adexo3
۲۶۸۱۸۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شمسایی: هنوز هم از بازی‌ کردن لذت می‌برم

مربی- بازیکن تیم فوتسال تأسیسات دریایی از برنامه‌هایش برای آینده، فوتسال ایران و چگونگی تبدیل شدن به ستاره فوتسال آسیا گفت.

خبرگزاری تسنیم: فصلنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در شماره جدید خود با انتشار مطلبی به تمجید از وحید شمسایی، مربی- بازیکن تیم فوتسال تأسیسات دریایی پرداخته است.

در این مطلب آمده است:

وحید شمسایی، بزرگترین فوتسالیستی که تاکنون آسیا به خود دیده، بازیکنی است که در بازی‌های سالنی توانایی بالا و کلکسیونی از افتخارات را در کارنامه‌اش دارد. کسی وجود ندارد که در فوتسال به اندازه شمسایی عناوین قاره‌ای و عناوین انفرادی کسب کرده و یا بیشتر از او گل زده باشد.

وحید شمسایی با ۳۹۰ گل زده در بازی‌های ملی یکی از گلزن‌ترین فوتسالیست‌های جهان است. او حالا ۳۹ ساله است اما بدون شک یکی از ستاره‌های بی‌چون‌وچرای این بازی سالنی است. شمسایی در مسابقات ماه آگوست فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا با بازی تأثیرگذار خود تیم تأسیسات دریایی را قهرمان کرد و توانایی‌های خود را بار دیگر به اثبات رساند.

این بازیکن در گفت‌و‌گو با فصلنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا از دوران جوانی خود گفت: «من در ۲۰ سالگی به کار تجارت مشغول بودم و وزنی معادل ۱۰۶ کیلوگرم داشتم. خیلی چاق بودم. یکبار که برای فوتسال بازی کردن رفته بودم ، مربی مرا دید و گفت که کشتی کاری می‌کنی یا وزنه‌برداری؟ از همان موقع تصمیم گرفتم که وزنم را کم کنم و در عرض ۶ ماه ۳۰ کیلوگرم وزن کم کردم و از همان جا بود که ماجراجویی من برای تبدیل شده به بهترین بازیکن آسیا آغاز شد.»

وی افزود: «من کارم را با ۱۰۶ کیلوگرم آغاز کردم و ۶ ماه بعد یعنی در سال ۲۰۰۰ وقتی در تایلند بازی کردم، ۷۳ کیلوگرم بودم. در جریان مسابقات هم مدام در حال وزن کم کردن بودم، به طوری که روزانه فقط یک وعده غذای کم‌کالری می‌خوردم. در آن مقطع شغلم را از دست داده بودم و مشکلاتی داشتم. در آن شرایط به دنبال انجام کاری بودم که استرس‌هایم را تسکین ببخشد، برای همین رو به بازی فوتسال آوردم. ماجرا هم از اینجا آغاز شد که برادرم، بازیکن پیشین فوتسال بود و وقتی شرایطم را دید، برای اینکه من را از آن حال و هوا خارج کند، مرا به بازی فوتسال تشویق کرد و از همان موقع درگیر این رشته ورزشی هستم.»

دوران حرفه‌ای شمسایی از سال ۱۹۹۹ شروع شد و در یکسال پس از آن بود که او به تیم ملی فوتسال ایران کمک کرد تا در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در بانکوک تایلند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. وحید با هشت عنوان قهرمانی با ایران نام خود را خیلی زود در فوتسال جهان مطرح کرد. او دو بار به عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا دست یافت و به طور مرتب به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت فوتسال قهرمانی آسیا رسید. شمسایی بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در ایران سپری کرد و تنها مقطع کوتاهی را در تیم فوتسال لاتزیوی ایتالیا و پس از آن شن‌ژن چین سپری کرد.

مربی - بازیکن تأسیسات دریایی در ادامه عنوان کرد: «وقتی به عنوان بازیکن کارم را شروع کردم، کسی من را نمی‌شناخت اما این هواداران بودند که مرا به همگان معرفی کردند. خیلی از ایرانیان زندگی دشواری دارند و سعی کردم تا با بازی خودم آنها را خوشحال کنم و بهترین عملکردم را به خاطر آنها به نمایش بگذارم. همین باعث شد تا با مردم رابطه خاصی داشته باشم. ایجاد انگیره‌ در خودم برایم خیلی مهم است و در هر تورنمنت سعی می‌کنم تا در خودم ایجاد انگیره کنم و به سطح بالایی برسم و همیشه می‌خواهم که قهرمان بشوم. همیشه برای پیشرفت و رو به جلو گام برداشتن انگیره دارم.»

شمسایی که در دوره اخیر مسابقات قهرمانی فوتسال باشگاه‌های آسیا تیم تأسیسات دریایی را به قهرمانی رساند و به عنوان بهترین گلزن و بهترین بازیکن تورنمت انتخاب شد، دومین باری بود که قهرمانی در این مسابقات را تجربه می‌کرد.

بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان تصریح کرد: «همیشه سعی کرده‌ام در طول تورنمنت‌ها خودم را در بالاترین سطح نگه دارم اما هر چه سن بالاتر می‌رود، انجام این کار هم دشوارتر می‌شود و شکی از این بابت نیست. با این وجود همیشه سعی کرده‌ام که بهترین عملکردم را ارائه بدهم. وقتی دوران جوانی را سپری می‌کنید، خیلی فعال هستید اما وقتی که پا به سن می‌گذارید، سعی می‌کنیدتا کاری که در سنین پایین‌تر انجام می‌دادید را تکرار کنید.»

شمسایی ۳۹ ساله تأکید کرد: «هنوز هم از بازی کردن لذت می‌برم و باید برای آینده‌ام هم گام درستی را بردارم. هنوز به شرایط پیش‌رویم نگاه می‌کنم. همواره تلاش می‌کنم تا احساس و تجربه‌ام را به نسل جوان انتقال بدهم و به آنها نشان بدهم که چطور می‌شود پیشرفت کرد. این چیزی است که دوست دارم همیشه انجام بدهم و درگیرش باشم.»

مربی - بازیکن تأسیسات دریایی در خصوص یکی از جوان‌های مستعدی که در تیمش به او بها داده است، گفت: «وقتی دیدم محمدرضا سنگ‌سفیدی استعداد بالایی دارد، دو سال در کنار خودم تمرینش دادم. زمانی هم که دوران مربیگری‌ام را آغاز کردم از او دعوت به همکاری کردم، چون به این بازیکن اعتماد داشتم. ما به او فرصت بازی کردن دادیم و شما می‌توانید ببینید که محمدرضا چقدر عالی کار می‌کند. او حتی به تیم ملی ایران دعوت شد و حالا یکی از بهترین فوتسالیست‌ها به شمار می‌رود.»

وی صحبت‌های خود را اینگونه دنبال کرد: «فوتسال در ایران از فوتبال خیابانی آمده است. وقتی به کمی عقب‌تر برگردیم، می‌بینیم که مردم در کوچه و خیابان فوتبال گل‌کوچک بازی می‌کردند. این ورزشی بود که مردم فقیر ایران در کوچه و خیابان بازی می‌کردند. در سرتاسر ایران شما می‌توانید استعدادهای زیادی را ببینید که به این شکل بازی می‌کنند. این داستان ما است. در خیابان‌ها و مدارس ایران می‌توانید استعدادهای مختلفی را ببینید و ایران این شکلی است. نسل جدید به خوبی فوتبال و فوتسال را از هم جدا کرده است. البته گاهی اوقات فوتسال جنبه تکنیکی فوتبال را تأمین می‌کند اما حالا من بر این باورم که فوتسال تغییر عمده‌ای کرده و اگر بازیکنان بخواهند می‌توانند در این رشته دروان حرفه‌ای متفاوتی را برای خود رقم بزنند.»

وحید شمسایی اظهار داشت: «ما بازیکنان مستعد زیادی را پیدا می‌کنیم که مهارت بالایی هم در بازی کردن دارند ولی آنها نیاز دارند که به خوبی مدیریت شوند، چون این بهترین راه پیشرفت است. اگر ما راه درست مدیریت را پیدا کنیم، نه تنها در آسیا بلکه می‌توانیم در بین بهترین تیم‌های جهان قرار بگیریم. ما به برنامه‌ریزی طولانی مدتی نیاز داریم. در حال حاضر ما تنها روی کوتاه‌ مدت برنامه‌ریزی کرده‌ایم، ولی نیاز به کار بیشتر داریم. من برنامه خاصی دارم. ایرانیان همیشه تنها به نتیجه فکر می‌کنند ولی باید این طرز فکر را تغییر بدهیم.»

او صحبت‌های خود را اینگونه به پایان برد: «وقتی می‌خواهید تغییراتی ایجاد کنید، باید با چالش‌هایی روبه‌رو شوید و این کاری است که من در حال انجامش هستم. البته این کار دشواری است ولی کاری است که می‌خواهم انجامش بدهم. من می‌خواهم کاری نو انجام بدهم ولی انجام این کار به تنهایی میسر نیست. چالش همیشه پیش‌روی ماست، ولی من می‌خواهم کاری متفاوت کنم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج