جاباما
۲۷۳۳۶۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مدال نقره گرندپری بر گردن عاشورزاده

فرزان عاشورزاده درفینال وزن اول رقابت های تکواندو جایزه بزرگ مکزیک برابر حریف کره‌ای در ثانیه های پایانی مبارزه شکست خورد و نقره گرفت.

خبرگزاری ایسنا: در ادامه اولین روز رقابت های جایزه بزرگ مکزیک فرزان عاشورزاده در فینال وزن ۵۸- کیلوگرم برابر تای هیون کیم از کره جنوبی به میدان رفت و با شکست در این دیدار به مدال نقره وزن اول رسید.

عاشورزاده در حالی در این دیدار حاضر شد که سابقه شکست این حریف کره ای (نفر دوم رنکینگ) را در کارنامه دارد. در راند اول دیدار فینال، مبارزه بدون امتیاز برای هر دو تکواندوکار به پایان رسید. در راند دوم نیز دفاع هر دو تکواندوکار ادامه داشت تا اینکه این راند نیز بدون امتیاز تمام شد. عاشور زاده در راند سوم یک امتیاز گرفت اما در دو ثانیه مانده به پایان نماینده کره با یک ضربه سه امتیازی پیروز میدان شد.

عاشورزاده برای کسب مدال نقره در نخستین گام برابر حریفی از آرژانتین هشت بر پنج پیروز شد و در دیدار دوم مقابل کسر رودریگز هفت بر چهار به برتری دست یافت. در این وزن رودریگز به مدال برنز رسید.

عاشورزاده که لقب سونامی تکواندوی جهان را از سوی فدراسیون جهانی گرفته سال گذشته به مدال طلا رسید و تک مدال طلای ایران در فینال گرند پری ۲۰۱۴ را رقم زد و از آن مسابقات تا کنون در صدر رنکینگ وزن اول قرار دارد. او با ۱۹ سال سن سهمیه حضور در المپیک ریودوژانیرو را قطعی کرده است.

امروز (یکشنبه) در مبارزات وزن ۸۰- کیلوگرم، مسعود حجی زواره در دیدار رده بندی برابر حریف روسی به برتری رسید و مدال برنز وزن سوم را از آن خود کرد. در این وزن لوتالو محمد قهرمان شد و آرون کوک نقره گرفت.

بدین ترتیب روز اول رقابت های فینال جایزه بزرگ مکزیک با یک مدال نقره و یک برنز برای ایران به پایان رسید.

در روز دوم این رقابت ها بهنام اسبقی در وزن دوم و سجاد مردانی در وزن چهارم به مصاف رقبای خود می روند. در این دو وزن تکلیف سهمیه ایران هنوز مشخص نشده و در صورت کسب سهمیه المپیک در هر دو وزن تیم ایران با تعداد سهمیه کامل راهی المپیک می شود.

در رقابتهای مکزیک به نفر اول هر وزن ۸۰ امتیاز، نفر دوم ۴۸ امتیاز و نفر سوم ۲۸.۸ امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ برای کسب سهمیه ریو ۲۰۱۶ تعلق خواهد گرفت البته حضور در این پیکارها نیز دارای امتیاز است.

در پایان رقابت ها شش تکواندوکار که در صدر رنکینگ قرار دارند جواز حضور در المپیک را بدست می آورند. ۴۸ تکواندو کار در دو بخش مردان و زنان از طریق سیستم رنکینگ سهمیه می گیرند. ۸۰ سهمیه دیگر در رقابت های بین قاره ای توزیع می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج