۳۰۴۸۵۹
۲ نظر
۵۱۶۲
۲ نظر
۵۱۶۲
پ

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (۱)

در آخرین روزهای فصل سرما هستیم و با آمدن بهار و تابستانِ گرم در پس آن، هیچ چیزی مثل یک بستنی خوشمزه یا یک آبمیوه خنک نمی‌تواند خاموش کننده آتشِ گرمای هوا باشد.

برترین ها: در آخرین روزهای فصل سرما هستیم و با آمدن بهار و تابستانِ گرم در پس آن، هیچ چیزی مثل یک بستنی خوشمزه یا یک آبمیوه خنک نمیتواند خاموش کننده آتشِ گرمای هوا باشد. لذا در این ایستگاه از تور شکم گردی مان قصد داریم شما را با بهترین مراکز آبمیوه فروشی و بستنی فروشی در سرتاسر تهران آشنا کنیم.

مراکزی که با ارائه بهترین و متنوع ترین آبمیوه ها و بستنی ها و یا ترکیب آن ها، با خلاقیتیِ خوشمزه، گرمای تابستان را برای همشهریانِ پایتخت نشین آسان تر کرده اند و روز به روز در حال پیشرفت و گسترش خدمات خود هستند. این مراکز که اکثراً با نام «ویتامینه» فعالیت میکنند، کار سختی برای رقابت با هم صنفان خود دارند، چون کوچک ترین کم دقتی در نوع بستنی ها و یا کیفیت میوه ها، میتواند راه مشتریان را به سمت رقیب کج کند، لذا از تعداد ویتامینه های بسیار زیادی که در سرتاسر تهران وجود دارد، تعداد اندکی سزاوار معرفی در این مطلبمان هستند. با ما همراه باشید تا به سرزمین خوشمزه بستنی ها و آبمیوه ها سفر کنیم.

ویتامینه علی بابا

یک ویتامینه فروشی قدیمی و منحصر بفرد و معروف به نام علی بابا. این ویتامینه که در خیابان وحدت اسلامی بعد از چهارراه ابوسعید واقع شده، غیر از اینکه به شما آبمیوه و معجون میدهد حرکات و نمایش جالبی هم برای شما به اجرا میگذارد. شکل عجیب و غریب پرکردن لیوان روی هوا و برعکس کردن لیوان بی آنکه محتویات آن به زمین بریزد شما را انگشت به دهان خواهد کرد.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (1)

این بازی عجیب و غریب را که برادران امینی در این ویتامینه فروشی به راه انداخته اند افراد زیادی را از قشرهای مختلف جامعه و نقاط مختلف شهر به این محل کشانده است. ظاهرا حرکات آکروباتیک کارکنان این ویتامینه فروشی برای توریستهای خارجی هم جذاب بوده که حتی مدیر آن می‌گوید صدها توریست برای دیدن این حرکات و فیلم گرفتن از آن به اینجا آمده اند.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (1)

اما نکته جالب دیگر این است که علی بابا یک محصول خیلی معروف دارد به نام "ویتامینه" که در واقع یک بمب انرژی به حساب می آید. که محتویات آن از شیر، بستنی سنتی، شیره خرما، بستنی وانیلی پودر قهوه، پودر کاکائو، دارچین، اسانس موز، پودر نارگیل، انجیر خشک، گل محمدی، پوره چهار میوه (طالبی، توت فرنگی، موز، پرتقال)، کنجد بوداده، مغز پسته، مغز گردو، گلاب، خامه و کمپوت آناناس تشکیل شده است. شیر پسته، شیر فندوق و شیر نارگیل از دیگر محصولات معروف و محبوب این ویتامینه فروشی می باشند.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (1)

آدرس: خیابان وحدت اسلامی (شاهپور سابق)، ایستگاه فرهنگ، پلاک ۹۵۸

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (1)


بستنی بونیتو

بستنی بونیتو (Bonito) یک بستنی فروشی مدرن و کاملاً به روز است که به تازگی در فودکورت جام جم افتتاح شده است. نوآوری کار این بستنی، در نحوه تهیه بستنی تازه از مواد اولیه ای است که در یخچال می بینید، یعنی اول میوه و طعم دلخواهتان را انتخاب می کنید بعد برایتان مواد را با شیر و شکری که از قبل میزان چربی و شیرینیش را پرسیده اند مخلوط کرده، روی دستگاه سرد کن به بستنی تبدیل می کنند. این یعنی بستنی، کاملاً طبع میل شماست و دقیقاً همان چیزی است که شما امر میکنید، آن هم با بهترین و خوش طمع ترین مواد اولیه که از متریال تازه و شیر روز تهیه میشوند.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (1)

بونیتو خیلی زود توانست در دل مردم جا باز کند و یکی از انتخاب های علاقه مندان به بستنی های متفاوت، مدرن و غیر سنتی باشد. مهمترین دلیل موفقیت بونیتو، اطمینان مشتری از سالم بودن مواد اولیه آن است که یکی از دغدغه های مردم در ویتامینه فروشی ها و بستنی فروشی هاست که بونیتو با شفافیت کامل و در مقابل چشم شما، این اطمینان را به مشتری اش میدهد که سالم ترین و طبیعی ترین بستنی تهران را آماده میکند.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (1)

آدرس: ولیعصر، جام جم، فود کورت جام جم، طبقه دوم

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (1)


بستنی منصور

بستنی منصور، یک مغازه فالوده و بستنی فروشی سنتی و کلاسیک ایرانی است که برای اهالی مرکز شهر به بالا بیشتر شناخته شده است. در ملاصدرا یک مغازه کوچک با محیطی تمیز، اما دکوری کاملا عادی توانسته مشتری های زیادی داشته باشد و برای خود اسم و رسمی به هم بزند. بستنی سنتی با آن خامه سنتی خوشمزه که به نظر دست ساز است (نزدیک به طعم دوندورماهای استانبول)، توانسته مشتری های زیادی را برای این فروشگاه بیاورد. در این روزها که مردم بیشتر سمت خوردنی های جدید و مکان های مدرن کشیده می شوند، بستنی منصور نشان داده که اگر بستنی سنتی با طعم خوب و به یادماندنی درست کنند، مردم به سمت آن سرازیر می شوند.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (1)

فالوده و بستنی سنتی و البته بستنی میوه ای منصور، تمام چیزهایی هستند که از این بستنی فروشی می‌توانید تهیه کنید. فالوده منصور پرطرفدارترین است. منصور همیشه به یک سبک و به یک مزه بستنی تولید می‌کند و عدم تنوع بزرگترین نقص اوست. اگر یک بار آن را امتحان کنید، برای همیشه طرفدارش خواهید شد یا اینکه دیگر سمتش نخواهید رفت، البته تجربه نشان داده دسته اول خیلی بیشتر از دسته دوم بوده اند! در اطراف منصور جای پارک خیلی سخت پیدا میشود. آن منطقه به اندازه كافی جای پارك ندارد به‌خصوص كه بعدازظهر هوس خوردن بستنی به سرتان بزند. منصور، بستنی ها را در ظرف‌های یک بار مصرف بزرگ، جای می‌دهد تا اگر خواستید به جای آنکه آنجا بخورید، با خودتان به منزل ببرید یا در ماشین نوش جان کنید. ساعت كار منصور ۹ صبح تا ۲ عصر و ۴ عصر تا ۱۲ شب است. منصور در ساعات انتهایی روز چنان شلوغ می‌شود که ممکن است مجبور شوید یک صف طولانی را پشت سر بگذارید.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (1)

آدرس: ونك، ملاصدرا، بعد از چهارراه شیراز

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (1)


بستنی بابا رحیم

یکی از قدیمی ترین و خوشنام ترین بستنی فروشی های غرب تهران که سال های سال است در حوالی میدان توحید جا خوش کرده است و با معجون های گردویی و شیر پسته های خوشمزه اش حسابی محبوب شده است. مهمترین دلیل شهرت بابا رحیم در خیابانِ خوشمزه ای مانند ستارخان، معجون های نوستالژیک آن است که هنوز هم دقیقا به سبک معجون های دوران کودکی عمل میکند و موز و گردو و پسته را با خانه ای خوشمزه که طعم کلاسیک آن کاملاً قابل حس است، یک ترکیب فوق العاده برای علاقه مندان به معجون خلق کرده است.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (1)

معجون های بابا رحیم چنان سنگین و پر و پیمون هستند که میتواند یک غذای کامل و یک وعده عذایی برایتان باشد و شما را از شام یا نهار بی نیاز کند! به جز معجون های باب رحیم، فالوده ها و بستنی میوه ای های بابا رحیم هم با رعایت همان اصلِ سنتی بودنشان، طعم خواستنی و دلنشینی دارند و قطعاً شما را راضی خواهند کرد. خلاصه اگر مسیرتان به میدان توحید و خیابان ستارخان خورد، بابا رحیم را فراموش نکنید.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (1)

آدرس: میدان توحید، خ ستارخان، مقابل خ نمازی (کوثر)، نبش ک شادی، پلاک ۲۴۵

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (1)


آبمیوه و بستنی رضا

یک ویتامینه فروشی موفق و با طراوت در شرق تهران که با کیفیت و خلاقیت خوبی که در تهیه بستنی ها و آبمیوه هایش نشان داده، توانسته خودش را در نارمک بی رقیب کند و حتی خیلی ها را از نقاط دیگر تهران به محله زیبای نارمک برساند. هنگام گذر و رد شدن از مقابل بستی رضا، انبوه میوه های تازه (موز، آناناس، پرتغال و ...) که روی پیشخوان آن چیده شده است، نظرتان را به خود جلب خواهد کرد و شلوغی و طراوت مشتریان در مقابل آن، به شما این اطمینان را خواهد داد که در مقابل یکی از بهترین ویتامینه های تهران هستید.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (1)

رضا، همیشه شلوغ است و باید نوبت بگیرید و در صف بیاستید. آب میوه های آن تازه و بستنی های آن متنوع و خوشمزه هستند. یکی از مهمترین دلایل موفقیت رضا، قیمت فوق العاده مناسب بستنی ها و آب میوه های آن، در قیاس با کیفیت آن ها است! قیمتی که شاید شما را نسبت به کیفیت و تازگی بستنی ها مشکوک کند، ولی خیالتان از بابت کیفیت و تازگی بستنی های رضا جمعِ جمع باشد. در حوالیِ بستنی رضا، جای پارک به آسانی یافت نمیشود، لذا حتما این موضع را در نظر داشته باشید.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (1)

آدرس: نارمک، خیابان گلستان، پایین تر از پارک فدک

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (1)

ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      باتشکر
      اگر ممکنه بهترین آب میوه فروشی هارم یا تو این مجموعه یا تو مجموعه ای جدا معرفی کنید.

    • سارا

      دلم آب افتاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج