جاباما
۲۷۱۴۵۰
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

تشنج و درگیری در همایش اصلاح طلبان

سخنرانی «آذرمنصوری» که قرار بود دیروز در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شود، به تشنج و درگیری کشید، آن هم پیش از آنکه سخنران پشت تریبون قرار بگیرد.

روزنامه ایران: سخنرانی «آذرمنصوری» که قرار بود دیروز در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شود، به تشنج و درگیری کشید، آن هم پیش از آنکه سخنران پشت تریبون قرار بگیرد.

هرچند، شنبه گذشته هم خبر لغو سخنرانی منصوری در دانشگاه آزاد قزوین به مناسبت ۱۶ آذر منتشر شده بود، اما در یاسوج اتفاق متفاوتی رقم خورد. نه تنها تشکل دانشجویی «فرهنگ و سیاست» مجوز هیأت نظارت دانشگاه را برای برگزاری این نشست اخذ کرده بود، بلکه شورای تأمین یاسوج نیز در پاسخ به تقاضای این تشکل، موافقت رسمی خود را اعلام کرده بود.

اما با وجود طی همه مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم، برخی برگزاری این مراسم را برنتافتند و به بهانه حضور یک «فتنه‌گر» در دانشگاه، به مراسم هجوم آورده و کار را به جایی رساندند که مدیر روابط عمومی دانشگاه از واقعه دیروز به عنوان «حادثه نگران‌کننده‌« یاد و عنوان کرد که «خانم منصوری شانس آورد که به مشکل حادی برخورد نکرد.» زیرا برخی شاهدان عینی از برخورد فیزیکی شدید و حتی حمله با چاقو سخن گفتند که این امر از سوی مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه تکذیب شد. باوجود این، معترضان علاوه بر به هم زدن سخنرانی و حمله به سخنران و دانشجویان، جلوی استانداری تجمع کرده و اعتراض کردند که اساساً چرا منصوری به استان دعوت شده است.

عارف یزدانی دبیر تشکل فرهنگ و سیاست که میزبانی منصوری را به عهده داشت در تشریح واقعه دیروز دانشگاه، از فرد معترضی گفت که با چاقو به یکی از دانشجویانی که از منصوری محافظت می‌کرد، حمله کرده و به دست این دانشجو آسیب وارد کرده است.

اما امین کشاورز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج گفت: «پیش از ورود خانم منصوری به سالن، دانشجویان تشکل تازه تأسیس (فرهنگ و سیاست) تنشنج‌هایی را ایجاد کردند و شعارهایی در حمایت از سران فتنه سر دادند که دانشجویان بسیجی با آنان مقابله کردند و به آنان گفتند شعار ندهید و حمایت نکنید.» وی با طرح این ادعا که «در این هنگام یک دانشجوی عضو این تشکل به یکی دانشجویان دختر توهین و با او برخورد فیزیکی کرد» اضافه کرد: «پس از این واقعه از بچه‌های دیگری که در سالن نشسته بودند، هر کسی که غیرت داشت بلند شد و گفت چرا خانم را می‌زنید و به این ترتیب تشنج بالا گرفت.»

کشاورز با بیان اینکه «اصلاً به خانم منصوری حمله نشد و چون‌ انجمن شلوغ بازی در‌می‌آورد، سخنران سریع از سالن خارج شد»، موضوع چاقوکشی در سالن را نیز «بازی رسانه‌ای» توصیف کرد و افزود: «اصلاً چنین چیزی نبود. دانشجویان معترض تنها شعار سر می‌دادند.»

باوجود اینکه کشاورز چاقوکشی در سالن را تکذیب و رد کرد، اما سید ایمان علوی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه آزاد، دانشجویی است که می گوید چاقو به دست راست وی آسیب زده است.

محمدکاظم نظری فرماندار شهرستان یاسوج نیز ادعای دانشجویان بسیجی را که دختر دانشجویی سیلی خورده است، رد و تکذیب کرد و گفت: «دستگاه‌های امنیتی، حراست دانشگاه و کارشناسان فرمانداری در سالن حضور داشتند و همه فیلم‌ها و مستندات این حادثه نیز موجود است. دستگاه قضایی نیز در حال بررسی این واقعه است و کسانی که ادعاهایی دارند باید ادعاهای خود را ثابت کنند، اما به نظر می‌رسد که این موضوع صحت نداشته باشد.»

وی در عین حال، چاقو خوردن یکی از دانشجویان از سوی معترضان را نیز «اغراق» توصیف کرد و افزود: «خوشبختانه به خانم منصوری صدمه‌ای نرسید و درگیری سطحی بین دانشجویان بود و تمام شد و قضیه چندان حاد نبوده است.» نظری درباره اینکه دلیل تجمع دانشجویان معترض مقابل استانداری چه بود، اظهار کرد: «آنان معترض بودند که چرا اصلاً خانم منصوری به استان دعوت شده و اجازه داده شد ایشان به استان بیایند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا برای من قابل هضم نیست که یک عده فقط می خواهند محیط بر وفق مرادشان باشد پس حق بقیه چه میشه اگر عده ای از فرد مورد نظرشان حمایت کردند چرا باید با آنها برخورد کرد کجای این رفتار درست است؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون اون یه نفر فتنه گر است

    • محمد

      اگر این خانم فتنه گر هست چرا ازادانه دارد این ور ان می رود این اقایان هرکی از را میرسد و بر خلاف این اقایان حرف می زند فنته گر می شود ما از قوه قضایه تقاضا داریم ان کسانی که واقعا مشکل دارند اسمامی را اعلام کنند تا دیگر این اقایان دیگر هرجا سر صدا راه نیدازنند

    • عبدالله

      واقعا این جماعت خودسر به شعور مردم اهانت میکنند .دمشان به کجا وصل است که در جای جای کشور باعث آبروریزی میشوند ؟مگر در کشور قانون نداریم ؟اگرچه مردم در انتخابات اسفندذ ماه حساب این جمع خود سر لگام گسیخته را خواهد داد اما مراجع قانونی چه میکنند؟اگر در شیراز با این جریان برخوردشده بود وآنقدر پرونده طول نمیکشید که ازیاد مردم برود اینگونه نمیشد.

    • علی

      شما برترینها ... همین طوری هستید سخن موافقتان را با آب و تاب و صددرصد واقعی جلوه می دهید ولی سخن مخالف شما می شود ادعا کرد...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج