جاباما
۳۰۸۳۵۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (۲)

سفر، سین ثابت بسیاری از سفره‌های عید است و بسیاری از خانواده‌ها هر سال نوشدن طبیعت را با سفر و کشف ناشناخته‌ها جشن می‌گیرند.

وب سایت همشهری ۶ و ۷ - فاطمه عسگری آزاد: از آنجایی که بهار فصل مناسبی برای جهانگردی است؛ بسیاری از مسافران در انتخاب مقصد سفر دچار سردرگمی می‌شوند علاوه بر این بسیاری از آژانس‌های مسافرتی هم تنها چند شهر و پکیج ثابت را برای عید معرفی می‌کنند که ممکن است برایتان تکراری یا غیر جذاب باشد. در این شماره قصد داریم شما را با بهترین مقاصد سفرهای نوروزی آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.


مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (2)


با ما همراه باشید تا شهر محبوب خود را در هر قاره( آسیا، جنوب شرقی آسیا، شبه قاره هند، آفریقا و خاورمیانه) پیدا کنید و با جاهای دیدنی و تفریحات رایج آن آشنا شوید.

در فصل بهار اکثر کشورهای آسیایی دارای آب و هوای مناسبی برای سفر هستند در این بین در برخی از این شهرها آیین نوروز با رسم و رسومات متفاوتی برگزار می‌شود که بسیار دیدنی است.

رویای محبوب گردشگران

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (2)

می‌توانید در مورد سفرتان به کیپ تاون یک عمر خاطره تعریف کنید و مطمئن باشید که یک عمر را بدون اغراق گفتیم! زیبایی بی‌نظیر دماغه امید نیک که به دریا می‌رسد و در کنار آن طبیعت شگفت‌انگیزی خلق شده هر بازدید کننده‌ای را مسحور خود می‌کند.

اگر قرار باشد در بین شهرهای آفریقای جنوبی تنها یک شهر را ببینید باید کیپ تاون انتخاب اول‌تان باشد و اگر امسال تنها برای یک سفر بودجه دارید بازهم باید کیپ‌تاون را انتخاب کنید.

سواحل بکر طلایی رنگ همراه با تخته سنگ‌های گرانیتی غول پیکر و جنگل‌های زیبا و رنگارنگ، کیپ‌تاون را به یکی از زیباترین شهرهای دنیا تبدیل کرده‌اند. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، این شهر از نظر تاریخی و فرهنگی هم نقش مهمی در زندگی اجتماعی بشر داشته و مهد مبارزات علیه آپارتاید بوده است.

در حقیقت گالری‌های هنری عالی، کافه‌ها و رستوران‌های بی‌نظیر و فروشگاه‌هایی که توسط هنرمندانی خلاق طراحی شده در کنار موهبت‌های طبیعی این شهر دست به دست هم داده‌اند تا کیپ‌تاون مقصد محبوب توریست‌ها باشد.

دارو و واکسن

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (2)

بهتر است اگر قصد مسافرت بیش از یک هفته را دارید حتما قبل از سفر سری به دکترتان بزنید. سفر به بعضی از شهرها نیاز به واکسینه شدن دارد و همراه داشتن دارو و قرص بدون نسخه رسمی پزشک در بسیاری از کشورها ممنوع است.

بنابراین اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید بهتر است نسخه آن را همراه داشته باشید. ممنوعیت همراه داشتن دارو در بعضی از کشورها بسیار سفت و سخت است و جرائم سنگینی از جمله زندان و جرائم نقدی بالایی را در پی خواهد داشت. بنابراین بهتر است در این مورد دقت زیادی بکنید.


زنگبار

شهر سندباد

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (2)

قدم زدن در کنار یک ساحل بکر و بی‌نظیر، سفر به شهر قصه‌های بازرگانان شیرازی و سند باد، گذر در اقامتگاه شاهزادگان سواحلی و سلاطین عمان و شهری که پر است از عطر هند تنها در یک مقصد خلاصه می‌شود و آن هم زنگبار است. زنگبار یکی از جزایر تانزانیا و پایتخت منطقه نیمه خودمختار زنگبار است که تاریخ شهرنشینی آن به بیش از دو هزار سال پیش برمی‌گردد.

چشم انداز منحصر به فرد این منطقه تنها یکی از جاذبه‌های آن است و فرهنگ این جزیره، معماری هندی آن و پس زمینه عجیب و غریب زنگبار برای هر توریستی دیدنی است. در امتداد ساحل، زندگی روستایی در جریان است. هنوز ماهیگیران زندگی خود را با تنظیم جزر و مد دریا می‌گذرانند و در اطراف رشته کوه‌ها زندگی کشاورزی در جریان است.

سفر به زنگبار تجربه منحصر به فردی از سفر به یک شهر گرمسیری با فرهنگ سنتی است که طبیعت خیره کننده‌ای هم دارد. اگر به دنبال شهری برای فرار از زندگی روزمره و مدرن هستید مجمع الجزایر زنگبار یک مکان فوق‌العاده است. در زنگبار باید به دیدن شهر سنگی، کاخ سلطان، بازار برده فروشی، باغ فورودهانی و جنگل نگزی بروید.


بوتان

کشف شهر بکر

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (2)

بوتان از آن مقصدهای گردشگری است که سال‌ها دست نخورده مانده است. این روزها که دولت و مردم این سرزمین درهای کشورشان را به روی توریست‌ها باز کرده‌اند می‌توانید این کشور را برای یک مقصد هیجان انگیز نوروزی انتخاب کنید.

تیمفو، پایتخت یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در جنوب آسیاست؛ شهری روستایی که حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و خاندان سلطنتی بوتان هم در آن ساکن هستند. این شهر کوچک مرکز اصلی تجارت، دولت و مذهب مردم بوتان است و با تنوع زیاد رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید در حقیقت شهر مدرنی محسوب می‌شود که البته هویت و ارزش‌های فرهنگی خود را به درستی حفظ کرده است.

تیمفو تلاش دارد با نمایش آداب و رسوم خاص مردم این منطقه بوتان را از انزوا درآورد و آمار گردشگران نشان می‌دهد تا حدود زیادی هم در این راه موفق بوده است. راهبانانی که شنل‌های زرشکی به تن دارند، کارگران هندی، کارمندان دولتی با لباس مخصوص و گردشگران دوربین به دست پیاده‌روهای این شهر را اشغال کرده‌اند.

درست است که ردپای مدرنیته در شهر دیده می‌شود اما هنوز تیمفو یک شهر روستایی و باستانی است که پیدایش آن به قرن ۱۲ میلادی برمی‌گردد. سفر به تیمفو یک سفر ایده آل برای کسانی است که از مقاصد تکراری آژانس‌های گردشگری خسته شده‌اند و به دنبال کشف نقاط باستانی و شهرهای نادیده جدید هستند. قلعه مذهبی، مجسمه دورنما، موزه میراث عامیانه، کتابخانه ملی و بازار کشاورزی از جاذبه‌های این شهر است.


لبنان

عروس خاورمیانه

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (2)

بعضی می‌گویند «عروس خاورمیانه» و بعضی آن را «بهشت شرق» می‌خوانند. مهم نیست بیروت را با چه نامی بشناسید این شهر قطعا شما را شگفت‌زده خواهد كرد. پایتخت لبنان یك شهر متضاد است با مردمی كه عاشق صلح هستند اما طولانی‌ترین جنگ‌ها را تجربه كرده‌اند. مساجد قدیمی با مناره‌های زیبا و عمارت‌های تاریخی در كنار معماری مدرن بیروت را «پاریس خاورمیانه» كرده است.

گرچه هنوز بقایای شلیك گلوله و ریزش برخی ساختمان‌ها در آن دیده می‌شود. امروز بیروت یك مقصد گردشگری با جاذبه‌های فراوان است؛ می‌توانید در این شهر خرید كنید، از تاریخ اسلام مطلع شوید و در صخره‌های عشاق بگردید.

به هر حال بیروت برای تمام گردشگران نقاط دیدنی منحصر به فردی دارد. بخشی از معماری بیروت مربوط به دوران عثمانی است و نیم دیگر آن به استعمار فرانسه بر می‌گردد. خیابان‌های شلوغ بیروت قطعا ترس تان را برای سفر به این شهر كاملا از بین خواهند برد.

اینجا زندگی جاری است؛ مردم سوار بر دوچرخه یا پیاده در خیابان‌ها حركت می‌كنند و دستفروشان تلاش دارند اجناس خود را بفروشند. به قول مردم شهر، جنگ بیروت را قوی‌تر كرده است. در بیروت باید به دیدن مسجد‌العمر، مسجد رفیق حریری، شهر رومیان، بندر قدیمی و بیت الدین بروید.


‌هندوستان

سرزمین عجایب

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (2)

سرزمین عجایب و کشور هفتاد و دو ملت همیشه برای گردشگران جذاب است؛ اما در بهار هوای بسیاری از شهرهای هندوستان برای گردش فوق‌العاده است. اگر تا به حال به این کشور سفر نکرده‌اید بهتر است تردید را کنار بگذارید و خودتان را برای یک سفر مهیج آماده کنید. کلکته،آگرا، جیپور، بمبئی، گوا، حیدرآباد و دهلی از مهم‌ترین شهرهای توریستی این کشور اند.

آگرا یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی هندوستان است؛ شهری که نامش برای اولین بار در کتاب ماهابهاراتا آمده و در لغت به معنای «بهشت» است. تاج محل شاهکار معماری و هنر و یکی از عجایب هفتگانه جهان از دوران مغول تاکنون، نام آگرا را در ذهن گردشگران تثبیت کرده است. جذابیت جادویی تاج محل تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های شهر آگراست.

میراث امپراتوری مغول شامل یک قلعه باشکوه، آرامگاه و عمارت‌های تاریخی است. اگر دوست دارید در حالی که سوار بر فیل‌های غول پیکر هستید به بالای یک قلعه تاریخی برسید یا در کنار بنای یادبود ملکه ایرانی تبار شاه جهان عکس یادگاری بگیرید باید به آگرا سفر کنید.

گوا با تپه‌های سرسبز، رودهای فراخ، کشتزارهای برنج و نخل‌های فراوان یکی از زیباترین شهرهای گرمسیری جهان است. اما زیبایی طبیعت در کنار قدمت تاریخی و معماری ترکیبی است که گوا را منحصر به فرد کرده است. در گوا تمام طعم‌ها طبیعی است از شیر نارگیل گرفته تا سرکه خرما یا فلفل.

اینجا هر چیزی مزه ارگانیک دارد. در هیچ کجای کشور هند به اندازه گوا نمی‌توانید مردم را آرام ببینید؛ انگار طبیعت آرام ساحلی شهر خود مردم را هم تحت تاثیر قرار داده است. در گوا به دیدن کلیسای بانوی معصوم ما، قلعه ریز ماگوس و پناهگاه محیط زیستی بوندلا بروید.

‌گذرنامه و ویزا

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (2)

اولین توصیه و مهم ترین آن در سفرهای خارجی مربوط به گذرنامه است. برای سفر خارجی باید حتما گذرنامه و ویزا داشته باشید؛ اگر از اعتبار گذرنامه شما کمتر از شش ماه مانده بهتر است از همین امروز به فکر تمدید آن باشید. اگر با تور سفر می‌کنید برای گرفتن ویزا چندان دچار مشکل نخواهید شد اما درخواست ویزای بسیاری از مقصدهای اروپایی حدود دو ماه زمان می‌برد.

پس بهتر است از همین امروز به فکر انتخاب مقصدتان باشید. در طول سفر باید همواره مراقب گذرنامه خود باشید و در صورت گم شدن بلافاصله به سفارت جمهوری اسلامی ایران یا اداره پلیس مراجعه کنید.

ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام و خسته نباشید ,من در شهر تهران هستم ,یک کار تحقیقاتی میخوام انجام بدم ,در مورد جاهای دیدنی شهر کرمان,میشه من راهنمایی کنید ,که چطور میتونم پوسترهای این شهرو تهیه کنم؟؟پوستر جاهای دیدنی شهر کرمان؟؟با تشکر از مسعول بخش گردشگری!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج