۲۸۷۹۷۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

خواندنی ها با برترین ها (۶۲)

در این شماره از خواندنی ها با زندگی نامه خودنوشت مهدی فخیم زاده،مجموعه مقالاتی درباره ی داعش، فیلم نامه «احتمال باران اسیدی» و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با زندگی نامه خودنوشت مهدی فخیم زاده،مجموعه مقالاتی درباره ی داعش، فیلم نامه «احتمال باران اسیدی» و... آشنا شوید.

سینما و من (چگونه به سینما راه یافتم)

  • مهدی فخیم زاده
  • ناشر:مولف
  • چاپ اول: 93

خواندنی ها با برترین ها (62)

ممکن است بپرسید که چرا من هم مثل بقیه از طریق مصاحبه و ضبط خاطرات اقدام نکردم و به نوشتن این زندگی نامه پرداختم. حقیقت این است که یک بار چنین تجربه ای داشته و از نتیجه اش (حداقل خودم) راضی نبودم..... مصاحبه خوبی شد ولی من اصلاً رضایت نداشتم. چندین روز ذهنم درگیر مصاحبه بود. چه سخنانی که باید می گفتم و نگفتم و چه حرف هایی زدم که نباید به زبان می آوردم. از تقدم و تاخر مطالب هم راضی نبودم، بالاخره به این نتیجه رسیدم تمام مصاحبه ها با همین مشکل روبرو است....

دلم می خواست خاطراتم را به همان شکلی با مخاطب در میان بگذارم، که در ذهن خودم حضور دارند و تقدم، تاخر و گزینش با خودم باشد.

به هر حال آن چه پیش روی شماست پیش از آن که زندگی نامه باشد سفرنامه است. سفرنامه کودکی جنوب شهری که از سالن سینمایی مخروبه شروع کرد و تا صحنه تئاتر و پرده سینما و جعبه تلویزیون ادامه یافت. سفری که بیش از چهل سال طول کشیده و در این سفر دور و دراز از وادی های دل انگیز و دل آزار، از دره های سرسبز و لم یزرع و از چشمه های جوشان و خشک عبور کرده و هنوز در راه است.


دیدار به قیامت

  • پی یر لومتر
  • ترجمه ی مرتضی کلانتریان
  • انتشارات آگاه
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (62)

«جنگ برای تجارت بسیار سودآور است، حتی پس از پایان آن»

با به پایان رسیدن بزرگ ترین کشتار قرن بیستم در جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴-۱۹۱۸ و باقی ماندن ویرانه هایی عظیم، دو نجات یافته ی این فاجعه، دو سرباز خط مقدم جبهه، که چندان هم سلامت جسمی و روحی ندارند، وادار می شوند کلاه برداری حیرت انگیز و ضداجتماعی طرح ریزی کنند که آن را تا سرانجام پی می گیرند گویا از میدان افتخار آمیز نبرد با دشمن، برای نجات میهن، تا صحنه های کسب سود راه درازی در پیش نیست...

دیدار به قیامت بنای عظیمی است برافراشته بر پایه های بی رحمی ما و تقلب های گوناگون، با ساختاری چنان درخشان و قدرت بیانی چنان پرصلابت که، به باور اهداکنندگان جایزه ادبی کنگور به این کتاب، چنین رمان با شکوهی بعد از جنگ های ۱۹۱۴-۱۹۱۸، تاکنون خلق نشده است.


داعش (خشونت شرقی و نقد عقل فاشیستی)

  • بختیار علی
  • ترجمه ی سردار محمدی
  • نشر مرکز
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (62)

چه چیز سبب ظهور خشونت و گروه های خشونت طلبی نظیر داعش در شرق می شود؟ ماهیت فلسفی و هستی شناسی این نوع خشونت و این گروه های تروریستی که خشونت را به آخرین حد خود رسانده اند چیست؟ آیا عوامل خارجی در ظهور آن موثر بوده اند؟ آیا نظام های سیاسی منطقه به ظهور آن ها کمک کرده اند؟ تفاوت فاشیسم شرقی و فاشیسم غربی در چیست؟ همچنین روح دفاع قهرمانانه در کوبانی از کجا ناشی شده است. چه چیز موجب می شود، گروه کوچکی از مردم یک شهر دورافتاده ی مرزی در مقابل با داعش از ارتش سازماندهی شده ی یک کشور بهتر عمل نمایند و ماه ها در مقابل آن ایستادگی کند؟

بختیار علی در مقالات این کتاب در پی پاسخگویی به این سوالات است...


خویشتن به ذهن می آید: ساختن مغز آگاه

  • آنتونیو داماسیو
  • ترجمه ی رضا امیر رحیمی
  • انتشارات مهرویستا
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (62)

هر کتابی به دلیلی نوشته می شود، و این کتاب به این دلیل نوشته شد که کار را از سر بگیرم بیش از سی سال است که درباره ی مغز و ذهن انسان مطالعه می کنم، و بیش از این، در مقاله ها و کتاب های علمی، درباره ی آگاهی مطالبی نوشته ام. اما به مرور از برداشتی که از این مسئله داشتم ناخشنود شده ام، و تأمل در مورد یافته های پژوهشی دیدگاه مرا تغییر داده است، به خصوص در مورد موضوع: خاستگاه و طبیعت ها احساس ها، و سازوکارهای موجود در پی پس ساخت خویشتن. این کتاب تلاشی است برای بحث و بررسی دیدگاه های کنونی در مورد این دو موضوع... نخست مغز چه گونه ذهن را می سازد؟ دوم مغز چه گونه آن ذهن را آگاه می کند؟


احتمال باران اسیدی (فیلم نامه)

  • مریم مقدم، بهتاش صناعی ها
  • انتشارات نگاه
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (62)

همه چیز از یک تم مشترک شروع شد- زمانی که من و مریم مقدم از بزرگ ترین دغدغه ی ذهنی مان سخن گفتیم و سرگشتگی انسان در قالبی گروتسک تا «اسب تورین» و رنج و درماندگی بشر در فضایی سمبلیک... آنچه برای ما دغدغه بود روایتی ساده و مینیمال از این بزرگ ترین واقعیت دردناک بشر بود...

واقعیت بی پشتوانگی... واقعیت منوچهر... کارمند بازنشسته ای که اینرسی سکون و تکرار، چشمش را بر زندگی بسته است و مهسا که سرگردان در پی هیچ روزگار می گذراند و کاوه ای که سودای رفتن به مریخ را دارد....!

روایتی که نگاه ناتورالیستی و گزنده را پس می زند و سعی می کند تأثیرگذار باشد بیش از آن که آزاردهنده... «احتمال باران اسیدی» یک مینیمال شاعرانه است در بستر جامعه ای به بن بست رسیده... جامعه ای که سرب هوای تنفسش را بسته است، جامعه ای مردمانش همواره در انتظار باران به سر می برند و نمی دانند که این باران اسیدی است...!

«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره ۲۳۰۵۱۴۹۲ تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج