adexo3
۲۷۴۶۶۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

قلعه نویی و زمستانی سرد و سخت در تبریز

ماجرای تونی اولیویرا و تراکتورسازی دیگر داشت خیلی طولانی می‌شد؛ آنقدر زیاد که اهمیت ماجرا داشت کم می‌شد.

ایران ورزشی: ماجرای تونی اولیویرا و تراکتورسازی دیگر داشت خیلی طولانی می‌شد؛ آنقدر زیاد که اهمیت ماجرا داشت کم می‌شد. از یک طرف تونی مصرانه به دنبال جدایی بود تا به کشورش برگردد و در کنار همسر بیمارش باشد، از طرف دیگر هم تراکتوری‌ها که قرارداد بالایی با این سرمربی پرتغالی بسته بودند، نمی‌خواستند ضرر کنند و در کنار آن به دنبال این بودند تا قبل از جدایی تونی با سرمربی جدید به توافق برسند.

به هر حال این مسائل باعث شد ماجرای جدایی تونی از تراکتور طولانی شود. چرا که تصور می‌شد بعد از خداحافظی سرمربی پرتغالی تراکتور با بازیکنانش که جمعه انجام شده بود، همه چیز مشخص شود اما جلسه هیات‌مدیره هم برگزار شد و خبری نشد. البته در این چند روز اتفاقات جالبی افتاد که نشان می‌داد جدایی نزدیک است. مثلا تونی در تمرینات مثل قبل نبود و فقط حضوری فیزیکی داشت که نشان می‌داد تحت هیچ شرایطی دیگر در این تیم نمی‌ماند. یا مصاحبه سعید عباسی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی که از شرایط بهتر امیر قلعه‌نویی برای نشستن روی نیمکت این تیم تبریزی گفته بود.

در هر صورت روزها می‌گذشت و همه منتظر خبر نهایی بودند که در نهایت دیروز (سه‌شنبه) جلسه تعیین‌کننده برگزار شد. در این جلسه که همزمان با تمرین تراکتوری‌ها بود، تونی اولیویرا دستیارانش را به محل تمرین فرستاد تا بازیکنان بلاتکلیف نمانند و خودش به دفتر سعید عباسی مدیرعامل باشگاه رفت تا تکلیفش را مشخص کند. جالب اینکه در این زمان حدود صد هوادار جلوی باشگاه رفتند و علیه مدیرعامل باشگاه و قلعه‌نویی شعار ‌دادند. آنها آنقدر بلند فریاد می‌زدند که صدا به اتاق عباسی هم ‌رسید اما ظاهرا به این مسائل توجهی نشد.

بالاخره تونی رفت

در جلسه‌ای که فقط تونی اولیویرا و مترجمش با سعید عباسی حضور داشتند، صحبت‌ها حدود ۲، ۳ ساعتی طول کشید که در نهایت توافقات لازم انجام شد. به این صورت که اولیویرا با گرفتن بخشی از مبلغ قراردادش جدا شود تا سرمربی جدید انتخاب شود. گفته می‌شود مبلغی که توافق شد، چیزی حدود یک و نیم میلیارد تومان بوده. یعنی اینکه تونی علاوه بر ۸۵۰ میلیون تومانی که از فصل گذشته طلب داشت، ۶۵۰ میلیون تومان از قرارداد این فصلش را نیز بگیرد و جدا شود.

ظاهرا چانه‌زنی‌ها در مورد مبلغ پرداختی باعث شد جلسه طولانی شود چون تونی گفته بود که مبلغ قراردادش را باید بین هفته‌ها تقسیم کنند و مبلغ را تا هفته سیزدهم حساب و به او پرداخت کنند اما باشگاه قبول نکرد. به این ترتیب قرار شد علاوه بر پرداخت ۸۵۰ میلیون تومان فصل قبل، ۶۵۰ میلیون تومان از قرارداد یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی این فصلش پرداخت شود تا همه چیز به خیر و خوشی به پایان برسد. در نهایت هم ۲ طرف با هم دست دادند و از هم جدا شدند. با این توافق، قرار شد تونی جمعه آینده به پرتغال برود تا کنار خانواده‌اش باشد.

قلعه‌ نویی خیلی زود انتخاب شد

بعد از اینکه خبر رسید تونی اولیویرا به صورت توافقی از تراکتورسازی تبریز جدا شد، گمانه‌زنی‌ها در مورد سرمربی بعدی تیم شروع شد. خیلی‌ها تصور می‌کردند رسول خطیبی شانس بیشتری به نسبت دیگر گزینه تیم یعنی امیر قلعه‌نویی دارد چون خطیبی علاوه بر اینکه طلب میلیاردی‌اش از تراکتور را بخشیده بود، ظاهرا اعلام کرده که حاضر است بدون قرارداد هدایت تیم قرمز تبریزی را بر عهده بگیرد.

با شعارهایی هم که در این چند روز هواداران سر تمرین و جلوی باشگاه علیه قلعه‌نویی سر می‌دادند، همه فکر می‌کردند دیگر جای بحث نمی‌ماند و خطیبی سرمربی تراکتور می‌شود اما ظاهرا اینطور نشد چون هنوز چند لحظه‌ای از پایان جلسه تونی اولیویرا و سعید عباسی نگذشته بود که خبر رسید امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم شده. این خبر اگرچه رسما اعلام نشده بود اما به اعضای تیم و بازیکنان رسید. به این ترتیب بازیکنان خود را آماده حضور قلعه‌نویی کردند. جالب اینکه برای این مساله، یک دلیل مهم بیان شده بود و آن هم اینکه چون سعید عباسی و رسول خطیبی ارتباط چندان خوبی با هم ندارند، خطیبی خیلی زود از میان گزینه‌ها کنار رفت. در نهایت هم ظاهرا قلعه‌نویی بدون هیچ چون و چرایی و قبل از جدایی تونی از تراکتور، سرمربی این تیم تبریزی شد. البته این خبر تا عصر دیروز به صورت رسمی اعلام نشده بود.

سربازها می‌مانند؟

وقتی خبر رسید امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی احتمالی تراکتورسازی تبریز انتخاب شد، یکسری شایعه دیگر هم در این تیم به وجود آمد. یکی از مهم‌ترین آنها، ماندن بازیکنان سرباز در تیم بود. یعنی اینکه اگر قلعه‌نویی رسما هدایت تراکتوری‌ها را به عهده بگیرد، به احتمال زیاد بختیار رحمانی و علی حمودی در تراکتور می‌مانند و کار خود را دنبال می‌کنند چرا که این بازیکنان قبلا هم علاقه خاصی به کار کردن با قلعه‌نویی داشتند و شاید در این تیم به خواسته‌شان برسند.

البته با توجه به اینکه مهرداد طهماسبی از شرایطش در تراکتور راضی نیست و گفته می‌شود احتمال دارد به فولاد خوزستان برود تا در آنجا جایگاه مناسبی پیدا کند، شایعه شده که ممکن است محسن فروزان به تراکتور برود تا در این تیم هم شاگرد امیر قلعه‌نویی شود. به هر حال اینها شایعه‌هایی است که باید منتظر ماند و دید صحت پیدا می‌کند یا نه.

قلعه‌نویی برای دومین بار در نیم‌فصل اول مقابل استقلال؟

امیر قلعه‌نویی بعد از اینکه از استقلال جدا شد و جای خود را به پرویز مظلومی داد، به ملوان بندرانزلی رفت تا در این تیم یک موفقیت دیگر به دست بیاورد. قلعه‌نویی خیلی امیدوار بود که مالک جدید در این تیم خوب هزینه کند و بتواند ملوان را به جایگاه خوبی برساند اما همه چیز برعکس شد. نه از مالک خبری بود و نه از پول. قلعه‌نویی هم چند هفته‌ای در ملوان ماند تا بلکه مشکلات حل شود اما خبری نشد. به این ترتیب قلعه‌نویی بعد از بازی با استقلال که با شکست تیمش همراه بود، دیگر به انزلی برنگشت و از ملوان جدا شد. بعد از این اتفاق، همه منتظر تیم جدید قلعه‌نویی بودند که از فولاد خوزستان و تراکتور خبر می‌رسید. البته فولادی‌ها خیلی زود این مساله را تکذیب کردند اما تراکتوری‌ها سکوت را ترجیح دادند. در نهایت هم بعد از هفته‌ها تونی از تیم قرمز تبریزی جدا شد تا قلعه‌نویی سرمربیگری این تیم را به عهده بگیرد.

نکته جالب این اتفاق، بازی هفته چهاردهم تراکتورسازی مقابل استقلال است. در واقع اگر توافقات نهایی بین قلعه‌نویی و تراکتور صورت بگیرد و قرارداد رسما امضا شود، قلعه‌نویی در این نیم‌فصل اول برای دومین بار مقابل تیم سابقش یعنی استقلال قرار می‌گیرد. البته در کنار آن باید بازی حذفی برابر آبی‌های تهرانی را هم در نظر گرفت. بازی مهمی از مرحله نیمه‌نهایی که اول دی برگزار خواهد شد. به این ترتیب یعنی قلعه‌نویی در یک نیم‌فصل و در مدت زمانی کوتاه، ۳ بار برابر استقلال قرار خواهد گرفت. شاید این بهترین فرصت برای ژنرال باشد تا برتری‌اش را به مظلومی نشان دهد و انتقام شکست ملوان را بگیرد. همه این مسائل هنوز در حد اما و اگر است و باید منتظر ماند و دید در نهایت چه اتفاقی می‌افتد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج