adexo3
۳۲۰۵۳۱
۸ نظر
۵۰۱۳
۸ نظر
۵۰۱۳
پ

پرداخت یارانه نقدی کمر دولت را شکسته

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم گفت: نباید برای حمایت ویژه از اقشار کم درآمد و پرداخت نقدی بیشتر به آنان به دولت فشار آورد، تامین منابع برای هر دولت یازدهم و هر دولت دیگری کمرشکن است.

خبرگزاری ایسنا: نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم گفت: نباید برای حمایت ویژه از اقشار کم درآمد و پرداخت نقدی بیشتر به آنان به دولت فشار آورد، تامین منابع برای هر دولت یازدهم و هر دولت دیگری کمرشکن است.

بیژن نوباوه خاطرنشان کرد: تعریف دهک‌ها تعریف دقیقی نبود. شناسایی افراد با درآمد ماهانه ۳ میلیون تومان تعریف دقیقی نبود. از ابتدا هم وقتی صحبت از تعیین درآمد افراد شد قرار بود افراد با درآمد پایین شناسایی شوند اما این کار از ابتدا با موانعی روبرو شد.

وی در توجیه حذف سه دهک پردرآمد از شمول یارانه‌بگیران، گفت: دلیلی نداشت دهک‌های پردرآمد همچنان یارانه نقدی بگیرند به بیان روشن‌تر در شرایط فعلی اقتصاد شاید بیش از ۶۰ درصد جامعه احتیاجی به یارانه نقدی نداشته باشند حتی ۴۰ درصد بقیه نیز امورات‌شان با ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان نمی‌گذرد. افراد بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار با چند فرزند و شوهر معتاد با یارانه نقدی کجای مشکلات‌شان را حل می‌کنند؟

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم ادامه داد: به این افراد جامعه باید حداقل ماهی ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شود تا بتوانند زندگی‌شان را اداره کنند اما منابع مالی برای این کار وجود ندارد به همین دلیل پیشنهاد حذف سه دهک از شمول یارانه‌بگیران به تصویب مجلس رسید تا بخشی از درآمد ۴۸ هزار میلیارد تومانی هدفمندسازی آزاد شود تا این منابع صرف اجرای قانون شود.

نوباوه متذکر شد: در همه دنیا، یارانه پرداخت می‌شود اما شکل آن در کشورهای مختلف متفاوت است. در برخی کشورها به تولید، در برخی کشورها به بهداشت و درمان و در برخی کشورها به آموزش و پرورش و آموزش عالی پرداخت می‌شود اما یارانه نقدی فقط به این شیوه در ایران پرداخت می‌شود. البته این یارانه فایده‌ای هم برای نیازمندان ندارد اما مبلغ بسیار سنگینی را بر دوش دولت می‌گذارد.

مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: نباید برای حمایت ویژه از اقشار کم درآمد و پرداخت نقدی بیشتر به آنان به دولت فشار آورد. چرا که تامین منابع این کار برای هر دولتی کمرشکن است البته به عنوان یک طرح می‌توان دهک‌های بسیار محروم جامعه را از نظر پرداخت نقدی پوشش بیشتری داد اما دولت منابع مالی کافی در اختیار ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شناسایی سه دهک پردرآمد امکان‌پذیر است، گفت: با تعدیل یارانه نقدی در مرحله اول کمک بزرگی به بودجه وزارت بهداشت و درمان شد. این وزارتخانه برای بودجه سالجاری هم اعلام کرد با ۵۰۰۰ میلیارد تومان کسری روبروست. دولت همانطور که در مرحله اول ثروتمندان را شناسایی و حذف کرد در مرحله دوم نیز می‌تواند با تکمیل بانک‌های اطلاعاتی سه دهک پردرآمد را حذف کند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم تاکید کرد: با حذف سه دهک پردرآمد جامعه تصمیم درستی برای تقویت بودجه دستگاه‌های حمایتی و تولیدی گرفته شد.

نوباوه در عین حال گفت: اگر محل هزینه‌کرد یارانه‌ها توسط کمیسیون تلفیق هم به تبصره ۱۴ لایحه دولت اضافه نمی‌شد، دولت بر اساس اجازه‌ای که در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها داشت، می‌توانست اقدام به حذف دهک‌ها و مدیریت این منابع براساس قانون مذکور کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      کاری نداره نماینده ها به جای بیست میلیون دو میلیون بگیرن تو حوزه هاشونم کار اقتصادی نکنن من کارگرم بی خیال یارانه میشم
      فقط حرف مفت

    • mohamaad

      اختلاس های هزارن میلیاردی هم کمر مردم رو شکسته است
      خوب جلوی اون دزدی هارو بگیرید تا برای جبران بودجه به جیب ملت بدبخت ضعیف روی نیاورید

    • بدون نام

      کمر مردم بیشتر شکسته لطفا یک بیطرف محاسبه کنه با پرداخت 45 هزار تومان یارانه چند درصد هزینه زندگی یک خانوار متوسط افزایش یافته

    • بدون نام

      پول آب برق گاز.چند برابر کردین اونارو بیارین قیمت سال 89یارانه هم نوشت. جانتان.. کم میخوری. اینم روش

    • محمد

      فلسفه قانون یارانه اصلا" وضعیت مالی اقشار مختلف جامعه نبود قرار بود یارانه روشی باشد تا میزان مصرف کاهش یابد یعنتی هرکس کمتر مصرف کرد کمتر از تورم ضرر کند
      اگرقرار بر حذف یارانه است پس قیمت های انرژی به حالت قبل برگردد
      برای نفس کشیدن پول می گیرند بالاخص شهرداری ، کمر مردم شکسته یا دولت پر درآمد دروغگو؟

    • یک ایرانی

      این تیتر را به این شکل اصلاح باید کرد: دولت با هزار برابر کردن قیمتها یارانه‌ای را به مردم می‌دهد که کمر مردم شکسته..... آره جانم همه ما در ایران زندگی میکنیم و داریم میبینیم چه خبره! حالا دولت بیاد بگه که تورم تکرقمی شده! دارن دروغ میگن از راست بهتر....

    • شهروند بدون حق

      اقای بیژن نوباه هیچ کشوری به اندازه ایران ثروتمند نیست حامل های انرژی رافوب خلیج فارس رسید حقوق ومزایای مردم فوب کشورهای فقیر نشین افریقا رسید اره تمام این پول ازمالیات عوارض ازجیب مردم وصول شده کمی برای رفاه مردم احترام وارزش قائل بشید متاسفم براتون یکی نیست از حق مردم دفاع کنه

    • بدون نام

      حقوق 243 میلیون نمشکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج