۲۶۳۰۷۷
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

پاییز طلایی، از رقص رنگ‌ تا غروب‌ رویایی

ماه اکتبر به پایان رسیده و فصل پاییز در سراسر آلمان حکم می‌راند. هوا روز به روز سردتر می‌شود و روزها کوتاه‌تر. اما تنها سردی و تاریکی نیست که با خزان پیوند خورده. زیبایی رنگ‌ها در پاییز طلایی آلمان تماشایی است.

برترین ها: ماه اکتبر به پایان رسیده و فصل پاییز در سراسر آلمان حکم می‌راند. هوا روز به روز سردتر می‌شود و روزها کوتاه‌تر. اما تنها سردی و تاریکی نیست که با خزان پیوند خورده. زیبایی رنگ‌ها در پاییز طلایی آلمان تماشایی است.

برگ‌ریزان

رنگ‌های زیبا و گوناگون برگ‌ها در پائیز هر بار انسان را مجذوب خود می‌سازد. این زیبایی شگفتی‌برانگیز همواره الهام‌بخش شاعران، نقاشان و فیلسوفان بوده که در آثار خود به این فصل طلایی پرداخته‌اند.

پاییز طلایی، از رقص رنگ‌ تا غروب‌ رویایی


به نرمی فرش

برگ‌هایی که بر زمین نشسته‌اند، گاه به نرمی فرش هستند. قدم زدن در چنین فضایی و پا گذاشتن بر چنین زمینی بس لذت‌بخش است، خواه برای انسان‌ها و خواه برای حیوانات.

پاییز طلایی، از رقص رنگ‌ تا غروب‌ رویایی


رقص رنگ بر دریاچه

طبیعت در پائیز جلو‌ه‌هایی باشکوه و فوق‌العاده زیبا به خود می‌گیرد و نه تنها در جنگل‌ها که در دریاچه‌ها نیز می‌توان شاهد رقص نور و رنگ بود. برگ‌های زرد، نارنجی و سرخی که بر آب دریاچه نشسته‌اند، به تابلویی تماشایی می‌مانند.

پاییز طلایی، از رقص رنگ‌ تا غروب‌ رویایی


هوای تازه

فصل پاییز چهره‌های گوناگونی از خود نشان می‌دهد، از اکتبر طلایی گرفته تا هوای تیره و بارانی که معمولا در ماه نوامبر حکمفرماست. هنگام که آسمان باز می‌شود و خورشید می‌درخشد، پارک‌ها از بهترین فضاها برای قدم زدن و هواخوری هستند.

پاییز طلایی، از رقص رنگ‌ تا غروب‌ رویایی


غروب رویایی

شامگاهان پاییز که خورشید آرام‌آرام غروب می‌کند، آسمان رنگ‌هایی کم‌نظیر و مسحورکننده به خود می‌گیرد و تصاویری رویایی می‌آفریند. تصویر: نمایی از برج تلویزیونی شهر دوسلدورف به هنگام غروب آفتاب در ماه نوامبر.

پاییز طلایی، از رقص رنگ‌ تا غروب‌ رویایی


علت تغییر رنگ

چرخه طبیعت بی‌وقفه می‌گردد. در پاییز فعالیت برگ‌ها آرام‌آرام به پایان می‌رسد. کلروفیل موجود در برگ‌ها به مواد گوناگونی که از آنها ترکیب‌یافته تجزیه می‌شود و مواد غذایی قابل دسترس به منظور ذخیره‌سازی برای استفاده در بهار به تنه درخت منتقل می‌گردد. رنگ برگ‌ها نیز در جریان این فعل‌و انفعالات و تجزیه کلروفیل تغییر می‌یابد.

پاییز طلایی، از رقص رنگ‌ تا غروب‌ رویایی


زمان نوستالژی

فصل پاییز در آثار هنری غالبا با سوژه‌هایی چون غم، درد و وداع پیوند خورده است. جشن و مراسمی چون "روز قدیسین" و "یکشنبه‌ی مردگان" نیز در این فصل برگزار می‌شود. در طبیعت نیز همه چیز رو به زوال می‌گذارد، برگ‌ها می‌میرند و سرما همه جا را فرامی‌گیرد. بسیاری از هنرمندان از فصل و فضای پاییز برای به تصویر کشیدن انسانی که زندگی‌اش رو به پایان گذاشته استفاده می‌کنند.

پاییز طلایی، از رقص رنگ‌ تا غروب‌ رویایی


فصل توفانی

در فصل پاییز اختلاف دما و فشار هوا میان عرض‌های گرم و سرد جغرفیایی شدت می‌یابد و از این روست که در این فصل توفان‌های بیشتری رخ می‌دهند. گاه نیز می‌توان شاهد صحنه‌هایی تماشایی بود، مانند این صحنه که در آن نور یک خودرو در آسمان تیره و توفانی می‌درخشد.

پاییز طلایی، از رقص رنگ‌ تا غروب‌ رویایی


جمع‌آوری برگ‌ها

پاییز و رنگارنگی برگ‌های درختان در این فصل بسیار جذاب است، اما به همان اندازه نیز کار می‌طلبد. در این فصل رفتگران با دستگاه‌های بادی برگ ‌درختان را جمع‌آوری می‌کنند و خیابان‌ها و راه‌ها را تمیز نگاه می‌دارند.

پاییز طلایی، از رقص رنگ‌ تا غروب‌ رویایی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج