۲۷۳۰۴۱
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

بیانیه عربستان درباره عامل حادثه کالیفرنیا

وزارت کشور عربستان اعلام کرد که "رضوان فاروق"، از مهاجمان حملات اخیر در کالیفرنیا که مسئولان آمریکایی می‌گویند دو بار وارد عربستان شده بود تنها یک بار در سال ۲۰۱۴ وارد این کشور شده است.

وزارت کشور عربستان اعلام کرد که "رضوان فاروق"، از مهاجمان حملات اخیر در کالیفرنیا که مسئولان آمریکایی می‌گویند دو بار وارد عربستان شده بود تنها یک بار در سال ۲۰۱۴ وارد این کشور شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، وزارت کشور عربستان اعلام کرد که اطلاعات ثبت شده نشان نمی‌دهد سید رضوان فاروق، یکی از مهاجمان حملات اخیر در سن برناردینوی کالیفرنیا در سال ۲۰۱۳ وارد عربستان شده باشد بلکه تنها یک بار در سال ۲۰۱۴ برای ادای مناسک عمره وارد این کشور شده بود.

مسئولان آمریکایی به شبکه "سی ان ان" گفتند که فاروق دو بار به عربستان سفر کرده بود و آخرین سفر وی مربوط به سال ۲۰۱۴ است.

این مسئولان اعلام کردند که دولت آمریکا معتقد است فاروق طی سفر خود به عربستان با "تاشفین مالک"، دیگر مهاجم حملات کالیفرنیا دیدار کرده بود و پس از آن با ویزای کاری وارد آمریکا شد و بعدا نیز ویزای اقامت گرفت.

روز پنجشنبه در جریان تیراندازی در یک مجتمع بهزیستی در سن برناردینوی کالیفرنیا، ۱۴ تن کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شدند. دو مهاجم این حمله هم در تیراندازی پلیس کشته شدند.

خبرگزاری "رویترز" اعلام کرد که داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

پیش از این باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز گفته بود که ممکن است این حمله "مرتبط به فعالیت‌های تروریستی" بوده باشد، اما تاکید کرد که هنوز این مساله مشخص نشده است.

مقام‌های آمریکایی به بی‌بی‌سی گفته‌اند تاشفین مالک، زنی که در تیراندازی اخیر کالیفرنیا نقش داشت، پبشتر با انتشار ویدیویی در فیس‌بوک به گروه موسوم به داعش اعلام وفاداری کرده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عربستان = پمپ تروریسم

    • بدون نام

      تا وقتی عربستان هست تروریسم هم وجود داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج