۲۹۴۱۶۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هشدار شمخانی درباره رفتار آمریکا

دبیر شورای عالی امنیت ملی، اجرای برجام و رفع تحریم‌ها را مقطعی بسیار مهم در ایجاد و تقویت اعتماد بین ایران و کشورهای غربی غیرمتخاصم برشمرد و گفت: رفتار دوگانه و سراسر ابهام آمریکا همچنان محل نگرانی جدی است.

خبرگزاری فارس: «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر امور خارجه آلمان صبح امروز (چهارشنبه) با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به رویکردهای اقتصادی کشور در شرایط پس از برجام، بر گسترش تعاملات و همکاری‌های بین دو کشور تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز نگرانی از افزایش پیچیدگی‌های تصنعی در بحران سوریه، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند سیاسی و تداوم گفت‌وگوها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی در سوریه تاکید کرد و افزود: اصرار برخی کشورها برای حضور گروه‌های تروریستی و تکفیری در روند مذاکرات باعث شکل گیری چالش‌های بنیادین در مسیر حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه شده است.

وی ضرورت فاصله گرفتن برخی کشورهای حامی جریان‌های افراطی از رویکردهای گذشته و همراهی آنان با مسیر گفت‌وگوهای سازنده را عاملی تاثیرگذار در تسهیل روند مذاکرات سیاسی عنوان کرد و اظهار داشت: تحقق خواست مردم سوریه برای تعیین سرنوشت و آینده خود و همچنین ایجاد شرایط بازگشت آوارگان مهمترین اولویتی است که باید در مسیر مذاکرات سیاسی مورد توجه قرار بگیرد.

دریابان شمخانی افراط گرایی و تروریسم را بزرگترین تهدید امنیتی جهان امروز دانست و با اشاره به ضرورت شکل گیری اراده جهانی برای مقابله واقعی با ریشه‌ها، حامیان و تامین کنندگان جریان تروریسم گفت: بزرگترین آفت در مبارزه با تروریسم، برخورد گزینشی با این پدیده شوم از سوی برخی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اجرای برجام و رفع تحریم‌ها را مقطعی بسیار مهم در ایجاد و تقویت اعتماد بین ایران و کشورهای غربی غیر متخاصم عنوان کرد و افزود: علیرغم حسن نیت جمهوری اسلامی برای اجرای برجام و همچنین تلاش موثر برخی کشورهای اروپایی برای سرعت دادن به اجرای این برنامه، رفتار دوگانه و سراسر ابهام ایالات متحده آمریکا همچنان محل نگرانی جدی است.

وی خاطر نشان کرد: تعامل سازنده ایران و کشورهای اروپایی در چارچوب تامین منافع مشترک با توجه به خطوط قرمز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تعیین شده می‌تواند زمینه شکل گیری فصل جدیدی از همکاری‌های همه جانبه را فراهم کند.

وزیر امور خارجه آلمان نیز در این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به گسترش روابط همه جانبه بین ایران و آلمان، روابط تاریخی دو کشور را پشتوانه محکمی برای مناسبات جدید در فضای پس از برجام عنوان کرد و اظهار داشت: آلمان در رفع محدودیت‌های اقتصادی برای همکاری با جمهوری اسلامی در شرایط پسا برجام پیشگام بوده است.

اشتاین‌مایر با اشاره به جایگاه و نقش برجسته منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت گسترش رایزنی‌ها و تلاش‌ها برای حل و فصل بحران‌های تروریستی در منطقه تاکید کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج