۲۷۳۲۱۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خواندنی ها با برترین ها (۵۶)

در این شماره از خواندنی ها با رمان جدید نویسنده سوئدی یوناس یوناسن، کتاب جدید اروین د. یالوم روان درمانگر و نویسنده مشهور امریکایی، سفرنامه ای از الیاس کانتی و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با رمان جدید نویسنده سوئدی یوناس یوناسن، کتاب جدید اروین د. یالوم روان درمانگر و نویسنده مشهور امریکایی، سفرنامه ای از الیاس کانتی و... آشنا شوید.

دختر بی سوادی که حساب و کتاب بلد بود

  • یوناس یوناسن
  • ترجمه ی شادی حامدی آزاد
  • نشر قطره
  • چاپ اول: ۹۴

خواندنی ها با برترین ها (56)

یوناس یوناسن، روزنامه نگار و نویسنده سوئدی، در سال ۲۰۰۹، با نوشتن نخستین رمانش «پیرمرد صد ساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» به شهرت جهانی رسید. قهرمان کتاب اول پیرمردی بود که در روز تولد صد سالگی اش به همراه عده ای آدم نه چندان درستکار، دسته ای تبهکار، و نیروهای پلیس سوئد وارد ماجرایی پیچیده و مضحک شد. در خلال آن ماجرا فهمیدیم که او در همه ی صد سال زندگی اش همواره در موقعیت خطیری در سیاست جهانی نقشی حساس و تعیین کننده داشته است....

«دختر بی سوادی که حساب و کتاب بلد بود» دومین رمان یوناس یوناسن، نویسنده سوئدی است. در تابستان سال ۲۰۰۷، پادشاه و نخست وزیر سوئد در جشنی با شکوه در قصر سلطنتی سوئد گم می شوند! به مردم اعلام می شود که هر دوی آن ها بیمار شده اند، اما حقیقت چیز دیگری است. داستان واقعی خیلی پیش تر، در سال ۱۹۶۱، با تولد دختری به نام نومبکو مایکی آغاز شده است.

«دختر بی سوادی که حساب و کتاب بلد بود» رمانی است سرشار از صحنه های طنزآمیز و جذاب که تاریخ و تخیل را هوشمندانه به هم پیوند زده است.


تریستانا (فیلم نامه)

  • لوئیس بونوئل
  • ترجمه ی کامران فانی
  • نشر قطره
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (56)

تریستانا، یکی از آخرین و برجسته ترین فیلم های لوئیس بونوئل، کارگردان بزرگ اسپانیا ست. این فیلم قصه های نسبتاً ساده دارد. سرگذشت دختر جوان تنهایی است که با مرگ مادرش ناگزیر می شود به نزد قیمش برود و با او زندگی کند. قیم او ازمعصومیتش سو استفاده می کند از آن پس عشق و نفرت سراپای وجود تریستانا را در بر می گیرد که به پایانی دردناک می رسد. بونوئل این همه را با روانکاوی بی نظیری باز می نماید تریستانا مظهر اسپانیا ست که به او خیانت شده است.

فیلم نامه ی تریستانا با توصیف دقیق جزئیات صحنه های فیلم همراه است. درواقع خود فیلم تریستانا ست که آن را می بینید و این صفتی سخت نادر است و برترین تمجیدی است که از یک فیلم نامه می توان کرد.


دورغگویی روی مبل

  • اروین د. یالوم
  • ترجمه ی حسین کاظمی یزدی
  • انتشارت صبح صادق
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (56)

ارنست یک روان درمانگری بود که به کارش عشق می ورزید. بیمارانش هر روز او را به خصوصی ترین اتاق های زندگی شان دعوت می کردند؛ واو هر روز آن ها را تسلی می داد، تیمارشان می کرد و نا امیدی را از آن ها دور می کرد.... کسی که به کارش عشق می ورزد. خوش شانس است. ارنست احساس خوش شانسی می کرد.

البته چیزی بیش از خوش شانسی؛ احساس خوشبختی می کرد... بعضی از صبح ها، از پنجره مطبش... به آسمان مه آلود نگاه می کرد و با خود تصور می کرد که اسلافش در روان درمانی در افق منتظر ایستاده اند. در بالاترین سطح و دورتر از بقیه، نیاکانی ایستاده بودند که پیکرهای آسمانی شان به سختی رویت می شد. عیسی مسیح، بودا و سقراط. پایین تر از آن ها و کمی نزدیک تر، پیشروان بزرگ بودند که چهره هایشان کمی متمایز تر بود. نیچه، کی یر کگور، فروید و یونگ. از آن نزدیک تر پدربزرگ های رون درمانی: آدلر، هورنی، سالیوان، فروم و چهره ی شیرین و خندان شاندور فنتزی.


صداهای مراکش (سفرنامه)

  • الیاس کانِتی
  • ترجمه ی محمود حدادی
  • کتاب مهناز
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (56)

این دفتر در چهارده گزارش، شرح سفری است که الیاس کانتی، نویسنده ی بلندنام و صاحب نوبل آلمانی زبان در سال ۱۹۵۶ به شهر مراکش داشته است. نگاه کانتی در این حیطه ی آشنا- ناآشنای شرقی بیش از هر چیز در جستجوی انسان هاست، در پی شناخت سرنوشت آنها، و شهود بر آرزوهای محال یا ممکن شان در بطن مناسبات فروتنانه- فقیرانه ای که خاص جهان سوم است. به این ترتیب این گزارش ها، همچنان که جنبه ی عینی خود را حفظ می کنند، از زندگی در این شهر تصویرهایی ارائه می دهند که خیلی زود رنگی شاعرانه عرفانی به خود می گیرند و تمثیلی می شوند بر شوق به زندگی، حتی جایی که ادباری همه گیر انسان ها را مثله می کند.

نگاه مهربانی که کانتی در این مجموعه در قبال از پاافتادگان و بیچارگان -چه انسان و چه حیوان- دارد، و توجه ستایش آمیز او با آن روی قهرمانانه زندگی اینان، در نوع خود در ادبیات معاصر آلمانی بی مانند است.


جهانی شدن و حقوق بشر

  • رودا ای. ، هوارد هاسمن
  • ترجمه ی احمد موثقی و گلپر اسفندیاری
  • انتشارات روزنه
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (56)

جهانی شدن و حقوق بشر دو مقوله ی اساسی دنیای امروز هستند که گرچه جداگانه مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند، ولی در ارتباط با هم و از این منظر که اولی چه تاثیری بر دومی به ویژه در بعد اقتصادی دارد کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. همان طور که در این کتاب مطرح شده، جهانی شدن دومین دگرگونی بزرگ، پس از دگرگونی بزرگ اول ناشی از انقلاب صنعتی است طرفداران نئولیبرال آن با خوش بینی مفرط ادعا می کنند که این پدیده به خودی خود به نفع همه اقشار و ملل جهان است و حقوق همگان، از جمله حقوق اقتصادی، مدنی و سیاسی بشر را تامین خواهد کرد.

از سوی دیگر مخالفان چپگرا با بنیادگرایان مذهبی، این پدیده را پروژه ای به ضرر ملل جنوب دانسته و معتقدند سرمایه داری جهانی شکاف فقیر و غنی را در درون جوامع و بین ملل شمال و جنوب را گسترش می دهد و بنابراین باید در برابر آن مقاومت و ایستادگی کرد. در چنین فضایی از بحث و نظر و واقعیت، نویسنده ی این کتاب این پرسش را مطرح کرده که «آیا جهانی شدن می تواند حقوق بشر را ارتقا دهد؟»

«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره ۲۳۰۵۱۴۹۲ تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج