۲۹۲۹۷۷
۲ نظر
۶۵۴۶
۲ نظر
۶۵۴۶
پ

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵

به نظرتان پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ در جهان، چه فیلم‌هایی هستند؟ و چرا این‌قدر بلیت فروخته‌اند؟

وب سایت زومجی - رضا حاج‌محمدی: به نظرتان پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ در جهان، چه فیلم‌هایی هستند؟ و چرا این‌قدر بلیت فروخته‌اند؟

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

همین چند روز پیش فهرستی از «بهترین فیلم‌های ۲۰۱۵ از نگاه منتقدان» را تهیه کردیم. اما اکثر آنها فیلم‌های جمع‌وجور و کم‌خرجی هستند که توسط یک مشت منتقدِ از خود راضی مورد ستایش قرار می‌گیرند! بنابراین، اگر بخواهیم ببینیم مردم عادی سالانه برای دیدن چه چیزهایی به سینما می‌روند باید به چه منبعی سر بزنیم؟ باکس آفیس!

اعداد دروغ نمی‌گویند و اگرچه مقدار فروش یک فیلم لزوما به معنای برتری و اهمیت آن نیست، اما کماکان آمار فروش‌ فیلم‌ها به ما می‌گویند که عموم مردم به دیدن چه چیزهایی بیشتر علاقه نشان می‌دهند و دوست دارند به دیدن چه چیزهایی ادامه دهند. از همین رو، کمپانی‌ها این‌جور فهرست‌ها را بررسی می‌کنند تا ذائقه‌ی اکثریت جامعه و دنیا را پیش‌بینی کنند.

هرچند قضیه به همین سادگی‌ها هم نیست. تعداد کمی از فیلم‌های پُرخرج سال هستند که موفقیت‌شان در گیشه از قبل مشخص است. اگر «جنگ ستارگان» این روزها اسکناس بیل می‌زند، به خاطر این است که در طول سال‌ها برای خودش، شهرتی به‌هم زده است.

با اینکه بخشی از یک مجموعه بودن، کمک بزرگی به فروش فیلم می‌کند، اما فاکتورهای دیگری مثل قدرت ستاره‌ها هم در آن نقش دارند. سال ۲۰۱۵ اما سال شگفت‌انگیزی برای باکس آفیس جهانی بود. در ادامه با فیلم‌هایی آشنا می‌شویم که به دلایل مختلف یا به‌حق یا ناحق درآمدهای نان‌و‌آب‌داری را به جیب زده‌اند:

۲۰-ربوده‌شده ۳

فروش جهانی: ۳۲۶.۵ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

«ربوده‌شده۳» که تهدید‌های پشت تلفنی لیام نیسن را به یک سه‌گانه تبدیل کرد، نه تنها از لحاظ هنری فیلم خوبی در این مجموعه نبود و منتقدان از آن استقبال نکردند، بلکه فیلم در گیشه هم آن چنان موفقیت‌آمیز ظاهر نشد.

فیلم در پایان دوره‌‌ی اکران خانگی‌اش با احتسابِ نرخ تورم، ۹۵ میلیون دلار فروخت که آن را بعد از ۱۵۱ میلیون دلار قسمت دوم و ۱۷۵ میلیون دلار قسمت اول در رتبه‌ی سوم قرار می‌دهد. مجموع درآمد جهانی فیلم هم ۳۲۶.۵ میلیون دلار است که آن را بعد از ۳۷۶ میلیون دلار قسمت دوم در جایگاه دوم این مجموعه قرار می‌دهد.


۱۹-مکس دیوانه: جاده‌ی خشم / Mad Max: Fury Road

فروش جهانی: ۳۷۵.۸ میلیون دلار


پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

جدیدترین قسمت «مکس دیوانه» درحالی بعد از دهه‌ها انتظار روی پرده‌ی سینماها رفت که کیلومترها فراتر از اکشن‌های معمول هالیوودی بود. در دنیایی منطقی‌تر، «جاده‌ی خشم» باید جزو ۵ فیلم برتر این فهرست قرار می‌گرفت، اما ظاهرا «جاده‌ی خشم» قدرت تبلیغاتی یک مجموعه را نداشته است.

فیلم در پایان دوره‌ی اکران خانگی‌اش ۱۵۳.۶ میلیون دلار فروخت و از سرتاسر سینماهای جهان ۳۷۵.۸ میلیون دلار کسب کرد. باید منتظر ماند و دید حالا که شهرت «مکس دیوانه» یک‌شبه به اوج رسیده، عملکرد قسمت‌های بعدی در گیشه چقدر تغییر خواهد کرد.


۱۸- خانه / Home

فروش جهانی: ۳۸۶ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

آخرین انیمیشن استودیوی دریم‌وورکس، «خانه» درباره‌ی دوستی یک دختربچه و یک موجود فضایی است. در ظاهر حضور این انیمیشن که برای مخاطب کودک ساخته شده، در فهرست ۲۰ فیلم پرفروش غافلگیرکننده است، اما نباید فراموش کنیم که بعضی‌وقت‌ها همین فیلم‌ها چیزی را عرضه می‌کنند که فیلم‌های بزرگ‌تر و انیمیشن‌های عمیق‌تر نمی‌توانند: ارائه‌ی داستانی صاف‌و‌ساده با تصاویری رنگارنگ برای بچه‌ها! این فیلم در خانه ۱۷۷ میلیون دلار فروخت و از سرتاسر دنیا ۳۸۶ میلیون دلار به جیب زد. در میان پرفروش‌ترین فیلم‌های دریم‌وورکس، «خانه» در جایگاه دوازدهم قرار می‌گیرد. درحالی که «شرک۲» با ۴۴۱ میلیون درآمدِ خانگی اول است.


۱۷- کینگزمن: سرویس مخفی / Kingsman: Secret Service

فروش جهانی: ۴۱۴.۴ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

اکشن جاسوسی «گینگزمن» یکی از معدود فیلم‌های کمیک‌بوکیِ سرحال و خوش‌ساخت امسال بود. داستان دربار‌ه‌ی یک مامور فوق‌ سری است که یک بچه‌ی خیابانی را وارد برنامه‌ تمرینی سازمان که شامل تکنولوژی‌ها و گجت‌های عجیب‌و‌غریب می‌شود، می‌کند.

فیلم علاوه‌بر تحسین منتقدان، در گیشه هم خیلی خوب ظاهر شد. «کینگزمن» در بازار امریکای شمالی ۱۲۸ میلیون دلار کسب کرد و از بازارهای سراسر جهان نیز ۴۱۴.۳ میلیون دلار به‌دست آورد. همین کافی بود تا ساخت قسمت دوم فیلم به سرعت آغاز شود.


۱۶- ترمیناتور: جنسیس / Terminator: Genisys

فروش جهانی: ۴۴۰.۶ میلیون دلار


پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

«جنسیس» بدترین و ضعیف‌ترین ترمیناتوری است که تاکنون ساخته شده و قبلا درباره‌ی مشکلات فیلم در مقاله‌های جداگانه حرف زده‌ایم. اما نکته‌ی حیرت‌آور ماجرا این است که چگونه چنین فیلمی جلوتر از اکشن‌های فوق‌العاده‌ای مثل «مکس دیوانه» قرار گرفته است.

پس، حتما قدرت مجموعه‌سازی و محبوبیت آرنولد شوارتزنگر را دست‌کم گرفته‌اید! «جنسیس» اگرچه در خانه مورد بی‌لطفی قابل‌درک هم‌وطن‌هایش قرار گرفت و ۸۹ میلیون دلار فروخت، اما حدود ۳۵۰ میلیون دلار در خارج کسب کرد و مجموع درآمدش را به ۴۴۰ میلیون رساند.

شاید خارجی‌ها هنوز از آرنولد خسته نشده باشند، اما همین ارقام کافی بود تا برنامه‌ی ساخت ادامه‌‌ی سری جدید ترمیناتور «نابود» شود!


۱۵- هتل ترانسیلوانیا ۲ / Transylvania Hotel ۲

فروش جهانی: ۴۶۸ میلیون دلار


پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

«هتل ترانسیلوانیا ۲» لزوما از لحاظ کیفی بهتر یا بدتر از قسمت دوم نبود. اما باز باید به یاد داشته باشیم که در اینجا هم با یکی دیگر از آن کارتون‌های کودکانه/خانوادگی طرف هستیم که ظاهرا در سال ۲۰۱۵ خیلی روی بورس بودند.

فیلم در گیشه‌ی خانگی ۱۶۹ میلیون دلار و در سرتاسر دنیا ۴۶۸ میلیون دلار فروخت که هر دو آمار نشان از پیشرفت فیلم در این زمینه نسبت به قسمت اولش دارد. «هتل ترانسیلوانیا۲» همچنین در میان پرفروش‌ترین انیمیشن‌های استودیوی سونی در امریکایی شمالی در رده‌ی اول قرار می‌گیرد.


۱۴- سن آندریس / San Andreas

فروش جهانی: ۴۷۳.۸ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

فیلم فاجعه‌‌ای «سن آندریس» با بازی دواین جانسون که درباره‌ی زلزله‌ی مخوف و قدرتمندی است که کالیفرنیا را از وسط نصف می‌کند، یکی از بلاک‌باسترهای پُرانفجار اما قابل‌قبول ۲۰۱۵ بود. فیلم پس از دریافت ۱۵۵ میلیون دلار از گیشه‌ی خانگی و ۴۷۳ میلیون دلار از سینماهای سرتاسر جهان، موفقیت خوبی را تجربه کرد. در مقایسه، فروش ۱۵۵ میلیونی «سن آندریس» آن را بدون احتساب تورم در جایگاه سیزدهم پرفروش‌ترین فیلم‌های فاجعه‌ای قرار می‌دهد.


۱۳- انت‌من / Ant-Man

فروش جهانی: ۵۱۹.۳ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

شاید در زمان دیگری فیلمی درباره‌ی یکی از ناشناخته‌ترین ابرقهرمانانِ کمیک‌بوکی مارول شکست می‌خورد، اما مارول با آغاز و پرورش عالی دنیای سینمایی‌اش کاری کرده که حتی ریزترین قهرمانش نیز می‌آید و ۱۸۰ میلیون دلار در باکس آفیس خانگی می‌فروشد و در بازارهای جهانی نیز ۵۱۹ میلیونی می‌شود.‌

مهم‌تر از این، «انت‌من» در زمانی که برخی از بزرگ‌ترین فیلم‌های مارول به خاطر شلوغی و عدم تمرکز مورد انتقاد قرار می‌گرفتند، تبدیل به یکی از بهترین فیلم‌های این کمپانی هم شد. با این‌همه، «انت‌من» شاید در میان پرفروش‌ترین فیلم‌های مارول رده‌ی دهم را داشته باشد، اما همین برای فیلمی با بودجه‌ی ۱۳۰ میلیونی قابل‌قبول است.


۱۲- سیندرلا / Cinderella

فروش جهانی: ۵۴۲.۷ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

دیزنی چند وقتی است که دست به بازسازی لایواکشنِ کارتون‌های کلاسیکِ قدیمی‌اش زده است و «سیندرلا» یکی دیگر از موفقیت‌های آنها را در این زمینه ثبت کرد و آنها را برای حرکت در این مسیر مصمم‌تر از قبل کرد.

«سیندرلا» هم از لحاظ هنری به خاطر شاخ‌و‌برگ‌دادن به قصه‌ی آشنای این دختر تحسین شد و هم با درآمد ۲۰۱ میلیون دلاری خانگی‌اش و ۵۴۳ میلیون دلاری جهانی‌اش در گیشه مورد استقبال سینماروها قرار گرفت. فیلم اما در مقایسه با یکی دیگر از بازسازی‌های دیزنی یعنی «ملفیسنت» (درآمد جهانی ۷۵۸ میلیون) ضعیف‌تر ظاهر شد.


۱۱- پنجاه طیف گِری / Fifty Shades of Grey

فروش جهانی: ۵۷۰.۵ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

اقتباس سینمایی از روی کتاب عاشقانه‌ی بی‌پروا اما به‌شدت پرفروش و محبوبِ خانم جیمز، به فیلمی انجامید که اکثر منتقدان آن را کسل‌آور و بی‌احساس توصیف کردند و این روزها نیز فیلم در مراسم تمشک طلایی ۶ نامزدی به‌دست آورده است! اما خب، از کی تا حالا فیلم‌های بد، کم می‌فروشند؟!

«پنجاه طیف گری» به عنوان یک فیلم عاشقانه‌ی بزرگسالانه به یکی از رکوردشکنان ۲۰۱۵ تبدیل شد. فیلم در امریکای شمالی ۱۶۶ میلیون دلار کسب کرد و با مجموع درآمد جهانی ۵۷۰ و نیم میلیون دلار به کارش پایان داد. حالا مهم نیست، فیلم چندبار برنده‌ی تمشک طلایی می‌شود، دنباله‌ها در راه‌اند!


۱۰- مریخی / The Martian

فروش جهانی: ۵۹۸.۵ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

«مریخی»، جدیدترین ساخته‌ی علمی‌-تخیلی ریدلی اسکات نه تنها از سوی اکثر منتقدان به عنوان یکی از بهترین علمی‌-تخیلی‌های سال‌های اخیر نام برده شد، بلکه به پرفروش‌ترین فیلم‌ این کارگردان هم تبدیل شد. «مریخی» تا پایان دوره‌ی اکران خانگی‌اش ۲۲۷ میلیون دلار دشت کرد و در سرتاسر دنیا هم ۵۹۸ میلیون دلار فروخت.

قبل از این، پرفروش‌ترین فیلم اسکات «گلادیاتور» (۱۸۷ میلیون دلار فروش خانگی) بود. «مریخی» اما در مقایسه با فروش خانگی «جاذبه» (۲۷۴ میلیون دلار) و «بین‌ستاره‌ای» (۱۸۸ میلیون دلار) در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.


۹- بازی‌های گرسنگی: مرغ‌مقلد- قسمت دوم / Hunger Games: Mockingjay -Part ۲

فروش جهانی: ۶۵۱.۲ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

«مرغ‌مقلد۲» درحالی عرضه شد که خیلی‌ها به دو قسمتی شدن کتاب آخر منبع اقتباس‌ انتقاد می‌کردند. فیلم اکران شد و از همین نقطه ضربه خورد. این درحالی بود که اگرچه فیلم در گیشه در حد قسمت‌های قبلی ظاهر نشد و سقوط درآمد این مجموعه را کامل کرد، اما آن‌قدر فروخت که کماکان سودده و موفقیت‌آمیز باقی ماند.

فیلم در امریکای شمالی ۲۵۰ میلیون دلار فروخت و به‌طور کلی بیش از ۶۵۰ میلیون دلار کسب کرد. اگرچه فیلم در مقایسه با دیگر فیلم‌های مجموعه در رتبه‌ی آخر قرار می‌گیرد، اما همین مقدار برای فیلمی با بودجه‌ی ۱۶۰ میلیون دلار، عالی و رضایت‌بخش است.


۸- ماموریت غیرممکن: قوم سرکش / Mission: Impossible-Rogue Nation

فروش جهانی: ۶۸۲.۳ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

«قوم سرکش» از انگشت‌شمار بلاک‌باسترهای لذت‌بخش و پیروزِ ۲۰۱۵ بود. چراکه فیلم نه تنها بعد از پنج قسمت هنوز به خاطر خط‌ داستانی درگیرکننده و اکشن‌های نفسگیرش، شگفت‌انگیز و دیدنی است، بلکه در گیشه نیز خوب می‌فروشد. به‌طوری که آخرین رویارویی تام کروز با تروریست‌ها ۱۹۵ میلیون دلار از بازار خانگی دشت کرد و ۶۸۲ میلیون دلار هم در سرتاسر دنیا فروخت.

«قوم سرکش» بدون احتساب تورم در جدول بهترین درآمد‌های جهانی این مجموعه بعد از «پروتکل شبح» (۶۹۴ میلیون دلار) در رده‌ی دوم قرار می‌گیرد. این آمار با توجه به بودجه‌ی ۱۵۰ میلیونی فیلم بهتر هم به نظر می‌رسد و مطمئنا تام کروز را برای ساخت دنباله‌های بیشتر و «بهتر» ترقیب می‌کند.


۷- پشت‌و‌رو / Inside Out

فروش جهانی: ۸۵۶.۸ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

یکی از دو آثار پیکساری ۲۰۱۵، از جمله آثاری در این فهرست است که واقعا حقش است این‌قدر به رتبه‌ی اول نزدیک باشد. «پشت‌ورو» از سوی بسیاری از منتقدان کامل‌ترین ساخته‌ی پیکسار نام گرفت. فیلمی که باری دیگر روحِ تماشاگران را با سحر و جادوی این استودیو طلسم کرد.

«پشت‌و‌رو» اما در پایان دوره‌ی اکرانِ خانگی‌اش ۳۵۶ میلیون دلار فروخت و در سرتاسر جهان به رقمی بیش از ۸۵۶ میلیون دلار دست یافت. فیلم در باکس آفیس جهانی بدون احتسابِ تورم بعد از «داستان‌اسباب‌بازی۳» ( یک میلیارد و ۶۳ هزار دلار) و «در جستجوی نمو» (۸۹۵ میلیون دلار) در جایگاه سوم قرار می‌گیرد و این برای فیلمی خارج از مجموعه‌ها بهتر از این نمی‌شود.


۶- اسپکتر / Spectre

فروش جهانی: ۸۷۷.۵ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

بیست و چهارمین فیلم جیمزباند، بعد از دو فیلم قدرتمندی که در دوران تازه‌ی این کاراکتر دیده بودیم، چندان راضی‌کننده و پیشرو نبود و همین ضدحال کافی بود تا روی فروش فیلم تاثیر گذاشته و نگذارد «اسپکتر» رکوردهای درخشان قسمت‌ قبلی را بشکند.

فیلم در بازار امریکای شمالی ۱۹۹ و در مجموع ۸۷۷ میلیون دلار فروخت. این رقم اگرچه بهتر از دو فیلم اول مجموعه‌ی دنیل کریگ هستند، اما مقداری با فروش جهانی یک میلیارد و صد میلیون دلاری «اسکای‌فال» فاصله دارد.


۵- مینیون‌ها / Minions

فروش جهانی: یک میلیارد و ۱۵۷ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

گفتم سال ۲۰۱۵، سال ترکاندن انیمیشن‌های خانوادگی‌ بود و «مینیون‌ها» گل‌سرسبد آنها است. این پیش‌درآمد اگرچه در مقایسه با دو فیلم اصلی مجموعه از لحاظ داستانی چیزی برای عرضه نداشت، اما مینیون‌های بامزه‌ی فسقلی چنان قدرتی داشتند که یک تنه فیلم را در فهرست پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ از سد غولی به نام «داستان‌اسباب‌بازی۳» عبور داده و پایین‌تر از «یخ‌زده» تبدیل به دومین انیمیشن پرفروش تاریخ کردند و این بدین معنا است که «مینیون‌ها» برای رسیدن به این رتبه، چیزی بیش از یک میلیارد و ۱۵۷ میلیون دلار در سرتاسر دنیا فروخته است.


۴- اونجرز: دوران اولتران / Avengers: Age of Ultron

فروش جهانی: یک میلیارد و ۴۰۵ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

«دوران اولتران» نقطه‌ی اوجِ فاز دوم دنیای سینمایی مارول بود و بعد از تجربه‌ی خارق‌العاده‌ی قسمت اول «اونجرز» همه انتظار داشتند رکوردهای فیلم قبلی توسط این یکی شکسته شود. اما خب، چنین انتظاری درست نبود. چون برخلاف قسمت اول، دیگر گردهمایی ابرقهرمانان مارول برای طرفداران تازگی‌اش را از دست داده بود.

هرچند فیلم با نقدهای ضعیف‌تری نسبت به قسمت اول روبه‌رو شد تا «دوران اولتران» در بازار امریکای شمالی ۴۵۹ میلیون و روی هم رفته یک میلیارد و ۴۰۵ میلیون دلار در جهان بفروشد. با این‌همه، «دوران اولتران» هنوز بعد از «اونجرز» دومین فیلم پردرآمد دنیای سینمایی مارول است.


۳- خشمگین ۷ /Furious ۷

فروش جهانی: یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

«خشمگین ۷» اولین فیلمی بود که مسابقه‌ی رکوردشکنی‌های بلاک‌باستر‌های ۲۰۱۵ را استارت زد و تبدیل به اولین دینامیتِ کمپانی یونیورسال شد. قسمت هفتم مجموعه‌ی «سریع و خشمگین» در پایان دوره‌ی اکران داخلی‌اش ۳۵۳ میلیون دلار کسب کرد که با احتساب نرخ تورم این فیلم را به پرفروش‌ترین فیلم مجموعه تبدیل می‌کند. اما نکته‌ی شگفت‌انگیز آمار «خشمگین ۷»، مجموعِ یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلاری‌ای است که در سراسر جهان فروخته است.

برای درک بهتر موفقیت «خشمگین ۷» باید بدانید که درآمد جهانی قسمت ششم، ۷۸۸ میلیون دلار بود. از همین رو، مهم نیست «خشمگین ۷» با شعار «آخرین سواری» تبلیغات شده بود، با چنین آماری یونیورسال خبر از ساخت دنباله‌ها و قسمت‌های فرعی متعددی داد!


۲- دنیای ژوراسیک / Jurassic World

فروش جهانی: یک میلیارد و ۶۶۹ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

بعد از صعود غیرمنتظره‌ی «خشمگین ۷» باید ماه‌ها صبر می‌کردیم تا «دنیای ژوراسیک» از راه برسد و با کمکِ دایناسورهایش، ماشین‌بازها را پایین بکشد. «دنیای ژوراسیک» هم ادامه‌ای آبرومندانه بر سه‌گانه‌ی اصلی بود و هم موفق شد نشان دهد هنوز از تاثیر و جذابیتِ جلوه‌ی دایناسورها بعد از سال‌ها کاسته نشده است. فیلم در بازار امریکایی شمالی بیش از ۶۵۲ میلیون به جیب زد و به‌طور کلی بیش از یک میلیارد و ۶۶۸ میلیون دلار در دنیا به‌دست آورد و به همین راحتی بعد از «مینیون‌ها» و «خشمگین۷»، یکی دیگر از تولیداتِ یونیورسال میلیاردی شد!


۱- جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد / Star Wars: The Force Awakens

فروش جهانی: یک میلیارد و ۹۴۸ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2015

… اما در سالی که قسمت جدیدی از «جنگ ستارگان» قرار است اکران شود، تقریبا همه مطمئن بودند که بقیه‌ی فیلم‌ها قبل از رسیدن خدای بلاک‌باسترها فقط درحال گرم‌کردن گیشه‌ها هستند. فقط سوال این بود که «نیرو برمی‌خیزد» با چه فاصله‌ای و با چه سرعتی، از روی آمار بزرگان ۲۰۱۵ و سال‌های گذشته رد می‌شود؟ جواب آمد که: «فکرش رو هم نمی‌تونی کنی!».

در حال حاضر «نیرو برمی‌خیزد» با عبور از رکورد «آواتار»، بیش از ۸۸۱ میلیون دلار از بازار امریکای شمالی کسب کرده و حدود یک میلیارد و ۹۴۸ میلیون هم در جهان فروخته است. حالا بماند که فیلم حدود ۵۰‌تا رکوردِ ریز و درشت هم شکسته است و بماند که فیلم هنوز در حال فروختن است و این روزها به دو میلیاردی‌شدن فکر می‌کند تا به جمع گروه دو نفره‌ی «تایتانیک» و «آواتار» بپیوندد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدم زشت و ناهماهنگ بود

    • جعفر

      مطلب فوق العاده ای بود ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج