۲۶۷۹۰۶
۱۰۶ نظر
۵۰۶۹
۱۰۶ نظر
۵۰۶۹
پ

عموهای «فیتیله‌ای»: علی‌رغم ۱۱ هزار کامنت فحش که به ما دادند، عذرخواهی می‌کنیم

یکی از عموهای «فیتیله‌ای» در پی حاشیه‌های اخیر بوجود آمده که باعث توقف این برنامه شده است، گفت: علی‌رغم ۱۱ هزار کامنت فحش و ناسزا که در طول این مدت به من و دوستانم داده شد، من دست بچه‌های پاک سرشت تمام کشورم به ویژه خطه آذربایجان را می‌بوسم.

خبرگزاری ایسنا: حمید گلی، محمد مسلمی، علی فروتن، کریم خودسانی (سرپرست نویسندگان) و علیرضا آقایی (تهیه‌کننده) در برنامه‌ی تلویزیونی «شما و سیما» که شامگاه گذشته ۲۸ آبان ماه از تلویزیون پخش شد از مردم بابت اشتباهشان که ناخواسته باعث توهین به مردم آذری زبان کشورمان شده بود بود، عذرخواهی کردند.

بابت اشتباهمان عذرخواهی می‌کنیم

حمید گلی(بازیگر) با بیان اینکه ما می‌پذیریم که اشتباه کرده‌ایم، توضیح داد: اتفاقی افتاده و اشتباهی صورت گرفته است و اصلا بحث سر این نیست که بگوییم ما این اشتباه را انجام نداده‌ایم بلکه بابت اشتباهمان عذرخواهی می‌کنیم تا این ناراحتی و کدورت برطرف شود. اما سوال اینجاست که مگر می‌شود بین اقوام کشورمان که سازنده یک بدنه هستند جنگ باشد؟ً! اگر این اتفاق بیفتد ما به کسانی که در خارج از کشور استقلال، اتحاد و یکرنگی‌مان را دوست ندارند، اجازه دخالت داده‌ایم.

او در ادامه کشور ایران را همچون رنگین‌کمانی از زبان، قومیت، ادبیات، فرهنگ و هنر دانست و گفت:‌ ما نمی‌توانیم بخشی از این رنگین‌کمان را جدا کنیم و نسبت به آن بی‌اعتنا باشیم و به بخشی دیگر اهمیت بدهیم. همان‌طور که می‌دانید ما روحیه طنزپردازی در تمام اقوام کشورمان داریم. هر کسی که به گویش و لهجه یک منطقه واقف باشد، متوجه می‌شود که هنرمند چه منظوری داشته است.

عموهای «فیتیله‌ای»: علی‌رغم 11 هزار کامنت فحش که به ما دادند، عذرخواهی می‌کنیم

این هنرمند با بیان اینکه زبان طنز کمک می‌کند تا زودتر به سرشاخه مشکلات برسیم، افزود: اینکه خدایی ناکرده بخواهیم با زبان طنز به کسی توهین کنیم، عُرفا، شرعا و اخلاقا پسندیده نیست. کاملا مشخص است که به واسطه خُرد کردن لهجه، قوم و زبانی چیزی نصیب هنرمند نخواهد شد.

گلی خاطرنشان کرد: مجموعه آذربایجان و آن چیزی که اکنون به عنوان گویش زبان آذری و ترک در استان‌های گوناگون کشور می‌بینیم، نشر فرهنگ کشورمان است. اگر از نظر سیاسی و دلاوری این مرز و بوم را مورد بررسی قرار دهیم از باقرخان و ستارخان گرفته تا شهید باکری از دلاوران این خطه حساب می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید در زمینه‌های ورزشی، هنری، شعر و ادبیات نیز چهره‌های سرشناسی در این خطه وجود دارند.

این هنرمند خطاب به آذری زبان‌های کشورمان گفت:‌ من همین جا به تمام آذری زبانان چه مرا دوست داشته باشند و چه نداشته باشند، می‌گویم هم خودتان، هم خطه‌تان و هم فرهنگ و زبان‌تان دوست‌داشتنی است. بیشترین آمار فرهنگی و هنری ما در طول این سال‌های برنامه‌سازی در خطه آذربایجان بوده است. با توجه به این سابقه آیا می‌توان گفت که ما نسبت به پرچم و کشورمان بی‌اهمیت هستیم و اینکه آیا می‌توان به ما گفت که متخاصم؟

اشتباه در هر زمانی و برای هر کسی امکان‌پذیر است

گلی با بیان اینکه پس از اشتباهی که انجام داده‌ایم راجع به آن تحلیل‌هایی صورت گرفت که با کم لطفی و بی‌مهری همراه بوده است، ادامه داد: آن کسی که هیچ وقت اشتباه نمی‌کند تنها خداوند و معصومین هستند. اشتباه در هر زمانی و برای هر کسی امکان‌پذیر است. ما نباید اجازه دهیم تا دیگران وارد این جریان شوند، آن را سیاسی و آن را به نفع خودشان تمام کنند. کارنامه ما گواه ماست، ما برای بچه‌های این مرز و بوم تلاش می‌کنیم و فرقی نمی‌کند که چه زبانی، چه رنگی و چه قومی باشند.

این هنرمند در پایان سخنانش با تأکید دوباره بر اینکه گروه «فیتیله» قصد توهین، سرزنش و تحقیر خطه آذربایجان را نداشته است، اظهار کرد:‌تلاش می‌کنیم تا این اشتباهمان را جبران کنیم. علی‌رغم ۱۱ هزار کامنت فحش و ناسزا که در طول این مدت به من و دوستانم شد، من دست بچه‌های پاک سرشت، تمام کشورم را به ویژه خطه آذربایجان را می‌بوسم.

هیچ عمدی در کار نبوده است

در ادامه محمد مسلمی کارگردان و بازیگر برنامه «فیتیله» با اشاره به برنامه‌ای که در آن ناخواسته به آذری زبانان کشورمان توهین شده بود، گفت: در آن برنامه متنی نوشته شد، برای اینکه بچه‌ها فرق بین مسواک کوچک و بزرگ را متوجه شوند. همانند سایر کارهایمان قالب و طرحی را برای آن در نظر گرفتیم. این اشتباه در نمایش اتفاق افتاد اما هیچ عمدی برای انجام آن در کار نبود. من خودم آذری زبان هستم و به همین خاطر هیچ وقت نمی‌آیم همچین موردی را به همشهریان خودم نسبت بدهم.

او با بیان اینکه مردم ایران را همانند خانواده خودم می‌دانم، خاطر نشان کرد: ما تمام عمرمان را برای مردم گذاشته‌ایم. از خانواده و سلامتی‌مان گذشتیم تا بتوانیم در کنار شما مردم عزیز باشیم.

از کودکان بخواهید ما را قضاوت کنند

او با بیان اینکه نمایش‌های ما برای کودک است، افزود: از آنجایی که مخاطبان ما کودکان هستند، از آن‌ها بخواهید تا ما را قضاوت کنند. گاهی ممکن است نگاه بزرگ‌ترها با کودکان متفاوت باشد. حواس‌مان باشد که اگر یک اشتباه را آنقدر بزرگ کنیم برای بچه‌ها این سوال بوجود می‌آید که مگر چه اتفاق مهمی افتاده و اینکه آیا در دین ما بخشش وجود ندارد؟!

مسلمی با بیان اینکه وجود اقوام مختلف در برنامه‌های ما نشان‌دهنده اتحاد ملی است، ادامه داد: از طرفی عده‌ای که می‌خواهند به این نظام و مردم آسیب برسانند، به این جریان پیش آمده دامن می‌زنند تا سوءاستفاده خودشان را بکنند.

او در پایان اظهار کرد: امیدوارم که مردم محترم خطه بزرگ آذربایجان ما را به خاطر اشتباهمان ببخشند و نگذارند حق عمومی بچه‌های این سرزمین به خاطر اشتباه یک نفر نادیده گرفته شود.

همچنین علی فروتن(بازیگر) با بیان اینکه ما هم اکنون در دهه سوم کارمان هستیم، اظهار کرد: ما تلاش کرده‌ایم تا تمام آموزش‌هایی را که از اقوام گوناگون کشورمان داشته‌ایم، در برنامه‌های فیتیله اعمال کنیم و تا الان چند سال است بدون هیچ مشکلی جمعه‌ها مهمان خانه‌های مردم بوده‌ایم. در طول این برنامه‌ها موقعیت‌های متفاوتی را با استفاده از اقلیم‌ها و اقوام ایران برای کودکان ایجاد کرده‌ایم.

او با بیان اینکه ما سال‌هاست که در برنامه‌هایمان به انواع حیوانات تبدیل شده‌ایم، افزود: ولی هیچ وقت فرزندانم از این موضوع ناراحت نبودند و برعکس افتخار می‌کردند که پدرشان باعث شده تا همکلاسی‌هایشان یکی از ضرب‌المثل‌های این مرز و بوم را یاد بگیرد. ما سال‌هاست زحمت کشیده‌ایم و برخی از مهمترین لحظات زندگی‌مان را از دست داده‌ایم و این‌ها فقط به خاطر عشق‌مان به مردم بوده است.

این هنرمند با تأکید بر اینکه من نمی‌خواهم به کودکان دروغ بگویم، گفت: بعد از سال‌ها برنامه‌سازی باید به این نکته توجه کرد که اشتباه اجتناب‌ناپذیر است. هیچ وقت نویسنده ما آنقدر بی‌ادب نیست که بخواهد به یک قومی توهین کند.

بزودی به آذربایجان می‌آیم و در آنجا برنامه اجرا می‌کنیم

فروتن خطاب به پدر و مادران کودکان اظهار کرد: من خواهش می‌کنم به کودکان‌مان تفکر و نگاه عمیق به مسائل را یاد بدهیم. ایران برای ماست. آذری، لر، بلوچ، گیلک و... هر جای ایران که قدم بگذاریم باید احساس کنیم که در خانه‌مان قدم گذاشته‌ایم و مطمئن باشید که به زودی به آذربایجان می‌آیم و در آنجا برنامه اجرا می‌کنم.

مسولیت حرفه‌ای این اشتباه برعهده‌ی من است

به گزارش ایسنا،در ادامه علیرضا آقایی تهیه کننده برنامه «فیتیله» اظهار کرد: مسئولیت حرفه‌ای این اشتباه بر عهده من است. این اشتباه اتفاق افتاد به این دلیل که یک واژه‌ای در کنار یک لهجه‌ای قرار گرفت که ترکیب این دو با هم باعث پدید آمدن یک سوءتعبیر شد.

او با بیان اینکه این یک اشتباه بزرگی بود که رخ داد، خاطر نشان کرد: اما این اشتباه به بازیگران و کارگردان برنامه «فیتیله» برنمی‌گردد، چرا که در برنامه ضبط شده این تهیه‌کننده است که موظف است از نگاه دیگری به برنامه نگاه کند. متأسفانه این موضوع از نگاه من به دور ماند و من تا همیشه بابت این موضوع از مردم کشورم عذرخواهی می‌کنم.

آقایی با بیان اینکه دوست دارم مردم کشورم بداند که من متوجه اشتباه پیش آمده هستم، افزود: این اشتباه تنها به آذری زبانان کشورمان برنمی‌گردد و شامل همه مردم می‌شود که باید از همگی آن‌ها عذرخواهی کرد.

تهیه‌کننده برنامه «فیتیله» یادآور شد: مسئله قومیت‌ها همیشه از محورهای اصلی این برنامه محسوب می‌شده است. طبیعتا برای اینکه بتوانیم راجع به دغدغه‌های کشورمان صحبت کنیم، باید به اقوام گوناگون آن بپردازیم. همان‌طور که می‌دانید مخاطبان ما کودکانی هستند که آینده کشور در دست آن‌هاست پس باید بدانند که اصل و ریشه کشورشان در کجاست و چه اقوامی در تاریخ کشور تلاش کردند و شهید دادند تا امروز ایران اسلامی سرافزار باشد.

همچنین در این برنامه کریم خودسانی سرپرست نویسندگان برنامه «فیتیله» با بیان اینکه "ایران رنگین‌کمان اقوام گوناگون است" اظهار کرد: کنار هم بودن این اقوام باعث ایجاد این رنگین‌کمان شده است. باید به این نکته توجه کرد که گروهی همانند «فیتیله» که همیشه تأکیدشان بر این بوده که ایران فقط تهران نیست و هدفشان آشنایی بیشتر کودکان این مرز و بوم با فرهنگ و رسوم کشورشان بوده، چطور می‌توانند به یکی از رنگ‌های این رنگین‌کمان توهین کنند؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این فتیله سوزها به 35000000تورک توهین کردن طلبکار هم هستن
      روت و برم سنگ پای قزوین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتی اگر واقعا عمدی هم در کار بود . کار شما هموطنان آذری هزاران برابر بدتر بود با اون فحش های رکیکی که به فیتیله ای ها دادین. با این کارتون باعث شدین همه برن این برنامه رو ببینن و اینجوری خودتون رو بیشتر مورد تمسخر قرار دادین.

      • علی

        ترک صحیح است نه تورک

      • رضایی

        کسی از توهین بدش میاد که خودش توهین نکنه...ترک های اصیل اهل فحش دادن نیستن و فرهنگشون بسیار بالاتر از این حرفاست...اگه هم اعتراضی باشه با فحش نمیگن..بالاخره هر چی باشه قرن 21 هست و باید کمی اعتراضاتمون رو آدابپته کنیم...

      • کاربر

        چی گفتن انگار بهشون. تورک نه ترک

      • aydin

        در ضمن بخشش تا کی اگه اینا بخشیده بشن و دوباره برنامه اجرا کنن بازم شاهد اینجور توهین ها خواهیم بود اینا فقط به فکر خودشونن چون از کار بیکار شدن می خوان افکار عمومی رو به سمت خودشون بکشن و متوجه خودشون کنن و دوباره برگردن سر کارشون و گر نه برای اینا هیچ چی مهم نیست . جالبه می خواد بیاد آذربایجان برنامه اجرا کنه از جونش سیر شده

      • لیلی

        با این ادبیاتی که شما دارید شک نکنید سایر اقوام عمیقا شیفته فرهنگ و منش شما تورک ها شدند!!!!!

      • aydin

        اقا من جواب این دوستمونو داده بودم چرا حذفش کردید. کلمه ترک به انگلیسی torque میشه گشتاور و کلمه تورکی که اسم نژاد ،زبان و فرهنگ تورکی می باشد به این صورت نوشته و تلفظ میشود turkey تورکی . لطفا حذفش نکنید چون چیز خاصی نیست

      • بدون نام

        نه خیر لیلی خانم فرهنگ و منش مخصوص شما....با ادب هاست

      • پانیسا

        عموجونیا برگردین

    • بدون نام

      واقعا که از ایرانی بودنم شرم میکنم وقتی یاد کاری که مردم با عمو فیتیله ای ها کردن میافتم . اخه چرا ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شرم نکن .هر چند خیلی فحش خوردن اما حقشون بود که دیگه از کار برکنار بشن.

      • صابر

        شرم اگه داشتي غيرت داشتي نيمذاشتي بهت توهين كنن واس همين هر چي بزنن تو سرتون حقتون هستش
        ولي ما ترك ها مردماني هستيم با فرهنگ و تمدن خيلي قديمتر از شماهايي كه معلوم نيستش اصل و نصبتون از كجاست !

      • بدون نام

        خواهش می‌کنم به کودکان‌مان تفکر و نگاه عمیق به مسائل را یاد بدهیم!!!! اقای فروتن شما خودتون چرا این تفکر عمیق را موقع اجرا کردن نداشتی ؟!!!

    • omid

      متنی نوشته شد، برای اینکه بچه‌ها فرق بین مسواک کوچک و بزرگ را متوجه شوند
      این یعنی چی ؟ ملتو چی فرض کردن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس بنظر شما هر متنی را میشه نوشت وداد خورد مردم ؟!!!

    • بدون نام

      جای تاسف داره که تو داخل کشور به هر بهانه هایی به جون هم میوفتیم!!!
      دیگه از دشمنان خارجی چه انتظاری باید داشته باشیم!!!!

      پاسخ ها

      • صابر

        واسه ما دسمن خارجي مردم ايران هستش
        ما ملت ترك هستيم و جداي از ملت ايران
        با اينكه اين همه شما رو رو پا نگه داشتيم و...

    • بی نام

      انشاءالله خدا به این عزیزان سلامتی بده و توفیق روزافزون شامل حالشون کنه. خیلی محبوبند.

      پاسخ ها

      • aydin

        واقعا متاسفم برای خودم که تو این مملکت با ادمایی مثل شما زندگی می کنم که با یه همچین حرکت ایی موافقیدو حتی تشویقشون هم می کنید

    • بدون نام

      دقیقا کجاش توهین بوده؟! الکی شلوغش کردن

      پاسخ ها

      • aydin

        اصلا هیچ توهینی نبود شما راحت باش و راستی بینیم مسواکتو زدی دیگه

    • محمد

      اذری ها شاید خودشونم الات به خاطر فحش ها پشیمون باشن.بالاخره عصبانییییییی بودن خداروشکر به خیر گذشت

      پاسخ ها

      • صابر

        خوبي عمو جون ؟ از خواب بيدار شدي؟ برو يه آبي به صورتت بزن

        ما بي صبرانه منتظر پخش ادامه برنامه هستيم

    • علی جاورسیان

      تو این قضیه مشخص شد که کدوم قسمت از کشورمون آستانه تحمل شون بیشتر و کدوم قسمت دل نازک ترند و از کاه کوه می سازند، با دیگر اقوام کشور شوخی میشد اونم بصورت اگاهانه و با شدت بیشتر ولی هیچ کدوم اردو کشی خیابانی نکردند...هرچند که این نظر رو چخش نمی کنید

      پاسخ ها

      • علی

        معلومه که ظرفیت تو زیاده ، حال برو مسواک بزرگتو بزن

      • علی جاورسیان

        ترک ها آدم هایی بسیار شریفی دارند ولی بعضی هاشون کلا دنبال بهانه اند...دنبال این اند که دری به تخته بخوره و بگن دیدی چقدر توهین شد به ما دیدی به حیثت ما توهین شد در صورتی که اینطور نیست...یادم تو برنامه نود گفته بود پرطرفدارترین تیم ایران که شده بود پرسپولیس بعد این اذری ها میگفتن پرطرفدار ترین تیم ایران تراکتوره حتی بعضی هاشون سفت و سخت معتقد بودن که از بارسلونا هم بیشتر طرفدار دارند...عادل بدبخت خودشو کشت تا به یه سری از اینا بفهمونه ولی نتونست که نتونست...این قضیه هم مثل اون

      • صابر

        عزيزم اين اسمش ظرفيت داشتن نيستش
        اين اسمش بيغيرتي هستش
        البته اونا هر جور مسخرتون هم بكنن باز صداتون در نمياد چون چيزي حساب نميشين اين وسط
        ولي واسه ترك ها كه پايه هاي اين مملكت رو از قديم نگه داشتن و دارن و تاريخ ساز بودن هميشه اين مهم هستش كه توهين نشه وگرنه قوميت هاي ديگه همشون رو جمع كني در حد و اندازه ملت ترك نميشن

      • بدون نام

        ظرفیت شما را هم در توهین به کوروش میبینم که چقدر جنبه دارین !!! حداقل مردم ترک زنده ان ولی کوروش قرنهاست که رفته

    • سوگین

      ما هم علارغم اون توهینی که به ما کردین شما رو به خاطر بزرگیه خودمون می بخشیم ولی دیگه تکرار نشه!!!که این طور به ... بیافتین :)

      پاسخ ها

      • user

        چقدر شما بزرگ منشین اینو دیگه به همه ملت ایران ثابت کردین . اصلا بزرگی از جمله هاتون میباره

      • بدون نام

        منمظورتون همه ملت مگه شما ها که از دهن فیل افتادین خودتونو جزو ادام ها فرض میکنید که جز ملت باشید در ضمن ترک ها هستند که به ایران ، بزرگی بخشیدند

      • سوگین

        :)) خواهش می کنم نظر لطفتونه :)

    • احمد

      ای کاش آقای عسگر شاهی شاعر پان ترکیست هم از فردوسی و سعدی و مولانا بابت اینکه زبان فارسی را پارس سگ اعلام کرد معذرت بخواد

      پاسخ ها

      • نسیم

        واقعا که نشون داد خیلی بی ادبه من به شخصه این هجو رو به پای ترکها نمیزارم چون واقعا خیلی آدمهای فهمیده و تحصیل کرده ایی رو از بین ترکها دیدم ولی این آقا اصلا نه شخصیت داره نه شعور

      • آی پارا

        عاشقتیم استاد دمت گرم

    • بدون نام

      اگر ما خدا بودیم چکارمیکردیم؟

    • نگار

      تاسف...

    • بدون نام

      این حساسیت نشان دادن بی منطق ترک ها و تظاهرات و .... نشون می ده که پشت پرده ماجرا کسانی هستند که از تجزیه کردن ایران سود می برن و برای شروع چه چیزی بهتر از راه انداختن دعواهای قومیتی و نژادی؟
      این خودش شروع یه جنگ سرده... و هم وطنان آذری نشان دادن از هر قومیت ایرانی دیگری ساده لوح تر هستند. که ساده لوحی رو با غیرت اشتباه گرفتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا تو هم زیادی توهم زدی!

    • بدون نام

      lمقصر نویسنده متن نمایشه نه اجرا کننده. عموهای فیتیله ای رو بچه ها دوست دارن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونا اگر عقل داشتن میتونستن اجرا نکنند!

    • بدون نام

      همه جا خوب و بد هست تو هر قبیله ای و نژادی!!ولی انگار این ترکای بد نمیزارن قاعله ختم به خیر بشه!! اتفاقا ترکایی که من میشناشم خیلی باحالن ! یعنی اگه بخوایی بری سفر و بخوایی بهت خوش بگذره و شاد باشی با یه تورک برو سفر ! اینقدر که بذله گو هستن!! حالا من نمیدونم بقیه تورکا از چه نژادی هستن که ول کن نیستن!!

    • بدون نام

      اههه اهه این ترکهام دیگه گندشو درآوردن

    • user

      واقعا حق فیتیله ای ها این نبود ترک ها خوب رسم جوانمردی رو به جا آوردند واقعا برای بعضی از ترک های متعصب متاسفم این طور فحاشی شما هزار بار بدتر از اون برنامه فیتیله ها روی دید مردم نسبت به ترک ها تاثیر گذاشت .

    • بدون نام

      باز اینا حرف زدن...

    • بدون نام

      دیدم نسبت به ترکا عوض شد
      بی جنبه ترین ساده ترین مردمایی که تو عمرم دیدم
      اونوقت خودشون فکرمیکنن خیلی باغیرت و باحالن جمع کنید بابا

      پاسخ ها

      • sam

        تورو خدا عوض نکن.بدون توزندگی سخته .حالا که عوض کردی به....

    • بدون نام

      یعنی واقعا فکر کردن بخاطر این معذرت خواهی دل شکسته این ملت رو درست میکنه!؟

    • بدون نام

      ناشناس 23:34 خسته نباشی تازه به این نتیجه رسیدی خانواده ما هر کدام تو دلشون یک ارزو داشتن و یکی از معیارهاشون اینکه طرف ازدواج شون ترک نباشه

      پاسخ ها

      • ترک زبانان قشقایی

        واقعا خانواده بافهمی داری چون خودشون مطمئنن ترکا ن بهشون دختر میدن ن ازشون دختر میگیرن دیگه فکرشم نکردن-ارزوی بزرگ مال خانواده های بزرگه

      • رضا

        آقای ترک زبان الان دقیقا چی نوشتی ؟ خودت یک بار متنت رو خوندی ؟!!!!!

    • جواد ازتهران

      همین ترکا بودن که توخط مقدم جبهه ها ازناموس ووطن شما ها ازجان گذشتن درضمن اگه عمدی توکار نبود چرا همه عوامل برنامه عذرخواهی نمیکردن بعدش شورشو شمادرآوردین که هنوز از کارای قبلیتون عبرت نگرفتین.

      پاسخ ها

      • user

        اون زمان که نیاز بود همه ملت ایران از آب و خاک و خودشون دفاع کردن و هیچ کس نمیتونه بگه که فقط ما بودیم. اگه قراره کسی رو بیشتر حق دار بدونیم که در جنگ بیشترین نقش رو داشتن اون هموطنان مرز نشین بودن که در تمام طول جنگ همه مشکلات رو پشت سر گذاشتن و مردانه ایستادن. و هنوز هم هر وقت نیاز باشه کل ملت ایران فارس ترک لر عرب و غیره آماده هستن تا از مرز و بومشون دفاع کنن

      • مجید

        اقای جواد اقا اولا مطمئنم سنت به 8 سال دفاع مقدس نمی خوره که این گفتی.توجنگ ازهمه نژادها همه فرهنگها وهمه قومیتها حضور داشنتن و رشادتهای بی نظیری بوجود اوردن.دوما کشور و ناموس شما نه،کشور و ناموس همه ملت ایران.سوما اگه نمی دونی بدون همه عوامل عذرخواهی کردن حتی چندنفر از سمت خودشون برکنارشدن.لطفا اب تواسیاب دشمن نریزید.

    • araz

      نمی دونم چرا شماهایی که حمایت می کنین بی منطق حمایت می کنین از عموهاتون!!! بحث عموها نیس که. این قضیه همش تکرار شده و انگار قرار نیس تموم بشه. جو ورزشگاه ها تو این استان ها نشون داده که نمیشه این قضیه رو به این زودی فیصله داد و دلیلش هم کشدار کردن قضیه توسط حمایت کنندگان از عموها در رسانه ها و هموطنان دیگه است که با کارشون باعث شدن حساسیت بیشتر هم بشه. مطمئن باشین اگر شما هموطنان به جای گفتن اینکه توهینی نشده یا این که چیزی نیس به فلانیا بدترشو میگیم......کمپین تنفر از نژادپرستی و کمپین اتحاد و یا کمپین حذف جوک های قومیتی میذاشتین هم عموها برگشته بودن، هم فرصت طلبها دماغشون می سوخت و هم دیگه توهینی به کسی نمیشد و اتحاد و همدلی کشور هم بیشتر میشد.

      پاسخ ها

      • aydin

        دقیقا دوست عزیز حرف شما درسته متاسفانه ملت به جای اینکه از ما که بهمون توهین شد و همه دیدن و به روی خودشون نیاوردن حمایت کنن و قضیه ختم به خیر بشه شروع کردن به حمایت از فیتیله و محکوم کردن ما و بعدش دم از ایرانی بودن و اتحاد و ... زدند و این که ما ادمای بی جنبه ایی هستیم و ... به هر حال خدا خودش جای حق نشسته

      • user

        بله دقیقا خب هموطنانی که این موضوع باعث ناراحتیشون باید به جای فحش و ناسزا گفتن همین کار هایی رو که شما گفتین انجام میدادن و هیچ اتفاقی نمی افتاد و مسلما همه یک دست با شما متحد میشدن بدون این که به کسی توهین بشه و همه کاسه کوزه ها سر چند نفر خورد بشه

      • احمد

        یعنی چون ما به خاطر یک اشتباه بی اهمیت کمپین راه ننداختیم ! شماها هم مجاز شدید تا به همه فحش بدید بعدشم باز ما مقصر شدیم ، این منطقتون ما رو کشته

      • user

        خب خوبه خودتون هم اقرار می کنین که اشتباه بی اهمیت بوده پس این همه دادو بیداد و توهین به دیگران برای چی هست

    • amir

      یعنی واقعا نمیفهمم چجوری دلتون به درد اومده!!!
      واقعا عمو ها چه تقصیری تو این قضیه داشتن
      هموطنای آذری زبان ما واقعا اشتباه 1000برابر بدتری انجام دادن با کامنت هاشون!!
      آخه چقدر میتونه آستانه تحمل و عصبی بودنتون پایین باشه!!
      سریال پایتخت خیلی اتفاقا افتاد و ما خندیدیم و ازش گذشتیم!
      اگه قرار بود اعتراض کنیم که دیگه نمیشه طنز ساخت نمیشه هیچ کاری کرد
      الان دقیقا ی جنگ بین قبیله ای دارن راه میندازند و ما نباید انقدر موضوع رو بزرگ کنیم چون فقط به نفع ی عده عمل میکنیم

    • ایرانی

      یک لهجه وگویشی ابداع کنید تا به کسی بر نخورد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مدیری ابداع کرده بود دیگه ، برره

      • بدون نام

        همون فارسی !! خخخخ چون ظرفیتشون خیلی باااااااااااااااااالاست !

    • خودم

      دلیل اعتراض ما اینه که فک میکنیم این ماجرا عمدی بوده دلیلشم همونطور که خودشون گفتن اینه که از چند تا فیلتر به راحتی عبور کرده(نویسنده ، بازیگرا ، کارگردان ، تهیه کننده ، ناظر پخش ، مدیر پخش و ...) بازم میگید اتفاقی بوده آیا؟

      پاسخ ها

      • محمد

        موقعی که ناظر پخش ، مدیرپخش و ... متن رو می خوندند صحبتی از لهجه نبوده ، این روال کارشونه چون تا قبل از این هم مهم نبوده که لهجه چی می خواد باشه

    • بدون نام

      اصلا ترک جماعت تا اونجائی که من دیدم متعصبند و خود برتربین که نمیشه بهشون گفت بالای چشمتون ابروست اینم یه نمونه اش این همه فیلم طنز از همه قومیتهای کشورمون ساخته شد کی این کارو کرد که اینا کردن؟ خدا یه ذره جنبه بهشون بده

      پاسخ ها

      • sam

        اخه چرا باید بگی .تو مگه کی هستی چی هستی. که به این واون بگی بالای چشت ابروست

      • مرتضی

        sam ، طرف داره ضرب المثل میگه تو چرا به خودت گرفتی ، به نظر منم ترک ها خیلی مغرورند انگار از دماغ فیل افتادند ، باز بیا بگو چرا گفتی دماغ فیل !!

    • بدون نام

      سه احمق چاپلوس !

      پاسخ ها

      • user

        کافر همه را به کیش خویش پندارد

    • محمد

      آقا پس به بابک زنجانی چیزی نگید ممکنه فردا زنجانی ها بهشون بر بخوره .

    • محسن

      ای اهل ایمان، مؤمنان هرگز نباید قومی قوم دیگر را مسخره و استهزا کنند، شاید آن قوم که مسخره می‌کنند از خود آنان بهتر باشند. و نیز بین زنان با ایمان قومی دیگری را سخریّه نکنند که بسا آن قوم از خود آن زنان بهتر باشند، و هرگز عیبجویی (از همدینان) خود مکنید و به نام و لقب‌های زشت یکدیگر را مخوانید که پس از ایمان به خدا نام فسق بسیار زشت است و هر که توبه نکند چنین کسان بسیار ظالم و ستمکارند.«11»سوره حجرات

    • خانم

      من به نمایندگی از مردم قم و خانواده خودم از عمو های فتیله ای عذر می خوام و براشون آرزوی توفیق و سربلندی دارم. این عزیزان از جان برای مردم و جگرگوشه هامون مایه گذاشتن.الهی سلامت و سعادت مند باشن.الهی خداوند به خود وخوانوادهاشون توفیق بده

      پاسخ ها

      • ali

        ما نفهمیدیم تو دقیقاً نماینده خانوادتی نماینده قمی یا خانوادت ی جای دیگست قم ی جای دیگه

    • user

      الان مطلبی تو همین برترین ها راجع به لطیفه هایی که برای آیت الله جنتی گفته میشه خوندم و خیلی تاثیر گدار بود ما بزرگانی داریم که با شوخی هایی که مستقیما با شخص خودشون میشه این طور برخورد می کنند پس بیایم از منش و رفتار این بزرگان یاد بگیریم درود بر این بزرگ مرد و همه کسانی که چون ایشان هستند

    • علی

      بخاطر تقلید لهجه و رقص کسی ناراحت نشده کما اینکه این برنامه قبل از این توهین (توهین به شعور مخاطبین که ظاهرا فرق مسواک با فرچه دستشوئی را نمیدانند، و بوی بد دهان تورکها و شسته شدن دهان و دندان بچه تورک با فرچه دستشوئی ) بارها و بارها برنامه های طنز به لهجه تورکی داشته است .

      البته گفتنی است که با کسی که فرق شوخی (طنز)با توهین را نداند حرفی نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسلمه که کسی که برنامه را اجرا کرده فرق فرچه و مسواک را نمیدونه چون اجرا کننده مثل شما ترک است

      • aydin

        به هر حال شما مقصر نیستی اقا یا خانم یوزر این واقعیت این مملکته یه زمانی تو گوش شما جوک قومیتی گفتند و الان که بزرگ شدی به تورکا میگی خر و در این دوران به بچه های شما میگن تورکا با فرچه مسواک می زنند و مسلما وقتی اونا بزرگ شدن به تورکا میگن خر کثیف که با فرچه توالت مسواک میزنه .این واقعیته دوستان حالا هی بگید ما جنبه نداریم.

    • بدون نام

      آذربایجان بخشی از "ملت بزرگ تورک" دنیا هستیم که این ملت تنها ملتی در دنیا می باشند که مقدس هستند و هر کس که به مقدسات توهین کند سزایش را می بیند.

      پاسخ ها

      • user

        بیشین بینیم بابا .... تو مغز شما رو با چی پر کردند آخه

      • علی جاورسیان

        معذرت میخوام ولی تو هر قوم و هر کشوری از این آدم های با فضیلت و با کرامات پیدا بشه باعث خنده و شادی بقیه میشه...آخه این چه حرفیه؟؟ پنج دقیقه فقط خندیدم

      • user

        ههههه گفتین زبانتون سومین زبان زنده دنیاست گفتیم عیبی نداره ناراحتن حالا یه چی میگن .
        مقدسین ؟؟؟؟
        آخه تقدستونو برم چرا یه چی می گین که فضا ایجاد کنین برا ساخته شدن جوک های جدید د الان اگه یکی از ازین تلگرامیا این جمله رو بخونه پونصدهزارتا جوک جدیدازش در میاد نکنین دیگه اونوقت میگین برامون جوک در میارن

    • تارا

      اگر ترکا فکر میکنن با این کا مهم میشن این خبرا نیست خودتونم میدونید که بد تر شد و از این به ببد بیشتر دنبالتون میگن....

    • بدون نام

      ترکن دیگه بیشتراز این ازترکا توقع نمیره
      تازه فهمیدم دلیل اینهمه‌جوکاییکه براتون‌میسازن چیه

      پاسخ ها

      • aydin

        واقعا متاسفم برای خودم که هموطن یه همچین ادمای نژادپرستی هستم. من ادم تندرویی نیستم همیشه همزبانای خودمو دعوت به ارامش می کنم حتی تو خدمت یا دانشگاه که بحث بین تورک و فارس میشد جداشون می کردم و با حرف منطقی هر دو طرفو اروم می کردم ولی تو چند وقت اخیر یه چیزایی دیدم و شنیدم که شرمم میشه بگم ایرانیم چون ایران و ایرانی منو از خودش نمیدونه و به نظر منم که به زور چسبیدم به اینا نمی دونم شایدم من اشتباه می کنم

    • sdldk

      شما فارسهای عزیز چرا خودتونو به خولی زدین آخه بابا شوخی نبود توهین بود

      پاسخ ها

      • ایران

        عزیزم ما که زبان آذری بلد نبودیم فتیله هم نگاه نکردیم اینقدر شورشو در آوردین که همه فهمیدن حتی بچه ها شما که جنبتون زیاد بود هرچی جوکه به زبان شماست هیچکس هم شمارو مسخره وتوهین نکرده در ضمن این همه کارهای خوب عموها رو ندیدید چی بگم

      • user

        خولی دیگه چیه ؟ sdldk دیگه چه جور اسمیه ؟!

    • سالار

      ماشاالله این همه از ما ترکا بد گفتین،شما خودتون بدترین
      بله ما تورکیم...بزرگترین افتخاری که می تونستی تو زندگیت داشته باشی تورک بودن بوده که شما ندارین و بابت اون دارین می سوزین
      اون عزیزیم که گفتن معیارشون واس ازدواج اینه که طرف تورک نباشه،جناب،بنده به شما اطمینان میدم که هیچ تورکی با تو و امثال تو ازدواج نمیکنه
      تورکها اونقد اصیل و خانواده دار هستن که با هر کسی وصلت نکنن
      آدم قحطه مگه؟؟!
      می گین شما مغرورین...بله مغرور هستیم.بایدم باشیم...چون لیاقتمون بیشتره.اینو نه باحرف که در عملم ثابت کردیم...غیرت و شرف داریم.
      خودتونم می دونین مردم تورک تو خوشگلی و ادب تو این مملکت همتا ندارن
      این فیتیله ایها توهین کردن کارم خیلی بد خراب کردن که الان راه به راه دارن عذرمیخوان...
      در ضمن یادتون نره شبا مسواک بزنینا...با اون مسواک گنده ها مسواک بزنین که صبح پاشدین مامان بابا کیف کنن از بوی دهنتون!!!!

      پاسخ ها

      • بی نام

        بله مودب بودنتون که به همه ثابت شد مخصوصا از طرف اون شاعرمحترم که با اون سن و سالشون خوب حق ادب و تربیت رو ادا کردن

    • بدون نام

      این کار هم ییاستی بود که ترکها رو به... بکشن که متاسفانه هموطنان ترک هم متوجه نشدند و جبهه گیری که کردند به ضرر خودشون تموم شد به منفی و مثبتها خوب توجه کنید نشون میده که ترکهای عزیز با بددهنی خودشون به ضرر خودشون کار کردن

    • سارا

      جدی شما ترکا انقدر بیشخصیتین یا دارین
      فیلم بازی میکنید!!کی شمارو‌تحویل میگیره اخه
      خودتونونید که هی هندونه میذارید زیربغل هم دیگه
      وگرنه همه دارن مسخرتون‌میکنن
      زنده باد ایران و فارس

    • حمید

      ایرانی=موجودی بی جنبه!

    • بدون نام

      ترکا ادمای فوق العاده بی ادبی هستن
      بارهار و بارها بهم ثابت شد
      خدایا شکرت ازاینکه منو فارس افریدی
      نه تررررررررررررررررررررررررررررررررررررک

      پاسخ ها

      • ali

        مواظب باش گیر 3 پیچ نخوری خفه میشی

    • محمد

      لعنت به این عمو های فتیله ای.دوستی خاله خرسه اند این وطن فروش ها.

    • سرباز

      ماخاک مبخوریم تاپایتنان به خاکمان نرسد!

    • Hasanlou

      سلام
      بنده خودم نیز ترک هستم ولی از ترک بودنم پشیمان شدم آنهم به دلیل هجمه حملاتی که به عموهای مظلوم فیتیله ای شد بابا اشتباه شده عذرخواهی هم کردند بجای این همه گارد گرفتن به مشکلات برسید برخی از هموطنان محتاج نان شب هستن توهین شد که شد آسمون که به زمین نیومده برادر من نزار بعضی ها سو استفاده کنند و تبلیغات راه بندازن گذشت داشته باشیم آیا شما خودت تابحال به کسی یا قومی یا ... توهین نکرده اید الانم پشیمان هستید انتظار دارید که شما را هم ببخشند پسشما هم ببخش
      کمی واقع بین باش هموطن ترک زبان من
      یاشاسین آذربایجان یاشاسین بوتون تورک دیلینده دانیشان دوستلار و عزیزلر و آذربایجان گوزللری

      پاسخ ها

      • ali

        متاسفم برات که خیلی زود خودت رو باختی اگه واقعآ ترکی ی ضرب المثل ترکی هست میگن آخاش ایچیندن قود ییر

    • بدون نام

      بله فحش دادن کار خوبی نیست اما شکستن دل مادران ترک ونگران بودن اونها برای جوانانشان کار خوبی است چقدر درکها کم شده توهین به یه ملت را برا خودشان چیز کوچکی می بینن می دونین نمی شه انتظار داشت شما ترک نیستین و برای شما قابل درک نیست .برای ترک های که اینجا دارن بحث می کنن متاسفم چون کار اونها مثل آب در هاون کوبیدنه

    • مممممم

      ترک زبانان عزیز کمی ارام باشید...

    • تورک

      تورک اگرلقمان شودفرمانده گردان شود بازکلاسس اول است

    • بدون نام

      انسان جائزالخطا هست درضمنی که باید درنظر داشت که چقدر خوبی کرده اند چندنفر راشادکرده اند پس یک اشتباه را که از روی عمد نبوده باید چشم پوشی کرد

    • محمد رضا

      11هزار فحش دادن به این سه تا ,ادم اشتباه کنه تاوانش اینه؟خجالت داره تاسف دارههههه پایتختو نگاه نکردن یا قل مراد رو ندیدین؟حداقل مشکل داریدددددد فحش ندید به ناموس طرف چه ربطی داره؟شخصیتتون اینه؟

    • بدون نام

      دنیا همه هیچ واهل عالم بر هیچ

      ای هیچ زبهر هیچ بر هیچ مپیچ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج