جاباما
۳۳۸۳۵۹
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

قنبر پلو؟ مگه میشه، مگه داریم؟!

شايد اتفاق خوبي نباشد ولي اين روزها ديگر كمتر ‌مهماني افطاري را مي‌بينيد كه سفره‌ای با غذاهاي ساده داشته باشد؛ ديگر ‌مهماني‌هاي افطاري هم دست‌كمي از ‌مهماني‌هاي رسمي مجلسي و عروسي‌ها ندارد.

مجله آشپزی مثبت - مريم دروديان: شايد اتفاق خوبي نباشد ولي اين روزها ديگر كمتر ‌مهماني افطاري را مي‌بينيد كه سفره‌ای با غذاهاي ساده داشته باشد؛ ديگر ‌مهماني‌هاي افطاري هم دست‌كمي از ‌مهماني‌هاي رسمي مجلسي و عروسي‌ها ندارد. صاحبخانه تا مي‌تواند غذاهاي جور و واجور مقوي و متنوع به همراه انواع و اقسام دسرهاي شيرين مخصوص افطار مي‌گذارد كه مبادا ‌مهمانان روزه‌دار غذايي را دوست نداشته باشند و گرسنه بمانند. فقط نكته مهم اين است كه سعي كرده‌ايم با ارائه روش تهيه غذاهاي متنوع و سنتي فصل، سفره افطاري‌تان را علاوه بر متنوع بودن خوشمزه و خاطره‌انگيز كنيم. در ضمن علاوه بر غذاها دسرهاي دكوراتيو و لذيذ مخصوص افطاري هم به اين سفره رنگ و جلاي ديگري مي‌بخشند. لذتشان را ببريد.

مواد لازم:

  • ۵۰۰ گرم گوشت چرخ‌كرده
  • ۳ پيمانه برنج
  • ۱ عدد پياز درشت
  • ۳ ق‌س آرد نخودچي
  • ۱۰۰ گرم كشمش
  • ۱ق‌س رب‌انار
  • ۱ ق‌س شيره انگور
  • ۱۰۰ گرم مغزگردو
  • نمك، فلفل و زردچوبه و روغن
  • به ميزان لازم

قنبر پلو؟ مگه میشه، مگه داریم؟!

طرز تهیه:

۱. برنج را شسته و مقداري آب روي آن بريزيد و با كمي نمك خيس كنيد.

۲. گوشت چرخ‌كرده را در كاسه‌اي با ادويه‌ها (نمك، فلفل و زردچوبه) و آرد نخودچي مخلوط كنيد. مايه گوشت آماده شده را خوب با دست ورز دهيد تا كشدار و چسبنده شود. حالا شروع كنيد آنها را به شكل كوفته قلقلي‌هاي كوچك درآوريد. همه مايه گوشت را به همين صورت قلقلي كنيد.

۳. در ماهيتابه‌اي روغن ريخته و حرارت دهيد تا داغ شود، بعد كوفته قلقلي‌هاي ريز را كه آماده كرده‌ايد، در روغن تفت دهيد. وقتي همه طرف كوفته‌ها سرخ شدند آنها را از روغن خارج كنيد و كناري بگذاريد.

۴. پياز را ريز خرد كنيد، در تابه‌اي با روغن سرخ كنيد تا طلايي شود. گردو را هم بعد از خرد كردن به پياز داغ اضافه كنيد و همراه با پياز داغ كمي تفت دهيد حالا كشمش را اضافه كرده و بعد از يك دقيقه آن را از روي حرارت برداريد.

۵. برنج را در قابلمه‌اي حاوي آب جوش ريخته و بجوشانيد. وقتي كه برنج سبك شد و روي سطح آب آمد، آن را آبكش كنيد. قابلمه‌اي كه مي‌خواهيد غذا را در آن درست كنيد آماده كرده و لايه‌لايه مواد آماده - يعني مخلوط كشمش و گردو و كوفته‌ها - را لابه‌لاي برنج بريزيد.

۶. رب انار را با كمي آب رقيق كرده و با شيره انگور مخلوط كنيد، بعد آن را روي برنج ريخته و آن را دم كنيد. مدت زمان دم كشيدن برنج حدود نيم ساعت است. البته يادتان نرود حرارت اجاق در حين دم كشيدن برنج بايد ملايم باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج