۲۷۶۱۸۶
۱۸ نظر
۵۰۰۷
۱۸ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش به ماندن گاز‌ استریل در شکم بیمار

جاماندن گاز استریل در شکم زن نهاوندی در حالی به سر خط رسانه‌ها رفت که رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند معتقد است: جاماندن شی پس از عمل جراحی در بدن بیمار یک مورد در سال برای هر بیمارستان طبیعی است.

خبرگزاری مهر: جاماندن گاز استریل در شکم زن نهاوندی در حالی به سر خط رسانه‌ها رفت که رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند معتقد است: جاماندن شی پس ازعمل جراحی دربدن بیمار یک مورد درسال برای هر بیمارستان طبیعی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه حداقل‌ها خطا نیز نباید در طبابت وجود داشته باشد، گفت: جا ماندن شی پس از عمل جراحی در بدن بیمار برای یک مورد در سال برای هر بیمارستان طبیعی تلقی می‌شود.

سیامک دانشور عنوان کرد: ماه گذشته پس از انجام یک عمل جراحی بر روی یک خانم جوان به‌صورت کاملاً اتفاقی و غیر عمد یک‌تکه گاز استریل در شکم بیمار جامانده و پزشک حاضر در اتاق عمل بدون اطلاع و مشاهده آن شکم بیمار را بخیه می‌کند.

وی ادامه داد: پس از گذشت نزدیک به یک ماه و احساس درد از سوی بیمار و مراجعه وی به پزشک و سونوگرافی، وجودشی در شکم بیمار که موجب عفونت شده است، تایید می‌شود.

وی اظهار داشت: پس از اطمینان از وجودشی در شکم این بیمار، بلافاصله وی تحت عمل جراحی قرار گرفته و پس از خارج کردن گاز استریل جلسه اضطراری با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند، معاون فرماندار دربخش سلامت و همراه بیمار برای پیگیری این مسئله برگزار شد.

دانشور بابیان اینکه پزشک معالج این خانم از پزشکان باسابقه مقیم و اهل نهاوند است و در تبحر و تخصص این پزشک جای شک و شبهه ای وجود ندارد، گفت: بنا بر آنچه در کتب معتبر پزشکی همچون شوارتس بیان‌شده وجود و جا ماندن اشیا حین یا پس از عمل جراحی در بدن بیمار در سال برای هر بیمارستان یک مورد طبیعی است.

دانشور عنوان کرد: در هرماه ۹۵۰ عمل جراحی در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند انجام می شود و در سال این رقم به ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر عمل می‌رسد و در این میان نیز تاکنون هیچ مورد این چنینی وجود نداشته است.

وی گفت: تعداد مرگ‌ومیر بیماران در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان در سال به علل مختلفی همچون سرطان، بیماری‌های عفونی و سکته‌های قلبی و مغزی به ۲۰۰ نفر هم نمی‌رسد که این نیز جای تقدیر از پزشکان این بیمارستان را باوجود تمامی معضلات دارد.

وی بابیان اینکه در صورت وجود هرگونه مشکل از سوی پزشکان با آن‌ها برخورد می‌شود، گفت: خواسته مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان و بنده از بیمار و همراهان آن شکایت از پزشک معالج ایشان است تا در صورت تشخیص بر عمدی بودن عمل، مراجع قضایی و حقوقی با وی برخورد نمایند کمااینکه هیچ‌گونه پنهان‌کاری در این روند صورت نگرفته است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب یاد گرفتین کلیک خور سایتتونو بالا ببرید بعد از نشر خبر دروغ بخیه و بیپارستان الیگودرز باز حتما یه خبر دروغ دیگه اگه راست میگید چرا از اون معلمی که فیلمشم تلویزیون پخش کرد خبر نمیذارید فیلم مستند نه خبرهای که معلوم نیست راسته یا افسانه پردازی شما

    • user

      هر دم از این باغ بری می رسد

    • بدون نام

      یعنی خداوکیلی تا حالا شده یه اتفاقی بیفته ، مسئولین برای پاسخ گویی ، به چیزی غیر از ماست مالی فکر کنن؟
      تاحالا کلمه ی ریشه یابی به ذهنشون رسیده؟
      تا حالا شده مث شرقی ها سرشونو بگیرن پایین و یک بار محض نمونه از مردم عذر خواهی کنن و بپذیرن که اشتباه کردن و بگن سعی میکنن که تکرار نشه؟
      یعنی حتا شده یه ایه از تو قران پیدا میکنن و اونجوری که میخوان تفسیرش میکنن که اشتباهشونو پوشش بده ، ولی عمرا حاضر نیستن که اون اشتباه رو بپذیرن ؛ انقدر که اینا مغرور افریده شدن

    • سهيل

      اگر بيمار پول گاز استريل را نده دوباره بشكافن از شكمش دربيارن،تا بيمار حروم خوري نكنه.در حاشيه يادش بخير.

    • بدون نام

      جاماندن انبردست،ساتور، كارد، اره و،،،،،، هم يك بار طبيعي است ، جراحي را با قصابي اشتباهي كرفته!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      در صورت تشخیص بر عمدی بودن عمل :))))
      اگه اروپا بود اون بیمار با گرفتن یه وکیل خوب و شکایت میتونست اونقدری غرامت بگیره که دیگه از این اشتباهات سهوی انجام ندین :)

    • بدون نام

      دیگه شورشو در نیارین.همه جای دنیا اینا طبیعیه.فقط تو ایران قدر پزشکو نمیدونن. هم حدی داره.

    • نسترن

      دیگه این سوژه کردن پزشکا هم داره یه بازی بیمزه و کثیف میشه. خطای پزشکی همه جای دنیا رخ میده. مهم اینه که با مسئولیت پذیری باهاش برخورد بشه و پذیرفته بشه.

    • بدون نام

      من ٢٩ سالمه ٢٦ ساله كه يك گاز استريل تو شكمم جا مونده و من سه سال پيش خيلي اتفاقي فهميدم!خدا بهم رحم كرده كه عفونت نكرده ولي پزشك بهم گفت ممكنه باعث ناباروريم بشه...

    • زهرا

      در سريال در حاشيه هم دكتر عشقي يكبار وسايلش را جا گذاشت داخل شكم مريض. پس چرا اونجا دكترها اعتراض كردند.

    • بدون نام

      آقا من کارم لوله کشی ساختمونه اگه یه جا بد لوله کشی کنم می زنن پدرم رو در میارن حالا دکترا لوازمشون رو تو بدن بیمار جا میذارن هیچی به هیچی؟

    • امید

      هر دم از این باغ بری میرسد...!

    • بدون نام

      جاماندن شی پس ازعمل جراحی دربدن بیمار یک مورد درسال برای هر بیمارستان طبیعی است!!!!! بله قبول که گاهی پزشکان اعصاب ندارند یا حواس ندارند .... والبته که حق شکایت وبه مجازات رساندن چنین فردی هم طبیعی باید باشد .

    • بدون نام

      برترینها چرا نظرات منو تاییدنمیکنی.همه جای دنیا اتفاق میفته ولی مثلهواینکه ما ایرانیا خیلی فرق داریم با بقیه دنیا..تو هم دنبال کلیک خور سایتت نباش یکم انسانیت خوبه

    • دكتر

      ميبخشيد ولي شمردنه گاز استريلاي قبل و بعد ز عمل به عهده تكنيسين اتاق عمل هست، و البته بعضي اوقات بخيه هارو هم اونا ميزنن! اما همه چيز ميفته گردنه پزشك! ميدونين چرا؟! چون تكنيسينا اون موقع فقط به اين فك ميكنن كه چطور خودشو به دكتر وصل كنن تا بخودشونو بكشن بالا!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زرشك........

    • بدون نام

      لطفا بجز این خطا ها به رفتار واخلاق بد وناشایست پرسنل اکثر بیمارستان ها اشاره کنیدکه بسیار بد برخورد می کنند وتوی این چند سال که هر مریضی بستری می شود همراه دارد وتمام کارها ومراقبت ها رو همراه بیمار انجام می دهد واگر سوالی هم داشته باشی جواب سر بالا می دهند وتوجهی نمی کنند

    • بدون نام

      چطور موقع پول گرفتن و زیرمیزی گرفتن هیچ اشتباهی رخ نمیده.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج