باشد، باید توسط دستگاه‌های مرتبط کنترل شود، چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی باید تبعیض و فاصله طبقاتی کم شود؛ در کشوری که امروز در شرایط رکود اقتصادی قرار دارد و تعداد زیادی از مردم جامعه در حال بیکار شدن هستند و برای ۷۰۰ هزار تومان ماندند، واقعاً دریافت این رقم حقوق توسط برخی مدیران دولتی آثار بسیار سوئی در افکار عمومی دارد و پیام بدی به مردم می‌دهد.

قاضی‌زاده همچنین گفت: ممکن است یک زمانی کشور در اوج رفاه و توانمندی باشد، آن زمان شاید دریافت این ارقام خیلی آثار بدی به این اندازه در افکار عمومی نداشته باشد، اما الآن که کشور دچار مشکل اقتصادی است، درستش این بود که اگر هم این مدیران قبلاً چنین حقوق‌های بالایی می‌گرفتند، الان دیگر نگیرند.

وی با طرح این سؤال که در کجای قانون گفته شده مدیری می‌تواند ۲۰۰ میلیون تومان حقوق بگیرد وقتی حداقل دستمزد در کشور زیر یک میلیون تومان است؟ توضیح داد: کدام قانون چنین اجازه‌ای داده است؟ قطعاً‌ همه این پرداخت‌های نجومی تخلف هستند، تخلف هم نباشند، اینگونه پرداخت‌های نجومی درست نیست، آن هم از بنگاه‌هایی که عمده آنها مشکلات اقتصادی و مالی دارند.

قاضی‌زاده در پایان با اشاره به لزوم برخورد قاطع و عزل مدیران متخلف در زمینه پرداخت و دریافت حقوق‌های نجومی، گفت: دولت اگر اهل عزل کردن بود باید تا حالا مدیران متخلف را عزل می‌کرد نه اینکه وزیرش بیاید در مجلس اینگونه پرداخت‌های نجومی را توجیه کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      اگر قرار بر عزل باشه كه ديگه مديري !! باقي نميمونه و بايد از چين وارد كنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه منفی دادم

    • بدون نام

      یعنی وزیر اومده از حقوق ها نجومی آن چنانی دفاع و حقوق ها ی میلیاردی رو توجیه کردند ؟؟؟

    • بدون نام

      توجیه این حقوقها نهایت بی موالاتی است خیلی زشته دست اندازی به بیت المال کم جرمی نیست

    • بدون نام

      این داستان هم چندروز دیگه مثل داستان بابک زنجانی فراموش میشه.یه داستان جدید......

    • بدون نام

      کارمند جماعت باید با800 هزار تومن زندگی کنن اونوقت آقايون بالا با 300 میلیون در ماه به اندازه 30 سال خدمت کردن يه کارمند حتی شاید بیشتر در یک ماه زندگی اشرافی داشته باشن
      کجایی دنیا این جوريه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اینها وقت عوض کردن مدیران متخلف را ندارند چون فرصت تخریب دولت قبل را از دست میدهند.

    • بدون نام

      دولت باید خودشو عوض کند ،تا زیر مجموعه اش ،،اگه زیر مجموعه رو عوض کند همان اش وهمان کاسه است وبدتر هم میشه ،خودشو که عوض کنه دیگه کسی جرءات اینکارو را ندارد،حالا عزلم که بشن چندروز دیگه پست بهتری میگیرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج