آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۲۶۳۵۹۸
۷۱ نظر
۵۰۲۱
۷۱ نظر
۵۰۲۱
پ

واکنش امام جمعه تبریز به توهین فیتیله

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در پیامی اقدام موهن برنامه پخش شده از شبکه دو سیما را محکوم کرد و خواستار پیگیری این مسئله در مراجع قانونی شد.

خبرگزاری ایرنا: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در پیامی اقدام موهن برنامه پخش شده از شبکه دو سیما را محکوم کرد و خواستار پیگیری این مسئله در مراجع قانونی شد.

متن پیام آیت الله محسن مجتهدشبستری در این باره که امروز یکشنبه منتشر شد، به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

از قرار برخی نقل ها در شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران، برنامه ای پخش شده است که گویا اهانت آمیز به گویش آذری و مردم غیور آذربایجان بوده است، اینک این حرکت نابجا را محکوم نموده، امید است مسئولین محترم همواره مراقبت نمایند تا این قبیل موارد ولو به طور ناآگانه و بی غرضانه هم بوده باشد، تکرار نگردد.

از اینکه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام مناسبی در عزل دست اندرکاران مربوطه نموده است سپاسگزاری می شود.

محسن مجتهد شبستری

در بخشی از اجرای جمعه گذشته برنامه تلویزیونی 'فیتیله' صحنه ای به نمایش درآمد که موجب شد در شبکه های اجتماعی بازتاب وسیعی داشته باشد و از آن به عنوان مصداق توهین به قومیت های کشور یاد شود.

روابط عمومی سازمان صدا و سیما نیز پس از این موضوع اعلام کرد پخش برنامه 'فیتیله' از شبکه دو سیما به دلیل توهین به آذری زبان ها فعلا متوقف است و با عوامل خاطی آن برخورد می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اتفاقا" این کار فتیله ایها کمال ایراندوستیه . اینکار دشمنان مخفی داخل ایرانو معین می کنه . نشان می ده کیا حاضر نیستند از مغول بودن خودشون دست بکشن نشون میده کیا نمی خوان با ایرانیها یکی بشن نشون میده کیا دلشون آنور پیش اردوغان و کمال آتاترک و حیدر علی تفه . وقتی این افراد حتی بعد از این مدت طولانی به ترک بودن خودشون افتخار می کنن دارند به عبارت دیگر می گن از ریختن تمام خونها و رنج و مصیبتهای عظیم و دربدری بی خانمانی و برده گیری سربرینی نسل کشی تجاوز خانه سوزی خانمان سوزی و هزار بدبختی دیگر که بر مردم زمانه سلسله وار و یکی بعد از دیگری از ناحیه و جانب این جرثومه های وحشی یعنی حاکمان ایغوری و آلتایی و آغوزیی (همه ترکزبان و ساکنان نواحی بالایی دریای خوارزم) وارد شده هیچ شرمی ندارند. هیچ هندی هیچ ایرانی هیچ روسی و اوکراینی هیچ یونانی ای از این قارداشهای آلاچیق نشین خاطرهء خوشی ندارند. اینها بجای اینکه بیاند از ملت ایران عذرخواهی کنند ادعای وجود می کنند! ننگ باد بر آنکه به زبان قوم وحشی احترام بگذارد . در ضمن زبان اصلی و واقعی آذربایجانیها (قبل از ترکیفیکی شن ) تاتی بوده است . مناطق غربی ایران بالاخص آذربایجان آنزمان بزبان پهلوی یا بقول مورخان قرنهای اول و دوم هجری فحلوی بوده است بعدا بخاطر هجوم داعشوار ترکهای بالای دریای خوارزم زبان آذربایجانیها تغییر کرده است. قیافه و صورت و فیزیک ژن اکثر آذربایجانیها شبیه دیگر مناطق ایران خصوصا" اصفهانیهاست.( به ویکی پدیا انگلیسی مراجعه نمایید نویسنده ها غیر ایرانی می باشد محققان یا روسی اند یا آمریکایی هیچکدام پان آریا نیستند به یکی بودن Y-DNA HAPLOGROUP آذربایجانیها و ارانیها و قفقازیها با دیگر اقوام ایرانی دقت شود. این مشخصهء ژنتیکی هیچ تناسب و شباهتی با مردمان ساکن ترکستان فعلی ندارد . این مشخصه مابین ازبکهای غیر تاجیک قرقیزها قزاقها و ایغورهای سین کیانگ و مغولها یکی می باشد . ترکمنهای ترکمنستان ژنشان نیمه ایرانی نیمه ترکی می باشد )

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه خوشت بیاد و چه خوشت نیاد ما ترک هستیم و زبانمان نیز ترکی هست و قسمت بزرگی از تاریخ و جمعیت این مملکتیم و هیچ وقت هم اصالت خود را گم نخواهیم کرد. ما ترک هستیم بهتره که احترام گذاشتن به دیگر زبانها و فرهنگ ها را یاد بگیری وگرنه اونی که ضرر میکنه خودتی

      • بدون نام

        اتفاقا نژادپرست های بی فرهنگ که توهم آریایی بودن هم دارند خودشون رو این طور مواقع نشون میدهند . ما هم باید بهشون بگیم زمانه عوض شده و بهتره خودشون رو به روز کنند :)

      • بدون نام

        فارس ها هم از لحاظ ژنتیکی به آریایی های سفیدپوست ربط ندارند ولی خودشون رو آریایی می دونند !! ترک بودن و فارس بودن ربطی به ژنیتک نداره و منظور فرهنگ و زبانه. و البته قفقازیها از مردم مناطق فارس نشین ایران هم سوا هستند از لحاظ ژنتیکی .

      • بدون نام

        چرا اطلاعات غلط میدی؟! اتفاقا در ویکی پدیا نوشته شده آذربایجانی ها از لحاظ ژنتیکی به قفقازیها نزدیک و از اصفهانی ها و دیگر گروههای قومی ایران جدا هستند .انگلیسی ات ضعیفه هوخشتره جان :)

      • كتي

        چرا موقعي كه ستارخان باقزخان از ايران دفاع مي كردند حرفهاي گنده گنده نمي زدي چرا شهيد باكري شهيد اميني سينه سپر كرده بودن تو قايم شده بودي چه دلت بخواد چه نخواد ما ترك هستيم الان هم زياد شايد تو اخبار نگن ولي چقدر ما شهيد ميديم براي حفاظت از مرزها تو آذربايجان غربي نشستي جاي امن صدات از جاي گرم در مياد از اينترنت كپي پيست مي كني مطلب ميذاري چه ترك چه لر چه مازني يا اقوام ديگه شماها بلديد خودونو يه سرگردن بالاتر از اينا ببينيد در صورتي كه اينها همه مرزنشين هستن وايران خودشون دفاع مي كنن كارزياد بزرگي نيست كه بخوان بهشون توهين نشه شماها جاي ما بوديد مارو له كرده بودين ما خيلي با معرفت هستيم كه فقط از حق خودمون دفاع كرديم از اورميه هستم به شهرم به خودم وبه زبانم خيلي افتخار مي كنم

      • بدون نام

        دمت گرم گل گفتی کاملا موافقممممممم

      • فارس زبان ایرانی

        هم وطن نژاد پرست این مطالب سخیف جنابعالی چه ربطی به موضوع دارد مهم اینه که امروز مردم این خطه دارای زبان ترکی مخصوص خود هستند و این برای ما محترم است طبق بیانات شما مردم مصر که الان به زبان عربی صحبت م یکنند باید دست از دین و زبانشان بردارند و به زبان باستانی مصر سخن بگویند تازه هر زبان باستانی هم بالاخره یک روزی باب شده و مطمئنا قبل از اون هم یک زبانی بوده اگه اینجوریه که همه بشریت باید به زبان میمون ها صحبت کنند چون فکر می کنم این زبان از همه باستانی تر و قدمتش به انسان اولیه می رسد!!!!!!!!!!!!

      • زنجان

        اینکه در اصفهان ژن های شبیه ترک زبانان وجود دارد کاملا چیز عادیه و دلیلش هم استقرار طولانی مدت ترکان صفوی در این شهر بوده و کاملا طبیعیه که خیلی از آنها امروزه هم در اصفهان هستند ولی به زبان فارسی صحبت می کنند حالا شما اومدی قیف را از سر تنگش نگاه می کنی و چه سخیف نتیجه گیری می کنی که چون اصفهان با ترکان ژن مشابه دارن پس ترکان همگی قبلا فارس بوده اند

      • ازاد

        ذندگی میکنندهر کسی زبان و عقایدش محترمه و هیچ کسی حق توهین به دیگران رو ندارهناسلامتی ما نوادگان کوروش کبیریم برای بعضی ها که هنور تو افکار قرن

      • حامد

        از افتخارات قوم ترک این است که هزار سال بر ایران حکومت کرده ولی شاهنامه را که بر علیه ترکهاست نابود نکرده است! یاشاسین آذربایجان!!!

      • محمد کراقلی

        لا فضل لعربی علی عجمی و لا لعجمی علی عربی الا بالتقوی
        الان نه آریایی وجود داره نه ترک نه عرب نه کرد ما همگی حول عشق به ذات خداوند متعال متحد شدیم و آمریکا رو هم به جمهوری اسلامی تبدیل خواهیم کرد

    • بدون نام

      در برنامه های طنز گاهی به ناچار از گویش یا زبانی مانند آذری یا عربی و ... استفاده می شود که اصلا مهم نیست و ما باید روشنفکر و با جنبه باشیم.

      پاسخ ها

      • فرهاد

        روشنفكري به چه قيمتي ؟ بهتر بود از زبان ملي كشور استفاده مي كرد تا اين گونه تفرقه و دوئيت ايجاد نمي كرد

    • مسلم

      به نظر بنده باید بر خورد شدیدتری با توهین کننده ها بشه تا بعد از این هیچ کس جرعت نکنه به ترک زبانان بی احترامی کنه

      پاسخ ها

      • nima

        الا ای داور دانا تو میدانی كه ایرانی ****** چه محنتها كشید از دست این تهران و تهرانی

    • ناشناس

      کاش برادران آذری ما می رفتند ودرباره خودشان ونژادشان تحقیق می کردند وپی می بردند که نژاد آریا هستند و تنها زبانشان ترکی یا ترکی آذری است تا اینهمه جدایی واختلاف میان خود و دیگران احساس نمی کردند ! شاید عده ای هم می دانند وبه عمد نمی گذارند دیگران بدانند !

      پاسخ ها

      • خودم

        الان یعنی شما تحقیق کردید؟؟!!

      • بدون نام

        ما چیزی به نام نژاد آریا نداریم . شما بهتره بری تحقیق کنی تا بفهمی این نظریه خیلی وقته از رده خارج شده و دست از جهالت برداری. نژاد عمده مردم ایران خاورمیانه ای ست و با عراقی و اردنی و عربستانی تفاوتی نداره . البته هر منطقه خصلتهای مختص خودش رو هم داره . مثلا آذربایجانیها از نظر نژادی به قفقازی ها نزدیک ترند تا به بلوچ ها یا یزدی ها .

      • بدون نام

        بعد هم اکثر مردم ایران سبزه و از بومیان خاورمیانه هستند پس چرا زبانشون هندو اروپاییه؟!! چرا شما بر اساس زبانت قومیت ات رو تعیین میکنی و با ژرمن ها فامیل میشی! ولی به بقیه چنین حقی نمیدی؟!

    • امیر

      جناب آقای user یک،که فرمودید این توهین، کمال ایراندوستیه، همین کسایی مثل شمایید که نژاد پرستی و تمایز رو دامن میزنید،
      با این نظرات روشنفکرانه صد من یه غازیتون.که مثلا زیادی حالیتونه،!!!

    • بدون نام

      هزار بار به اقوام دیگه توهین شده که اصالتشون از شما بیشتره نمونش توهین رامبد جوان به سیستانیها چرا اونو پیگیر نشدن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصالت بیشتر چیه دیگه؟! ترک ها قوم پرنفوذ و قدرتمند این کشور هستند . فرقی با بقیه باید داشته باشند . شما هم بفرما به جای اصالت روستایی ات! بر نفوذ و ثروت وقدرت ات بیفزا تا حرفت رو گوش کنند!

    • ناشناس

      جای تاسف است که افرادی ادعای دانش و روشنفکری دارند ولی به صرف این که در گروه اکثریت قرار گرفته اند به چاه خود برتربینی افتاده ، دیگران را کمتروکوچکتر می انگارند و تا فرصت پیدا کنند اهانت می کنند ! مگر نه این است که تاریخ ایران به ستارخان و باقرخان افتخار می کند ؟ مگر مقبره الشعرا ء تبریز ، رصدخانه مراغه و ... شمس تبریزی ، نظامی ، استاد شهریار ... از مفاخر ما اهالی فارسی زبان است؟ مگر در زمان ما قهرمانان و اسطوره های ورزشی ، علمی ، ادبی ، فرهنگی و فنی آذری یا ترک زبان نیستند ؟ ما مردم استان فارس ، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد به برادران ترک زبان قشقاییمان که مردانی چون مرحوم بهمن بیگی و شهید صولت الدوله قشقایی رادر میان خود پروردند و به جامعه بزرگ ایران تقدیم کردند به اندازه ی برادران آذری زبان افتخار می کنیم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببین قربان ما با آذربایجانیها مشکلی نداریم ولی میدونیم خیلیها دلشون پیش کمال آتاترکه. حرف ما اینه که اگه یه هندی بیاد ایران همه می فهمند کجاییه و از کجا اومده اگه یه افریقایی بیاد ایران همه می دونند که این از کجا اومده یه چینی یه هندوچینی یه ایغور یه مغول یه قزاق یه قرقیز یه اسلاو یه انگلوساکسون یه اسکاندیناوی یه سرخپوست بیاد ایران همه متوجه می شن اون از کجا اومده ولی خداییش یه آذربایجانی بیاد مازندران و گیلان یا بره کردستان و شیراز و اهواز یا بره همدان و اربیل بره موصل و حلب و بغداد آیا کسی متوجه می شه که این آقا آذربایجانیه ؟ چرا الکی حرفهای ما رو تعبیر به توهین می کنید ما با زبان ایغوری و آلتایی یعنی با زبان کشندگان مردم خوارزم و مرو و گرگانج و نیشاپور و بلخ و هرات و گرگان و آمل و همدان و آذربایجان مشکل داریم

    • بدون نام

      خوبه خودتونم میدونین که کشورو ترکا دارن میگردنن.
      جدا از قوم و قبیله که افتخارمونه ترکیم و قوم برتر ایرانی هستیم و به ایرانی بودنمونم افتخار میکنیم تا چش بد خواها دارد.

    • ازاد

      من خودم کرد هستم ولی از این توهین به هموطنان خوب اذری زبان به شدت ناراحتم امیدوارم دیگر هرگز تکرار نشه.یاشاسین کردستان.یاشاسین اذربایجان.یاشاسین ایران.

    • بدون نام

      من ترکم وافتخارم میکنم .اینایی که دارن توهین میکنن خودشونو به شکل دلقک در میارن لیاقت اینو ندارن به زبان ترکی حرف بزنن تا برسه به اینکه بخوان توهین کنن. باید باهاشون برخورد شه .بااااید...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها برای بچه ها دلقک شدند شما چرا خودت را جلو میندازی؟این چه توهینیست که شما می کنید به این ادمها ؟

    • تورک اوغلو

      مث اینکه یادتون رفته همونای که میگین مغولند همونایی هستند که شما را از دست اعراب نجات دادند همونایی که وقتی نصف کشورو تسخیر کرده بودند اومدنو آزاد کردن کشورو. مث اینکه یادت رفته تورک ها لشکر عاشورا دارن، بابک دارن جوادخان دارن، ستارخان دارن....- نمک دون شکستن تو خونتونه

    • احمد

      چطور صدا و سیما وقتی ب دیگر قومیتها توهین میشه سکوت میکنه اما انگار ترکها تافته ی جدا بافته ان.متاسفانه ترکها دچار خود برتر بینی شدن.خوبه تاریخ و فرهنگ اصفهان رو ندارن یا میهن پرستی لرها رو.

      پاسخ ها

      • بچه اصفهان

        ببخشید اصفهان که هر چی داره از ترکها داره یکم فکر کنی می فهمی، اوج دوره شکوفایی اصفهان برمیگرده به دوره سلجوقیان و صفویان، هر چی پل تو اصفهان است توی این دو دوره ساخته شده. میدان نقش جهان و عالی قاپو و منارجنبان هم همینطور! نکنه اصفهان غیر از اینها چیزای دیگه ای هم داره آهان یادم اومد احتمالاً کوه صفه رو خود اصفهانیها ساختن.!!

    • زهرا

      واقعا عنوان جهان سوم وعقب افتاده برازنده ماست جالبه كه هموطنان غيور ترك براي ي شوخي كه همه جاي دنيا هست اينجوري به خيابون ميريزن ولي درمقابل دزدي وفسادو اختلاس واسيد پاشي كه تو اين مملكت بيداد ميكنه سكوت كردن واقعا تاسف اوره از ماست كه برماست

      پاسخ ها

      • افشین

        شما فک میکنین از ایران رفتین به بیرون کشور فک میکنی نابغه ای واقعا جهان سومی به خود شما تعلق میکیره

      • فهيمه

        موافقم

      • بدون نام

        ای کاش فقط سکوت بود.خیلی از این مثلا انسان ها که خودشون رو ترک مینامند والان رگ غیرتشون باد کرده زمان جریان اسیدپاشی تو اصفهان و وقتی تو اصفهان وتهران مردم اعتراض میکردن داشتن بقیه رو مسخره میکردن و براشون جک میساختن و میخندیدند

    • azari

      این کار صرفا برای خنده صورت گرفته و هیچ عمدی در کار نبوده ضمن اینکه عمو های فیتیله ای به اشتباه خود پی برده و معذرت خواهی کردند .و لطفاته رانیا کم دم از انرژی پاک بزنید امیدوارم زانو بزنید یکم برام سابزنیددیگر چنین برنامه هایی اتحاد ملت ایران را به هم نزند

    • مصطفی

      حیف حیف !!!!! موقع جنگ و بلوا میگن اذربایجان اویاخدی اینقلابا دایاخدی بعد جنگ همه چیز به فراموشی میره کو اون ستارخان وباقرخان که ببینه غیرتشون رو لقد مال کردن !!! دشمن خودتی و طایفت ! واین هم دلیل بر این نیست که هر کس زمانی به یک جایی لشکر کشی کرده بشه دشمن ! برو یک نگاهی به تاریخ بکن اقای فیلسوف تا ببینی چند نسل ترک ها بر ایران حکومت کردن بعد بیا دشمن رو از دوست تشخیص بده ........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببین برترینها جواب منو بذار. مثل اینکه واسهء مصطفی ترکلو جنگ کردن و ویران کردن و حمله و خانمان سوزی چیز عادی مثل چاشت و شام خوردنشونه . حقم داره چون قوم و قبیله اش مورد تهاجم واقع نشدن هر بلایی بوده سر ایرانیها اومده یارو گیجه نمی دونه جنگ چیه و چه موقع اتفاق می افته یارو نمیدونه دو تا دوست هیچوقت با هم نمی جنگن وگرنه که نمیشه همدیگرو دوست خطاب کنند یارو نمی دونه لشگرکشی چیه چه موقع اتفاق می افته و چه عواقبی داره . همانطوریکه گفتم این قوم ترک هیچ هنری جز خونریزی نداشتندیعنی واقعا" هیچ هنری نداشتند. فراموش کردم توی کامنتم چینی ها رو هم اضافه کنم.

    • سرزمین من

      به نام خدا
      شما ترکا به چه حقی به هموطنان بلوچ و عرب و مازن عزیزمان می تازید؟
      چرا به هموطن بلوچ گفتی فرهنگ روستایی؟
      شما اگر ایرانی نیستید پس بفرمایید برین مملکت خودتان
      اکبر عبدی هم ترک بود که باعث رنجش خاطر هموطنان عزیز و غیور عرب ایرانمان شد چرا از اکبر عبدی حمایت کردین؟ چون ترک هستید و ترکه
      ما اینجا ایران داریم حق نمیدم به یک بیگانه یا داخلی به هموطنان لر عرب کرد بلوچ مازن و فارس و تاتم حرفی بزنه
      سایت برترین ها ممنونم از زحمات شما

      پاسخ ها

      • آذربایجان قیزی

        همه این کامنتها با این مضمونا کار یک نفر که یه بار با نام کوروش کبیر کامنت می ذاره ٬یه بار با نام من تورک نیستم و پارسم کامنت میی ذاره ٬یه بار با نام آریا ٬یه بار با نام محمد٬ویک بار هم با نام سرزمین من ٬پارسی و...این فرد شده آتیش بیاره معرکه و ازآب گلالود ماهی می گیره!!!
        من همین جا به این خائن کثیف می گم که با این کارات با تفرقه انداختن میان عرب و بلوچ و تورک ولر به جایی نخواهی رسید

      • بدون نام

        پس این همه جوکی که برای ترک و لر و گیلک و غیره می سازند رو کی می سازه؟ روستایی که فحش نیست . این جوکهاست که توهینه . خیلی دلت می سوزه بهتره جلوی این جوک سازیها و مسخره کردنها بایستی .

      • بدون نام

        در ضمن هیچ ترکی طرفداری از عبدی نکرد این پانفارسها بودند که گفتند دمت گرم !! عبدی هم ترک خالص نیست و مادرش فارس تهرانیه .

    • افشاری

      آذربایجان ترک نیست. زبان و نژاد ترکان مغولی و چینی هست اما آذربایجان ایرانی و آریایی هستند و مایه افتخار ایران.پس گول بیگانگان و کسانی مثل پوخدوغان را نخورید.

      پاسخ ها

      • اویاق

        آقا مودب باش. در مورد نژاد آرایی که به خاطر کوروش بهش مینازی باید خدمتت عرض کنم که کوروش از نژاد ماد هست! اول کتیبه کورش در تخت جمشید به زبان پهلوی نوشته ادم کوروش! بعد ترجمه فارسی رو جلوش نوشته یعنی نام من کوروش است این یعنی چی دوستان آذری زبان میدانند که ادم در ترکی به معنای نام من است. بابا این بنده خدا هم ترک بوده اصلاً نژاد ماد از نژاد مردمان قفقاز است. ولی به علت کتابسوزی در زمان اعراب و مخفی کاری عامدانه بعضی این قضیه پنهان مانده. هیچکدوم از ترکای ایران طرفدار اون آقایی که می گی نیستند اگه درست تحقیق کرده باشی اون آقا دو رگه ترک و کرده ! در ضمن این همه جنگی که ترکای ایران با عثمانی کردن رو اصلاً به خاطر نمی آرید. نبرد چالدران و اینها ... یکم فکر کن!

    • ابی

      من خودم بچه ی زنجانم
      ولی برا اونایی که برنامه ی فتیله رو برا آذری ها توهین میدونن متاسفم .
      آدم باید یه ذره روشن تر فکر کنه

      پاسخ ها

      • امین

        آقای محترم شما به عنوان روشنفکر بفرمائید دندونهای خودتون رو با فرچه توالت بشورین تا نماد روشنفکری برای جامعه ای باشین که از همان کودکی در فکر تحقیر هموطنان خودشون هستند

    • بدون نام

      این فقط یک دسیسه برای ردکردن عموها بود
      اینده همچی روشن میشه...

    • به تمامی پانترکهای پاسخ دهنده و منفی دهنده به کامنتم

      هنر یعنی تکامل و کامل و هنرمند کسی ایکه توی یه زمینه کامل باشه .از پان ترکیستهایی که متاسفانه ساکن اراضی آذربایجان و ارانند و تونستند آذربایجانها و ارانیها را با زور شمشیر و آتش زدن خانه ها داعشوار ترکزبان کنند و ایرانیها رو بی فرهنگ می دونند( در کامنتهای بالا ذکر شده ) ازشون می پرسم یه نمونه یه اثر هنری ساخته توسط ایغورها و آغوزها و آلتایها نام ببرند؟. سئوال اینه که مغولهاییکه خانه نداشتن تا معماری داشته باشند مغولهاییکه رنگ و کاغذ نداشتند تا نقاشی داشته باشند مغولهاییکه صنعتی نداشتند تا سرامیکی و کاشی و آجر داشته باشند مغولهاییکه شهر نداشتند تا بدونند مکتب و مدرسه و دیوان و دانش چیه مغولهاییکه کتاب نداشتند تا بدونند ادبیات و شعر و نظم و نثر چیه
      (چه برسه توی این زمینه ها هنر و هنرمند داشته باشند) چگونه ایرانیها رو بی فرهنگ خطاب می کنن؟ به این دلدادگان هولاکوخان و طغرل و آلب ارسلان و محمود غزنوی و تیمورلنگ پیشنهاد می کنم اگه میخواین می تونید برید ترکستان اقوامتونو ببینید. البته سریع نیاد و نگید سمرقند و بخارا مال ترکهاست اول برید ببینید سغدیها که بودند کیا اونجا رو ساختند این اسامی چه معنی میده و حالا کیا اونجا زندگی می کنند یه موقع نرید به اسلام کریمف بگید تمام تاجیکهای این دو شهر رو مغولوار قتل و عام کنه تا این دو شهر هم مال ترکها بشه. در ضمن بی دلیل نبود که مثل دزد پرزور یقه صاحبخانه رو می گیره ولی همهء ترکها باید بدونن که با توکل به خدا دیگه ایرانیها متحدند اجازه زورگیری و قتل و غارت رو دیگه به هیچ قوم و قبیله ای نمی دهند . در مورد اونی که میگه زبان انگلیسی من ضعیفه باید بگم که ایشون رفته متن مربوط به جمهوری آذربایجان رو خونده نه متن آذربایجان ایران. آذربایجانیهای ایران Y-DNA HAPLOGROUP شون عین کردها ست ولی Y-DNA HAPLOGROUP ارانیها( جمهوری آذربایجان) یه میکسچری از قفقازی و ایرانیه اگه زبانش خوبه بره متنو دوباره بخونه .برترینها خواهشمندم حتما" پخش کن

      پاسخ ها

      • یاشار

        میدان نقش جهان ، محراب اولجایتو، رصدخانه مراغه، سی و پل الله وردی خان، پل خواجو ! پل زمان خان، عمارت شمس العماره، کاخ سعد آباد، کاخ نیاوران، عالی قاپو ، راه آهن ایران و مسجد جامعه اردبیل، مسجد جامعه اصفهان و هزار اثر دیگر... متاسفانه به دلیل کمبود وقت و جا نمی توانم خدمت شما غیر عزیز عرض کنم.

    • بدون نام

      دهان یک ترک بوی غیرت می دهد
      دهان یک ترک بوی شهامت می دهد
      دهان یک ترک بوی شرف می دهد
      دهان یک ترک بوی ناموس می دهد
      دهان یک ترک بوی ایستادگی می دهد
      دهان یک ترک بوی مردانگی می دهد
      دهان یک ترک بوی شجاعت می دهد
      دهان یک ترک بوی وفا می دهد
      دهان یک ترک بوی عشق می دهد
      دهان یک ترک بوی خون کربلا می دهد
      دهان یک ترک بوی از خود گذشتگی می دهد
      دهان یک ترک بوی مشروطه می دهد
      دهان یک ترک بوی جزیره مجنون می دهد
      بوی شلمچه میدهد بوی فاو می دهد
      بوی عین خوش می دهد
      بوی آزادی خونین شهر می دهد بوی اروند رود می دهد و ...
      دهان یک ترک بوی شهادت می دهد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگه چیزی موند نگی ؟

      • محمد کراقلی

        احسنت! هر کس اهل بیت طهارت رو دوست داشته باشه دهانش خوش بو هست

    • بدون نام

      واقعا واسه خودمان متاسفیم که اینجور مسائل را اینقدر بزرگ و قومیش میکنیم این جور مسائل یعنی طرزفکر ما ایرانیها

    • بدون نام

      وای بر برترینها که نظری مثل نظر اولو که سرشار از نادانی و توهین و عقده است رو منتشر میکنه ولی نظر منو که چند بار درباره اهداف این موضوع محترمانه نظر دادم و گفتم که ایران باید متحد باشه ولی پخش نکرده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جالبه بعد هر کس جواب این نژادپرستی و بی فرهنگی رو میده پانترک می نامند!! ببین چه وقاحتی دارند این پان آریایی ها!

      • بدون نام

        کاملا با نظرت موافقم user 14:21

      • کامنت اولی

        آنکس که نداند و نداند که نداد در جهل(نادانی) مرکب ابدالدهر بماند

    • irani

      هم ترک خوب داریم هم بد
      هم فارس خوب داریم هم بد
      هم کرد و لر و مازن و بلوچ و... خوب داریم هم بد
      انفدر نژاد هاتون رو به رخ هم نکشید وقتیکه حتی نمیدونید 5 نسل اونورترتون کی بوده.
      مهم اینه که همه الان مسلمون و زیر یک پرچمیم.
      به همدیگه احترام بگذاریم و حریم های همو نشکنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک ایرانی

    • بدون نام

      در جواب کامنت اولی باید بگم دوست عزیز یه روان پزشک برو،تو مخت رد داده،با کیا شدیم هشتاد میلیون

    • بدون نام

      فقط میتونم بگم مایه شرمساریه حرف اون کتربری که نطق نژاد پرستی فرمودند دنیا کجاست ما کجاییم
      در ضمن اقاب به اصطلاح اریایی متاسفم از اینکه بت خیالیتون رو خراب میکنم ولی مردم ایران به ندت توشون اریایی هست و این رو حتی از ویژگیهایی که برای ظاهر اریایی برشمردن مبشه فهمید
      بحث خا و تفکراتی که دنیا سالهاست کنار گذاشته و به عنوان رذیلت دور انداخته یه عده دارند نشخوار میکنن

    • اکسین

      خو وقتی تو ورزشگاه تبریز میگن خلیج العربی این چ معنی داره. چرا عرب های ایرانی نمیگن چرا لرها نمیگن چرا شمالی ها نمیگن یا چرا نمیگن پان لر چرا نمیگن پان گیلک چرا و... بابا خواهشا ایقد از این کارها نکنیدکه بهتون بگن ترکا…؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب ماها ایرانی پرستیم و این ودر باب تشکر از اعراب ایرانیمون می گیم :)

    • ehsan

      توی کشورای خارجی با رییس جمهور هم شوخی میشه اما شوخی با بی احترامی فرق داره...

    • انسان

      اگر فقط دو نفر روی کره زمین وجود داشته باشند مطمئن باشید هر کدومشون میگن من بهترم و کلی دلیل و مدرک میارند این خاصیت فطری ما انسانهاست پس بیایید بالاتر از نژاد و رنگ و قبیله به انسان بودنمون افتخار کنیم

    • سرباز گمنام امام زمان

      چه ترک ترکی میکنین بابا چه خبره اوه اوه اوه اینجا ایرانه بالا بساین پایین بیاین همینه میگن ایرانی

    • آرزو

      من ترک هستم اصلا این برنامه توهینی نداشت چرا اینقدر شلوغش میکنید طنز بود میتونست باهر گویش دیگه ای هم باشه این دعواها برای اختلاف انداختن درایرانه بابا به خودتون بیایید ماهمه ایرانی هستیم تو دنیا کلی دشمن داریم لااقل خودمون با هم متحد باشیم ما همه مسلمانیم به خودتون بیایید وگول این تفرقه افکنی ها رو نخورید

    • سامان

      بحث قومی نکنید به نظر من کاری به ترک و لر و .. نداره همه یکی هستیم شکل کارشون غلط بوده اونا از دولت پول میگیرند برای فرهنگ سازی باید بیشتر دقت کنند.امیدوارم بچه هاتون مثل خودتون نباشند که به جون هم بیفتند.

    • بدون نام

      چه خبره چرا اسیر جو سازی میشین ...دوستان عزیز ترک ... اون موقع ای که تو تلگرام و هزار جای دیگه بد ترین جوک هارو راجع به قوم آذری میشنوید و میخندید رو به یاد بیارید ... بعد الکی جبهه بگیرید ... دین من میگه هر جا دیدی کسی مظلوم واقع شده ازش دفاع کن ... برای همینه که اینجام و با قدرت میگم فتیله هیچ توهینی نکرده ...

    • حقویردی بازه

      باسلام بنظر من با تاخت و تاز به همدیگه رنحیده خاطر میشویم نباید زیاد کش داد مراجع ذیصلاح رسیدگی میکنند .همه ی ما ایرانی هستیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج