جاباما
۳۳۵۱۴۷
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

دستور بانک مرکزی برای خروج از رکود

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی تکالیف سه‌گانه‌ای به‌منظور هدایت صحیح منابع مالی، فراهم کردن بسترهای خروج فعالیت‌های اقتصادی از رکود و استفاده از ظرفیت‌های تولیدی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

خبرگزاری تسنیم: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی تکالیف سه‌گانه‌ای به‌منظور هدایت صحیح منابع مالی، فراهم کردن بسترهای خروج فعالیت‌های اقتصادی از رکود و استفاده از ظرفیت‌های تولیدی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

متن بخشنامه بانک مرکزی به این شرح است:

احتراماً، پیرو بخشنامه شماره ۹۳.۱۰۹۱۶۳ مورخ ۱۳۹۳.۴.۲۲ به استحضار می‌رساند؛ با عنایت به نقش برجسته بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در تأمین مالی اقتصاد کشور، در شرایط حاضر شبکه بانکی رسالت و وظیفه خطیری در خروج غیرتورمی از رکود اقتصادی به‌عهده دارد، لذا ضروری است در سالی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله ‌العالی) سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته، تمامی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی با روحیه جهادی و با احساس مسئولیت و اهتمام عالی، همگام با سیاست‌های دولت محترم، نقش و رسالت خویش را به انجام رسانده و با بهره‌گیری بهینه و هدایت صحیح منابع مالی موجود، بسترهای خارج نمودن فعالیت‌های اقتصادی از رکود و استفاده از ظرفیت‌های تولیدی را فراهم کنند.

بر همین اساس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز به‌عنوان مقام سیاست‌گذار و ناظر بر بازار پولی و بانکی کشور بر آن است تا به‌منظور تحقق بخشیدن به اهداف دولت محترم و کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور، سیاست‌هایی را با هدف هدایت شبکه بانکی کشور به تخصیص بهینه منابع و مصروف کردن آن در فعالیت‌های مولد و با نظرداشت کاهش بسترهای رشد مطالبات غیرجاری به مورد اجرا گذارد، لذا خواهشمند است مراتب ذیل که برگرفته از بندهای «۳»، «۴»، «۵» از بخش «ج» سیاست‌های بانکی و اعتباری مجموعه سیاست‌های دولت برای خروج غیرتورمی از رکود مصوب جلسه ۱۳۹۳.۷.۲۰ هیئت وزیران است، به‌نحو مقتضی مبنای عمل قرار گرفته و بر حسن اجرای آنها نظارت کافی و لازم معمول شود.

۱.کسب اطمینان از تأمین حداقل بیست و پنج درصد از منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های سرمایه‌گذاری از محل حقوق صاحبان سهام؛

۲. کسب اطمینان از تأمین حداقل بیست و پنج درصد کل دارایی‌های شرکت‌ها در زمان اخذ تسهیلات توسط حقوق صاحبان شرکت با احتساب تسهیلات اعطایی؛

۳. منوط نمودن اعطای تسهیلات به بنگاه‌های بزرگ به ارایه صورت‌های مالی حسابرسی‌شده توسط حسابرس مستقل عضو جامعه حسابداران رسمی.

با تأکید مجدد بر لزوم اجرای دقیق و صحیح موارد مذکور، از اینکه دستور مقتضی برای ابلاغ مراتب به واحدهای زیرمجموعه به‌قید فوریت و نظارت بر حسن اجرای آن صادر می‌فرمایید، از جناب‌عالی سپاسگزاری می‌شود.

همچنین بانک مرکزی در بخشنامه جداگانه‌ای نیز اعلام کرد: پیرو نامه شماره ۹۳.۲۷۷۴۲۶ مورخ ۱۳۹۳.۱۰.۱۷ مدیریت کل مقررات، مجوز‌های بانکی و مبارزه با پولشویی این بانک موضوع ابلاغ مراتب برگرفته از بند‌های (۳)، (۴) و (۵) از بخش (ج) سیاست‌های بانکی و اعتباری مجموعه سیاست‌های دولت برای خروج غیرتورمی از رکود، به استحضار می‌رساند حسب تصویب‌نامه شماره ۲۵۰۹۴.ت ۵۲۸۴۱هـ مورخ ۱۳۹۵.۳.۳ هیئت محترم وزیران، شرکت‌های تعاونی مسکن از شمول جزءهای (۳) و (۴) بند (ج) تصمیم‌نامه شماره ۵۰۵۸۲.۸۴۵۷۰ مورخ ۱۳۹۳.۷.۲۶ مستثنی می‌باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقایان محترم مسول هیچ کشوری باصادرکردن بخشنامه های دستوری وتحکمی ازرکودخارج نشده است .این رابفهمید.وبه فکرچاره اساسی وعملی باشید.

    • ایرانی

      اقتصاد ایران سقوط کرده

      این حرف ها و طرح ها هیچ فایده ای نداره

      فاجعه اقتصادی در راه است

      خودتان را آماده کنید

    • بدون نام

      خیلی خوبه

    • پرویز عباسی

      هیچ مشگلی با دستور حل نشده ونخواهد شد در روزنامه ها مدام از کمبود نقدینگی صنایع قلم فرسایی میشود اما صنایع با فروش کالای تولیدی مشگل دارند و انهم ناشی از قدرت خرید مردم است باید تقاضا تحریک شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج