آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۲۳۰۲۱۳
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

پرتال‌های معماری و دکوراسیون ایرانی در یک نگاه

توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقش زیادی در صنعت معماری و دکوراسیون داشته است.

پرتال‌های معماری و دکوراسیون ایرانی در یک نگاه
برترین ها: ایرانی‌ها، از دیرباز، به معماری و دکوراسیون علاقه خاصی داشتند و این موضوع، در معماری ابنیه‌های تاریخی و باستانی ایران زمین، کاملاً مشهود است. معماری ایرانی، از باغ ایرانی تا هشتی‌ها و اوروسی های رنگارنگ، همه و همه، از طبع ظریف و هنرمند ایرانی حکایت می‌کند. این گفتار، نگاهی دارد به برترین پرتال‌های معماری و دکوراسیون داخلی فارسی در فضای وب.

توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقش زیادی در صنعت معماری و دکوراسیون داشته است. اکنون، حتی افرادی که شناخت زیادی از صنعت معماری و حتی مهندسی ساختمان ندارند، درباره معماری و دکوراسیون و نورپردازی، نظر می‌دهند و بعضاً، این اظهار نظرها، غیر منطقی و غیر علمی نیست. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل رشد علاقه و آگاهی عموم مردم به مقوله معماری در سطوح مختلف را، بتوان در اطلاع رسانی‌های گسترده ای دانست که در فضای مجازی درباره این صنعت صورت می‌گیرد. اکنون در شبکه‌های اجتماعی موبایلی و غیر موبایلی، پرتال‌های داخلی و بین المللی، روزانه صدها هزار فایل متنی، تصویری و ویدئویی درباره معماری، دکوراسیون داخلی، معماری منظر، نورپردازی و مسائلی از این دست منتشر و بین میلیون‌ها کاربر ایرانی وب به اشتراک گذاشته می‌شود.

پرتال‌های معماری و دکوراسیون ایرانی در یک نگاه

معماری و دکوراسیون، در واقع یک هنر است و طبع هنرمندانه، معمولاً سراغ این طیف از موضوعات، می ورد. یکی از مهم‌ترین فواید گشتن و پرسه زدن در پرتال‌های معماری و دکوراسیون شرقی و غربی، مشاهده روش‌های خلاقانه و ایده‌های نوآورانه طراحان و تئوریسین‌های قدیمی و جدید صنعت معماری می‌باشد که در نهایت، موجب افزایش دید و توان فکری و تحلیلی مخاطب آماتور می‌شود. بنابراین، ناگفته پیداست که موضوعات مربوط به مبلمان، معماری و دکوراسیون داخلی، حتی برای خانم‌های خانه دار و دانش آموزان نیز، جالب توجه است و به همین خاطر، این مقولات، مورد توجه پرتال‌های فارسی در وب قرار گرفته است. در این گفتار، نگاهی خواهیم داشت به برترین سایت‌های اطلاع رسانی عمومی و تخصصی فارسی در حوزه معماری، دکوراسیون و نورپردازی.

با ما همراه باشید با ۱۱ پرتال فعال در عرصه معماری و دکوراسیون داخلی.

چیدانه- chidaneh.com

نخستین پرتالی که در این گفتار معرفی می‌کنیم، وب سایت چیدانه دات کام می‌باشد که در واقع فرصتی برای دریافت ایده‌های خلاق در عرصه معماری و دکوراسیون در ایران است. این پرتال، از طراحی و ساختار بندی خوبی برخوردار است که سبب شده تا مخاطب، بتواند در لایه‌های اطلاع رسانی مالتی مدیای پرتال، طرح، محتوا و تصاویر جالب و بکری از طراحی‌های دکوراسیون و معماری در جای جای ایران پهناور را مشاهده کند. در این پرتال، فعالان معماری و دکوراسیون، می‌توانند تا تصاویر فعالیت‌های خود را برای ارزیابی و مشاوره توسط کارشناسان چیدانه، ارسال و به نمایش عمومی بگذارند.

در واقع، چیدانه ابتکاری که به خرج داده، بستر سازی برای راه اندازی یک نمایشگاه آزاد از طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه عرصه معماری، دکوراسیون و حتی مبلمان خانگی می‌باشد که در میان پرتال‌های فارسی عرصه دکوراسیون و معماری، کم نظیر است. مطالب خواندنی پرتال از ایده‌ها و طرح‌های ممتاز معماری جهان، از دیگر بخش‌های خواندنی پرتال را تشکیل می‌دهد. ویترین محصولات که معرفی گلچینی از کارهای خلاق مهندسان معمار و طراحی دکوراسیون داخلی می‌باشد، از دیگر قسمت‌های چیدانه هست. مشاهده این پرتال را به مخاطبان برترین‌ها، توصیه می‌کنیم.

پرتال‌های معماری و دکوراسیون ایرانی در یک نگاه
(ایندکس پرتال چیدانه)

معماری نیوز - http://memarinews.com

پرتال خبری معماری نیوز دات کام، خود را نخستین پرتال مستقل اخبار معماری، شهرسازی و عمران می‌داند و نگاهش به صنعت معماری، نگاهی انتقادی و تحلیلی می‌باشد و به همین خاطر، در حوزه معماری شهری، این پرتال، گزینه خوبی برای بررسی اخبار و رویدادهای این حوزه قلمداد می‌شود. بخش‌های متنوع و جالب و خواندنی این پرتال از معماری جهان گرفته تا معماری منظر و فناوری‌های نوین معماری، می‌تواند مورد نظر و توجه مخاطبان عام و حتی حرفه ای صنعت معماری قرار بگیرد.

صدها مقاله خواندنی معماری این پرتال، در ارتقای اطلاعات عمومی مخاطبان در عرصه معماری، تأثیر گذار خواهد بود. یکی از بخش‌های جالب سایت، مربوط به معرفی کارگاه‌ها، همایش‌های و دوره‌های آموزشی معماری است که در تهران و مراکز استان‌ها برگزار می‌شود. علاوه بر این، بخش مسابقات پرتال نیز، می‌تواند برای علاقمندان، جالب توجه باشد.

پرتال‌های معماری و دکوراسیون ایرانی در یک نگاه
(ایندکس پرتال خبری معماری نیوز دات کام)

مرکز معماری ایران - http://www.iacenter.ir

مرکز معماری ایران، مرکزی برای معرفی دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی در عرصه معماری. مرکز معماری ایران، پرتال معتبر و پر مخاطبی هست که علاقمندان به هنر و معماری، از فرصت‌های آموزشیان در مقاطع مختلف استفاده می‌کنند. اگر قصد داشتید تا به صورت حرفه ای تر، مسائل معماری را دنبال کنید، این پرتال می‌تواند انتخاب خوبی باشد. آشنایی با تئوریسین‌ها و فعالان معماری ایران، یکی از فرصت‌هایی است که این پرتال در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. دپارتمان‌های اسکیس، طراحی داخلی و ساخت، از جمله دپارتمان‌های در دسترس این مرکز می‌باشد.

پرتال‌های معماری و دکوراسیون ایرانی در یک نگاه
(ایندکس پرتال مرکز معماری ایران)

مرجع معماری ایران و جهان - http://www.architects.ir

پرتال مرجع معماری ایران و جهان، سایت ارزنده ای در معرفی ظرفیت‌های معماری سنتی و مدرن در عرصه هنر و ساخت هست. در این پرتال، منابع مورد استفاده فعالان صنعت معماری در طیف‌های مختلف، معرفی شده و کاربر می‌تواند بر اساس نیاز و علاقه خود، به جدیدترین اطلاعات این صنعت در ایران و جهان، دسترسی داشته باشد و از مشاوره پرتال نیز برخوردار شود. معرفی دوره‌های آموزشی، اخبار معماری و مبانی آن، دنیای معماری منظر و نشریات و کتب تخصصی این عرصه، فناوری معماری، انرژی معماری، انبوه سازی، مرمت و دکوراسیون داخلی، از جمله بخش‌های ارزنده پرتال مرجع معماری ایران و جهان می‌باشد.

دانلود کتاب‌ها و مقالات مختلف در کنار دسترسی به فایل‌های مالتی مدیا، از دیگر قابلیت‌های این پرتال معرفی شده است. انتخاب دامنه خوب برای این سایت که بر روی پسوند ملی ایران بارگذاری شده است، می‌تواند نگاه بین المللی را نیز به این سایت جلب کند. پیشنهاد می‌کنیم بخش انگلیسی زبان به آن اضافه شود.

پرتال‌های معماری و دکوراسیون ایرانی در یک نگاه
(ایندکس پرتال مرجع معماری ایران و جهان)

مرجع آنلاین معماران - http://memaran.ir
مرجع آنلاین معماری، پرتالی برای اطلاع رسانی درباره موضوعات مختلف معماری هست که به صورت مالتی مدیا، حوزه‌های گوناگون معماری برای مخاطبان پرتال، معرفی می‌شود. این سایت، مانند شبکه اجتماعی برای فعالان معماری می‌باشد. معماران دات آی آر، پرتال جالبی است که بررسی آن را به علاقمندان معماری توصیه می‌کنیم. البته این پرتال، خود را نخستین پرتال فارسی تخصصی حوزه معماری نیز معرفی می‌کند.

پرتال‌های معماری و دکوراسیون ایرانی در یک نگاه
(ایندکس پرتال مرجع آنلاین معماری ایران)

معمار نیوز- http://memarnews.com

پرتال خبری تحلیلی معمار نیوز، یک سایت اطلاع رسانی معماری و دکوراسیون می‌باشد که حوزه‌های مختلفی را پوشش می‌دهد و می‌تواند برای افرادی که علاقمندی کلی به حوزه معماری و هنر ساخت دارند، مطالب جالب توجهی را به همراه داشته باشد. معمار نیوز دات کام، یک پرتال انتقادی و تحلیلی حوزه معماری به شمار می‌رود که بخش‌های گوناگونی دارد. این سایت، برای دانش آموزان، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته معماری در داخل و خارج از کشور، یک پرتال خبری فوق العاده می‌باشد، چرا که آخرین اطلاعات درباره همایش‌ها، مسابقات و دوره‌های معماری و دکوراسیون در داخل کشور را به طور گسترده پوشش خبری می‌دهد که همواره مورد نیاز و علاقه علاقمندان معماری هست. یکی از قابلیت‌های خوب معمار نیوز دات کام، معرفی آخرین نشریات معماری در ایران است که برای خیلی‌ها، مهم می‌باشد.

پرتال‌های معماری و دکوراسیون ایرانی در یک نگاه
(ایندکس پرتال معمار نیوز)

انجمن مفاخر معماری ایران - http://ammi.ir

پرتال انجمن مفاخر معماری ایران، همان طور که از نامش مشخص هست، به معرفی مفاخر معماری ایران زمین می‌پردازد و شما را با سبک‌ها و ایده‌های مختلف معماری ایران از دیرباز تا کنون آشنا می‌کند. معرفی اعضای انجمن، مقالات تخصصی معماری، گالری تصاویر فوق العاده از شاهکارهای معماری ایران، اسناد مصور در عرصه معماری و معماری منظر و هم چنین اخبار هم اندیشی ها و فرصت‌های خرید کتاب در عرصه باستان شناسی و معماری، از جمله قابلیت‌های این پرتال می‌باشد. از قابلیت‌های خوب این پرتال، بخش انگلیسی زبان می‌باشد.

پرتال‌های معماری و دکوراسیون ایرانی در یک نگاه
(ایندکس پرتال مفاخر معماری ایران)

اتاق - http://otaq.ir

مجله اینترنتی اتاق، یک پرتال اطلاع رسانی حوزه معماری و دکوراسیون داخلی منزل هست که دران، مطالب به صورت روان و مصور، با تصاویر با کیفیت جالب، ارائه شده است. مجله اینترنتی اتاق، دارای بخش‌های متنوع و جالبی از جمله: ایده‌های ناب، آشپزخانه، طراحی اتاق نشیمن، طراحی اتاق خواب (مخصوصاً برای کودکان) و همچنین اصول و ایده‌های ناب مربوط به طراحی سرویس بهداشتی و اتاق پذیرایی می‌باشد. در هر یک از این بخش ها حجم گسترده ای از اطلاعات متنی و تصویری با کیفیت خوب تصاویر، در دسترس علاقمندان به هنر معمار یو دکوراسیون منزل می‌باشد.

برای افرادی که در سازمان‌ها و شرکت‌ها فعال هستند، بخش دکوراسیون اداری نیز، حاوی ایده‌ها و طرح‌های خوبی از بهترین‌ها طراحی‌های شرکتی در نظر گرفته شده است که مشاهده آن، خالی از لطف نیست. یکی از قابلیت‌های خوب این پرتال، بارگذاری آسان، کم حجم و با تصاویر با کیفیت جالب است که مخاطبان عمومی و غیر تخصصی را به مشاهده مطالب، ترغیب می‌کند. نام ساده دامنه این پرتال نیز، از دیگر قابلیت‌های خوب کسب و کار اینترنتی این سایت به حساب می‌آید.

پرتال‌های معماری و دکوراسیون ایرانی در یک نگاه
(ایندکس پرتال اینترنتی اتاق دات آی آر)

ایران دکوراسیون - irandecoration.com

پرتال ایران دکوراسیون، یک پرتال اطلاع رسانی گسترده درباره موضوعات معماری، دکوراسیون داخلی، اداری، فروشگاهی و حتی غرفه آرایی و طراحی‌های نمایشگاهی و پارتیشن بندی می‌باشد و به معرفی محصولات و خدمات و شرکت‌ها و اشخاص فعال در این عرصه‌ها می‌پردازد. مطالب خواندنی و جالب در این پرتال، همانند مواردی که در قبل به آن‌ها اشاره شد، در دسترس می‌باشد. دایرکتوری و گالری محصولات، در کنار بخش مقالات پرتال، این سایت را جذاب کرده است. معرفی بازارهای ایران و جهان در کنار اخبار غیر مرتبط، سبب جذاب شدن این پرتال عمومی معماری و دکوراسیون هست. دایرکتوری شرکت‌های خارجی فعال در این عرصه نیز در اختیار مخاطبان می‌باشد.


پرتال‌های معماری و دکوراسیون ایرانی در یک نگاه
(ایندکس پرتال ایران دکوراسیون)

زیبایی خانه - www.beautyhome.ir

اشتباه نکنید! زیبایی آمریکایی که نام یک فیلم بود، نیست! زیبایی خانه، پرتالی در زمینه شیوه‌های طراحی خانه‌های زیبا و جذاب هست. در این پرتال، بخش‌هایی چون دکوراسیون آشپزخانه، دکوراسیون اتاق کودک، دکوراسیون پذیرایی، مبلمان و طرح‌هایی برای نمای بیرونی خانه‌ها، ارائه شده است. البته هر کدام از این بخش‌ها، به زیر بخش‌های متنوعی تقسیم می‌شود که به عنوان مثال، بخش دکوراسیون اتاق کودک، به زیر بخش‌هایی چون اتاق نوزاد، اتاق دختر و اتاق پسر، تقسیم شده است. اگر شما علاقمند هستید تا نمای داخلی حمام‌های اروپایی را ببینید و آخرین مدل وان های آمریکایی و اتاق نشیمن اسکاندیناوی را بررسی کنید، توصیه می‌کنید به بخش مطالب جدید پرتال مراجعه کنید. کلاً، این پرتال، برای خانم‌های خانه دار خیلی وسوسه کننده است!

پرتال‌های معماری و دکوراسیون ایرانی در یک نگاه
(ایندکس پرتال زیبایی خانه)

خانه من - http://ihome.ir/interior

سایت اینترنتی خانه من، بخش‌های مختلفی دارد که یکی از آن ها، بخش دکوراسیون داخلی و معماری و مبلمان و مسائلی از این دست می‌باشد. بخش اینتریور سایت آی هوم دات آی آر، زیر بخش‌های متنوعی دارد که از آن ها می‌توان به طراحی اتاق کودک، طراح پذیرایی، تکنولوژی در خانه، طراحی حمام و آشپزخانه، طراحی دفتر کار، طراحی میز نهار خوری و حتی طراحی اتاق نوجوان نام برد. همه این موارد، دارای صدها مطلب و محتوای مصور جذاب است که می‌تواند مخاطبان عمومی را با خود همراه کند. این سایت، فعالیتی در حوزه اجاره منزل در ایران انجام می‌دهد و این بخش، یک بخش تکمیلی و محتوایی پرتال می‌باشد که تأثیر زیادی در کسب مخاطب بخش اصلی دارد. بخش ihome.ir/interior/category/accessories در زمینه طراحی لوازم منزل می‌باشد ک جالب توجه هست.

پرتال‌های معماری و دکوراسیون ایرانی در یک نگاه
(ایندکس پرتال خانه من - بخش دکوراسیون داخلی)

چند نکته برای طراحان سایت‌های معماری

1- مخاطب این گونه پرتال‌ها، افراد عادی و نه الزاماً متخصصان معماری و طراحی دکوراسیون داخلی هستند. بنابراین، به طراحی ساده، کم حجم و عکس محور، بیش تر توجه کنید.

2- برخی از مطالب ارائه شده در این 11 پرتال معرفی شده، ارزش معرفی بین المللی دارد. بنابراین، راه اندازی هر پرتالی توسط ایرانیان در اینترنت با بخش انگلیسی، اکیداً توصیه می‌شود.

3- ارتباط معنا داری باید بین بخش مبلمان خانگی و مثلاً مبلمان اداری باشد. باید، لینک‌های مرتبط در هر بخش، مانند یک مجله اینترنتی هایپرلینکی، ارائه شود تا راهبری مخاطب در پرتال ساده شود.

4- اطلاعات ارائه شده در چنین سایت‌هایی، بهتر است با ذکر منبع و رعایت کپی رایت باشد.

5- ارائه اطلاعات به صورت فایل‌های ویدئویی و اشتراک گذاریان در شبکه‌های اجتماعی اینترنت، یک موضوع مهم در ارتقای سطح بازاریابی و تبلیغات پرتال می‌باشد.

6- اشتراک گذاردن بعضی از تصاویر سایت‌های معماری و دکوراسیون داخلی در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند مشتریان بالقوه برای کسب و کارها ایجاد کند.

چند نکته برای مخاطبان سایت‌های معماری

1- سعی کنید پرتال‌های خوب و بخش‌های پر بیننده آن‌ها را بوک مارک کنید.

2- مشاهده تصاویر خوب و ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه در معماری و دکوراسیون، ذهن شما را نوآور می‌کند.

3- همراه شدن با آخرین ایده‌ها و طراحی‌ها در حوزه معماری، شما را با موضوعات متعددی از جمله نورپردازی، طراح‌های خلاقانه، انرژی‌های سبز، خانه‌های سبز، شیوه‌های ساده سازی در خانه، اصول فنگ شویی و هم چنین، زندگی با آرامش و انرژی مثبت، آشنا می‌کند. این‌ها، برای ارتقای مهارت‌های ارتباطی و تقویت سبک زندگی شما، بسیار اهمیت دارد.

4- مقاله "در خدمت و خیانت معماران" که چندی پیش در پرتال برترین‌ها ارائه شده است را مطالعه کنید.

5- معماری و دکوراسیون داخلی و مبلمان، یک هنر تلفیقی از روان شناسی، هنر، معماری و طراحی می‌باشد. با مطالعه چنین پرتال‌هایی، از این مفاهیم اطلاع حاصل کنید که مهم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج