۲۸۰۵۹۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

خواندنی ها با برترین ها (۵۹)

در این شماره از خواندنی ها با یک رمان برنده ی جایزه پولیتزر، نمایش نامه ای درباره ی پابلو پیکاسو، اثری درباره روان شناسی و دین و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با یک رمان برنده ی جایزه پولیتزر، نمایش نامه ای درباره ی پابلو پیکاسو، اثری درباره روان شناسی و دین و... آشنا شوید.

روایت یک مرگ در خانواده

  • جیمز ایجی
  • ترجمه ی شیرین معتمدی
  • نشر شورآفرین
  • چاپ اول

خواندنی ها با برترین ها (59)

«روایت یک مرگ در خانواده» بازخوانی ماجرای کودکی جیمز روفاس ایجی در ناکسویلِ تنسی، امریکای ۱۹۱۵ است.

ایجی در این رمان، از زوایای مختلف که زاویه‌ دید سوم ‌شخص محدود به اعضای خانواده است، در چهل‌وهشت ساعت - از یک روز پیش از مرگ مرگ جی تا ‌روز مرگِ جی- روایتگر «مرگ» و «زندگی» در «خانواده» است.

خانواده‌ جی، شامل مری همسر جی و دو فرزندش روفاس پسر بزرگ و شش ساله که در اصل خود نویسنده است و کاترین سه ساله است.

ایجی با حساسیت تاثیر مرگ را بر هر یک از افراد داستان نشان می‌ دهد و رمانی خلق می‌ کند که سرشار از احساسات واقعی است. این کتاب اثری شاعرانه است که یکدستی و قدرت آن برگرفته از داستانی ساده و دراماتیک است که با تکامل موسیقایی ماهرانه‌ای پیش می‌ رود.
نخستین بخش از این رمان سه‌ قسمتی سرشار از شادی‌ ای است که با سختی دردآور فرار از تنهایی و انتقال این شادی به عزیزان پررنگ می‌شود.

بخش دوم رمان، تراژدی غم‌انگیز و پرتنشی است که در آن برادر «مری» جسدی را در جاده روستایی در شب شناسایی می‌کند و «مری» که در نور خیره‌کننده آشپزخانه منتظر نشسته است و سعی می‌کند با خبر کشته شدن احتمالی «جی» کنار بیاید.

آخرین بخش رمان، بازگشت است. بالاخره، و به هر دلیل، زندگی باید ادامه پیدا کند. تمام جزییات کتاب در هماهنگی با خطوط کلی کتاب است و مرگ در تمام جنبه‌هایی که به آنها می‌پردازد دارای معنی است.

جیمز ایجی، بده‌بستان کسانی را که در صحنه‌های تاثیربرانگیز داستانش حضور دارند با تسلط بر پیچیدگی روابط انسانی، که به خودی خود دردآور است، به تصویر می‌ کشد. او دریافته است که انگیزه‌ها هیچ گاه مشخص نیست، خواه موضوع خریدن یک کلاه باشد یا عاشق کسی شدن.
ایجی یک‌سال پس از مرگ نابهنگامش، جایزه‌ پولیتزر ۱۹۵۸ را برای رمان «روایت یک مرگ در خانواده» از آن خود کرد.

هر دو شاهکار ایجی در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۵ از سوی کتابخانه امریکا و نشریات معتبر لوموند و تایم در فهرست صد رمان بزرگ قرن بیستم قرار گرفت.


مارکس چه می گوید؟

  • ارنست فیشر و فرانتس مارک
  • ترجمه ی فیروز جاوید
  • نشر اختران
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (59)

اعتبار کارل مارکس در مقام یکی از تاثیرگذارترین متفکران همه ی زمان ها بی چون و چرا است. علوم نوین اجتماعی بدون او غیر قابل تصور است. با وجود این، کسی که می کوشد در اوضاع و احوال کنونی به مطالعه ی اندیشه مارکس بپردازد، بی درنگ با دو مشکل مواجه می شود. نخست این که خواندن آثار مارکس آسان نیست. تحلیل های او اغلب پیچیده و دشوارند. و شیوه س تفکر او برای کسانی که به ارزش ها و منطق جامعه موجود خو کرده اند بیگانه می نماید. به علاوه، بسیاری از خوانندگان امروزین با جزئیات تاریخی ای که در اغلب آثار مارکس بدیهی تلقی می شوند، ناآشنایند.

فیشر با این کتاب در تفسیر برخی اندیشه های مارکس مشارکت می کند. اینها قرار است در برابر همه قرائت های نادرست رایج از دیدگاه های مارکس، معرف تلاش فیشر باشد در تاکید مجدد بر آن چه مارکس واقعاً گفت.


روان شناسی و دین

  • مایکل آرگیل
  • ترجمه ی سجاد دهقان زاده
  • کتاب پارسه
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (59)

کتاب حاضر، کتابی نسبتاً غیرمعمول درباره ی روان شناسی دین است. معمولاً سعی کرده ام آنچه را به لحاظ تجربی درست است با بررسی شواهد گسترده ی آن موضوع بنویسم. اما نسبت به دین نظراتی دارم. زیرا هم به روان شناسی ایمان دارم و هم به دین و اعتقاد دارم که هماهنگ کردن این دو ممکن است. ولی نمی توان از طریق روان شناسی دین را تبیین و به این هماهنگی دست پیدا کرد. من این مسئله را هنوز حل نکرده ام، اما تمام سعی ام را کرده ام و بسیار خرسندم به نظر روان شناسان فقط با اتکا به دانش روان شناسی نمی توانند به حقیقت دسترسی داشته باشند. بخش دیگری از حقیقت مربوط به طریق دیگری است. دین عنصر بسیار مهمی در حیات و تجربه ی انسانی است و روان شناسان باید چیزهای بسیاری درباره ی دین بیاموزند.

بنابراین امیدوارم این کتاب برای روان شناسان، و نیز کسانی که دوره هایی را در مطالعات دینی یا روان شناسی دین برای درک الهیات می گذرانند، یا کسانی که صرفاً به فهم هر چه بیشتر دین مشتاق اند ارزشمند باشد.


پابلو پیکاسو؛مردی که دوزخ را نقاشی کرد (نمایش نامه)

  • آرنی گرینبرگ
  • ترجمه ی گلی امامی
  • نشر نشانه
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (59)

با این نمایش نامه حرف های پیکاسو را درباره ی عشق، ترس ها و اضطراب هایش می شنویم. پیکاسو در طول زندگی اش با آفرینش جهان نوینی از هنر نقاشی که هرگونه شکل و فرم قابل تصور را در بر می گرفت، ابعادی باور نکردنی به عرصه هنر جهان بخشید. از طریق این نمایش نامه، افکار گفته هایش زندگی دوباره می یابند.

آرنی گرینبرگ اهل کانادا ست و سی سال هنر تدریس کرده و کتاب نوشته است وی علاوه بر نوشتن رمان و نمایش نامه های گوناگون در برنامه ریز و تولید صدها ساعت برنامه ی تلویزیونی، بخصوص برای جوانان، فعال بوده است.


دریای معرفت (از بایزید بسطامی تا نجم دایه)

  • نصرالله پورجوادی
  • انتشارات هرمس
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (59)

معرفت را می توان مابه الامتیاز حکمت ذوقی طریقه های صوفیانه و باطنی از فلسفه و کلام به حساب آورد. صوفیان یا اهل طریقت و عرفان به دنبال هستی خداوند نیستند. اقامه ی دلیل برای هستی خداوند کار متکلمان و فلاسفه است. برای اهل طریقت بحث در هستی خداوند گستاخی است. برای ایشان مسئله فقط بر سر شناخت حق تعالی است. اصلاً وجود خداوند در معرفت اوست. چه وجود «یافت» است و «همه» اهل سلوک و عرفان برای رسیدن به «یافت» است، یافتی که گاه از آن به عنوان کشف و شهود یاد می کنند و گاه به عنوان معرفت، معرفتی که در آن عارف و معروف یکی می شوند، یا به تعبیر دیگر عارف غرق در معروف می گردد و در آن هلاک می شود. پس چیزی که می ماند معروف است. اوست که خود را می یابد.

«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره ۲۳۰۵۱۴۹۲ تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج