adexo3
۲۸۴۵۱۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ابهام در سرنوشت دروازه‌بان پرسپولیس

«آزاد می‌شود؛ آزاد نمی‌شود؟». بحث داغ دیروز درباره سوشا مکانی، دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس، همین دو جمله بود.

روزنامه شرق: «آزاد می‌شود؛ آزاد نمی‌شود؟». بحث داغ دیروز درباره سوشا مکانی، دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس، همین دو جمله بود. مکانی که چند روز قبل به زندان اوین منتقل شده بود، امید زیادی داشت روز چهارشنبه از زندان بیرون بیاید. حداقل این موردی بود که اطرافیان نزدیک به او می‌گفتند و البته وکیلش هم خبر داده بود روز چهارشنبه نتیجه تحقیقات تمام می‌شود و ممکن است سوشا از زندان آزاد شود. علی پروین، پیش‌کسوت پرسپولیس، با جدیت خاصی روز گذشته خبر از آزادی سوشا مکانی داد. او که ظاهرا به وعده‌اش وفا کرده و پیگیر کارهای مکانی شده بود، در گفت‌وگوهای مختلف خبر داد وثیقه مورد نیاز برای آزادی سوشا را فراهم کرده و او تا عصر (دیروز) از زندان آغاز می‌شود. پروین که قسمتی از صحبت‌هایش را «تسنیم» منعکس کرده بود، این‌طور گفت: «ما کارمان را کرده‌ایم و احتمالا امروز (روز گذشته) این اتفاق رخ خواهد داد. ما برای آزادی سوشا وثیقه گذاشته‌ایم و احتمالا تا ساعت ١٩ آزاد خواهد شد. البته من منکر خلاف سوشا نیستم و کار خوبی نکرده، اما نباید او را نابود کرد. من با قاضی او هم صحبت کردم، قاضی لطف کرد و گفت چون سوشا برای پرسپولیس و این مردم زحمت کشیده، یک کاری می‌کند. قاضی پرونده سوشا به من گفت شاید اگر فرد دیگری بود، حکم سختی برای او در نظر می‌گرفتند».

البته علی پروین، تنها پیش‌کسوت پرسپولیس نبود که برای رهایی سوشا از بند تلاش کرد. روز گذشته علی دایی و کریم باقری هم با پیگیری‌های زیادی که درباره مکانی داشتند، تلاش زیادی کردند هرچه زودتر دروازه‌بان اصلی پرسپولیس را از بند بیرون بیاورند. البته ابهام درباره آزادی سوشا از زندان اوین زمانی زیاد شد که سایت کاپ، گفت‌وگویی با قاضی بیژن قاسم‌زاده، بازپرس شعبه ‌ویژه ورزش دادسرای کارکنان دولت، داشت و او قویا آزادی سوشا را تکذیب کرد: «من به‌عنوان بازپرس پرونده سوشا مکانی، نمی‌توانم درباره جزئیات پرونده ورود کنم، اما باید تأکید کنم قرار نیست او امروز (روز گذشته) از زندان آزاد شود. عزیزان ورزشی استحضار داشته باشند دستگاه قضائی جای ریش‌سفیدی نیست. اینجا، جای پادرمیانی نیست. جرمی اتفاق افتاده و مرجع قضائی باید رسیدگی کند. علی پروین بزرگ است. علی دایی بزرگ است. کریم باقری عزیز است، ولی باید سیر پرونده طی شود. دستگاه قضائی فارغ از همه این مسائل، باید کار خودش را انجام دهد. اقتضای شغل ما این است. جرمی اتفاق افتاده و جنبه عمومی دارد و براین‌اساس باید به دور از حواشی، موارد را پیش ببریم».

البته همین سایت خبری روز گذشته خبر دیگری را هم مطرح کرد و مدعی شد علاوه بر سوشا مکانی، پای چند ورزشکار دیگر هم در میان است و حتی برای پنج بازیکن دیگر هم احضاریه فرستاده شده است. با این حال عصر روز گذشته خبرگزاری «میزان» با اعلام این موضوع که سوشا از بخش قرنطینه به بند عمومی زندان اوین منتقل شده به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «سوشا مکانی حداقل تا روز شنبه از زندان آزاد نخواهد شد.» البته هنوز هم مشخص نیست در صورت آزادی مکانی از زندان، مسئولان پرسپولیس چه تصمیمی برای آینده این بازیکن بگیرند. با این حال سروصدایی که پرونده سوشا در رسانه‌های مختلف به پا کرد، درنهایت باعث شد تا واکنش دادستان عمومی و انقلاب تهران را هم در پی داشته باشد. جعفری دولت‌آبادی ضمن اشاره به پرونده این بازیکن فوتبال، به بقیه افراد مشهور جامعه هم هشدار داد و گفت: «در هفته‌های اخیر عکس‌ها و تصاویر نامناسب و خلاف شئون اسلامی در فضای مجازی منتشر شد که منجر به تشکیل چند پرونده قضائی شد. مدعی‌العموم در چنین مواردی به وظایف ذاتی خود عمل می‌کند. انتشار عکس‌های نامناسب یک ورزشکار برخلاف منش پهلوانی و روح جوانمردی است و هنرمندان باید از انتشار عکس‌های نامناسب در فضای مجازی پرهیز کنند. انتشار عکس‌های خلاف موازین اسلامی از برخی ورزشکاران و هنرمندان در فضای مجازی، باعث شد دادستانی تهران از جنبه عمومی جرم ورود کرده و با متخلفان برخورد کند».

دادستان عمومی و انقلاب تهران خطاب به جامعه ورزشکاران و هنرمندان گفت: «ورزشکاران و هنرمندان اصیل، باید افراد هنرمندنما و ورزشکارنما را از جامعه ورزشی و هنری طرد کنند تا به واسطه اقدامات برخی افراد متخلف، پیامدهای آن متوجه جامعه هنری و ورزشی کشور نشود».تعرض به حریم خصوصی دیگران از سوی برخی سودجویان، محور بعدی صحبت‌های جعفری‌دولت‌آبادی بود. دادستان تهران گفت: «در سه هفته گذشته عده‌ای با ورود به حریم خصوصی دیگران، تصاویر خصوصی افراد را در فضای مجازی منتشر کردند که با اقدام به‌موقع دادستانی مواجه شد. در یک مورد، پس از تشکیل پرونده، متهم شناسایی و دستگیر و پرونده منتهی به صدور کیفرخواست شد. سایر موارد نیز تحت رسیدگی است».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج