۳۲۶۶۰۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس چشم انتظار «یحیی»

هفته بیست‌ونهم و یکی مانده به آخر لیگ برتر ایران در شرایطی روز گذشته برگزار شد که بازی‌های حساسی به صورت هم‌زمان در بالا و پایین جدول برگزار شد.

روزنامه شرق: هفته بیست‌ونهم و یکی مانده به آخر لیگ برتر ایران در شرایطی روز گذشته برگزار شد که بازی‌های حساسی به صورت هم‌زمان در بالا و پایین جدول برگزار شد. سه تیم هم‌امتیاز و بالانشین استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس به ترتیب در تهران، مشهد و تبریز به مصاف رقبایشان رفتند؛ به این امید که حریف هم‌امتیازشان امتیازی نگیرد.

خداحافظی تقریبی استقلال تهران با قهرمانی

در حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی این هفته، استقلال تهران در خانه میزبان تراکتورسازی تبریز بود. بازی‌ای که علاوه بر حساسیت‌های فنی، حواشی زیادی هم داشت. بازگشت امیر قلعه‌نویی به آزادی و بازی مقابل استقلالی که در کورس قهرمانی قرار داشت، مهم‌ترین نکته حاشیه‌ای این بازی بود. پیش از شروع بازی استقلال تهران به لطف تفاضل گل برتر نسبت به رقبایش در صدر جدول قرار داشت؛ ولی قلعه‌نویی، مربی سابق همین تیم، ضربه مهلکی به پرویز مظلومی، همتایش در تیم استقلال، زد و بازی را درست در حساس‌ترین مقطع از فصل با نتیجه ٣ بر ٢ به سود تراکتور به پایان رساند.

این نتیجه حکم تقریبی پایان‌دادن به رؤیای استقلال تهران برای رسیدن به قهرمانی در لیگ بود؛ چون نه‌تنها صدر جدول را از دست داد و از کورس باز ماند؛ بلکه تفاضل گلش هم خراب شد و به مثبت ١٥ رسید. حالا فقط یک اتفاق ویژه می‌تواند رخ دهد تا آبی‌های تهران قهرمان شوند؛ اینکه پرسپولیس و استقلال خوزستان بازی هفته آخرشان را ببازند و این تیم در قم، صبا را با علی دایی، آن‌هم با تفاضل سه گل شکست دهد؛ امری که روی کاغذ میسر، ولی بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

استقلال خوزستان، لسترسیتی ایران؟

وقوعش خیلی دور از انتظار نیست؛ اینکه شاگردان گمنام عبدالله ویسی در میان شگفتی، جام قهرمانی را هفته آخر بالای سر ببرند. خوزستانی‌ها روز گذشته بازی دشوارشان در مشهد مقابل پدیده را با یک گل بردند و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین شدند. این تیم با توجه به اینکه تفاضلش دو گل بهتر از پرسپولیس است، روی کاغذ بیشترین بخت را برای قهرمانی دارد؛ ولی کارش چندان راحت نیست. در‌واقع شاگردان ویسی باید در هفته آخر مقابل ذوب‌آهن و یحیی گل‌محمدی، مربی-بازیکن سابق پرسپولیس، به میدان بروند. اگر یحیی از استقلال خوزستان امتیاز بگیرد، بیشترین کمک را به پرسپولیس می‌کند که در بازی آخر در ورزشگاه آزادی کار چندان‌دشواری مقابل راه‌آهن، تیمی که برای بقا تلاش می‌کند، نداشته باشد. استقلال خوزستان فعلا با ٥٤ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به سرخ‌های پایتخت صدرنشین لیگ برتر است و اگر با نتیجه خوبی ذوب‌آهن را ببرد، می‌تواند جام قهرمانی را به دست بیاورد.

پرسپولیس در انتظار یک بازی پرگل و پرتماشاگر

در دیگر بازی حساس روز گذشته هم پرسپولیس که به تبریز سفر کرده بود، یکی از مهم‌ترین بازی‌هایش را با برد ارزشمندی به پایان رساند. این تیم که تا دو هفته پیش صدرنشین بود، به ناگاه شکست ٢ بر صفری مقابل نفت تهران متحمل شد و صدر جدول را از دست داد. با‌این‌حال برتری ٤ بر ٢ آنها مقابل گسترش فولاد تبریز تقریبا آنها را به جدی‌ترین گزینه برای قهرمانی در لیگ برتر تبدیل کرد؛ اول به این خاطر که ٥٤‌امتیازی شدند و دوم هم اینکه تفاضل گلشان را بهتر کردند و حالا فقط دو گل از استقلال خوزستان کم دارند. پرسپولیس از آنجا که باید مقابل راه‌آهن به میدان برود، اگر می‌خواهد کارش به اما‌و‌اگر کشیده نشود، باید حداقل سه گل بزند و امیدوار باشد که استقلال خوزستان با حداقل اختلاف ذوب‌آهن را شکست دهد؛ چون اگر این اتفاق بیفتد، آن‌وقت تفاضل گل دو تیم برابر می‌شود؛ ولی این پرسپولیس است که به خاطر گل زده بیشتر جام را به دست می‌آورد. البته اگر استقلال خوزستان امتیاز از دست بدهد، آن‌وقت یک پیروزی ساده هم پرسپولیس را برای سومین‌بار به عنوان قهرمانی در لیگ برتر می‌رساند.

ملوان فرصت طلایی را از دست داد

دیروز برای تیم‌های پایین جدولی هم روز مهمی بود. پیش‌از‌این سقوط استقلال اهواز به دسته یک مسجل شده بود و سه تیم ملوان، سیاه‌جامگان و راه‌آهن در تلاش بودند که در جمع دو تیم سقوط‌کننده دیگر قرار نگیرند. نتایج بازی‌های دیروز به نحوی رقم خورد که هیچ‌یک از این سه تیم سقوط نکردند و انتهای جدول پیچیده‌تر از قبل شد. ملوان که وضعیتی بهتر از سیاه‌جامگان و راه‌آهن داشت و در جدول بالاتر از این دو تیم قرار گرفته بود، در انزلی پذیرای صبا بود. انزلی‌چی‌ها خیلی زود از میهمان خود پیش افتادند؛ اما در دقیقه ٨٥ گل خوردند تا بقایشان در لیگ را به خطر بیندازند. ملوان اگر برتری خود را حفظ می‌کرد، همین دیروز جشن بقا می‌گرفت و سقوط دو تیم راه‌آهن و سیاه‌جامگان قطعی می‌شد.

ملوان حالا باید به فکر نتیجه‌گرفتن در بازی آخر باشد.راه‌آهن که کمترین شانس را برای بقا داشت، در تهران میزبان سپاهان بود و با یک برد ارزشمند اجازه نداد در همین هفته سقوط کند. تک‌گل راه‌آهنی‌ها را مهرداد محمدی به ثمر رساند.سیاه‌جامگان دیگر تیم در حال سقوط نتیجه بدی گرفت و ٣ بر یک به میزبان خود ذوب آهن باخت. مشهدی‌ها ابتدا با یک گل از حریف خود پیش افتادند؛ اما در ادامه سه گل خوردند تا به رده پانزدهم جدول سقوط کنند. با‌وجود‌این سیاه‌جامگان همچنان شانس خوبی برای بقا دارد. در انتهای جدول سه تیم ملوان، راه‌آهن و سیاه‌جامگان به ترتیب ٢٧، ٢٥ و ٢٤ امتیاز دارند. در هفته آخر لیگ سیاه‌جامگان میزبان ملوان است که اگر سیاه‌جامگان، ملوان را با اختلاف دو گل ببرد و راه‌آهن هم به پرسپولیس ببازد، سیاه‌جامگان هم در لیگ می‌ماند. راه‌آهن هم در صورتی می‌ماند که پرسپولیس، مدعی قهرمانی را شکست دهد و ملوان نتواند سیاه‌جامگان را ببرد.

دیروز چند دیدار دیگر هم انجام شد، نفت تهران ٢ بر یک برابر میهمان خود فولاد به برتری رسید. نفت با این برد مثل تراکتورسازی ٤٨‌امتیازی شد و برای چهارم‌شدن شانس دارد؛ البته به دلیل تفاضل گل پایین نفت این تیم نمی‌تواند برای سوم‌شدن نقشه بکشد.سایپا و استقلال اهواز در یکی از کم‌تأثیرترین بازی‌های دیروز در اهواز به مصاف هم رفتند. استقلال اهواز با اینکه با یک گل از حریف خود پیش افتاد؛ اما در نهایت دو گل خورد تا یک باخت دیگر را متحمل شود. سایپا هم بدون مجید جلالی پس از هفته‌ها طعم برد را چشید.بازی‌های هفته آخر جمعه، ٢٤ اردیبهشت، برگزار می‌شود. روزی که تکلیف قهرمان، تیم‌های راه‌یافته به آسیا و دو تیم سقوط‌کرده دیگر مشخص خواهد شود. به نظر می‌رسد روز جمعه تفاضل گل تیم‌ها نقش تأثیرگذاری خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج