۳۳۵۳۱۱
۲۳ نظر
۵۰۰۰
۲۳ نظر
۵۰۰۰
پ

عادل الجبیر: با ایران رابطه برقرار نمی کنیم

وزیر خارجه عربستان مدعی است که ایران حامی و پشتیبان تروریست های منطقه است و دولتی همچون عربستان نمی‌تواند روابطش با ایران را از سر بگیرد.

خبرگزاری فارس: «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان پس از دیدار با «عبداللطیف زیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس، از احتمال حمله زمینی سربازان کشورش به سوریه سخن گفت.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، جبیر گفته که در صورت اتخاذ تصمیم از سوی جامعه جهانی، عربستان هر زمان برای اعزام نیروی زمینی خود به سوریه آماده خواهد بود.

جبیر که ورود نیروی زمینی عربستانی را راه‌حل قدیمی مشکل سوریه می‌دانست، در ادامه گفت: «دولت پادشاهی عربستان از اولین دولت‌هایی بود که ورود نیروی زمینی به سوریه را خواستار شد؛ اعتقاد ما این بود و خواهد بود که ورود نیروی زمینی، راه‌حل (بحران) سوریه است.»

وزیر خارجه عربستان به روابط با همسایه شرقی یعنی ایران هم اشاره کرد؛ رابطه‌ای که تجاوز به زائران نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و مرگ دلخراش ۴۶۴ رائر ایرانی بیت‌الله الحرام آن را مخدوش کرد و حمله جوانان خشمگین ایرانی به هیئت دیپلماتیک سعودی‌ها در تهران، تیر خلاص را به آن زد.

جبیر در خصوص روابط با ایران گفت: «ما نمی‌توانیم با دولتی که گروه‌های تروریستی در کشور ما را تغذیه می‌کند و برای ثبات زدایی، در کشورهای مجاور ما گروه‌های شبه نظامی تأسیس می‌کند، رابطه برقرار کنیم.»

دولت و بخشی از مردم عربستان وهابی هستند؛ وهابیت فرقه‌ای نوظهور از اسلام است که با ایجاد زمینه‌های نظری تکفیر و امکان‌پذیر کردن صدور قتل دیگران (مسلمان و نامسلمان)، به یکی از ریشه‌های خشونت و ناامنی در خاورمیانه بدل شده است. گروه تروریستی داعش نیز تحت تأثیر این فرقه فعالیت می‌کند.

عادل الجبیر در ادامه به ریشه‌های امنیت در خاورمیانه پرداخت و گفت: «رویدادهای اخیر ثابت کرده که (کشورهای عضو) شورای همکاری خلیج (فارس)، منشأ ثبات در منطقه‌اند و همکاری میان این کشورها، خدمتی است به امنیت و ثبات.»

۱۵ نفر از ۱۹ تروریست دخیل در حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ سعوی بودند ولی روابط گرم و نزدیک عربستان با کاخ سفید و تهدید اخیر این کشور به بیرون کشیدن ۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه از آمریکا، تاکنون مانع از شکایت علیه این کشور به دلیل حمایت از قاتلان حدود ۳ هزار آمریکایی شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبی که ازحدبگذرد ابلح خیال بدکند
      یه باردیگه اینابایدتهدیدبشن که ماست کیسه کنن

    • بدون نام

      مارابه خیر توامیدنیست شرنرسان،ماازخدامونه باعربستان قطع رابطه کنیم

    • بدون نام

      ای خدا شکرت .شهرکه خالی بشه قورباغه هفتیرکش میشه...عربستانم براما دور برداشته....

    • بدون نام

      هههههه خنده داره .شما اگرمرد جنگ بودید تویمن میرفتید زمینی.حالا بزارید یمن وشکست بدید بعد برید سراغ سوریه

    • بدون نام

      تویمن زاییدن حرف از جنگ باسوریه میزنن .بدبختا شما با پول رفتید نیروازکشورا دیگه اوردید تویمن .پول میدید که کشورا ازتون حمایت کنن .خجالت هم خوبه والا .

    • بدون نام

      مرد باش خودت باارتشت بیایدتوسوریه ....ولی شما مرد جنگ نیستید .....ونخواهیدبود....چاک دهنتم بکش وگرنه میایم توکشورت دهنتو چاک میدیم.....ناظر جان عزیزت کامل نظرامو بزار

    • سربار

      عربستان از ما عصبانی باش و از عصبانیت بمیر

    • احمد دارابیان

      مرگ بر عربستان جنایتکار مرگ بر آل سعود

    • آرمان

      عجب خر یه این عادل الجبیر. سعودیها ازاین احمق ترنداشتند که وزیر امورخارجه کنند! بیا بابا بیا ایران یه چیزهایی یادت بدیم از این بدویت یه کم فاصله بگیری وقاطی آدمها بشی.حیف اسم الاغ که به عادل الجبیر نسبت بدیم

    • بدون نام

      عربستان چه میفهمه ؟ چه برسد به ارزش رابطه با ایران

    • بدون نام

      کسی نیست به این زن مرد نما بگوید برو کمشو کی به رابط با شما وهابیون نیاز دارد بابا این دیگه راحت هر چی دلش می خواهد می گوید این دولت مردان خواب هستند

    • بدون نام

      به درک

    • بدون نام

      سلام مسوولان محترم به این ذباله های همفر و آل سعود بها ندهید دولتی که از یک موشک صدام پا به فرار گذاشته و کشور خود را بی دفاع گذاشته چطور به خود اجازه اهانت به مردم ایران را مي دهند و به نظر من هیچ اسمی و رسمی از سوی رسانه ملی نباید از این ترسوها گفته شود چه رسد به اینکه تحلیل شود

    • امیر رمصانی

      باسلام بنظر من بهترین موقعیت است که حضرت امام رفتن به حج را تحریم میکردنند واین بزرگترین ضربه به دولت فاشیستی عربستان است .

    • ابراهیم

      کاش سخنان مضحک ‌الجبیر ازرسانه های ایران منتشر نمیشد

    • حسین

      عادل بابایی به زره سواد بخون تابه می ؟؟
      توتروریستی یاما؟؟
      توجنگ طلبی یاما؟؟؟
      تومداخله گری یاما؟؟؟؟
      دریک کلام توآدمی یاما؟؟؟؟

    • مجتبی از لرستان

      بابا این یارو کلا مغز نداره اگه چیزی هم تو کلش باشه ....

    • رضا

      این فلک زده دارد ادای سیاست های امریکا را در میآورد. او ایران را حامی تروریست میداند در صورتیکه عقیده وهابیت سبب تولید گروهای تروریستی النصره و داعش و طالبان و .... شده . نگاه کنید در این گروهای تروریستی چند ین هزار جوان عربستانی عضویت دارند و خودشان را منفجر کردهاند. فدای ایده احمقانه وهابیت مرتجع.عربستان ام التروریست است

    • بدون نام

      ابله بی غیرت

    • بدون نام

      بدرک، برای من ایرانی کسر شان است،که تو یک عرب بی هویت بی تمدن وبی فرهنگ بخواهی باکشور عزیزم باان تمدن عظیم اریایی ارتباط داشته باشی یانداشته باشی.اسلام رافقط بخاطر دین اطهرش آنهم بااموزهای یکتاپرستی اش پذیرفتم.اری من یک ایرانی ام.مرگ برتوواسلاف ناپاکت باد.که روح پیامبرعزیزم ازدست جنایات شما رنجیده است.

    • RPI

      حگام پادشاهی عربستان ووزیرخارجه اش عین کبک سرشان راداخل برف فروکرده اندانگارکسی نمی بیندکه خودشان تروریست واقعی وپایگاه اصلی تروریستندودستشان درخون هزاران انسان مردوزن وکودک بی گناه مسلمان وغیرمسلمان درجهان الوده است.وشماهاابزاردست اسرائیل واستکبارید وباایجادوحمایت سازمانی تروریستی وجنایتکارداعش درمنطقه که تاریخ نظیرجنایاتشان راتاکنون بخودندیده است مهرننگین راتاابدیت برپیشانی آل سعودوخودهک نمودید..وایران هیچ نیازی برابطه باشماشغالهاندارد.

    • مصطفی

      حیف که وقتش نرسیده والا آقا دستور بده سوراخ موش هم گیرت نمیاد

    • م ا ن

      به بلاهای پس کلم که نمیکنی!! دوما ما نمیکنیم چون اولا نباید بفهمیم مردی یا زنی که رابطمون بشه ؟؟ چطور ظریف جونمون بفرستیم با تو دیدار کنه دست میتونه بده یا نده ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج