۲۹۸۶۴۷
۱۴۱ نظر
۵۰۱۶
۱۴۱ نظر
۵۰۱۶
پ

مشاهیر «فیک» ایران

«فیک» ها و امان از این «فیک» ها که در روزگار هجوم و کثرت خودشان را جا می زنند، جا می زنند که می فهمند که حرف های تازه ای دارند که منورالفکرند، از قضا خیلی اوقات موفق هم می شوند.

برترین ها - ایمان عبدلی: «فیک» ها و امان از این «فیک» ها که در روزگار هجوم و کثرت خودشان را جا می زنند، جا می زنند که می فهمند، که حرف های تازه ای دارند، که منورالفکرند، از قضا خیلی اوقات موفق هم می شوند. اما با کمی دقت می شود دستشان را رو کرد، نویسنده ای که افاده روشنفکری دارد؛ کتاب شاملو دستش می گیرد، از تعهد اجتماعی در هنر مدرن صحبت می کند و باقی قضایا، قابلیت تعامل در رسانه های مدرن میعادگاهی جهانی را فراهم کرده که در آن مردم دور هم جمع می شوند تا در فیس بوک و... با هم گپ بزنند شایعه پردازی کنند، خودنمایی کنند و لاس بزنند.

شاید «فیک» ها به مخاطبان عمیق تری نیاز دارند آن روزی که عمق و کنش مخاطبان افزایش پیدا کند و از شمار «فیک» ها کم می شود، مواجهه با فرهنگ هرگز فعالیتی منفعلانه نیست، آن روز که این را درک کنیم، اصیل ها فرصت نمایش پیدا خواهند کرد، در روزگاری که سرعت ارزنده ترین کالاست مراقب هجوم آن ها باشید که در سرعت تکثیر می شوند! در این پرونده ی جمع و جور چند «فیک» شاخص را زیر نور گذاشته ایم حواستان به مابقی هم باشد...

فیک «روزنامه نگار» - عالیجناب صادق زیبا کلام

مشاهیر «فیک» ایران

در مبارزات سیاسی و در علم و تدریس حساب آقای زیبا کلام از جعلی ها جداست، خصم ما با آقا صادق از جایی شروع می شود که قلم روزنامه نگاری به دست می گیرد و برای مطبوعات می نویسد، برای همه می نویسد، کافیست اصلاح طلب باشند او می نویسد. آرمان و شرق و اعتماد و هر چه از این طیف باشد، اشتباه نکنید! این ها وزین ترین روزنامه های کیوسک هاهستند و آقا صادق هم صد البته قابل احترام، اما کدام ذهن می تواند آنقدر تراوشات داشته باشد، اصلا چه لزومی دارد در هر زمینه ای از خصم با عربستان تا دیوار مهربانی نوشت؟

مگر می شود این همه سواد یک انسان دایره ی گسترده ای داشته باشد که آقا صادق حوزه های گوناگون را به کرات زیر ذره بین می برد، تصویر یک ژورنالیست اقیانوسی از همان ها که درباره هر چیز اظهار نظر می کنند در ذهن می سازد، این کمیت نوشتن، این شاملیت گسترده، مطمئنا بعد از مدتی از کیفیت کار خواهد کاست که متاسفانه کاسته، حالا هرچقدر هم که بند هیکل بزنید و لبخند فتوژنیک تحویل دوربین بدهید، قلمتان قدر نخواهد شد.


فیک «بازیگر» - بهاره خانم رهنما

مشاهیر «فیک» ایران

شما را به عنوان بازیگر می شناسیم و می شناسند نه مترجمید و نه روزنامه نگار، نه نویسنده داستان کوتاه، مطمئن باشید هر کدام از این ها اگر به کیفیت بازیگری شما افزون نکند بر وجاهت شما نخواهد افزود. پس بازیگر را باید با هنر بازیگری اش سنجید نه چیز دیگر، «عاشقانه» را که از سینمای رهنما فاکتور بگیریم، بعد از آن کلی کار با عشوه های یک شکل از رهنما می ماند که در بازیگری به آن تیپ می گویند، بدون ذره ای خلاقیت، حالا شما هر چقدر هم که در فلان کمپین اجتماعی، فلان میتینگ بحث برانگیز سیاسی حضور داشته باشید و یا ظاهری مدرن نشانمان دهید، ما به عمل شما می نگریم، این همه تئاتر های شبه روشنفکرانه اتفاقا روحوضی که دورهمی با قاسمخانی ها و به انضمام پژمان جمشیدی در این سالها در ایرانشهر و جاهای دیگر ترتیب داده اید، این ها هم در راستای بسط تفکرات مدرن شما بوده است؟ کاراکتر رهنما در مجموعه پژمان دقیقا شمایلی از خود اوست؛ شام وناهار هیچی و آفتابه لگن هفت دست..


فیک «خواننده» - آقا رضا یزدانی

مشاهیر «فیک» ایران

موردی که هرز رفت، رفیق نابابی چون علی اوجی! وای فای همیشه پرقدرت و اینستاگرام و فغان از شبکه های مجازی! خوانتده ای که قرار بود راک ایرانی را نمایندگی کند و با فیلم های کیمیایی شروع کرد و خوب هم شروع کرد، رفته رفته از راک فاصله گرفت، اشعار اعتراضی و نوستالژیک اش پرگو و پر از غلط شد، با شاعر همیشگی اش بهم زد و کم کم فقط نمایشی از اعتراض و راک شد، همان گیتار الکتریک آویز به بدنش را هم که بگیری، موهایش را که کوتاه کنی، با خواننده ای در سطح دیگران مواجهیم، او دیگر خیلی وقت نمی کند روی آثارش تمرکز کند. سفر گاه و بیگاه به خارج از کشور همراه با دوستان، عکس های به اشتراک گذاشته شده فلان گالری و رونمایی از کتاب دوست جانی و کلی سلبریتی بازی پاپاراتزی پسند ...از یزدانی و ترانه دلنشینی چون: لاله زار فقط حالی نزار باقی مانده است.


فیک «خبرنگار تلویزیونی» - عمو کامی نجف زاده

مشاهیر «فیک» ایران

از آن روز یا شبی که تلویزیون تصمیم گرفت، تکانی به بخش های خبری بدهد و کمی صمیمیت تزریق کند، سر و کله چهره هایی چون: کامران نجف زاده و ایمان مرآتی پیدا شد کاش نمی شد! کاش زبان خبری تلویزیون خشک می ماند، ما چشممان به جمال نجف زاده و دوستان در بخش خبری بیست و سی پیدا نمی شد، خبرنگاران مثلا صمیمی و مهربان که داعیه شجاعت و خلاقیت را بسته به فصل و مصرف سیاسی خرج گزارش هایشان کرده اند، پنچه به صورت بی طرفی کشیده اند.

در حقیقت دمار از بی طرفی رسانه ای در آورده اند، کاری کرده اند که از هر چه خونگرم و صمیمی بدمان آمده است! بس که جانبدارانه صمیمی شدند؛ شعر فرهاد را به تلویزیون آوردند و دل خانوده اش را خون کردند، معضل اجتماعی را به نفع جریان سیاسی تفسیر کردند و خلاصه کلی خلاقیت در جهتی خاص خرج کردند و کامران خان که سر گروه آن ها باشد هر از چند گاهی به آن طرف آب ها می رود تا آپدیت شود؛ مورد عجیب خلاقیت سفارش شده و غرب زده ای که دل در گرو شرق دارد!


فیک «نویسنده» - امیر مهدی ژوله

مشاهیر «فیک» ایران

یکی از مجرمان اصلی پرونده قتل طنازی های مهران مدیری، همین شاهکار آخرش را هم که ملاک بگیریم بهتر می شود در موردش قضاوت کرد. ژوله را خندوانه چهره کرد، اما او قبل از آن هم در تیم نویسندگان مدیری حضور داشت، در سطحی پایین تر از دیگران، آن روزها که برادران قاسمخانی و الوند و دیگران هسته ی اصلی آثار مدیری را تشکیل می دادند، اما هیچ گاه نفر اول نبود و چه بسی اگر دو قطبی جعلی حیایی و ژوله در استند آپ کمدی نبود، او آنقدر ها محبوب نمی شد.

ژوله را اگر در کانال کاری خودش بسنجیم، هیچ نقطه ی روشنی نمی یابیم به جز «قهوه تلخ» که البته همان هم گرته برداری هوشمندانه از شب های برره بود؛ همان فضا، همان طرح و برنامه این بار نه در یک جهان و مکان خیالی بلکه در تونل زمان و در یک کاخ خیالی، شکل روابط و خرده پیرنگ ها تماما وامدار شب های برره بود، ژوله بعد از آن هرچه کرد شکست خورد: عطسه، شوخی کردم، در حاشیه ...نه او آن قدر وزن ندارد که مقابل اصولگرایان هنری قرار بگیرد.


فیک« مجری» - فرزاد جان حسنی

مشاهیر «فیک» ایران

آن شبی که مقابل سردار رادان قد علم کرد و حرف هایی زد که زدنی نبود و بعدش به ناگاه مریض شد و نیامد ودلمان برایش غنج رفت و همان شب تبدیل به یک خاطره شد، خودش مقهور خودش شد! آنقدر شیفته ی آن تصویر شجاع دل شد که فراموش کرد شجاعت و جسارت با بی ادبی و حرمت شکنی مرز باریکی دارد، هر چقدر که تلاش کرد به دل بنشیند نشد که نشد، لباس های فاخر، ادبیات سنگین و زبان بدن فعال او در اجرا دیگر هیچ وقت به دل ننشست، حسنی رفته رفته وزن شوخی های کلامی ساختارشکنش را افزایش داد و همان قدر که شوخی های بیجا می کرد از دل می رفت، کمی حاشیه لازم بود که دیگر باورش نکنیم آن داستان ها هم که اتفاق افتاد؛ «واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند» حسنی قرار بود تیپ «مجری روشنفکر» تلویزیون باشد اما سقوط آزادی دردناک داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • متاسفم

      به نویسنده ی محترم این متن آقای ایمان عبدلی باید بگم اگر از این دوستان به عنوان انسان فیک نام بردید، نوشته ی شما بسیار ضعیف و فیک تر از تمام این چهره ها بود، من شخصا اگر جای تک به تک این اشخاص بودم از شخص شما شکایت می کردم !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من هم برات متاسفم ...

      • بدون نام

        نجف زاده و مرآتی رو خوب اومدید اما ژوله چرا؟

      • بدون نام

        نویسنده ی محترم اصلاح طلب آقای ژوله اصلا سیاسی نیستند حالا خوبه همه میدونند اون ماجرای 2 قطبی بازی سیاسی هیچ ربطی به این دو هنرمند نداشته. اگر ربط داشت چرا ریچار بار آقای حیایی نکردی؟
        خیلی مغرضی خیلی...

    • بدون نام

      متن بسیار ضعیف و پوچی بود، انگاری که یه دستی در پس پرده 4 تا اسم داده باشه گفته برو از اینا بد بنویس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علت عقب موندگی کشور ما همینه که وقتی حقیقت گفته میشه همه دلواپس دست های پشت پرده ان.
        خداقوت آقای عبدلی.

      • پیام

        مدت ها بود متنی به این زیبایی نخونده بودم . دست مریزاد به نویسنده .. شرح حال امثال نجف زاده خیلی از فیک بدتره ...

      • سیروس

        امان از رکود خبر در برترین ها . . .

      • بدون نام

        یکی از پرمغزترین مطالبی بود که تو این سایت خوندم. عالی بود

    • بدون نام

      گربه دستش به گوشت نمی رسه می گه پیف پیف....هر کدام از این اشخاص برای رسیدن به جایگاهی که الان هستن تلاش کردن، شمام خیلی زرنگی کسی رو زیر سوال نبر، تلاشتو ببر بالاتر

    • بدون نام

      چه خوب بود .موافقم . خسته نباشين

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت بود

      • بدون نام

        لایک۱۳:۲۳

    • بدون نام

      واقعا به این هنرمندان بی احترامی کردید
      به نظر من اصلا درست نبود

    • سیمین

      آقای عبدلی قلمتون رو خیلی می پسندم. به خاطر درک بالاتون از مسائل جامعه در حوزه های مختلف و بیان حقایق بهتون تبریک میگم. خداقوت.

    • دارا

      عالي بود تحليل هاي بسيار جاندارتان

      پاسخ ها

      • Arash

        کدوم تحلیل ؟

    • فوژ

      کامران نجف زاده رو خوب اومدی....

      پاسخ ها

      • علی

        دقیقا عالی بود

    • بدون نام

      حقیقت موجود....

    • رضا

      آقای محترم ! شما که اینقدر دیگران را موشکافانه بررسی و نقد می کنی ، اگر خودت را هم بررسی کنی ، یک آدم فیک می بینی . برو مشکلات خودتو حل کن ...

    • بدون نام

      واقعا متاسفم که استاد زیباکلام رو در کنار همچین مواردی جای دادین،فکر نمیکنم در مقام علمی و اجتماعی باشین که استاد زیبا کلام رو نقد کنین

    • لیلا

      عالی بود. نویسنده مقاله آدم باهوشی بوده

    • سارا

      یغما گلرویی رو فراموش کردین

    • بدون نام

      آفرین عالی بود و از دل ما

    • shayan

      نقد بی رحمانـــــه و بجا

    • بدون نام

      این حسنی خیلی نچسبه
      ادم هر چقد هم کار درست باشه اگه غرور داشته باشه با مخ به زمین میخوره چون غرور فقط مختص خداس
      شوخی های بیجا و بی نمکشم که رو اعصابه

    • مانی

      خیلی جالبه بکی و جا انداختین :
      "فیک" نویسنده مجازی ، ایمان عبدلی


      واقعا خیلی جالبه ، همه رو کوبوندي ، شما ک خودت از رهنما و زیبا کلام بدتری ، چ باسواد درمورد همه چی نظر دادی ایمان جان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید اشتباهی مثبت دادم. آقای عبدلی کارت درسته دمت گرم.

    • بدون نام

      آقای ایمان عبدلی بنظر خودتون نقدتان یک کم بیرحمانه نیست، بیشتر نقدهای شما وارده اما اینکه فقط نکات منفی رو یک نفر رو ببینید صحیح نیست.

    • سامی

      ایول! دمت گرم! خصوصا راجع به زیباکلام و بهاره رهنما دقیقا درست نوشتین
      این زیباکلام مثل ننه اقدس می مونه که همسایه مامان بزرگم اینا بود! تومحل راجع به همه چیز و همه کس نظر میداد و خاله زنکی میکرد! بهش بگیم ننه اقدس زیباکلام بهتره!
      خلاصه قلمت همیشه پابرجا نویسنده این مطلب

    • اشک

      عالی بود

    • بدون نام

      آفرین....عالی بود.

    • بدون نام

      این نوشته در خور تقدیر بود. نه به خاطر برشمردن چند چهره، به خاطر اینکه به درستی به آفتی اشاره کردید که متاسفانه هویتی جمعی و جاری داره.

    • محسن

      عااااااالی بود .... همینه

    • ایرانی

      همه مطالبتون درسته مخصوصا در مورد خانم بازیگر!
      ما نفهمیدیم این شخص که یه بازیگر دوزاری هستش چجوری میاد اظهار نظر اجتماعی میکنه
      اگر خیلی زرنگه بره وضع بازیگری خودش رو درست کنه
      با پارتی بازی هنرپیشه شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این ادبیات شما واقعا بی ادبانه ست. شما واقعا در مقامی هستین که همچین نقدی می کنید یا واقعا می دونید با پارتی بازی بازیگ شده ؟؟؟؟؟

      • user

        نقدی که عبدلی کرده بودن هم ادبیات درستی داشت و هم به انازه کافی جامع و کامل بود شما با این طرز بیان چی رو میخواستین بگین

    • علیرضا

      خسته نباشی ...زدی و کوبیدی و تمام؟!!!واقعا خسته نباشی که هنرمند مملکتت رو مخصوصا کسانی که طرفداران زیادی دارن رو به باد انتقاد گرفتی واقعا انتقامت رو گرفتی؟

    • فائزه

      متأسفم.شما تمی تونید با این نوشته ها ذهن مردم رو نسبت به کسایی که شادشون کردن و لحظه های خوبی رو باهاشون داشتن خراب کنید.واقعا حرفاتون توهین به تلاش هنرمندان عزیزمون هست.

    • iq7

      خدایی تک تک شون رو درست گفتید مخصوصا نجف زاده بعضی ها هم شانس در خونشون رو زد وگرنه واقعا تو شغلشون خیلی ضعیفن مثل ژوله بعضی ها هم جو گرفتگی مردم یهو کشوندشون بالا مثل پاشایی

    • نوشا

      چقدر با قصد و غرض و از روی حرص نوشته شده این مطلب!!!!! که البته اقای زیبا کلام هم بدون جسارت به شخص ایشون یک نمونه فیک روشنکفر هستند!! نمونه همیشه معترض و سیاه نما بدون اینکه حتی قدم کوچکی در راستای رشد فرهنگی برداشته باشند...

    • مریم

      کاملا باهاتون موافقم به جز در مورد دکتر زیبا کلام، فرق ایشون با خیلی های دیگه اینه که درد مردم دارند، فرقشون اینه که شجاعن، حرفشون رو میزنن در همه زمینه ها چون هیچکس حرفی نمیزنه همه سر در لاک خود فرو برده اند یا جلای وطن میکنند یا محافظه کارند در روزگاری که کسی نا و جرات حرف زدن ندارد قدر امثال ایشان را باید دانست.

    • jaaviid

      در مورد کامي نجف زاده باهاتون صددرصد موافقم.
      در استند آپ کمدي ختدوانه برتري با علي مشهدي بود تا ژوله

    • دانیال

      خوشمان آمد
      مخصوصا مورد جناب نجف زاده

    • بدون نام

      فیک مجله ی غیر زرد: برترین ها !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این رو خوب اومدی
        همچین نویسنده های این سایت ادعای فرهنگ دارن ولی مطالبی که مینویسن خیلی با ادعاشون فاصله داره

      • بدون نام

        اوایل یه نمه زرد بود ولی با وجود امثال عبدلی مطالبش خیلی پرمحتوا شده.

    • 123

      آفرین

      حرف دل مردم

      وقتی یکی تو دل نمیره باید به روز تحمل کرد

    • المان

      یغما گلرویی را به قول سارا خانم از آمریکا جا انداختی.خدای ادعا ،شاعر متخصص اشعار عرق، ورق ، دین ستیزی .مثلا" من خیلی شجاعم و مبارز.ایشون حیف شد اشتباهی شاعر شد.البته خوش به حال یه شبه خواننده آشغالی مثل شاهین نجفی که اشعار یغما را بلغور می کنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایییییک دمت گرررم

      • ایرانبان

        ادبیاتت منو یاد یه بنده خدایی میندازه که هشت سال ایران وتاراج کرد ..... دلواپسان .... ادب مرد به ز دولت اوست

    • حامد

      بجز فرزاد حسنی درمورد بقیه کاملا حق با شماس...
      بخصوص رضا یزدانی...

    • بدون نام

      آقاي نويسنده نظر شخصيتو رو لطفا تعميم نده

    • بدون نام

      هر كس يه نوعي فيك بودن تفسير و تعبير مي كنه ولي نويسنده مقاله هم خيلي فيك وار ،تلاش در نقد و اعتراض كرده و مرزه باريك انصاف صداقت و كنار گذاشته

    • كامبيز

      متن نقادانه بايستي صريح و بي ريا نوشته شود.... ما مردم ايران هم عادت طعم تلخ شنيدن حقايق نداريم.....ولي در كل متن بالا بسيار به جا و درست نوشته شده بود....دست نويسنده متن درد نكنه....آفرين

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینکه مستقیما وارد توهین به کسانی بشیم این طور بی ادبانه اصلا درست نیست.
        چه بهتر که ما تعریفی ا فیک بودن بکنیم و قضاوت رو به مردم بسپاریم و نهایتاااا اینکه در آخر چند مثال . نه این که چند نفر روانتخاب کنیم و چند خط بد بگیم . نقد یک طرفه هیچ وقت قابل قبول نبوده و نیست

    • بدون نام

      همشون فیکند جززیبا کلام. بهاره رهنما و کامران نجف زاده که ازهمه بیشتر

    • بدون نام

      آقای عبدلی شما هم فیک یک نویسنده هستید.
      تازگی ها مطالب این سایت خیلی خصمانه شده و این متن هم یکی از این مطالب خصمانه بود.
      برای جلب مخاطب بیشتر لازم نیست به دیگران توهین کنین

    • بهار

      واقعا متاسفم براي نويسنده خيلي غرض ورزانه و عقده اي وار نوشته شده

    • بی نام

      آفرین کارت درست البته به استثتنا ی زیبا کلام بقیه از خودشون بت ساختند فک می کنند آخرشن

    • مهدی

      و مجله فیک ای به نامه برترینها که هیچ مطلب تولیدی نداره و محتوای کاملا کپی از سایت ها و مجلات رو استفاده میکنه.
      خسته نباشی دلاور ، خداقوت پهلوان

    • بدون نام

      من در مورد فرزاد حسنی موافق نیستم با شما هر چند که شخصیتشو نمیپسندم و خودنماست ولی خداییش تنها کسی که میشد تواین مملکت مجری خطابش کرد و نوآور و ساختار شکن بود، فرزاد بود و خیلی متاسفم که اومد و تو برنامه اش حرف دل مردم رو زد و از گردونه خارج شد و حالا اینطوری ازش حرف میزنید.. حالا یه نفر هم شیک و تر و تمیز میاد جلوی دوربین اشکال داره عادت کردین ادما رو با ترکیب نشسته و اصلاح نکرده ببینین. فکر کنم بنده خدا کم شانسه خیلی ...در مورد بقیه افراد موافقم ولی کلا این نقد نبود دلتونو خالی کردین... اگر بخواین دلتونو خالی کنین خیلیا هستن که زیر سوالن که نسبت به افراد بالا خیلی سخیفترن و فیکتر ولی جراتشو نداشتین

    • بدون نام

      جالب بود . البته فیک بازیگر فوق العاده زیاده :
      بهنوش بختیاری - سحر قریشی و ...

      پاسخ ها

      • user

        بله با شما موافقم این چند نفر واقعا مشتند نمونه خروار حالا چرا قرعه آقای عبدی به نام این افراد درامده نمیدونم شاید بد شانس تر از دیگران بودن

    • user

      در مورد بهاره رهنما و آقایان ژوله و حسنی کاملا موافقم تمام ظهاراتی که داشتن درسته و در مورد باقی مت زیاد آشنایی باهاشون ندارم
      ممنون از بحث زیبا و جالبتون
      و خدمت دوستی که گفته بودن این افراد باید از آقای عبدلی شکایت کنند باید بگم وقتی کسی جرات می کنه که برای مردم کار کنه و انتظار به به و چه چه از طرف طرفدارن شون رو دارن باید نقد ها رو هم بپذیرند قرار نیست هر کسی که تو جامعه سربلند کرد مورد تشویق قرار بگیره اینها که اینجا گفته شاید شاید نظر جمع کثیری از مردم باشه که از قلم یک نفر تراوش کرده

    • سحابی

      دقیقا چون سطح و پرستیژ و کیفیت سلیقه مردم رو پایین اوردن و افراد کوچک در جای بزرگ باز هم جاشون نمیشه !!
      پس هر کسی از جنس خودش رو می پسنده و دقیقا همین که با آدمهای بزرگ ابشون تو یک جوی نمیره و نمی تونن تحمل کنن چون فکر می کنن این فرد از خودشون بالاتره و احساس خطر می کنن برای اینکه بی کفایتی خودشون ثابت میشه انسان متعالی و کسی که تو افکار و عقاید و علم حرفی برای گفتن داره و اصولی رو رعایت می کنه هیچ وقت خودش نمی تونه این ها رو تحمل کنن !!!
      کسانی که حرفی برای گفتن ندارن هیچ وقت هم دوست ندارن حرف دیگران رو بشنوند نتیجه اش میشه همین وضعیت بی سرو ته که معلوم نیست طرف با چه اصولی حرف میزنه و زندگی می کنه و فکر می کنم یک نوع انزجار درونی و نفرت و کینه برای مردم درست میشه.
      ضرب المثل قدیمی که کبوتر با کبوتر باز با باز کند پرواز.

    • سعید م

      چقدر مقاله مزخرفی !!!!!
      ایمان عبدلی تعطیلی ها !

    • رضا

      آقای عبدلی کتاب های "ما چگونه ما شدیم" و "جامعه شناسی نخبه کشی" دکتر زیبا کلام رو خوندید تا حالا؟ بی انصاف نباشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست گرامی، جامعه شناسی نخبه کشی برای آقای علی رضاقلی هستش.

    • مرداد

      آقای عبدلی این اولین متنی بود که از شما خواندم. احسنت! به انتقادات بیهوده و بیجا توجه نکنید. بالاخره یکی باید این وضعیت بغرنج را در این گونه رسانه ها که مخاطبان عام بیشتری دارد، شرح دهد.

      نا امید نشوید و صد در صد با همین موضع ادامه دهید. برای من نوعی این سایت با همین مطلب از امروز به بعد یکی از مورد علاقه هایم شد.

      در مقابل هجمه ی ناآگاهانی که با شمشیر "ادب مرد به ز دولت اوست" کوتاه نیایید که همین ادب فتیشیسم موجود در رسانه ها پدر ما را درآورده.

    • محیا

      خیلی یه طرفه نوشتین،آقای عبدلی!خیلی مقاله بی ارزشیه....

    • اکبری

      خیلی بد بود متن پر از حسادت و فقط برای کوبوندن چند نفر

    • انسیه

      به نظرم یک نظر شخصی رو به عنوان یک شبه مقاله چاپ کردن کار یکی میتونه باشه که بدجور خودش "فیکه" من در مورد بعضی از این آدم ها موافقم و در مورد بعضی ها مثل رضا یزدانی ، ژوله و زیباکلام کاملا مخالف . ولی جسارت شما در مورد این اظهار نظر جمعی فوق العاده حال آدم رو به هم میزنه .

    • ara

      اگر سطح درک شما به چیزی نمیرسه دلیل نمیشه ازش بدگویی کنی. "بد نگوییم به مهتاب اگر تب داریم"
      در مورد خانم رهنما ایشون یه انسان هستن که میتونن طبق علایق خودشون رفتار کنن، این علایق میتونه اجتماعی باشه و حتی اگر یک مورد هم مثبت باشه برای یک فرد مشهور(نمیگم هنرمند) کافیه.من طرفدار خانم رهنما نیستم اما داشتن دغدغه اجتماعی نیازمند تقدیره نه انتقاد.
      در مورد رضا یزدانی که من به شدت به شدت به شدت بهشون علاقه دارم طبق صحبتهای خودش از یه جایی به بعد لازم بود که برای مخاطبهای بیشتری کار ضبط کنن و مخاطب بیشتر یعنی سلیقه های متفاوت تر و راضی نگه داشتن سلیقه های متفاوت کار راحتی نیست.ضمن اینکه هنوز هم شعرهایی که رضا میخونه جزو بهترین شعرهاییه که انتخاب میشه و اکثر مردم کوچه و بازار از درک شعراش عاجزن. ممکنه شما هم جزو همون دسته باشید و به همین دلیل ایشون رو فیک میدونید.
      در کل مطلب سطح پایین و بی ارزشی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود

    • بدون نام

      آقای عبدلی داشتیم کم کم به نوشته ها ونقد و نظرهاتون ایمان پیدا می کردیم که با این مطلب دیگه ......
      آقای عبدلی در مورد رهنما و زیبا کلام خدا وکیلی و با انصاف قلم زدید ؟
      شما خودتان چطور یه هفته هفت چهره دارید؟ چهره ها درشبکه اجتماعی دارید ؟مطالب گاه و بیگاه و... هم دارید .مطالب آقای زیبا کلام همیشه به جا بوده و حرفهای حسابی زده که خیلی ها نتوانسته اند با تمامی قدرتشان جوابی درخور بدهند .شما با کداک انصاف ایشان را در جایگاهی مثل نجف زاده گذاشتید ؟ کی ایشان حرف ناحساب زده کاش یه مثال زده بودید باز جای شکرش باقیه نوشتید یکی مثل نجف زاده اینقدر جانب داری غیر منصفانه کرده که "کاش زبان خبری تلوزیون خشک می ماند" بهاره رهنما موجود پر انرژی هست نه موجود خودنما یا به اصطلاح طبل تو خالی که شما سعی کردید از ایشون معرفی کنید .خیلی ناامید کردید مارو

    • يوزر

      حالا چرا اينقدر عصباني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اولین رسالت یک ژورنالیست جسارته. شما نویسنده یا خبرنگار که حتی جسارت اسم بردن از ترانه سرای سابقی که رضا یزدانی باهاش کار میکرد رو ندارید چطور خودتون رو فیک نمیدونید؟ اینم از مواهب روزگار ماست که هرکسی بدون سواد و شخصیت لازم برای هر سمتی انتخاب میشه. واقعا قلم سخیفی دارید اقای نویسنده فیک. هر کدوم از افرادی که نام بردید جدای همسو بودن یا نبودنشون با افکار من در شغل خودشون جزو خوبها هستن،شما خودت تا حالا چی برای عرضه داشتی که خودت رو محق میدونی برای قضاوت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اولین رسالت یک ژورنالیست جسارته. شما نویسنده یا خبرنگار که حتی جسارت اسم بردن از ترانه سرای سابقی که رضا یزدانی باهاش کار میکرد رو ندارید چطور خودتون رو فیک نمیدونید؟ اینم از مواهب روزگار ماست که هرکسی بدون سواد و شخصیت لازم برای هر سمتی انتخاب میشه. واقعا قلم سخیفی دارید اقای نویسنده فیک. هر کدوم از افرادی که نام بردید جدای همسو بودن یا نبودنشون با افکار من در شغل خودشون جزو خوبها هستن،شما خودت تا حالا چی برای عرضه داشتی که خودت رو محق میدونی برای قضاوت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • یه بی سواد

      چقدر با قصد و غرض و از روی حرص نوشته شده این مطلب!!!!!
      میدونم نظر منو جا میندازین ولی من باز نظرمو میگم
      خیلی جالبه بکی و جا انداختین :
      "فیک" نویسنده مجازی ، ایمان عبدلی


      واقعا خیلی جالبه ، همه رو کوبوندي ، شما ک خودت از رهنما و زیبا کلام بدتری ، چ باسواد درمورد همه چی نظر دادی ایمان جان

    • فرزانه

      در مورد آقای ژوله به نظرم کم لطفی کردید ایشون در چلچراغ عالی بودن تنها مشکلش اینه که خیلی دوست داره چهره معروفی بشه که البته شد.

    • بدون نام

      خیلی خوب بود جز معدود مطالبی بود که ارزش خوندن داشت

    • بدون نام

      تعداد منفی ها فیکه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب شما برو به حسنی + بده!!!

    • بدون نام

      قلم خوبی دارید آقای عبدلی

    • بدون نام

      واقعا عالی بود ، تو مملکت ما اگه نقد های بجا و بی تعارف مثل این با توهین اشتباه گرفته نشه میتونه واقعا سازنده باشه .
      من خودم در مورد قسمت اقای ژوله واقعا موافقم ، چون بعد از ایشون دیگه کارهای مدیری مثل قبل نشد ، فقط نمیدونم چرا انقدر رو موندن ایشون اصرار دارن ؟

    • فیک مردم عادی

      اولش خیلی خوشم اومد از این نوع انتقاد و ریز بینی ولی بعد به نکته جالبی رسیدم چرا این اشخاص به تور شما افتادن از این بهتر هاش هستن که طعمه بشن ایراد ما اینکه وقتی میخوایم انتقاد کنیم میگردیم دنبال سوژه اونایی که دونه درشتن و مورد انتقاد قرار نمیدیم و میریم سراغ اونا که در حاشیه قرار دارن مث اون سریال سااختمان پزشکان بود میخواستن برنامه نقد بسازن سراغ هر شغلی رفتن گفتن نه اینا کله گنده هستن آخرشم برنامه نقدشون شد همون برنامه های روتین که تو تلویزیون زیاده اگه میخواید نقد کنید از اون دونه درشت ها شروع کنید یه مشت آدم که مث ما تو حاشیه مملکت هستن و بیخیال بشید برید سراغ اونا که .... خودتونم میدونید کیا را میگم یکم جنم داشته باشید بزنید تو جاده اصلی اینا که جاده خایکی هستن . " اگه مجله تایید کنه جای تعجب داره "

    • مرداد

      یکم: دوباره دم شما گرم با این مطلب

      دوم: "هرکسی" حق دارد آن گونه فکر می کند "هر کسی" را "نقد" کند معهذا از واجبات یک نقد خوب بی آلایش بودن و صری بودن آن است

      سوم: باید تاسف خورد برای کسانی که با تکیه بر "آگاهی"!! های خودشان این افراد را فلان و بهمان میدانند!

      چهارم: نویسنده ی عزیز و دوستان سایت، کوتاه نیایید

      پنجم: اینهایی که در مورد ژوله ناراحتی می کنند، بروند شو های "جرج کارلین" "رابین ویلیامز" و حتی "لوئیس سی کی" را ببینند تا بفهمند این آقای ستاره!!!!!!! (ژوله) و تمام افراد بی مزه در خندوانه چه اجهاف -بخوانید توهین- بزرگی به این ژانر عظیم کرده اند

    • مرداد

      یکم: دوباره دم شما گرم با این مطلب

      دوم: "هرکسی" حق دارد آن گونه فکر می کند "هر کسی" را "نقد" کند معهذا از واجبات یک نقد خوب بی آلایش بودن و صری بودن آن است

      سوم: باید تاسف خورد برای کسانی که با تکیه بر "آگاهی"!! های خودشان این افراد را فلان و بهمان میدانند!

      چهارم: نویسنده ی عزیز و دوستان سایت، کوتاه نیایید

      پنجم: اینهایی که در مورد ژوله ناراحتی می کنند، بروند شو های "جرج کارلین" "رابین ویلیامز" و حتی "لوئیس سی کی" را ببینند تا بفهمند این آقای ستاره!!!!!!! (ژوله) و تمام افراد بی مزه در خندوانه چه اجهاف -بخوانید توهین- بزرگی به این ژانر عظیم کرده اند

    • ليلا

      جانا سخن از زبان ما مي گويي
      عالي بود مدتها بود همچين متن وزيني نخوانده بودم
      از ميزان مثبت و منفي ها هم خيلي چيزها معلوم شد
      نا اميد نشين و ادامه بدين
      ممكنه هركدوم از اين شخصيت ها كه گفتين براي بعضي ها عزيز باشن ولي در كل به خوب معضلي اشاره كردي
      درد جامعه كنوني ما دست مريزاد
      منتظر فيك هاي ٢ و ٣ هستيم. ممنون

      پاسخ ها

      • رویا

        اگه همیشه اکثریت درست میگن پس فیلمای دهنمکی هم فیلم های خوش ساخت(!) ی هستند! خیلی از مواقع هست که اکثریت به حق هستن ولی خیلی از مواقع اینظور نیس( که شاید بیشتر هم باشه)

    • كامبيز

      كامران نجف زاده كه به نظر بنده چيزي جز يه شومن درجه سه كه يادش داده بودن چطوري راست و دروغ رو باهم به خورده بيننده بده نبود و نيست.... و مصداق يه تازه به دوران رسيده در عالم ارتباطات بود و هست
      خانم رهنما كه اصولا چيزي كه بشه اسمشو هنر گذاشت براي ارائه به مردم نداره....
      آقاي زيبا كلام هم معلوم نيست تاريخ نگاره ؟ نقاد اجتماعيه؟ سنگ به سينه زنه حزب يا شخصيت خاصه سياسيه؟ ولي در كل از روحيه نقادانه و اينكه سعي ميكنه با مطالعه صحبت كنه قابل احترامه....
      آقاي فرزاد حسني هم كه معلومه خيلي عصبي و جوگيره و به نظر نميرسه آدم متعادلي باشه...
      آقاي ژوله هم كه با بعد از برنامه خندوانه با حركات و خودنمايي هاي بي ربطش نشون داده بدجور نياز به مطرح شدن داشته و اون متانت و جذابيت يه نويسنده رو اصلا نداره...
      رضا يزداني هم كه اگه دوستي با پسر كيميايي نبود الان حتي همون شنل چرمي و موهاي بلند و .... نميتونست اونو بالاتر از حد يه خالطور خونه زيرزميني در نگاه مردم بالا ببره.....

      پاسخ ها

      • رویا

        اوه اوه فکر نمی کردم یه آدم توانایی اینو داشته باشه که ده خط پشت سر هم آدما رو قضاوت کنه

    • بدون نام

      و مهم تر از همه ی یک متن پوچ و فیک از یک نویسنده ی فیک

    • زهرا

      متاسفم برای نویسنده گستاخ این مطلب!!!

    • بدون نام

      کاملا موافق بودم با همه مطالب ... به قول دوستان جانا سخن از زبان ما میگویی .
      البته در فیک مجری گری و بازیگری به ضیا و قریشی هم میشه اشاره کرد

    • سجاد

      نقد مغرضانه ای بود تا نقد سازنده ،همه ما ایراداتی داریم مثل این عزیزان و همه ما و منجمله خود نویسنده ، خیلی با موضوع افراطی برخورد کردی دوست عزیز .

    • فریبا

      متن طولانی نوشتم...روی حرفم با مجله و نویسنده این متن به ظاهر نقادانه اما در باطن مغرضانه است. که البته نقد برا خودش چارچوبی داره که به هیچ وجه در این متن رعایت نشده.
      واقعا که از شما مردم باید ترسید.... پیج بهاره رهنما و بقیه که الان می گید فیک هستن بیشترین فالوورها رو داره. پیچ اقای ژوله در عرض چند هفته اون همه فالوور پیدا کرد. و ... پس اگه شماها با این متن بسیار ضعیف و پر از غرض موافقید پس اون فالوورا کین؟؟؟؟ همین شماها مردمین که هر دقیقه رنگ عوض می کنین و همرنگ جماعت میشین.
      نکته بعدی هم در مورد نویسنده این مطلب و مطالب دیگه ای با همین مضمون هست که تازگی به سایت اضافه شده. باید بگم عزیز من شما که می گی " اما کدام ذهن می تواند آنقدر تراوشات داشته باشد، اصلا چه لزومی دارد در هر زمینه ای از خصم با عربستان تا دیوار مهربانی نوشت؟ " یعنی خودت مجازی در مورد هر کدوم از این عزیزانی که نام بردی نظر بدی؟؟ ذهن شما می تواند آنقدر تراوشات داشته باشد اما ذهن اقای زیباکلام با دکترای علوم سیاسی از دانشگاه برادفورد و هم‌اکنون استاد تمام دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نداره؟؟؟
      برادر من تو وقتایی که شبکه های مجازی باب نبود ماها تموم نوجونیمون رو با مجله چلچراغ و نوشته های آقای ژوله گذروندیم...عزیزم کسی که مطالب طنز مجله خود شما رو مینویسه شاگرد آقای ژوله است و داره ازش یاد میگیره چی بنویسه... تو اجرای کمدی ها در برنامه خندوانه تونست جلوی امین حیایی کم نیاره و حتی بهتر باشه...
      کامران نجف زاده شروع کننده سبک جدید خبر بوده و همه از اجراهاش کیف میکنن...
      همین طور فرزاد حسنی که با برنامه کوله پشتیش خیلییی ها خاطره دارن...
      و در مورد هر کدوم از این عزیزانی که گفتی میشه ساعتها حرف زد و رزومه هاشون رو آورد وسط.
      به نظر من که خواننده همیشگی مجله شما هستم این سبک نوشتن که کاملا بچگانه و در جهت جذب مخاطب هست توهین به شعور مردم هست. و اگه این روال ادامه پیدا کنه خیلی از خواننده هاتون به مرور کم میشن. ضمن اینکه جا داره از طرف نویسنده از این هنرمندان عزیز و طرفداراشون عذرخواهی بشه. در هر صورت همین عزیزان هستن که هنر این مملکت رو میسازن و این توهین ها به اینها توهین به همه ماست.
      ممنون

    • آیدا

      بهتر بود آقای زیباکلام رو اینجا ذکر نمیکردید ولی درمورد بقیه حق با شماس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتر از همه زیبا کلام بود

      • سیمین

        نگفتن استاد زیباکلام شایستگی ندارن.
        گفتن شأن ایشون بالاتر از اینه که سوادشون رو هرجایی خرج کنن.

    • زهرا

      متاسفم برای نویسنده گستاخ این مطلب!!!

    • بدون نام

      فرهادو کامران نجف زاده نیاورد تلویزیون ولی! قبلشم بود من ده سالم بود میشنیدمش از همین تلویزیون

    • بدون نام

      گُل گفتی برادر ، حرف دل ما را زدی

    • محمدرضا

      در کل خوب بود زیبا کلامش از همه منظقی تر بود

    • طاهره

      هیچ کتابهای خانم رهنما رو خوندین؟ ایشون قلم فوقالعاده ای دارن. بنظر من این نقد بی رحمانه اس. ایشون یکی از پیشروترین و بروزترین زنان نسل ما هستن. من فکرشون رو دوست دارم و تصور میکنم بی انصافیه که یه نفر رو از روی وزنش یا ظاهرش یا نقشهایی که در فیلمها داره قضاوت کنیم.

    • فیک مردم عادی

      اولش خیلی خوشم اومد از این نوع انتقاد و ریز بینی ولی بعد به نکته جالبی رسیدم چرا این اشخاص به تور شما افتادن از این بهتر هاش هستن که طعمه بشن ایراد ما اینکه وقتی میخوایم انتقاد کنیم میگردیم دنبال سوژه اونایی که دونه درشتن و مورد انتقاد قرار نمیدیم و میریم سراغ اونا که در حاشیه قرار دارن مث اون سریال سااختمان پزشکان بود میخواستن برنامه نقد بسازن سراغ هر شغلی رفتن گفتن نه اینا کله گنده هستن آخرشم برنامه نقدشون شد همون برنامه های روتین که تو تلویزیون زیاده اگه میخواید نقد کنید از اون دونه درشت ها شروع کنید

    • فاطمه

      با نظر خانم فريبا كاملا موافقم
      آقاي عبدلي،در بخش چهره هاي شبكه اجتماعي،آقاي شاهين نيا مدام آقاي ژوله را استاد خطاب ميكنه بعد شما اينطوري درمورد ايشون كم لطفي ميكنيد؟
      شما خودتون در چه سطحي هستيد كه در رابطه با همه چيز نظر ميديد؟
      در بخش يك هفته هفت چهره،شما از هيچ چيز دريغ نميكنيد و درباره ي سياست،فرهنگ و هنر،اقتصاد و ...حتما بايد اظهار نظر كنيد.
      لطفا در نوشتن متن ها دقت بيشتري كنيد و سعي نكنيد هر كسي رو مورد انتقادهاي بي جايه خودتون قرار بديد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباهی مثبت دادم.

    • هومن

      جناب ایمان خان عبدلی عالی بود گل گفتی،خیلی حال کردم،دمت گرم

    • بدون نام

      ایمان عبدلی تو هفت چهره خیلی بهت انتقاد کردم ولی از این مقاله ت خوشمان امد در مورد بهاره رهنما که صد در صد درسته

    • بدون نام

      اتفاقا نويسنده كارش خوب بلد(بابا هركسى بهر كارى ساخته اند وسلام)

    • هادی

      پس نماز هر چهاران شد تباه
      عیب‌گویان بیشتر گم کرده راه

    • زهره

      با فیک بودن ژوله و زیبا کلام مخالفم
      جای حسن عباسی تو لیست خالیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و رائفی پور.

    • مینا

      به نظر من نویسنده کاملا سوگرایی داشته است.دشمنی و عداوت دیده میشود...دکتر زیبا کلام پز روشنفکری دارد؟؟؟!!اصلا ایشان چه احتیاجی به کتابهای شاملو و ادا دارند؟!!!ایشان خودشان تحصیلکرده هستند،آنهم نه از دانشگاه زوادر رفته و من درآوردی...در مورد بقیه چون آشنایی کاملی ندارم نمی تونم نظر بدهم...اما....فرق بین جسارت و توهین یک خط باریک است...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • me too

      چقدر راحت همه را قضاوت میکنیم!

    • بدون نام

      نقد اصول خودش رو داره.
      نقد باید بدون غرض ورزی و بی ادبی و احساسات شخصی باشه.
      شاید راست گفتی ولی نقدت به دل نمیشنه.
      خودت هم باید زبان نقدت رو عوض کنی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه با چه زبونی نقد کرده؟
        نقد بچه بازی نیست که.
        میخوای اصلا نقد نکنه؟

    • رویا

      خود شما تو بخش یک هفته هفت چهره از نجف زاده تقلید می کنی تو تحلیلاتم از زیبا کلام! حالا کی فیکه؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تقلید اونم از نجف زاده؟؟؟!!!!!!

    • سپیده

      من اول فکر کردم که یک مطلب طنزه!
      کلا عادت ما ایرانیا همینه
      انتقاد خوبه نه توهین و زیر پا له کردن افراد
      فکر میکردم این مجله متفاوت از بقیه س
      بدون هیچگونه جانب داری و یا بالا بردن و یا تخریب افراد
      اما حالا می بینم بدتر از بقیس
      خجالت آوره

    • بدون نام

      فقط می خوام بگم دست گلتون درد نکنه با این آدما من واقعا مشکل داشتم با یزدانی و ژوله زیاد آشنایی ندارم ولی اون چهارتای دیگه آخ آخ آخ مخصوصا صادق زیباکلام چون خیلی هم سخت میشه به فیک بودن این موجود پی برد درضمن سعی کنید به فیکهای دیگه هم بپردازید دمتون گرم آقای ایمان عبدلی گرامی

    • بدون نام

      خیلی خوب بود، مرسی.
      واقعا زدید به هدف. حرفهایی که سالها در دل خیلی ها مانده بود، سرانجام بیان شد.

    • شاکری پور

      بسیار عالی ، حقیقت همیشه تلخ است. این افراد و مشابه انها با رفتار و گفتارهای سطح پایین وخودشان ، اولین نفری هستند که به خودشان توهین کرده و خودشان را مضحکه همه قرار می دهند.

    • بدون نام

      نمره نویسنده عالی است . از بس آدمهای کم یا بی محتوا و به قولی فیک در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی و اقتصادی حضور پیدا کردند که ما مردم به دیدن انها مانند ساندویچ سوسیس عادت کردیم ، در حالی غذاهای اصیل و سالم در منازل پخت می شوند . اینها مثل ساندویچ هستند و بی ارزش و دائما فقط سروصدا میکنند . البته آقای زیبا کلام غذای اصیل سات اما متاسفانه در هر مناسبت و یا هر وعده غذایی از آن استفاده ناصحیح می شود .

    • بدون نام

      آقای زیبا کلام را نمتوان با دو خط نقد کرد . ایشان مسلما باید نقد شوند اما نه در سطح نویسنده این مقاله . نجف زاده بیشتر یک مامور امنیتی و اطلاعاتی است تا یک گوینده خبر یا خبرنگار . بقیه نقدها درست بود . البته افرادی دیگری هستند که باید نقد شوند ، مهران رجبی ، محمدرضا شریفی نیا ، مسود ده نمکی ، رضا عطاران که همیشه یک مدل بازی می کنه ، فاطمه معتمد آریا ، نیکی کریمی ، کامرا تفتی ، محسن تنابنده که فقط به دیگران می چسبه تا خودشو نشون بده ، مهدی فخیم زاده ، فرهاد اصلانی ، مجید صالحی و ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بابا

      • user

        من به شخصه به عنوان فیک بودن با این اسامی که شما بردین اصلا موافق نیستم هر کسی رو میشه نقد کرد ولی بجاش و هر اسمی رو هر جایی نمیشه قرار داد

    • sophist

      عالی بود

    • بدون نام

      عالی بود در همه موارد. باور کنید در این چند سال اخیر این بهترین مقاله انتقادی بود که خوندم .کاملا به جا و خلاقانه.

    • ترسو

      همگي كاربراي كامنت گزار !!! يادشون رفته كه خودمون همگي فيكيم ؟!؟ سالهاست كه از اصل بودن ، دور شديم و با فيك شدن ، محشور .....

      پاسخ ها

      • user

        خیلی هم ترسو نیستی همین که به فیک بودن خودت اقرار می کنی کلی شجاعت میخواد آفرین

      • بدون نام

        شاید حق با شما باشه. ولی فیک بودن ما جدای بحث سلبریتی هاست. معمولا شرایط ما رو مجبور به فیک بودن میکنه. تظاهر به بودن به چیزی که نیستیم برای تصدی مشاغل، پست و مقام، محبت، دوست داشتن و....
        تلخه ولی واقعیته!!!!

    • غزال

      به نظر من کسایی که اسمشون توی این لیست هست واقعا درسته و حقیقته من که به شخصه طرفدار دو آتیشه ی رضا یزدانی هستم و با اجرای ژوله حسابی خندیدم اما با خوندن این مطلب در موردشون واقعا احساس کردم که چقدر درسته در مورد حسنی که نه تنها چیزایی که اینجا نوشته شده واقعیته بلکه ایشون از همون روزی از مهران مدیری بزرگ اونقدر گستاخانه انتقاد کرد فاتحه خودشو و محبوبیت کذایی رو خوند بقیه ادمای که اسمشون تو این مطلب هستند هم هر کدوم به یک نحوی فیک شدن .ناراحت کنندس

    • نکته بین

      این مطلب رو خوندیم اما یک معما؟
      این اقای محترم نویسنده تخصصشون چی هست ؟
      اگه اینجوری باشه که بقیه معطلند این اقا خودش همه کار بکنه ؟
      ایا میتونه بگه که کی الان در خفا چه کاری میکنه یا فقط پول گرفته چند تا مهره پیاده رو بسوزونه

    • بدون نام

      بسیار بیخود .در مورد زیبا کلام صددرصد مخالفم و باقی هم تند رفتید.

    • حنا

      واقعا متاسفم که توی این لیست اسم استاد زیباکلام رو دیدم شما اصلا سواد کافی برای صحبت درباره ی نوشته های استاد زیباکلام رو دارین؟؟؟؟؟؟؟ واقعا متن ضعیفی بود افتضاااااااااح بود

    • بدون نام

      بسیار موافقم با کل لیستت- خیلی دقیق و کارشناسانه انتخاب کردی افرادتو .باریکلا .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج