جاباما
۲۹۲۵۶۶
۱۴۸ نظر
۱۹۹۹۲
۱۴۸ نظر
۱۹۹۹۲
پ

۱۲ انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد

فهرست بندی بهترین انیمه های ژاپنی کار سخت و پردردسری است. علی رغم این که انیمه به لطف بیش از یک قرن نوآوری و تغییرات گسترده اکنون به یکی از داشته های باارزش فرهنگی دنیای سینما در قرن ۲۱ تبدیل شده است اما هنوز تعریف کامل و واحدی برای آن وجود ندارد.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: فهرست بندی بهترین انیمه های ژاپنی کار سخت و پردردسری است. علی رغم این که انیمه به لطف بیش از یک قرن نوآوری و تغییرات گسترده اکنون به یکی از داشته های باارزش فرهنگی دنیای سینما در قرن ۲۱ تبدیل شده است اما هنوز تعریف کامل و واحدی برای آن وجود ندارد. از انیمه های پنج دقیقه ای اوتن شیموکاوا در سال ۱۹۱۷ تا انیمه های بلند دوران جنک جهانی دوم و انیمه های دنباله دار و جریان ساز دهه ۶۰ تزوکا و سپس نوآوری های بی نظیر کارگردانانی نظیر میازاکی در اواخر نیمه دوم قرن بیستم، انیمه دچار تغییرات و فراز و نشیب های زیادی شده است.
بدین ترتیب بنا نهادن یک مقیاس و معیار برای بهترین انیمه های ژاپنی کار سخت و غیرممکنی بنظر می رسد اما می توان لیست بلند بالایی از بهترین سریال های انیمه تهیه کرد که در ادامه این مطلب قصد داریم ۱۲ انیمه ای که بدون شک در چنین فهرستی قرار خواهند داشت را به شما معرفی کنیم.

12- شاهزاده مونونوکه (1997)

کارگردان : هایائو میازاکی
12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد

یکی از ویژگی های اصلی و ثابت انیمه های ساخت استودیو جیبلی و به خصوص هایائو میازاکی این است که در فیلم های آن ها هیچ شخصیت شرور واقعی و کاملی وجود ندارد. این ویژگی به طور ویژه در انیمه «شاهزاده مونونوکه» (Princess Mononoke) که هفتمین فیلم میازاکی و شاید تاریک ترین آن ها باشد به وضوح دیده می شود. این فیلم داستان آشیتاکا، آخرین شاهزاده باقیمانده یک روستای شرقی کوچک را روایت می کند که هنگام دفاع از خانه و کاشانه خود در برابر یک گراز وحشی که روحی خبیث در آن حلول کرده زخمی می شود. زخم او بسیار کشنده و نفرین شده بوده به نحوی که هیچ درمانی برای آن پیدا نمی شود.
بدین ترتیب آشیتاکا تلاش می کند به غرب سفر کرده و نیروی شروری که پشت ماجرا قرار دارد را پیدا نموده و آن را متوقف کند. او در نهایت در می یابد که موضوع از آن چه که فکر می کرده پیچیده تر است: گروهی از انسان ها که در تلاش برای ساختن مسکنی برای خود باعث می شوند نیروهایی در دورن جنگل که زندگی خود را در خطر می بینند با آن ها روبرو شوند. او سپس با زنی جوان به نام سان آشنا می شود که توسط گله ای از گرگ ها که از جنگل محافظت می کنند بزرگ شده است.
بدین ترتیب آشیتاکا تلاش می کند که دو طرف را آشتی داده و بین آن ها صلح برقرار کند. این اثر از فرهنگ قدیمی ژاپن و ایده های بلندپروازانه میازاکی نشأت گرفته و جدی ترین و بزرگسال محورترین کار او به شمار می آید. در این فیلم خشونتی واضح دیده می شود که در دیگر آثار میازاکی نمود بسیار کمی داشته است. این فیلم پیامی واضح و تاثیرگذار دارد که در سکانس های پایانی بیننده را به فکر فرو خواهد برد.

11- نیروی فضایی سلطنتی: بال های هونیامایس (1987)

کارگردان: هیرویوکی یاماگا
12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد

در سال ۱۹۸۷ یک استودیو انیمه سازی جدید ژاپنی با نام جایناکس سبک جدید و پرهزینه ای را در دنیای فیلم های انیمه و در مورد یک دنیای موازی بنا نهاد که در آن دو دولت که جنگ آن ها را ویران کرده بود سعی دارند که اولین طرفی باشند که پرواز فضایی انسانی را در یک جامعه صنعتی شده شکل دهند. بدین ترتیب این استودیو ساخت انیمه «نیروی فضایی سلطنتی: بال های هونیامایس» ( Royal Space Force: The Wings of Honnêamise) را با بودجه ی سرسام آور ۸ میلیون دلار (برای آن دوران این هزینه برای ساخت یک انیمه بسیار زیاد و بی سابقه بود) را در دستور کار قرار داد. نتیجه کار یک شاهکار هنری دو ساعته بود که ظرفیت انسان برای شرارت و تفکر خلاقانه را به تصویر کشیده و یکی از پرجزییات ترین انیمه های تمام دوران از لحاظ بصری لقب گرفت، هر چند در گیشه شکست خورد.
این فیلم داستان مردی به نام شیروتسوگ لادات را روایت می کند که به نیروهای فضایی کشورش می پیوندد که به ان هونیامایس گفه می شود و در جنگی بی پایان با کشور متخاصم که جمهوری نام دارد به سر می برد. وی رفته رفته به یک فضانورد تبدیل شده و با زنی که به برنام های فضانوردی علاقه دارد آشنا می شود و در نهایت رابطه این دو به نقطه مبهم داستان تبدیل می گردد و همین موضوع در آن زمان باعث شکست تجاری فیلم شد هر چند باید آن را یک شاهکار شکست خورده نامید.

10- نئو-توکیو (1987)

کارگردان: کارگردانان متعدد
12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد

فیلم انیمه «نئو-توکیو» (Neo-Tokyo) که ابتدا تحت نام «مانیه-مانیه: داستان های مارپیچ» (Manie-Manie: Labyrinth Tales) در واقع گلچینی از انیمه های کوتاه است که توسط تعدادی از شناخته شده ترین کارگردانان انیمه ژاپنی در دهه ۸۰ قرن بیستم تولید شده اند: رینتارو، یوشیاکی کاواجیری و البته کاتسوشیرو اوتومو. بعدها اسم آن توسط استودیو منتشر کننده در سال ۱۹۸۹ تغییر یافت. در واقع هر کدام از قسمت های از این گلچین سینمایی داستان مجزایی دارد که بهترین قسمت در واقع آخرین بخش از آن است که توسط اوتومو ساخته شده است.
این انیمه توسط منتقدان و تماشاگران با فیلم «اکنون آخرالزمان» فرانسیس فورد کوپولا مقایسه شده است و بوروکراسی بی معنای ژاپن در آن ژاپن را به تمسخر می گیرد. علی رغم جدایی داستانی و عدم ارتباط قوی باید این انیمه را یکی از شاهکارهای زیبایی شناختی ژانر انیمه دانست

9- همسایه ام توتورو (1988)

کارگردان: هایائو میازاکی
12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد

انیمه «همسایه ام توتورو» (My Neighbor Totoro) نه تنها شناخته شده ترین و بهترین اثر میازاکی تا به امروز به شمار می آید بلکه باید آن را یک فیلم بی نقص خانوادگی دانست که هوس های کودکی را به بهترین شکل ممکن به تصویر می کشد. این فیلم با داستان جذاب، شخصیت های دوست داشتنی و آهنگ متن خارق العاده اش بیننده را به بند می کشد. داستان فیلم در سال 1958 رخ داده و داستان تاتسوئو کوساکابه که یک استاد دانشگاه است و دخترانش ساتسوکی و می را روایت می کند که به یک خانه قدیمی در حاشیه شهر نقل مکان می کنند تا به مادر خانواده نزدیک تر باشند؛ مادری که در حال بهبودی از یک بیماری بسیار طولانی است. در طول فیلم تماشاگران دنیا را از چشم این دختران می بینند که به دنبال موش های اطراف خانه افتاده و پس از گرفتنشان آن ها را در دهان موجوداتی عجیب قرار می دهند. این فیلم در مورد جادوی زندگی کودکانه و قدرت ساده ملاقات با دنیا با قلبی آکنده از عشق و دوستی است.

۸- پاتلابور ۲ (۱۹۹۳)

کارگردان: مامورو اوشی
12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد
 
انیمه «پاتلابور ۲» (Patlabor ۲) منسجم ترین اثر اوشی است که یک تریلر سیاسی بوده و سنگ بنایی برای ساخت مشهوترین اثر او یعنی «شبح در پوسته» (Ghost in the Shell) به شمار می رفت. این انیمه که سه سال پس از قسمت اول ساخته شد یک بار دیگر داستان بخش دوم خودروهای ویژه پلیس شهر توکیو را روایت می کند که وارد یک بحران بزرگ تر و پیچیده تر در مورد یک فرمانده نظامی که قصد کودتا و براندازی حکومت را دارد می شوند. اوشی در این فیلم نسبت به قسمت قبلی از پختگی و مهارت بیشتری در پرداخت داستان و محیط آن سود برده است. این فیلم را باید بهترین کار مامورو اوشی دانست که از بلوغ تکنیکی و فلسفی بسیار بالایی برخوردار بوده و نشان دهنده اوج خلاقیت کارگردان آن است.

7- آبی بی نقص (1997)

کارگردان: ساتوشی کان
12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد

فیلم «آبی بی نقص» (Perfect Blue) را باید یک انیمه واقعا بی نقص در سبک معاصر انیمه سازی دانست: یک تریلر ترسناک روانشناسانه و صادقانه اما مملو از نفرت، مخاطره و پیچیدگی سینمایی. این انیمه که از رمان یوشیکازو تاکیوچی در سال ۱۹۹۱ اقتباس شده داستان زنی به نام میما کیریگو را روایت می کند که یک خواننده بازنشسته است و می خواهد از شهرت خود برای تبدیل شدن به یک بازیگر سرشناس استفاده نماید. با توجه به فشارهایی که حرفه جدید به وی تحمیل می کند یک دسته قتل که گفته می شود توسط مامور میمای واقعی رخ می دهند اولین فیلم بزرگ او را با مخاطره مواجه می کند.
در شرایطی که مرز بین زندگی خصوصی و عمومی او رنگ می بازد، ارتباط او با واقعیت در اثر افسردگی و مشکلات روحی روز به روز کاهش می یابد و به سمت دیوانگی سوق پیدا می کند. به وضوح می توان تاثیر فیلم «روانی» آلفرد هیچکاک و «سکوت بره ها»ی جاناتان دمی را بر روی انیمه ساتوشی کان دید. با تدوین بسیار خلاقانه، هدایت رنگی متفکرانه و داستانی تاثیرگذار، ساتوشی کان حرفه کارگردانی خود در دنیای انیمه را با مهارت تمام آغاز نمود.

6- باد برمی خیزد (2013)

کارگردان: هایائو میازاکی
12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد

هایائو میازاکی در تمامی آثارش نشان داده که علاقه زیادی به مسئله پرواز دارد. بنابراین جای تعجب ندارد که در یازدهمین و آخرین انیمه خود تا به امروز با عنوان «باد برمی خیزد» (The Wind Rises) کاملاً روی زندگی یک مهندس پرواز به نام جیرو هوریکوشی و میراث پیچیده اختراعات او در ارتباط با هویت فرهنگی صلح طلب کنونی ژاپن بلکه در سطح شخصی بر روی زندگی شخصی خود میازاکی متمرکز شده است. داستان این که چطور مخترعان نمی توانند ساخته های دست خود را کنترل کنند در حالی که تمام وجود خود را در قالب آن ریخته اند. آخرین ساخته میازاکی را باید شاهدی هنرمندانه بر ظرفیت متناقض انسانی هم برای کارهای خلاقانه منتهی به رستگاری و هم تلاشی برای نابودی بشریت قلمداد کرد.

۵- پاپریکا (۲۰۰۶)

کارگردان: ساتوشی کان
12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد

در میان آثار بی نقص سینمایی ساتوشی کان باید فیلم «پاپریکا» (Paprika ) را شاهکار او دانست که بر اساس رمانی نوشته یاسوتاکا سوتسوی ساخته شده که بهترین انتخاب برای نشان دادن استعداد شخصی و منحصر به فرد کان در کارگردانی بوده است. این فیلم داستان آتسوکو چیبا، روان درمانگری را روایت می کند که بر روی یک روش درمانی نوین و باورنکردنی کار می کند که در آن از دستگاهی خاص استفاده می شود.
این دستگاه خاص به استفاده کننده امکان می دهد که رویاهای افراد را ردیابی و ضبط کند. آتسوکو روان درمانگری است که روز و شب کاملاً متفاوتی دارد و به شیوه خاص خود به بیماران مشاوره می دهد. وقتی که دو دستگاه از این وسیله خاص گم می شوند آشوب و خرابی دنیا را در بر می گیرد و تنها آتسوکا و همکارانش می توانند مشکل را حل نمایند. این فیلم آخرین فیلم ساتوشی کان بود اما نام او را به عنوان یکی از بهترین انیمه سازان تمام دوران جاودانه ساخت.

۴- شبح در پوسته (۱۹۹۵)

کارگردان: مامورو اوشی
12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد

شاید بتوان ادعا کرد که انیمه «شبح در پوسته» (Ghost in the Shell) نه تنها روی تحول فرهنگی و زیبایی شناختی انیمیشن در ژاپن تاثیر غیر قابل انکاری داشت بلکه سینمای علمی تخیلی قرن بیست و یکم را نیز تا حدود زیادی شکل داد. داستان این فیلم که از یک مانگای کلاسیک نوشته ماسامونه شیرو اقتباس شده است در نیمه های قرن بیست و یکم رخ می دهد، در جهانی که پر از ربات های انسان نمایی است که بدنی مصنوعی دارند و در شهر افسانه ای نیهاما در ژاپن زندگی می کنند.
در واقع داستان فیلم مربوط به موتوکو کوساناگی فرمانده یک گروه ویژه است که رفته رفته به تحقیق در مورد ماهیت انسانی خود می پردازد و در دنیای مجازی و هوش مصنوعی اطرافش برای پی بردن به حقیقت تلاش می کند. در طی یک ماموریت جمعی برای دستگیری یک هکر که خطرناکترین شرور دنیا شناخته می شود اتفاقاتی ظاهراً ساده برای شخصیت اصلی داستان رخ می دهد. این فیلم با استقبال قابل توجهی روبرو شده و حتی جیمز کامرون و واچوفسکی ها که خود در ژانر علمی تخیلی فیلم های شناخته شده ای ساختند مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم اگر چه بیست سال پیش ساخته شده اما در دنیای دیجیتال و مملو از هوش مصنوعی کنونی معنای عمیق تر و بهتری دارد.

۳- گورستان کرم های شب تاب (۱۹۸۸)

کارگردان: ایسائو تاکاهاتا
12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد

انیمیشن «گورستان کرم های شب تاب» (Grave of the Fireflies) داستان دلهره آور دو بچه است که زندگیشان پس از بمباران شهر کوبه در سال ۱۹۴۵ برای همیشه ویران می شود. این فیلم که بر اساس یک داستان زندگینامه ای نوشته آکیوکی نوساکا ساخته شده در مورد یک نوجوان ژاپنی به نام سیتا است که در اثر حمله ویرانگر هوایی نیروهای متفقین به شهر زادگاهش مجبور می شود از خواهر کوچکش مراقبت کند. اگر تمام تراژدی های این دو در فیلم را «وحشتناک و خوفناک» توصیف کنیم بدون شک نتوانسته ایم واقعیت ماجراهای دردناک این برادر و خواهر را به خوبی بازگو نماییم.
آزار دهنده بودن انیمه «گورستان کرم های شب تاب» به خاطر اعمال خشونت آمیز یا خوفناکی مرگ در این فیلم متکی نیست بلکه از تلاش بیهوده سیتا و خواهرش برای بازگشت محدود به زندگی طبیعی در دنیایی محروم از صلح، آرامش و امنیت نشأت می گیرد. از همان ابتدا مشخص است که این کودکان بینوا جان سالم بدر نخواهند برد یا دستکم شرایطی بسیار بغرنج در انتظار خواهند داشت. اما مرگ این دو در طی یک ساعت و نیم زندگی مشقت بار رخ می دهد و بیننده عاجزانه و در امیدی واهی برای پیدا شدن راهی برای نجات این دو نظاره گر مرگ آنهاست. این فیلم به هیچ یک از آثار استودیو جیبلی شباهت نداشته و بدون شک بهترین فیلمی است که این استودیو ساخته است.

2- شهر اشباح (2001)

کارگردان: هایائو میازاکی
12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد

چه چیزی در فیلم «شهر اشباح» (Spirited Away) وجود دارد که آن را به یکی از بهترین فیلم های انیمه تاریخ و شاید بهترین آن ها تبدیل کرده است؟ فیلم قدرت و پشتکار یک زن جوان و تقلای روحی جامعه ژاپن در سطح شخصی و فرهنگی را در قالب داستانی عاشقانه و متفاوت به تصویر می کشد. فیلم داستان دختری نوجوان به نام چیهیرو را روایت می کند که در یک سفر عجیب و غریب در می یابد والدینش به خوک تبدیل شده اند و او تنها در خیابان ها پرسه می زند و می بیند که اطرافش از اشباح و توهمات پر شده اند.
در واقع او در یک شهر که ساکنان آن اشباح هستند گرفتار شده و با اطرافیانش تفاوت کامل دارد. وی به کمک یک روح تلاش می کند که عزیزانش را از وضع کنونی نجات دهد و در نهایت موفق به این کار می شود. اگر چه فیلم های «شاهزاده مونوکونه» و «همسایه ام توتورو» دنیا را با نبوغ میازاکی آشنا کرد اما انیمه «شهر اشباح» بود که اسم او را به عنوان برترین انیمه ساز ژاپنی تمام دوران جاودانه ساخت.

1-آکیرا (1988)

کارگردان: کاتسوشیرو اوتومو
12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد

فیلم «آکیرا» (Akira) را باید بهترین فیلم انیمه تمام دوران دانست که از اولین بخش های مانگای اوتومو با همین نام اقتباس شده است. «آکیرا» پرهزینه ترین انیمه دوران خود به شمار می رفت که شوکی بزرگ را در صنعت انیمه سازی ژاپن ایجاد کرد. داستان این انیمه ۳۱ سال پس از پایان جنگ جهانی سوم رخ می دهد که شهر توکیو در اثر یک انفجار بزرگ با خاک یکسان می شود و شهری نو جایگزین آن می گردد. دو شخصیت اصلی فیلم با نام های کاندا شوتارو و تتسو شیما عضو یک گروه موتورسوار هستند که زندگی آن ها در طی یک شب در حاشیه های شهر دچار تغییر می شود. در حالی که آن ها دشمنی عمیقی با یک گروه موتورسوار دیگر دارند در یک مبارزه گروهی، تتسو با یک بچه غیرطبیعی برخورد می کند و ناگهان در برابر چشم دوستانش شکل عجیب و غریبی با یک لباس نظامی به خود می گیرد.
در نهایت او ویژگی های خارق العاده ای پیدا می کند و در مسیر کشف واقعیت ماجرا حقیقتی تلخ مربوط به شهر برملا می شود. داستان این فیلم ریشه در فرهنگ ژاپن و المپیک ۱۹۶۴ توکیو دارد که در اوج موفقیت اقتصادی ژاپن گروهی از دانشجویان به تظاهرات پرداخته و گروه هایی را تشکیل دادند که از قوانین پیروی نمی کردند. این فیلم پیام های فراوانی دارد و بیش از همه استفاده از سلاح های اتمی و سرمایه داری را تقبیح می کند. این فیلم باعث شد که ژانر انیمه در دهه ۹۰ قرن بیستم به یکباره در جهان شناخته شده و رشد چشمگیری داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      Bleach فوق العاده است
      توصیه میکنم حتما ببینید
      lovely complex هم با نمکه
      کلا انیمه های قشنگ کم نیست

      پاسخ ها

      • حجت

        Bleach همون سال ۲۰۰۶؟

    • دهه 60ی

      درود به زومجی و شما
      یکی از بهترین حرکتای فرهنگی که میشه کرد معرفی مانگا و انیمه و اینا به این جوونای دهه هفتادی و دهه هشتادیه

      پاسخ ها

      • nima

        دقیقا درست میگید خوشهالم ادم هایی مثله شما درک میکنن

      • Todoroki shouto

        شخصا دهه هشتادی و اوتاکو ام

    • سحر

      خیلی وقت بود دنبال انیمه خوب میگشتم واسه دیدن, ممنون از مطلبتون, بازم ازین کارا بکنید

    • محمد

      اینا بهترینان؟
      سه انیمه اول شامل:قلعه متحرک هاول.شهر ارواح.شاهزاده مونونوکه که همشون ساخته اقای میازاکی هستن

      پاسخ ها

      • صادق

        اونا که گفتی سینمایی هستن اینا که توی پست هستن سریالی هستن عمو جون

      • بدون نام

        در ضمن اینا انیمیشنن نه انیمه
        انیمیشن و انیمه یه فرقایی دارن نه از نظر لغت

      • ثنا

        این سه تایی ک ایشون گف انیمه هستن و اینک آقا صادق انیمه هایی ک اینجا گفته شده همشون سینمایین ن سریالی -_-

      • عسل

        انیمه و انیمیشن درواقع یکین هیچ فرقی باهم ندارن نه تو معنی انیمه همون انیمیشنه اونایی که نمیدونن بدونن که ژاپنی ها کلا به هرانیمیشن چه ژاپنی چه آمریکایی چه هرجای دیگه میگن انیمه مام بخاطر اون به انیمیشنای ژاپنی میگیم انیمه مثلا میخوایم مثل خودشون بگیم یکیم که مثلا وقتی میگیم انیمه درواقع مشخص میکنیم که ژاپنیه درواقع یجور اصطلاح شده (یچیزی مثل همین که ژاپنیها به کسایی که زیاد انیمیشن میبینن و طرفدارشن میگن اوتاکو خب الان مام به خودمون میگیم اوتاکو نمیگیم انیمه بین
        یا طرفدار انیمه دیگه اینو کسایی که درجریانن میفهمن ینی چی) ر

      • Shadow

        در جواب به (عسل) :
        با احترام به نظر شما، باید بهتون بگم که حرفتون اشتباه است. انیمه و صنعت انیمه سازی فقط برای ژاپن هست و نه تنها ما بلکه مردم کشورهای مختلف و حتی خود ژاپنی ها به این آثار میگن انیمه. اصلا واژه انیمه یعنی چی؟ یعنی تکنیک دو بعدی که ساخت کشور ژاپن باشد. یه مثال براتون میزنم : انیمه/انیمیشن آواتار آخرین باد افزار؛ این اثر هم انیمه هست و هم انیمیشن، چرا؟ از اونجایی که این اثر کاملا به انیمه های ژاپنی شباهت دارد و از تکنیک دو بعدی استفاده می‌کند و ذات انیمه ای دارد ، خیلیا به اون میگن انیمه و تنها تفاوتش با انیمه های اصلی اینه که ساخت ژاپن نیست و به همین دلیل خیلیا بهش میگن انیمیشن، حالا انتخاب با شماست که بهش بگید انیمه یا انیمیشن. تازه کی گفته که ژاپن به تمام آثار خودش اعم از انیمیشن، کارتون و... میگه انیمه؟! این حرف شما کاملا غلطه. ژاپن انیمیشن هم می‌سازه که به اون میگن انیمیشن، نه انیمه. مثال :انیمیشن اولترامن. انیمیشن همون تکنیک سه‌ بعدیه ولی انیمه تکنیک دو بعدیه اینو دیگه همه میدونن. بنده خودم در یک بازی آندروید آنلاین با یک فرد ژاپنی در این مورد گفت و گو کردم که ایشون گفتن انیمه و انیمیشن در ژاپن کاملا باهم متفاوت هستن و اصطلاح اوتاکو هم کاملا به طرفداران انیمه اختصاص دارد نه طرفداران انیمیشن.

      • احسان

        دعوااا دعوااا

    • بدون نام

      Bleach فوق العاده است
      توصیه میکنم حتما ببینید
      lovely complex هم با نمکه
      کلا انیمه های قشنگ کم نیست

    • بدون نام

      Bleach فوق العاده است
      توصیه میکنم حتما ببینید
      lovely complex هم با نمکه
      کلا انیمه های قشنگ کم نیست

    • مادر نگران

      با سلام. خدا بگم چکار کنه سازندگان اینجور برنامه ها رو، که بچه من نه درس میخونه نه اجازه میده بقیه با تبلت و لپ تاپ کار کنن. تمام وقت سرگرم دیدن این انیمیشن هاست که هیچ سودی براش نداره تازه ضرر و خطر اشعه رسوندن به بدن رو هم دربرداره.

      پاسخ ها

      • صادق

        کامپیوتر اشعه وارد بدن میکنه؟ضرر دارن اینا؟توی ایران تفریحی سالم تر از نشستن پای کامپیوتر هست مگه؟نکنه میخوای بگی درس همون تفریحه.اینجا ایرانه و هیچ تفریحی نیست اونوقت تو به چند تا انیمه هم حسودیت میشه؟

      • فرزندی حاظر جواب

        اشعه از کجا اومد الان
        بعد بره بیرون با چهار تا ادم نا باب بگرده بهتره یا اینا
        بعدشم میون اینا انیمه خوبم پیدا میشه ک تاکید رو روابط خانوادگی و دوستانه داره ک از نظر من اوناش بد نیست البته ب شخصه این اعتراف رو باید بکنم ک انیمه بد هم کم نیست بهتره شما هم کنارش بشینید تا بچتون ب انحراف کشیده نشه

      • نگار

        شما مادر نگران میتونی پا به پای بچه ت بشینی و انیمه نگاه کنی!!تا هم از منحرف شدن بچه ت جلو گیری کنی و هم اینکه خودت هم سرگرم میشی.به عنوان کسی که تا حالا انیمه های زیادی دیده میتونم با شجاعت بگم انیمه دیدن یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا ست مخصوصا واسه نوجوونا .البته انیمه هایی هم هستن که واقعا برای ما مناسب نیست منظورم از ما دسته بندیه سنی نیست بلکه منظورم مسلمونها ست چون
        صحنه های خیلی بدی دارن البته بعزیاشون
        البته باید بگم اصلا درست نیست که به سازندگان انیمه ها اینجور حرف میزنین چون که این آدما هم به دنبال سرگرم کردن نوجوونا و جوونا و همین طور یاد دادن بعضی چیزها به اونهاست البته بر اساس فرهنگ و دین خودشون.

      • رضا

        آدم بی فرهنگ چی بوده واقعا.شما بهتره کله بچتو بکنی توی کتابابی درسی ببینی از توش چی در میاد براش

    • گلد راجر

      سلام.حتما حتما کسانی وان پیس ندیدین حتما ببینین.هرچند تمام انیمه بازها دارن دنبالش میکنن//

      پاسخ ها

      • GrimIrani

        داداش کسی که میخواد بره انیمه دیدنو شروع کنه با وان پیس که شروع نمیکنه اون انیمه از سال ۲۰۰۲ تا حالا هستش بیش از ۸۰۰ قسمت هم هست

    • مهرداد

      انیمه Attack on Titan رو شدیدا توصیه میکنم
      من دوبار تا حالا این انیمه فوق العاده رو دیدم و منتظر فصل دومش هستم.
      حتما ببینید ضرر نمیکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلیییییییییییییئیییییییی قشنگه عالیه

    • اطهر

      انیمه دیگری هم خیلی قشنگه حتما ببینیدش

    • مهسا

      اگه سنتون ١٨ به بالاست من انیمه سینمایی your name رو شدیدا توصیه میکنم. با موضوعی جالب که باعث میشه چند لحظه با تعجب و چشمای گرد به مانیتورتون نگاه کنید. خطاب به کسی که شکایت کرده بود از نشستن بچش پای کامپیوتر باید بگم شما خودتون باید کنترل داشته باشید روی بچتون درضمن حتما اگه بچتون سن پایینی داره نزارین بشینه پای انیمه تا سنش بره بالاتر.درضمن اشعه و ضعیف شدن چشم به دلیل نگاه کردن در مانیتور و تلوزیون کاملا رد شده.فقط چیزی که من میدونم اینکه جدا از دست زدن به مانیتور و صفحه تلوزین خودداری کنین چون باعث سرطان میشه.و کسی که گفته بودن قلعه متحرک هاول و ... انیمیشن هستن نه انیمه احتمالا شما از انیمه هیچی سر درنمیاری.اینا جزو معروف ترین و پرطرفدارترین انیمه هایی هستن که جوایز زیادی هم بردن.اقای میازاکی جزو برترین سازنده های انیمه هستن.

      پاسخ ها

      • نگار

        بله انیمه ی فوق العاده فوق العاده فوق العاده ایه!!!یکی از بهترین انیمه هاست و البته به نظر خیلی سایت ها و مجلات بهترین انیمه سینمایی هم معرفی شده اما واقعا
        مثبته هیجده ساله.انیمه ی هایکیو هم فوق العاده ست و خیییییلی قشنگه.اما به نظر من کسی که دنبال دیدن انیمه های خیلی قشنگه که از دیدن اونا پشیمون نشه 3 انیمه رو میتونم به عنوان کسی که توی انیمه دیدم خیلی تجربه داره بهتون معرفی کنم که البته همشون +18 به غیر از هایکیو که +15
        1.اسم تو یا همون your name
        2.هایکیو که خیلی انیمه کمدی و باحالیه
        3.یونا دختری از سپیده دم
        البته انیمه های خیلی خیلی خوبه دیگه ای هم هست مثل شاهزاده تنیس یا عروس جادوگر وچیزای دیگه.

      • ستی

        چرا 18 سال به بالا؟ به نظرم برای تمام سنین مناسبه
        البته با رضایت والدین

      • Amirdov

        من این فیلمو به توصیه شما و کاملا اتفاقی دیدمش ...واااااااااااااقعااااا و واقعااا اگه هر ثانیه به ثانیه ای که نشستم پای این فیلم بگم که احساساتی نشده بودم دروغ گفدم ‌‌..این فیلم سرشار امید و فرهنگه ...لازمه هست حتما همه ببینن‌.‌ممنون از شما بابت پیشنهاد فوق العاده

    • pourya

      با تشکر از زحماتتون ببخشید انیمه قشنگ طولانی به جز naruto bleach one pies سراغ ندارین ؟ انیمه کوتاه ها رو دیدم تا میام بفهمم چی به چیه تموم می شن

    • queen

      به نظر من بهترین انیمه ای که تا حالا دیدم کیمیاگر تمام فلزی یا همون fullmetal Alchemist هست البته انیمه ورزشی هایکیو هم فوقولعادس این دو تا رو نگاه نکنید ضرر کردین

    • مریا

      انیمه death note بهترین انیمه است از نظر موضوع عالیه مخصوصا جدال بین ال و لایت وااااقعا قشنگ و جذابه و روی تمام قسمتای داستان کاملا فکر شده حتما ببینید

    • ارشیا

      سلام . چرا خودتون این انیمه ها رو در سایت نمیزارید برای دانلود .

    • knighte

      انیمه ناروتو واقعا بینظیره...چه از نظر داستان وچه از نظر شخصیت کاراکترهای مختلف فوق العاده است.به جرئت میتونم بگم اگه پاش بشینید بلندشنتون با خداست!
      توصیه میکنم اگر این انیمه بینظیرو ندیدید حتما ببینید...

      پاسخ ها

      • Todoroki shouto

        ناروتو واقعا بهترین انیمه ایه که تا یه حال دیدم!

    • امیتیس

      من پیشنهاد میکنم
      ناروتو و فیری تیل رو حتما ببینین.خیلی عالیه هردوتاشون.
      ادامه سری ناروتو که با نام،بروتو هم پخش میشه رو هم حتما ببینین.

    • آتوسا

      انیمه ی کد گیاس رو ببینین مطمئنا ئشیمون نمیشین

    • ادمیرال

      من انمیشین شب اقامت :نبرد بی پایان شمشیر ها رو پیشنهاد میکنم خیلی خوبه حتما ببینید

    • Hana

      مادر نگران!!!!
      ميدوني مشكل از كجاست؟؟؟ از سازندگان انيمه؟؟؟ خير!!! مشكل از بي كفايتي و عدم توانايي هاي لازم در تربيت فرزندت هست،اگه اونقدر رو تربيت فرزندت توجه داشتي و حواست رو معطوف فرزندت ميكردي كه به حرفات بها ميداد و براشون ارزش قائل ميشد الان با محاكمه كردن سازندگان انيمه خودت رو توجيه نميكردي،كه مشكل از من نيست! مشكل از اين سازندگانه!!!! كوته فكري و جهل وناداني تا كي؟؟؟ تا كي ميخواي مثل كبك سرتو تو برف فرو كني؟؟؟؟ههههههه حقيقت اينه تو مادر بي كفايتي هستي!!!!! 

      پاسخ ها

      • نگار

        بهتر نیست یکم مودبانه تر صحبت کنی؟ متاسفم واست.تو از کجا میدونی که این مادر بی کفایته یا روی تربیته بچه ش خوب کار نکرده. فقط نگران بچه شه که مبادا به راه بدی کشیده بشه. در ضمن شما مادر نگران میتونی پا به پای بچه ت بشینی و انیمه نگاه کنی!!تا هم از منحرف شدن بچه ت جلو گیری کنی و هم اینکه خودت هم سرگرم میشی.به عنوان کسی که تا حالا انیمه های زیادی دیده میتونم با شجاعت بگم انیمه دیدن یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا ست مخصوصا واسه نوجوونا .البته انیمه هایی هم هستن که واقعا برای ما مناسب نیست منظورم از ما دسته بندیه سنی نیست بلکه منظورم مسلمونها ست چون صحنه های خیلی بدی دارن البته بعزیاشون.
        و شما هم بهتره یکم به مادرت بگی کاش رو تربیتت
        !!!جون HANA بیشتر دقت میکرد

    • بدون نام

      من انیمه زیاد دیدم ولیانیمه ی توکیو غول خیلی عالیه

    • alireza

      انیمه attack on titan خیلی محشره, فقط همین که هر هفته یه قسمت میاد و اونم 24دقیقس خیلی ناجوره.

    • saeeid

      بچه هایی ک اهل انیمه هستن ی کمک ازتون میخوام..من دنبال ی انیمه قدیمی هستم ک داستانش درباره ی پسربچه کوچیک بود ک وقتی انگشت شستشو ب درو دیوار یا هرجای دیگه میزد از اونجا گل و گیاه رشد میکرد..لطفا اگه اسمشو کسی بلده بهم بگه..ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اهمون که باباش زنرال بود بود میخواست جنگ راه بندازه شب رفته بود توی تفنگ ها و لوله توپ انگشت زده بود موقع جنگ ازشون گل در میومد...؟
        اگه اونه که نمیدونم

      • بدون نام

        اسمش سبز انگشتی بود

    • sonia

      من از انیمهAttack on titan خیلی خوشم میاد

    • gheys

      درود به همه دوستان و ممنون از زحمتی که میکشید انیمه های زیادی هستند که میتونند جزو بهترینها باشند و من به نوبه خودم اونهایی که دیدم رو معرفی میکنم Claymore و One Punch Man و Queen blades و Basilisk رو هم ببینید حتما لذت میبرید و از این که وقتتونو گذاشتید پشیمون نمیشید .

    • حامد

      بهترین انیمه ها ::
      1_شهر اشباح
      2_پرنسس مونونوکه
      3_قلعه متحرک هاول
      _4پونیو روی صخره کنار دریا
      5_مدفن کرم های شبتاب
      6_لاپوتا قلعه ای در اسمان

    • دانیال

      Attack of titan حتما ببینید خیلی قشنگه

    • سينا

      عالى

    • farshid

      only naruto

    • عبد

      ینی واقعا کسی اینجا نبود ک از sword art online بگه؟
      توصیه میکنم ببینین هم فصل یکش هم دو
      Attack on titan واسه کسایی ک اهل هیجانن عالیه
      ینی واقعا غیر قابل پیش بینیه

      پاسخ ها

      • علی

        داداش sword atr online
        رو نبینن بهتره نه که فیلم بدی باشه ها فقط پون هنوز فضل 3 نیومده دیووونه میشن خودمم دیوونه شدم

      • تانیا

        این انیمه عالیهههه یعنی من رو شدیدا به خودش معتاد کرده هنوز هنوزا فقط 13 قسمت از فصل 3 اومده یعنی دیگه طاقت برام نمونده اووووف

    • Ali

      من خودم به شخصه عاشق انیمه هستم...انیمه های زیادی هم نسبتا دیدم...علاوه براین انیمه هایی که دربالا نام برده شد به نظرم این انیمه هایی که الان معرفی میکنم هم خیلی قشنگن وهم در imbd وMyAnimelistامتیاز بالایی دارن
      1.Tokyo Ghoul
      کیفیت و شخصیت پردازیش بینظیره مخصوصا کسایی که دنبال یه انیمه با کیفیت و داستان فوق العاده ان از دستش ندن
      2.Mirai Nikki
      یه انیمه روانشناختی دیگه که ابدا به کسایی که دنبال یه پایان خوشن توصیه نمیشه....به شخصه بعد از دیدن این انیمه تاچند روز افسردگی گرفتم

    • MR OSAMA

      به نظر من بهتر از انیمه attack on titan دیگه فک نکنم بسازن واقعا محشره و با احساست بیننده بازی میکنه ادم اشکش میریزه وقتی یه هم چین صحنه هایی ببینه
      انیمه ناروتو ازوماکی هم بدک نیست

    • محمد

      انیمه ی خادم سیاه و اسرافیل پایانی یا همون پایان جهان خیلللللی قشنگ بودن چرا تو این لیست نیستن!!! یکی دو قسمت کیمیاگر تمام فلزی برادری رو دیدم خوشم نیومد اتک ان تایتانم تو کفشم چند روز دیگه می بینم تا ببینم ارزش داره یا نه

    • صبا

      کسانی که انیمه عاشقانه و خون اشامی میشناسن لطفا معرفی کنن ممنون میشم .
      البته انیمه های غیر از انیمه های
      ١_انیمه عاشقان شیطانی
      ٢_شوالیه خوناشام
      لطفا بهم انیمه های دیگری رو که میشناسین و فکر میکنین قشنگه پیشنهاد بدین.......

      پاسخ ها

      • پریا

        سلام انیمه ی رقص با شیاطین هم هست من خودم انیمه عاشقان شیطانی دیدم ولی کمی با هم فرق دارند

      • سوگند

        servamp و strike the blood هم هستن

      • fate

        انیمه خط شیطاتی هم عاشقانس هم خون اشم داره البته تازه امده ۸ قسمتش فک کنم فقط امده

      • Todoroki shouto

        Servamp بهتریییینننههه

    • مینا

      لطفا چندتا انیمیشن رازالود تو سبکو سیاق شهراشباح معرفی کنید میخوام واقعا یک تم غم انگیز هم داشته باشه که احساستت رو هم درگیر کنه اینم بگم انیمیشن های بالای رنک 8 در imdb رو دیدم لطفا معرفی نکنید

      پاسخ ها

      • نگار

        انیمه پایان جهان البته درمورد خون آشام ها و انسان هاست و خیلی هم قشنگه

      • بدون نام

        قلعه متحرک هاول
        قصری در آسمان

    • سوگند

      لطفا اسم انیمه ها رو که میگید ژانرشون رو هم بگید

    • ایچیگو

      فقط بلیچ

    • سمانه

      لطفا انیمه های عاشقانه و کمدی معرفی کنید

      پاسخ ها

      • نگار

        انیمه یونا دختری از سپیده دم انیمه خیلی یلی خیلی قشنگیه و ژانرش هم همین چیزایه که خواستی

      • بدون نام

        من توصیه نمیکنم یونا رو ، فکر کنم انیمه نماینده کلاس ما پیشخدمته خیلی باحال تر و خنده دار تره ! اصلا یونا کمدی نبود که فقط عاشقانه بود

    • Amin

      چرا انیمه Dragon Ball Super نذاشتید انیمه ی بسیار خوبیه

    • بدون نام

      بهترین انیمه ها۱فری تیل۲بلیچ۳وانپیس۴ضربان قلب من انیمه ای بسیار خنده دار۵بوسه ایزدی۶

    • بدون نام

      ناروتو قدیمی شده بروتو بجاش اومد بروتو هم مسخره است ون پیس هم قسمت های که دارن هر هفته می ریزن زیاد جالب نیستن فقط انیمه ی طولانی تا الان قسمتاشو میریزن قسمتاش هم عالین Dragon Ball super

      پاسخ ها

      • Todoroki shouto

        ناروتو؟؟؟ناروتو قدیمی شده؟؟؟؟؟؟
        !!!!!!من شصت سالم بشه باز میشینم دوباره میبینمش!
        نارواو یکی از بهترین هاییه که ساخته شده

    • سمیرا

      لطفا انیمه ی عاشقانه با پایان خوش هم معرفی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        your name 2016
        ببینی کفت میبره

      • h.s

        نماینده کلاس ما پیشخدمته ! خیلی باحاله

    • نفس

      اگه کسی انیمه هایی که خون آشام داره رو می دونه بگه البته به جز عاشقان شیطان ، شوالیه ی خون آشام و رقص با شیاطین

      پاسخ ها

      • نگار

        انیمه پایان جهان فوق العادست و درباره ی خوش آشام ها و انسان هاست

    • احمد 12321

      از نظر من بهترین انیمه shogeki no soma انصافا قسمت اول دیدم پور هیجان بود پشیمون نمیشید میارزه نگاه کنید و اگر انیمه غمگین خواستین که جنگی باشه tokyo ghol توصیه میکنم

    • ریحانه

      به نظر من انیمه هایکیو به خصوص نیشینویا از همه بهتره

      پاسخ ها

      • نگار

        ولی من عاشق و دیوونه ی سوگا هستم شخصیت فوق
        العاده آروم و خوبی داره البته نویا یا همون نیشینویا هم خیلی با نمک و خوبه

    • فاطمه

      انیمه Death Note هم قشنگه
      مخصوصا جاهایی که ال و لایت هوششون رو به رخ هم میکشن جالبه

    • محممد

      انیمه های جدید هم عالی و جالباً البته attak on titan واقعاً عجیب تاثیر گذار غیر قابل پیش بینی است........................ کلاً ژاپنی ها در انیمه و انیمیشن ساختن وارد هستن

    • بدون نام

      شهر اشباح با گورستان .. واقعا قشنگن

    • نسرین

      زیاد انیمه نگاه نمیکنم اما تا الان سریال انیمه «شهری که تنها من در آن گمشده ام» جزو بهترین ها بوده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره تشکر از معرفیتون این انیمه واقعا یکی از بهترین انیمه هایی بود که من دیدم

    • Sara

      کارای هایائو میازاکی بیسته
      اسمش انیمه هس
      اما ب قدری مفهومیه دقیقا بر بزرگسالاس
      عالی و بیست

    • بدون نام

      کجا اینا سریالین
      خلیا

    • بدون نام

      سلام چرا انیمه خون آشام های سنگوکو از قسمت 4 به بعد نیست

    • yasaman

      بنظر من tokyo ghoul و one piece و attak on titan فوق العاده هستن.

    • Tatsuki

      دوستان نظر خودشونو گفتن اما بهترین انیمه ها : اسم تو،صدای خاموش و قلعه متحرک هاول هستن که اگه نبینی عمرتون بر فناست. با سپاس

    • بدون نام

      کسانی که اسم انیمه خون آشامی می‌خواستن باید بگم انیمه رقص در باند خون اشامان هم هست ولی من بگما نظری درباره زیبایی این انیمه ندارم کاملا عادی بود

    • ستاره

      سلام .انیمه appleseed فوق العادس . به نظرم باید اون هم توی لیستتون قراربدین . شخصیت های این انیمه ویژگی های مثبت زیادی دارند

    • سجاد

    • بدون نام

      میشه انیمه ی مثله your name
      معرفی کنین هم عاشقانه و هم تخیلی باشه

    • بدون نام

      اسم تو و صدای سکوت و پرنسس مونونوکه وقصری در آسمان وپرنسس وارونه بنظرم بهترینان

    • میمث

      سلام
      از بین تمام انیمه های عاشقانه ای که دیدم اگه بخوام سه تا معرفی کنم:
      اولا پنج سانتی متر بر ثانیه
      دوما باغ کلمات
      سوما اسم تو
      و ...
      حتما اینا رو ببینین اگه تونستین فوق العاده ان

      پاسخ ها

      • سجاد

        همه اینا از آثار شینکای هستن و واقعا فوق العاده هستن حتما ببینید

    • شقایق

      من عاشق انیمه دیدنم

    • هلئ

      انیمه های که ارزش دیدن دارن _ کلاس ترور (طنز _ تخیلی _ماجراجویانه) اتک آن تایتان که معرفی شد _ آکامه گا کیل ( اکشن _ درام _ تخیلی ) دف نوت هم انیمه ی جذابی بود که هر قسمتش خاص بود ولی فضای شخصیت ها بسیار تاریک بود و من هم خیلی خیلی توصیش نمیکنم : بازم هست ولی همینقدر بسه :|) شاد باشید اوتاکو ها دم همه ی اوتاکو ها گرمممم

      پاسخ ها

      • موافق

        قبول دارم زنده باد اوتاکو هااااااا

    • بدون نام

      ناع ناع فقط یورنیم

    • هیوا

      سلام تو را خدا بگید این انیمه هارا از کجا دانلود کنم

    • بدون نام

      تک انیمه یاانیمهلیست

    • نیکا

      من نقاش انینه هستم

    • elnaz

      صدای خاموش.قلعه متحرک هاول.شهر اشباح عالین

    • علـــــــیرضا

      انیمیشن پسر بچه و هیولام عالیه
      فوق العاده است

    • هلیا

      کارتون های صدای خاموش وقلعه متحرک هاول و بخصوص بهترینشون اسم تو را خیلی دوست دارم

    • اکامه

      من همشون رو دیدم ولی انیمه خیلی جذاب تری هم هستن که اینجا اسمشون نیست مثل انیمه اکامه کاگیل انیمه والولت اورگاردین ستاره های جنگیر و کلی انیمه دیگه ولی اینه هم خوبن

    • Mf

      سلام :)
      بهترین انیمه ها از نظر من..
      توکیو غول
      نبرد با تایتان ها
      پایان جهان
      دفترچه مرگ
      خادم سیاه...

      :)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ناروتو رو ندیدی نه؟ دنیات زیر و رو میشه

      • عسل

        همچین میگی ناروتورو ندیدی نه که انگار هرکی دید
        باید خوشش بیاد مطمین باش دیده خوشش نیومده که پیشنهاد بده والا منم خوشم نیومده که پیشنهاد بدم ولی همه ی اینایی که این دوستمون گفت رو دیدمو خوشم اومده

    • بدون نام

      میشه چند تا انیمه ی روانشناختی مثل میرای نیکی و شهری که من تنها در آن گم شده ام معرفی کنید

      پاسخ ها

      • عسل

        برو تو سایت تک انیمه تو ژانرا سرچ کن

    • شقایق

      با توجه به اینکه انیمه پاپریکا خیلی ازش تعریف و تمجید شده اما همین امروز دیدم و اصلا به نظرم جالب نبود و در طول دیدنش سرگیجه گرفته بودم اما چون عادت ندارم فیلمیو نصفه رها کنم نشستم تا تهش ببینم...این تداخل رویا و واقعیت توی پاپریکا ک باعث میشد که هی رویا در رویا بشه واقعا برام جالب نبود

    • شقایق

      با توجه به اینکه انیمه پاپریکا خیلی ازش تعریف و تمجید شده اما همین امروز دیدم و اصلا به نظرم جالب نبود و در طول دیدنش سرگیجه گرفته بودم اما چون عادت ندارم فیلمیو نصفه رها کنم نشستم تا تهش ببینم...این تداخل رویا و واقعیت توی پاپریکا ک باعث میشد که هی رویا در رویا بشه واقعا برام جالب نبود

    • بدون نام

      انیمه اکامه کاگیل هم خیلی خوبه ارزش دیدن رو داره به نظرم باید تو این لیست اسمش بود و انیمه سوکا سوکا هم خوبه

    • Tonio_chan

      سلام
      به نظر من انیمه هایکیو فوق العاده هست
      ولی برای افراد زیر ۱۵ سال توصیه نمیشه
      چیز بدی توی اصل فیلم نداره ولی یه جورایی ترویج همجنس بازی و... میشه

    • لیوای آکرمن

      حمله به تایتان عالیه و انیمه ای مثل اون نیس...توکیو غول...دفترچه مرگ...کد گیاس...گینتاما...دورارارا...نوراگامی هم هس ک جدیدا ازش به خاطر پخش اذان انتقاد شده حالا نمدونم درسته یا نه...خلاصه فقط حمله به تایتان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعاااااااا حمله به تایتان عالیه بقیش چرته خیلیییییی قشنگه توصیه میکنم حتما ببینید من بیصبرانه منتظر قسمت های بعدشم و خیلی در عذابم حتما ببینید

    • اکسیژن=انیمه

      انیمه های دو ستاره جنگیر. باراکامون. جنگ غذا.تورادورا. پادشاهی گناهکار. شاهزاده گام ها. خون سی. کلیمور. صحنه عشق.صد.سواری در بهار جوانی. ناروتو.نورون رو پیشنهاد میکنم ک خب به سلیقه ها بستگی داره شاید خوشتون نیاد شایدم بیاد و انیمیشن های نجات کودکان. صدای خاموش رو هم ببینین قشنگن ولی حمله به تایتان و توکیو غول رو هم از دست ندین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ناروتوووووو❤️❤️❤️❤️

    • پانيذ

      انيمه ها حرف ندارن

    • گلاره

      انیمه عروس جادوگر خیلی قشنگه حتما ببینید

    • :)

      وبتون خوبه ولی مشکلش اینه که اینا خیلی قدیمین ، یعنی من وقتی ۷ سالم بود میدیدم اینارو و کلی هم باهاش خاطره داشتیم :))) ، اگع میشه این جدیدا رو ک مال 2015 به بعد هست رو بزارید .....

    • احسان

      بنظرم انیمه های ژاپنی رو میتوان مثل فیلم های مارول دانست هرچه زمان میگذره انیمه ها دارای قانون شکنی های جذاب میشن که خیلی باحاله که بنظرم اکنون حمله به تایتان در صدر خلاقیت قرار داره که غیر قابل پشبینی بودنشو مثل جنگ ابدیت که در آخر تانوس پیروز میشه میبینم

      پاسخ ها

      • عسل

        دقیقا موافقم انیمه ها خیلی خیلی بهتر از لیو اکشنا هستن اکثرا برای سنای بالای ۱۵ سال هستن

    • S

      انیمه دفترچه مرگ ،حمله به تایتان ، هفت گناه کبیره ، دنیا هنوز زیباست و سفید برفی با موهای قرمز و...رو هم پیشنهاد میکنم

      پاسخ ها

      • عسل

        مسخره تر از هفت گناه کبیره ندیدم والا

    • صالح

      سلام.
      برای بچه ها انیمه نجات رباتیک خوبه. برای بچه ها نجات رباتیک رو پیشنهاد کنم.
      اسم اصلیش machine robo rescue

    • میثم

      سلام.یه انیمیشنی سالها پیش از شبکه فیتیله پخش میشد هرچی فکر میکنم اسمشو یادم نمیاد.
      چند تا بچه بودن که ماشین های کوچیکی داشتن و مسابقه میدادن.فک کنم اسم یکی از ماشین ها هم کرش بود.اگه کسی میدونه اسمشو بهم بگه خیلی وقته دنبالشم

      پاسخ ها

      • محمد

        اسم انیمه کراش گیر یا ماشین های جنگی بود
        crash gear

    • مهسا

      انیمه توکیو غول خیلییی قشنگ و جذاب هستش پیشنهاد میکنم همه ببینیدش

    • اذر

      چه طوری باید اینایی که گذاشتین رو دانلود کنم

    • Negar karate

      انیمه your name مگه میشه تو این لیست نباشه؟مگه میشه کسی اونو ببینه و خوشش نیاد؟!

      پاسخ ها

      • عسل

        ای بایا این معرفی انیمه ها قدیمیه قدیمی واسه اونه خیلی انیمه هارو معرفی نکرده توش تازشم اون با سلیقه ی خودش معرفی کرده کسی که اوتاکو باشه (طرفدار انیمه حتما انیمه های قشنگو دیده و میبینه که هیچ انینه های بدرد نخورم بعدش دیده

      • امیرحسین صادقپور

        اصلا از بهترین شاهکار های دنیا انیمه kimi no na wa هست
        Your name به انگلیسی میشه
        به فارسی هم "اسم تو"
        بی دلیل نیست که پرفروش ترین انیمیشن جهان هست

    • Negar karate

      اون انیمه ای که با ماشین هایشان کوچولو مسابقه می دادند قهرمانان کوچک بود.یعنی اسمی که از تلویزیون ایران پخش می شد باهاش این بود.

    • بدون نام

      ننناااااارررروووووتتتتتوووووو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حملههههههههههههههههههه بهههههههههه تایتانننننننن

    • بدون نام

      چرا به ناروتو اشاره ای نشده هر کی ناروتو رو نبینه نصف عمرش که هیچ کل عمرش بر فناست..

    • سجاد

      سلام خدمت دوستان انیمه خور و مدیر عزیز. دو انیمیشن محصول ۲۰۱۸ هستن که فوق العاده هستن. اولی (ماکیا زمانی که گل موعود می شکفد) یه حس خوب بهت میده. دومی( من میخوام پانکراستو بخورم) اینم خوبه فقط +۱۶ ببینه بهتره. اسم زیاده الآن حضور ذهن ندارم

    • نگار

      سلام من دنبال یه انیمه میگردم داستانش مربوط میشه به یه پسری که تو جنگ بین رباتا خواهرش وپدرومادرش کشته میشن بعد سال ها بعد پسر خوش خلبان یکی از همین رباتا میشه و پسره یه گوشی که از خواهرش بجا مونده همیشه همراهشه اسمشو اگه کسی میدونه لطفا بهم بگه اینم آیدی تلگراممه dokhi_tanha77@

    • ali-2023

      سلام من دنبال یه انیمه هستم یه پسری کوچیکی بود که بطری شیشه ای میشست

    • بدون نام

      به نظر من بهترینننننن انیمه ی جهان حمله به تایتانه یعنی عالیهههههههههههه پیشنهاد میکنم حتما ببینید خیلی خیلی قشنگه

    • Shadow

      اینا همه قدیمی هستند. لطفا انیمه های جدید رو معرفی کنید

    • سینا

      سلاممن دنبال یه انیمه م که وقتی بچه بودم دیدم و چیز زیادی ازش یادم نیست ممنون میشم اگه کسی میدونه چیه اسمش بگه.چیزی که ازش یادمه ایناست:تو یه شهر تو آینده بود،شخصیت اصلی یه زن جوون بود که پلیس بود و موهاش زرد رنگ بود.یه پسره ای هم بود که اول داستان میاد تو سیستم اداری شهر یه خرابکاری هایی میکنه و وقتی میخواد فرار کنه از داخل یه کانال تهویه همین پلیس دختره به اون و خودش دست بند میزنه ولی پسره تیر میزنه به دست بنده و بعدش فرار میکنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج