آوینا_استیکی 2
adexo3
۲۳۹۵۸۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کسی در آلمان حاج‌صفی را می‌بیند؟

احسان حاج‌صفی، بازیکن ملی‌پوش تیم سپاهان بعد از بازی درخشانی که برای تیمش مقابل سایپا داشت از جمع هم‌تیمی‌هایش جدا شد و به آلمان رفت.

روزنامه شرق: احسان حاج‌صفی، بازیکن ملی‌پوش تیم سپاهان بعد از بازی درخشانی که برای تیمش مقابل سایپا داشت از جمع هم‌تیمی‌هایش جدا شد و به آلمان رفت. مدافع- هافبک تیم سپاهان اگرچه ابتدا گفته می‌شد با بوخوم به توافق رسیده ولی به‌ناگاه سر از فرانکفورت درآورد تا خیلی‌ها را شوکه کند؛ حضور او در فرانکفورت از این جهت شوکه‌کننده بود که احسان برای قرارداد با اینتراخت فرانکفورت به این شهر نرفته بود بلکه به خاطر بستن قرارداد با تیم اف‌اس‌وی فرانکفورت، تیم دو شهر فرانکفورت که مدت‌هاست در بوندس‌لیگای٢ (دسته دوم آلمان) بازی می‌کند، سر از این شهر درآورد. قرارداد بازیکن ٢٥ساله تیم ملی کشورمان با این باشگاه دسته‌دومی دوساله و تا پایان ژوئن ٢٠١٧ است.

انتخاب بحث‌برانگیز

در روزهایی که اکثر ستاره‌های نامدار تیم ملی سر از تیم‌های عربی درآورده‌اند، حضور احسان در آلمان را باید به فال ‌نیک گرفت ولی موضوع این است که به‌نظر می‌رسید احسان با توجه به تجربه و تعداد بازی‌های ملی‌اش مشتری بهتری در سطح اول فوتبال آلمان داشته باشد. «از انتقال حاج‌صفی هیچ سودی نصیب باشگاه سپاهان نخواهد شد. ما با این انتقال مخالف بودیم و حتی وقتی این بحث در هیأت‌مدیره مطرح شد، آنها هم با این انتقال مخالف بودند. این باشگاه آلمانی در حد نام حاج‌صفی نیست و من این موضوع را به خودش و مدیر برنامه‌هایش نیز گفتم». این بخشی از صحبت اصغر باقریان، مدیرعامل باشگاه سپاهان با «تسنیم» است که نشان می‌دهد این انتقال برای بازیکن ملی‌پوش سپاهان چندان هم مناسب نیست. باقریان برای حرف‌هایی که می‌زند این‌طور دلیل می‌آورد: «این انتقال برای حاج‌صفی و ما افتخار نیست و باشگاه آلمانی باید افتخار کند که یکی از کاپیتان‌های تیم ملی و سپاهان را در اختیار خواهد گرفت. حاج‌صفی در ابتدای فصل این شرط را گذاشته بود که اگر پیشنهاد اروپایی داشته باشد از سپاهان برود و باشگاه هم با اینکه مخالف حضور او در این باشگاه بود، به تعهداتش عمل کرد تا او راهی آلمان شود». بااین‌حال احسان شاید انگیزه درخشش در این تیم به‌نسبت کوچک را به حضور در تیم سپاهان ترجیح داده و امیدوار است بازی در بوندس‌لیگای٢ بتواند شرایط را برای بهتر دیده‌شدنش در فوتبال آلمان مهیا کند.

حضور در بوندس‌لیگای یک؟

اینکه حاج‌صفی به فرانکفورت پیوسته به این معنی نیست که می‌خواهد سطح فوتبالش را در همین حد نگه دارد؛ به‌نظر می‌رسد هدف اولیه او آشنایی با فوتبال آلمان و سپس رسیدن به بوندس‌لیگای یک باشد. اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که بازی احسان دیده می‌شود؟ تیم اف‌اس‌وی فرانکفورت تا سال ٢٠٠٨ و در یک بازه زمانی به‌نسبت طولانی در دسته سوم و چهارم فوتبال آلمان بازی کرده و از فصل ٢٠٠٩ - ٢٠٠٨ توانسته تازه خودش را به بوندس‌لیگای٢ برساند. بااین‌حال، حضور در بوندس‌لیگای٢ هم برای این تیم همواره با دست‌وپازدن برای بقا در این لیگ همراه بوده؛ چون در هفت فصل گذشته چهار بار در رده سیزدهم قرار گرفته و دوبار هم کار را با ایستادن در رتبه پانزدهم جدول به پایان رسانده! تنها دوره‌ای که این تیم در بوندس‌لیگای٢ کمی موفق عمل کرده به فصل ٢٠١٣-٢٠١٢ برمی‌گردد که در رتبه چهارم جدول ایستاده است. فرانکفورتی‌ها دو فصل اخیر را هم با ایستادن در رتبه سیزدهم جدول به پایان رسانده‌اند. اصولا حضور در تیمی که همواره برای سقوط‌نکردن به دسته سوم می‌جنگد، نمی‌تواند شرایط را برای دیده‌شدن بازیکن فراهم کند؛ به‌ویژه اینکه فرانکفورتی‌ها هم به شدت در شهرشان تحت‌تأثیر حضور تیم مطرح‌تری به نام اینتراخت هستند.

به امید روزهای بهتر

بااین‌حال، شاید اف‌اس‌وی فرانکفورت در این فصل با خریدن بازیکنانی نظیر حاج‌صفی سعی در پوست‌اندازی و در نهایت صعود به بوندس‌لیگای یک داشته باشد؛ اتفاقی که حداقل تا بدین جای فصل چندان به چشم نیامده؛ چون پس از سپری‌شدن پنج هفته از بوندس‌لیگای٢ این تیم در رتبه نهم جدول ایستاده و کار دشواری برای رسیدن به صدر جدول حداقل در کوتاه‌مدت دارد. این‌طور که به نظر می‌رسد مصدومیت و عمل جراحی زانوی مدافع چپ این تیم باعث شده سران فرانکفورت به سراغ احسان بیایند وگرنه بعید است این باشگاه بازیکن دیگری در حدواندازه‌های حاج‌صفی بخرد. روی‌هم‌رفته، هرچه باشد مسئولان فرانکفورت از اینکه توانسته‌اند بازیکنی جوان و باتجربه مثل حاج‌صفی بخرند، راضی هستند. وماس اورال، سرمربی تیم فوتبال اف‌اس‌وی فرانکفورت پس از نهایی‌شدن انتقال احسان به تیمش گفت: «احسان حاج‌صفی بازیکنی بسیار باتجربه است که با وجود سن به نسبت کمش سابقه حضور در جام‌جهانی دارد. ما با حضور او می‌توانیم فضای خالی‌ای را که در سمت چپ ترکیب‌مان وجود دارد، پوشش دهیم.

همچنین توانایی او برای بازی در چند پست دست ما را برای قرار دادنش در نقاط مختلف میدان باز می‌گذارد». همچنین کلمنس کروگر، مدیر ورزشی تیم اف‌اس‌وی فرانکفورت درباره اضافه‌شدن حاج‌صفی به جمع شاگردان اورال، به سایت باشگاه گفت: «ما مفتخریم که توانسته‌ایم چنین بازیکن باتجربه‌ای را به خدمت بگیریم. او پیش از این توانایی‌هایش را در جام‌جهانی ٢٠١٤ و چندین بازی ملی و نیز حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا اثبات کرده و نشان داده است که می‌تواند در بالاترین سطوح بازی کند». البته احسان هم از این انتقال بدش نمی‌آید؛ حاج‌صفی ٢٥ساله پس از عقد قرارداد با فرانکفورتی‌ها، با ابراز رضایت به سایت این باشگاه گفت: «پس از کسب موفقیت در کشورم، زمان آن رسیده بود که گامی جدید در دوران بازیگری‌ام بردارم. بازی در بوندس‌لیگای٢ در کشوری که قهرمان جهان شده و باشگاهی سنتی همچون فرانکفورت، برای من چالشی بزرگ است. من از مسئولان این باشگاه به خاطر اینکه فرصت بازی در این تیم را در اختیارم قرار داده‌اند، تشکر می‌کنم و تمام تلاش خود را می‌کنم تا پاسخ اعتماد آنها را بدهم».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج