جاباما
۲۹۷۷۶۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خواندنی ها با برترین ها (۶۶)

در این شماره از خواندنی ها با رمانی از ادبیات رومانی، اثری از جرج سوروس سرمایه دار مشهور، کتابی جدید درباره طبیعت بشر..... و آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با رمانی از ادبیات رومانی، اثری از جرج سوروس سرمایه دار مشهور، کتابی جدید درباره طبیعت بشر..... و آشنا شوید.

دوازده نظریه درباره طبیعت بشر

  • لزلی استیونس و دیگران
  • ترجمه میثم محمد امینی
  • نشر نو
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (66)

این کتاب برای کسی نوشته شده است که به دنبال «فلسفه زندگی» است؛ یعنی درکی از طبیعت بشر که راهنمایی مان کند چگونه باید زندگی کنیم. چنین تجویزی اغلب مبتنی است بر نوعی «تشخیص» درباره ی این که ایراد از کجاست، و آن هم به نوبه ی خود مبتنی است بر برخی «آرمان ها» درباره ی این که زندگی چه گونه باید باشد یا انسان ها چه طور باید باشند.

... تمرکزمان در درجه ی نخست روی دوازده نظام فکری منتخب است که به برخی پرسش های وجودی مربوط به حیات که انگیزه ی اولیه بسیاری افراد برای فلسفه خواندن است، پاسخ هایی ارائه می کنند جایگاه ما در جهان کجاست؟ چرا ما اینجاییم؟ این پرسش های مبهم هم دلالت علی دارند، یعنی این که «چه چیزی ما را به وجود آورده است؟» و هم معنای غایی؛ یعنی این که «ما برای چه کاری اینجاییم؟» (چه کار باید بکنیم، یا چه هدفی باید داشته باشیم؟ از چه چیزی باید بپرهیزیم؟)

بدیهی است که بسیار چیزها بستگی دارد به این که چه نظریه ای را درباره طبیعت بشر بپذیریم: در سطح فردی، معنا و مقصود زندگی مان، این که چه باید بکنیم و در چه راهی بکوشیم، این که امید داشته باشیم به چه چیزی دست یابیم و در چه راهی بکوشیم، این که امید داشته باشیم به چیزی دست یابیم و به کجا برسیم، و در سطح اجتماعی، چشم اندازی که امیدواریم جامعه بشری به آن دست یابد، و این که چه نوع تحولات اجتماعیی دلخواه ماست، همه و همه بستگی دارد به انتخاب نظریه.


فانوس دریایی

  • اَلیسون مور
  • ترجمه ی ابراهیم فتوت
  • کتاب کوله پشتی
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (66)

فانوس دریایی داستان مردی میان سال را روایت می کند که با جدا شدن از همسرش اکنون راهی سفر به آلمان برای تغییر روحیه است. داستان بر عرشه کشتی ای که از آب های دریای شمال را می پیماید آغاز می شود و با پیاده روی در امتداد رودخانه ی راین ادامه می یابد. خاطرات و تجربیات مرد لحظه ای او را با تنهایی اش تنها نمی گذارد. این کشمکش میان خاطرات و آینده رقم نخورده ی مردی لبریز از تنهایی لحظات این رمان را رقم می زند که خواننده را در عین سادگی متن تا آخرین صفحه رها نمی کند.

فانوس دریایی اولین رمان نویسنده بریتانیایی الیسون مور است که در دنیای ادبیات معمولا اولین ها مورد توجه قرار نمی گیرند. اما فانوس دریایی در سال انتشارش به لیست نهایی منتخبین جایزه من بوکر راه یافت.


سرمایه دار علیه سرمایه داری

  • جورج سوروس
  • ترجمه ی امیر کامگار
  • انتشارات دنیای اقتصاد
  • چاپ اول:94

خواندنی ها با برترین ها (66)

«بیش از هر چیز باید به این موضوع اشاره کنم که درک ما نسبت به جهانی که در آن زندگی می کنیم، ذاتاً ناقص است زیرا ما خود جزئی از دنیایی هستیم که می خواهیم آن را درک کنیم کسب دانش در مورد جهان طبیعی ممکن است توسط عوامل دیگری نیز کند یا متوقف شود.....»

جورج سوروس به عنوان کارگزار اقتصادی و سیاسی ایالات متحده در جای جای این کتاب، نقدهای رادیکال بر وضع نهادهای اقتصادی امریکا، وارد کرده است. به گفته ی وی در نظام مالی جهانی بر مبنای غرض های اشتباه شکل گرفته است. این گزاره، اظهارنظری تکان دهنده است و تکان دهنده تر از آن اینکه تصورات غلط نه تنها از ویژگی بازارهای مالی است بلکه خصوصیات تمامی ساختارهای بشری به شمار می رود.

این نقد از درون مبتنی بر پی رنگ های تئوریک نیرومند و مستظهر به انگاره هایی فیلسوفانه است از نمونه های کمیاب در زمینه تحلیل وضع اقتصادی امریکا و جهان صنعتی به شمار می رود و حاوی اطلاعات ذیقیمتی است که به فهم ما از سامان اقتصادی جهان و کاستی های آن کمک می کند.


ببر بنگال در باغ وحش بغداد (نمایش نامه)

  • راجیو جوزف
  • ترجمه ی سمیه نصرالهی
  • انتشارات مهرگان خرد
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (66)

ببر بنگال در باغ وحش بغداد، داستان سربازان جوان امریکایی است که بدون هیچ تصوری از خاورمیانه به عراق برده می شوند تار در جنگی که هیچ ارتباطی با آن ها ندارد شرکت کنند و مواجهه ی آن ها با عراقی هاییی که آن ها هم نا خواسته درگیر جنگی شده اند که جز بی ثباتی و ناامنی چیزی برایش شان به ارمغان نیاورده است و ببیری که در باغ وحش محبوس است و او هم مثل سایر آدم ها وارد منازعه قدرت شده و حتی بعد از مرگ هم روحش نیم تواند چشمش را به آنچه در اطرافش رخ می دهد ببندد.

راجیو جوزف در نمایش نامه بیش از هرچیز به تأثیر مخرب جنگ بر آدم ها می پردازد، اینکه جنگ آدم ها را بیشتر از ساختمان ها، ماشین ها و سرزمین ها ویران می کند. جنگ هر دو طرف را نابود کرده است. از یک طرف موسی و هادیا و از یک طرف کوین و تام و حتی ببر و دسته ی شیرها که به خیال خودشان به سوی آزادی رفته اند...


پچپچه نامه

  • واروژان وسکانیان
  • ترجمه ی گاورن سارکسیان
  • کتاب سیامک
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (66)

کتاب پچپچه نامه در سال ۲۰۰۹ به زبان رومانیایی منتشر شد و در همان سال عنوان بهترین اثر ادبی سال رومانی و نیز جایزه بزرگ ادبی آکادمی رومانی را به دست آورد. این کتاب تا به حال به چندین زبان ترجمه شده از جمله پرتغالی، سوئدی، عربی و...

واروژان وسکانیان نایب رئیس انجمن نویسندگان رومانی و رئیس انجمن ارمنیان رومانی است بخشی از آثار او عبارت اند از سه مجموعه ی شعر به نام های «شمن آبی» ۱۹۹۴، «چشم سپید شهبانو»۲۰۰۱ و «عیسای هزار بال» ۲۰۰۵ و همچنین مجموعه داستان «فرمانده» ۱۹۹۴ که برای این اثر به دریافت جایزه ی انجمن نویسندگان بخارست نایل شده است.

«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره ۲۳۰۵۱۴۹۲ تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج