۳۳۵۱۳۵
۳۸ نظر
۵۰۱۵
۳۸ نظر
۵۰۱۵
پ

جزییات افزایش حقوق بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام کرد و گفت: افزایش حقوق بازنشستگان به صورت پلکانی است و از ۱۲ تا ۲۰ درصد متغیر خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام کرد و گفت: افزایش حقوق بازنشستگان به صورت پلکانی است و از ۱۲ تا ۲۰ درصد متغیر خواهد بود.

علی ربیعی در حاشیه همایش چشم‌انداز اقتصادی ایران در سال ۹۵ و الزامات شرایط جدید برای سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی که در سالن‌ همایش‌های کتابخانه ملی در حال برگزاری است، درباره جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان، گفت: یکی از مباحثی که در دولت پیگیر آن بودیم کاهش شکاف تورم و افزایش حقوق‌ها در حوزه بازنشستگی بود.

وی افزود: رییس‌جمهور تاکید داشت که حداقل‌های حقوق در صندوق‌های بازنشستگی افزایش یابد. حدود پنج ماه در این خصوص مطالعاتی انجام و الگوهای مختلفی برای آن ارائه شد و در نهایت الگوی افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان به تصویب دولت رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در این مدت برای جبران این شکاف انجام دادیم توزیع کارت‌های خرید کالا بود، گفت: الگوی افزایش پلکانی حقوق نیز به صورت جدی مدنظر قرار گرفت و بر اساس آن حقوق بازنشستگان از رتبه‌های پایین شروع می‌شود. باید ۶۷ درصد عقب‌افتادگی حقوق بازنشسته‌ها که از تورم در سال‌های گذشته پیشی گرفته بود به شکلی جبران می‌شد.

ربیعی ادامه داد: در طرح افزایش پلکانی به عنوان مثال برای بازنشسته‌ای که ۷۵۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کند ۲۰ درصد افزایش خواهیم داشت.

برای بازنشسته‌ای که ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند ۱۹.۵ درصد و برای بازنشسته‌ای که ۹۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند ۱۸.۵ درصد افزایش حقوق داریم.

این نسبت همین‌طور ادامه پیدا می‌کند تا به کسانی که ۱.۵ میلیون تومان حقوق دارند می‌رسد. برای این گروه و بالاتر افزایش‌ها ۱۲ درصدی است. اگر در یک فرآیند چند ساله این روال را ادامه دهیم تا حدود زیادی می‌توانیم عقب‌ماندگی و این شکاف بین تورم و افزایش حقوق‌ها را جبران کنیم.

وی در ادامه به وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: ردیف بودجه برای بیمه تکمیلی در مجلس حذف شده بود و امسال تصمیم گرفتیم از محل درآمدهای صندوق بیمه تکمیلی را ارائه کنیم. بسته بیمه تکمیلی بسته مناسبی خواهد بود و البته تعهدات آن به نسبت مشارکت مردم تفاوت می‌کند. بار مالی ناشی از تعهدات بیمه تکمیلی برای صندوق بازنشستگی ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شکل‌گیری کانون‌های عالی بازنشستگان کشوری در قالب تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: با شکل گرفتن این تشکل‌ها به نوعی برنامه برای زندگی سالمندی در صندوق‌ها در حال طراحی است. برنامه‌هایی برای ورود به دوران بازنشستگی در صندوق‌ بازنشستگی طراحی و دنبال می‌شود.

ربیعی افزود: در واقع اجتماعی شدن فعالیت صندوق برای بازنشستگان از اولویت‌های ماست و با این اوصاف هر سال زندگی اجتماعی بازنشستگان در صندوق رونق می‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا صندوق‌های بازنشستگی در بحران ورشکستگی قرار دارند؟ گفت: صندوق‌های ما به شکل DB اداره می‌شدند و در این سیستم عده‌ای در دوران اشتغال حق بازنشستگی پرداخت می‌کنند و عده‌ای دیگر که بازنشسته شدند از این ذخایر استفاده می‌کنند. نسبت شاغلان به بازنشستگان در صندوق بازنشستگی کشوری به گونه‌ای است که اکنون به ازای هر یک نفری که شاغل است یک نفر حقوق بازنشستگی دریافت می‌کند در حالیکه مرز بحرانی این نسبت شش به یک است. این اتفاق مثبت نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از سوی دیگر پس از انقلاب طول عمر افراد اضافه شده و با وجود آنکه صندوق‌های بازنشستگی کشش دارند که ۱۳ تا ۱۴ سال مستمری پرداخت کنند اکنون ۶۰ سال مستمری به بازنشسته و بازمانده‌های او پرداخت می‌شود. ما با بازنشستگی‌های زودرس نیز مواجه هستیم. یکی دیگر از مشکلات ما این است که دولت بابت پرداخت بدهی‌هایش، شرکت‌های کم‌بازده به صندوق بازنشستگی واگذار کرده است. همه اینها دست به دست هم داد تا مشکلات متعددی برای صندوق‌ها ایجاد شود. برای رفع این مشکلات باید اصلاحات اساسی صورت بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دروغ

    • مهمان

      واقعا 12 یا 20 درصد افزایش به حقوق 750 هزار تومانی اینقدر پارپاگاندا نیاز داره!؟
      نمی شه به جای افزایش حقوق همانطور که هزینه های زندگی با دلار محاسبه میشه دستمزد رو هم به دلار حساب کرد ؟
      نمی شه خودرو و دلار را به قیمت واقعی به مردم داد ؟
      نمی شه زندگی مردم رو از انحصارات نجات داد؟ انحصار خودرو ، انحصار تلفن ، انحصار هزار مرگ و درد و کوفت و زهر مار دیگه !!!؟؟؟

    • امین مطلق

      دیگه خسته شدیم از این همه ...

    • فرزند بازنشسته

      جالبه بازم مقدار افزایش فرد با حقوق 1.5 میلیونی از کسی که حقوق 750 تومانی میگرفته بیشتره.اونیکه حقوقش 750 تومان بوده، 150 تومان حقوقش زیاد میشه، اونی که 1.5 میلیون بوده،180 تومان.پس عملا بازم اختلاف حقوقا کم نشده.بلکه بیشترم شده.در اصل باید به اون بازنشسته عزیز با حقوق 750 تومان، 30-35 درصد حقوقشو سالانه اضافه بکنن که یه مبلغ بخور و نمیری دستشون رو بگیره.

    • بدون نام

      حاک بر سر ما بازنشسته ها که دل خودمان را با این ده درصد بیست درصدها خوش می کنیم .

    • احسان بارانی

      بسیارعالی بودتشکرمیکنم ازشماها

    • احسان بارانی

      بسیارعالی بود

    • حبیب اله کرباسی

      اینها پارسال گفتند که حقوق 200000 تومان باشد حالا 12 درصدتورم 30 درصد است بااین گرانی 4 فرزند شده 12 نفر که هر جمعه میخواهند منزل پدر بزرگ بیایند چه کنم

    • بدون نام

      مردمو گیر اوردند!!!

    • پریسا

      خدا پدر و مادرتون را بیامرزد که به فکر بازنشسته ها هستید و حقوق را افزایش می دهید....

    • بدون نام

      بیچاره بازنشسته مردنش آرزوست.پس من کارمند دزدی خواهم کرد تا بازنشسته گدا نشوم و حمایت هم نمیخوام
      ۲۰ درصد بخوره سرشون
      خجالت خجالت خجالت........

    • بدبخت و بیچاره

      به مردم فشار بیارید زود سکته کنند. حق این بدبخت. بمونه. یکی بیاد اختلاس کنه. واقعا افرین به این مسولان دلسوز !"'''''''''''

    • حسین

      مردم شریفی که گول 45 تومن رو خوردید ! چطور شده تو دولت اصلاحات همه معترض شدن ؟! دولت قبلی خوب بود ؟ دوست دارید از اونا ؟

    • بدون نام

      متاسفانه اینطورکه معلومه دراینجاهم سانسوروجودداره .چرانظریه بنده درج نکردید.چون اسم مسئول آمدخوشاندتان واقع نشد

    • بدون نام

      مسئولیتی که یک ریال از حقوقشون خرید نمی کنند خبر از مردم ندارند .یک هفته مثل ملت زندگی کنید می فهمید ندار یعنی چه .

    • بدون نام

      بنظرمن اینهایی که اینجور تصمیمات پلکانی گرفتند افراد بی مغزی هستند که نه اقتصاد سرشان میشود و نه اینکاره اند. چرا که فاصله طبقاتی را نباید با شکست ارزشهای تحصیلی و علم کم کرد .

      پاسخ ها

      • رجب

        درود.علم مفهوم نداره ..........

    • سرپانشسته

      دولت مربا و عسل پس چى شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوره بعد، شاید با ظهور دوباره احمدی نژاد

    • محسن

      سلام واقعا که جای تاسف داره که باکمال خونسردی این افزایش حقوق چندرغاز رو تو بوق وکرناکردید فردا تورم بشه30درصد اما افزایش حقوق 12درصد خجالت داره کشورهای پیشرفته وصنعتی ده هابرابر این مبالغ به بازنشسته هاشون میرسن توروخدا اینقدر با روح وروان مردم بازی نکنید خدا به دادمردم برسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به این 12 درصد ،‌10 درصد مالیات میخوره و خالصش 10/8 % است.
        اما از تورم نه تنها چیزی کم نمیشه بلکه ارزش افزوده هم به قیمتها اضافه میشه که مصرف کننده نهایی یعنی ما باید بپردازیم

    • سهند

      اقای رییس جمهور شما این ارزش افزوده و مالیاتهای اجباری و بدون حساب و انحصار خودرو و مخابرات و هزار تا احتلاس و غیره را که اکثر انها سوغات احمدی نزاد و امثالهم است را حذف کنید بیست درصد افزایش هم ارزانی خودتان.هزینه ها را به تومان محاسبه کنید یارانه ماله خودتان قبوض و انرزی را مانند قبل با سوبسید بدهید بازم یارنه برای خودتان. اقای روحانی امدید کاری بکنید نه اینکه راه غلط و فشار را که از دولت قبل به ارث رسیده برای راحت طلبی خودتان ادامه بدهید.

    • بازنشسته فرهنگی

      آقای ربیعی شما با این تصمیم نادرست تان تیشه بر ریشه عدالت زدید چون گفتید حقوق همه بازنشستگان باید یکسان باشد ولی اینو نگفتید که عملکرد و شرایط آنها . قبلا یکسان نبود لذا ظلم نابخشودنی در حق بازنشستگان بالای 1/5 میلیون تومانی کردین

    • بدون نام

      انگار میخان تخم دو زرده کنن

    • اسماء

      واقعا" ظلم به کسانی است که حدود 1.5 میگیرند. اینهم 30سال خدمت . نه 10سال
      اوانیکه این تصمیم ها را میگیرند هیچ سواد ندارند فقط کافیه یه مقدار دو دو تا چها رتا کنن
      .
      خوب معلومه دیگه حقوق های بالا زده زیر دلشون .

    • بدون نام

      این تصمیم گیری در مورد افزایش حقوق منطقی نیست بازنشستگلنی که در ماه پنجاه میلیون ریال در یافت میکنند چی ؟چرا حقوق بازنشسته ها با انها مورد ارزیابی قرار نمی گیرد

    • بدون نام

      کدام نظرماهرچه گفتیم خبری ازنوشته های مانشد

    • س ن

      ما اگر حقوق بالاتری داریم ۳۰ سال خدمت کردیم وافزایش ۱۲ درصد هر چه کمتر خدمت کردن افزایش بیشتری دارن این چطور توجیه دارد

    • بدون نام

      مردمی که حق خودشان را با گریه و زاری طلب میکنند، وآی

    • باز نشسته

      ایا د رصدافزاش دورقم اعشارهم خواهیم داشت مثل 14/32% ؟

    • بدون نام

      دروغگو های ....

    • بدون نام

      آقای مدیر نظر ما را چرا منعکس نمی کنی.
      فریاد.

    • بدون نام

      این افزای،ش واقعا غیر عادلانه است 12% 1/5 کجا و12% 16 ملیون کجا به میگوئید عدالت واقعا خسته نباشید اجرتون باخدا

    • جلال

      اگه یک بازنشسته در رفاه باشه ماهی سه میلیون بگیره

    • بدون نام

      آقای ربیعی چرا قانون هماهنگی پرداخت کارمندان را برای دو سال 87 و88 اجرا نمیکنید؟ فصول مختلف قانون اساسی از جمله عدالت وعدم تبعیض و.... رعایت نمیکنید. وبا این کار ظالم محسوب میشوید. فریاد

    • بدون نام

      این عدالت نیس بابای من مامورانتظامیه 25سال خدمته حقوقش 2میلیونه درحالیکه توکشورهای دیگه بالاترین حقوق به پلیس میدن
      چراباید مازجربکشیم.ما4نفریم دونفرمادانشجو هستیم بابدبختی بابام شهریه مارامیده پدرم دچارناراحتی اعصابه تازگی قلب هم اضاف شده حالا خودتان قضاوت کنی؟واقعا اززندگی ناامید شدم

    • ع ت

      ایکاش بازنشسته نمی شدم وزمان خدمت میمردم .

    • ع ت

      ایکاش بازنشسته نمی شدم وزمان خدمت میمردم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج