۲۸۲۹۱۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

افسون هندوستان (۱)

تاج محل شاهکار معماری و هنر و یکی از عجایب هفتگانه جهان از دوران مغول تاکنون، نام آگرا را در ذهن گردشگران تثبیت کرده است. جذابیت جادویی تاج محل تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های شهر آگراست.

وب سایت همشهری شش و هفت - فاطمه عسگری‌آزاد: آگرا یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی هندوستان است؛ شهری که نامش برای اولین بار در کتاب مهابهاراتا آمده و در لغت به معنای «بهشت» است.

تاج محل شاهکار معماری و هنر و یکی از عجایب هفتگانه جهان از دوران مغول تاکنون، نام آگرا را در ذهن گردشگران تثبیت کرده است. جذابیت جادویی تاج محل تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های شهر آگراست.

میراث امپراتوری مغول شامل یک قلعه باشکوه، آرامگاه و عمارت‌های تاریخی است. اگر دوست دارید در حالی که سوار بر فیل‌های غول پیکر هستید به بالای یک قلعه تاریخی برسید یا در کنار بنای یادبود ملکه ایرانی تبار شاه جهان عکس یادگاری بگیرید باید به آگرا سفر کنید.

در حالی که بهشت هندوستان بیش از هر چیزی برای آثار تاریخی و معماری مشهور است برخی از مسافران تورهای ترکیبی تنها یک روز را به گردش در این شهر اختصاص می‌دهند که این کار قطعا یک اشتباه مسلم است.

افسون هندوستان (1)

آگرا با سه میراث جهانی ثبت شده در یونسکو مظهر هنر مغول و یکی از موتورهای اصلی صنعت گردشگری جهان است، بنابراین بهتر است این شهر را سر فرصت و با دقت ببینید. با وجود اینکه بیشتر شاهکارهای باقی مانده شهر مربوط به دوران مغول است اما واقعیت این است که آگرا از هزار سال قبل از میلاد مسیح منطقه مسکونی بوده است.

در طول قرن‌های مختلف این شهر مقر فرماندهی سلاطین و پادشاهان گوناگونی بوده است که هر کدام از آنها آثاری دیدنی از خود در شهر به جای گذاشته‌اند. این شهر در کنار بستر رودخانه یامونا قرار دارد و نمای زیبای رودخانه از قلعه و تاج محل دیدنی است.

سفر به آگرا به معنای یک سفر ماجراجویانه به گوشه‌ای از فرهنگ، تاریخ و سنت هندوستان است که با معماری ایرانی پیوندی جدانشدنی دارد. از سوی دیگر دستفروشان محلی و صنایع دستی این شهر شما را با حال و هوای زندگی در هندوستان آشنا می‌کند.

چگونه برویم؟

افسون هندوستان (1)

ویزای توریستی هندوستان به افرادی تعلق می‌گیرد که به قصد تفریح وارد این کشور می‌شوند. روادید توریستی از طریق سفارت هندوستان به مدت یک ماه صادر می‌شود و امکان تمدید آن در کشور هندوستان وجود ندارد. برای اخذ روادید احتیاج به مصاحبه یا حضور شخص نیست و نماینده یا وکیل می‌تواند از طرف شخص اقدام کند.

سفارت هندوستان در تهران در خیابان شهید مطهری، خیابان میر عماد قرار دارد و برای درخواست ویزا باید علاوه بر پر کردن فرم ویزا، شناسنامه، گذرنامه، دو قطعه عکس، بلیت رفت و برگشت و رزرو هتل را همراه داشته باشید.

فاصله آگرا تا دهلی حدود ۲۲۰ کیلومتر است و شما می‌توانید این مسافت را با قطار، تاکسی یا هواپیما طی کنید. در حالی که برای رسیدن به دهلی از تهران پروازهای مستقیمی وجود دارد. شما برای رفتن به آگرا به صورت هوایی باید چند مسیر را طی کنید بنابراین گزینه زمینی بهترین انتخاب است.

رام برات

رام برات به اعتقاد هندوها زمانی است که دو تن از خدایان این آئین‌ با هم ازدواج کرده‌اند. این آئین‌ در بخش‌های مختلف روستاهای اطراف آگرا برگزار می‌شود و مردم زیادی برای شرکت در این مراسم راهی این شهر می‌شوند.

گردش با ریکشا

افسون هندوستان (1)

بهترین وسیله برای گردش در آگرا ریکشاست؛ این موتورهای کابین دار سرعت شگفت انگیزی دارند و با قیمت مناسب و در حداقل زمان ممکن شما را به مقصد می‌رسانند. تاکسی در آگرا بسیار گران‌تر از ریکشاست.

بنابراین توریست‌ها به ندرت و در مواقع گرمای شدید سراغ این گزینه می‌روند. پیاده روی در آگرا هم چندان فایده‌ای ندارد زیرا جاذبه‌های گردشگری با فواصل زیاد از هم قرار دارند.

ریکشا سواری در آگرا به معنای تجربه فرهنگ مردم این شهر و یک ماجراجویی مسلم است. بهتر است قبل از سوار شدن در مورد مقصد و هزینه با راننده‌ها اتمام حجت کنید و البته فراموش نکنید که تا می‌توانید چانه بزنید.

بسیاری از خیابان‌های این شهر پر پیچ و خم و تنگ است و همین باعث ترافیک‌های سنگین در شهر تاریخی می‌شود اما رانندگان ریکشا به خوبی راه فرار را می‌دانند. بنابراین بهتر است به آنها اعتماد کنید.


گشتی در جشنواره‌های محلی

آگرا مناطق روستایی بسیاری دارد که در آنها آئین‌های مذهبی و سنتی با قوت زیادی جریان دارد. بسیاری از آداب و رسوم بر اساس آئین کریشنا هنوز در این منطقه پابرجاست. گاو در این آئین‌ اهمیت زیادی دارد و موجود مقدسی است و مراسم‌های آئینی بسیاری با محوریت این حیوان در این منطقه برگزار می‌شود. در ادامه شما را با چند نمونه از مراسم‌های مشهور آگرا آشنا می‌کنیم.

تاج ماهوتساو

افسون هندوستان (1)

مشهورترین و محبوب‌ترین مراسم آگرا تاج ماهوتساو(Taj Mahotsav) است که به مدت ۱۰ روز در ماه فوریه برگزار می‌شود. روستای شیلپگرام مرکز اصلی این جشنواره است.

در ایام این جشنواره نمایشگاهی عظیم از آثار هنری و صنایع دستی مردم آگرا برپاست و شما می‌توانید آوازهای پرسوز و گداز هندی را به صورت زنده در این جشنواره تجربه كنید.

کودکان سوار بر شتر و فیل در حال گذر از روستا هستند و خوراکی‌های سنتی هندوستان با طعم لذیذ و منحصر به فردشان در دسترس بازدیدکنندگان. این جشنواره فرصتی بی‌نظیر برای چشیدن طعم غذاهای هندی و تماشای موسیقی محلی و همچنین خرید صنایع دستی است.

جشنواره باتشوار(Bateshwar)

افسون هندوستان (1)

باتشوار ۷۰ کیلومتر از آگرا فاصله دارد. نام این روستا از الهه این منطقه باتشوار ماهادو گرفته شده است. باتشوار یکی از مراکز مهم مذهبی و فرهنگی هندوستان است که ۱۰۸ معبد از خدایان مختلف هندو را در خود جای داده است.

در طول ماه‌های اکتبر و نوامبر به افتخار خدای شیوا به مدت یک ماه جشنواره‌ای برپاست و هزاران نفر از مردم محلی برای شرکت در این جشنواره و استفاده از رودخانه یامونا به این محل می‌آیند.


تند و شیرین

آگرا همان قدر که خانه شاهکارهای معماری و تاریخی است، بهشت شکم‌چرانان هم به شمار می‌آید.

اگر دنبال غذاهای خیابانی هستید یا می‌خواهید غذای محلی‌تان را در یک رستوران سنتی میل کنید یا حتی اگر رستوران‌های لوکس و بین‌المللی را می‌پسندید آگرا برایتان پیشنهادهای هیجان انگیزی دارد.

تعداد رستوران‌های خوب در آگرا بسیار زیاد است اما ما برایتان لیستی از بهترین‌ها تهیه کرده‌ایم تا شما را با آشپزی هندی آشنا کنیم.

اولین رستورانی که در آگرا باید سری به آن بزنید «پینچ او اسپای»(pinch of spice) است. این رستوران انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را با بهترین کیفیت برایتان آماده خواهد کرد؛ نوشیدنی نعناعی پیش غذای رستوران را حتما امتحان کنید.

افسون هندوستان (1)

در رستوران پیند بالوچی(pind balluchi) انگار به روستاهای هندوستان سفر کرده‌اید. رستورانی با دکوراسیون کاملا سنتی که با ظروف فولادی شما را با انواع غذاهای رنگارنگ و لذیذ محلی آشنا می‌کند.

ماما فرانکی که در نزدیکی بازار قرار دارد یک رستوران محبوب برای دوستداران غذاهای گیاهی است. شما می‌توانید از محیط باز همراه با موسیقی زنده این رستوران استفاده کنید. به هر حال اگر شما عاشق غذاهای تند و شیرین هستید آشپزهای آگرا شما را مبهوت خواهند کرد.

در آگرا بهتر است شیرینی محلی را که به پتا معروف است و از کدو حلوایی، گلاب، نارگیل و زعفران تشکیل شده از دست ندهید. همچنین چات یکی دیگر از غذاهای خوشمزه این شهر است که در تمام رستوران‌های سنتی شهر پیدا می‌شود. دالموت را که مخلوطی از عدسی تند با ادویه‌های مختلف است هم حتما امتحان کنید.


تقویم سفر

افسون هندوستان (1)

برای بازدید از یکی از شگفتی‌های جهان هیچ زمانی در سال بد نیست! تاج محل در تمام طول سال به جلوه نمایی و نمایش شکوه خود ادامه می‌دهد. بنابراین بهتر است همین تعطیلات چمدانتان را ببندید و آماده سفر به آگرا شوید.

این شهر در دشت هندو واقع شده و دارای آب و هوای نیمه گرمسیری با تابستان‌های گرم است. تابستان‌های طولانی آگرا از فروردین آغاز می‌شود و در شهریور پایان می‌یابد. بنابراین نیمه دوم سال و به خصوص ماه‌های مهر، آبان و اسفند برای بازدید از این شهر زمان فوق العاده‌ای است.


بهترین مکان اقامت

در حالی که توریست‌هایی که محدودیت مالی برای اجاره اتاق دارند باید در «تاج گنج» به دنبال اتاق بگردند بیشتر هتل‌های لوکس و بین‌المللی در قسمت جنوب جاده فاتح آباد قرار دارد. آگرا یکی از قطب‌های توریستی هندوستان است.

بنابراین شما برای انتخاب محل اقامت با هر بودجه‌ای که دارید در این شهر دچار مشکل نخواهید شد. بسیاری از هتل‌های مشهور بین المللی در این شهر شعبه دارند و همین باعث شده بازار رقابت به نفع مسافران تمام شود.

لوکس و مجلل

افسون هندوستان (1)

در فاصله ۶۰۰ متری تاج محل هتل اوبروی آمارویلاس (Oberoi Amarvilas) می‌درخشد؛ هتل ۵ ستاره لوکس شهر که نامش در بین گردشگران خارجی بسیار مشهور است. این هتل ۴ رستوران مدرن دارد که آماده پذیرایی از مهمانان است.

اتاق‌های این هتل زیبا، با دکوراسیون شیک و پنجره‌های بزرگ اقامت شما را در آگرا دلپذیرتر می‌کند. سالن ورزش و استخر و همچنین مرکز تخصصی ماساژ این هتل در اختیار مسافران است. برای اقامت در این هتل شیک باید شبی ۴۵۰ دلار بپردازید.

منظره‌ دلفریب

افسون هندوستان (1)

هتل ۵ ستاره جیپی با استخر و باغ زیبا یکی از بهترین گزینه‌های اقامتی در آگراست. این هتل مجهز به یک مرکز خرید، اسپا، حمام ترکی و یک استخر بزرگ در فضای باز است. اتاق‌های هتل بزرگ و مجهز به تلویزیون صفحه تخت، گاوصندوق و یخچال است.

می‌توانید هنگام رزرو هتل منظره رو به استخر یا درختان باغ را انتخاب کنید. سالن تناسب اندام و زمین گلف و بولینگ هم از دیگر امکانات این هتل است. برای اقامت در این هتل رویایی باید شبی ۱۰۰دلار پرداخت کنید.

دکوراسیون سنتی

افسون هندوستان (1)

اگر به دنبال یک هتل شبه سنتی با معماری و دکوراسیون داخلی زمان مغول هستید هتل قصر مانسینگ(Mansingh Palace) بهترین انتخاب در آگراست. این هتل استخری زیبا در فضای باز دارد و باغ سرسبز آن خستگی را از تن‌تان بیرون می‌کند.

این هتل مجهز به یک سالن ورزشی است و رستوران شش محل(Sheesh Mahal) آن با غذاهای سنتی شما را شگفت زده خواهد کرد. برای اقامت در این هتل ۴ ستاره باید شبی ۵۰ دلار بپردازید.

مقرون به صرفه

هتل اشیش یک گزینه ایده‌آل برای کسانی است که نمی‌خواهند بابت محل اقامت در آگرا هزینه زیادی پرداخت کنند اما به کیفیت توجه دارند. اتاق‌های این هتل به نسبت بزرگ و تمامی آنها مجهز به میز، صندلی، تلویزیون و یخچال است.

افسون هندوستان (1)

رستوران سنتی این هتل با انواع غذاهای محلی در خدمت مسافران است و اینترنت رایگان در تمامی مجموعه در دسترس است. فرودگاه شهر تا این هتل ۷ کیلومتر فاصله دارد. برای اقامت در این هتل باید شبی ۲۵ دلار بپردازید.

۷۲ ساعت در تاج هندوستان

آگرا جدای از تاج محل مشهورش مکان‌های توریستی بسیاری دارد که شما را شگفت زده خواهد کرد. بقایای جالب از دوران مغول و بازار شلوغ این شهر شما را به دنیایی از فرهنگ و هنر هندوستان خواهد برد.

سفر به آگرا به معنای تجربه زندگی روستایی و نزدیک به طبیعت در دل هندوستان است و از سوی دیگر هجوم گردشگران باعث شده این شهر از نظر صنعت توریسم درخشش بسیاری داشته باشد.

ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج