۲۲۸۰۸۸
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

جلالی: آقای کوچک‌ زاده هوچی گری نکن!

اعتراض دو تن از نمایندگان معترض به توافق هسته ای به ترجمه متن این توافق، برای دقایقی جلسه علنی امروز را به تشنج کشید.

خبرآنلاین: اعتراض دو تن از نمایندگان معترض به توافق هسته ای به ترجمه متن این توافق، برای دقایقی جلسه علنی امروز را به تشنج کشید.

اين دو نماينده که مدعي بودند ترجمه ارائه شده ظريف درباره توافق هسته اي ناقص بوده است، بر اين باور بودند مسئولینی که از توافقنامه تعریف و تمجید می‌کنند این متن ناقص و ترجمه غلط را خواندند که تعریف می‌کنند!چرا که از آنچه که تعریف می‌کنند در متن اصلی برجام وجود ندارد!

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی امروز را بر عهده داشت با بيان اينکه اين متن، متنی است که از پیچیدگی فنی، سیاسی و حقوقی برخوردار است، افزود: از اين رو باید ترجمه‌اش از بالاترین اتقان برخوردار باشد. لذا در این زمینه در همین روزها ترجمه رسمی قطعی را به دست ما می‌رسانند و ما هم تقدیم می‌کنیم.

اما دو نماينده معترض با اشاره به اينکه هفته آينده مجلس تعطیل است، با داد و فرياد از هيات رئيسه مي پرسيدند که کی این کار انجام می‌شود؟ آنها با صداي بلند هيات رئيسه را متهم مي کردند که از حق تذکر دادن نمايندگان را محدود مي کنند و همچنين مدعي بودند که وزارت ارشاد از رسانه ها خواسته اند به استناد مصوبه اي از شوراي عالي امنيت ملي، نبايد از برجام انتقاد کنند!

نايب رئيس مجلس تريبون آنها را قطع کرد و گفت: علاوه بر ارائه متن برجام و ترجمه آن تا کنون آقايان ظريف و عراقچي و صالحي با حضور در صحن علني و کميسيون امنيت ملي به ارائه توضيحات کاملي در اين زمينه پرداخته اند. اين متن مفصلي است و ترجمه آن زمان بر است. ترجمه اي که ارائه شده است، وحي منزل نيست و امکان خطا در آن بوده و هست. تنها چيزي که غيرقابل تغيير است، متن انگليسي است.

از آنجا که اين دو نماينده، کميسيون امنيت ملي و حتي رئيس فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت را در بيان اعتراضاتشان، مورد نقد قرار داده بودند، کاظم جلالي درخواست تذکر متقابل کرد تا به اظهارات آنان پاسخ گويد. او گفت: عده اي خودشان را عين اسلام و صد در صد تابع ولايت مي دانند. اين اشکالي ندارد. مي توانند هر تصوري راجع به خودشان داشته باشند. اما اينکه ديگران را خائن و غير ولايي مي دانند، ديگر جاي بحث است. حق نداريد ديگران را غير ولايي و خائن بدانيد.

سخنان وي که به اينجا رسيد يکي از نمايندگان دلواپس با داد و فرياد او را مخاطب قرار داد که جلالي در پاسخ به او گفت: آقاي کوچک زاده اينقدر هوچي گري نکنيد! اشکال شما در اين است که فقط خودتان را محق مي دانيد و ..

آنقدر سر و صداي نماينده دلواپس در صحن علني زياد بود که صداي جلالي شنيده نمي شد. لذا بار ديگر ابوترابي فرد تريبون نمايندگان را قطع کرد و گفت: آقاي جلالي، بنده به عنوان مدير جلسه خواهش مي کنم اخطار ماده ۷۷ را که قبول دارم بيانش حق شماست، را در زمان ديگري بيان کنيد.

محمدرضا تابش نماينده اردکان هم در تذکري خطاب به ابوترابي فرد گفت: شما به يک طيف در مجلس اجازه مي دهيد که مجلس را متشنج کند ولي به ما اجازه نمي دهيد که به مديريت شما انتقاد کنيم! نايب رئيس مجلس هم با بيان اينکه بعدا تذکر شما را خواهم شنيد، بگذاريد مجلس به کار خود ادامه دهد، ميکروفن وي را قطع کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • شهرام

      2 کلمه انگلیسی بلد بودید اینهمه دادو بیداد نمیکردین

    • بدون نام

      حضرات دو قرون سواد درست حسابی داشتند این همه بی آبروی نمی شد یعنی اینا نمایندگان شرایط دل ه ملتند ولی سواد علمی در حد زیر دیپلم

    • بدون نام

      رسائی وکوچک زاده باموبایل بازی نمیکردند سخنان دکتر ظریف را میشندند هوچی گری چذا میکنند؟

    • بدون نام

      واقعا برا تهرانیها متاسفم که نماینده هاشون امثال کوچکزاده و رسایی باشه

    • رضا

      والا بلا تلا اینا دو کلمه زبان انگلیسی بلد بودند این همه ضعف از خودشون نشان نمیدادند بیسوادند .ولا غیییییر

    • بدون نام

      ان شاالله چند ماه دیگه از دست این نماینده های دلواپسی که واقعا نماینده کمتر از 5درصد رای حوزه انتخابیه شون هستند خلاص میشیم.

    • بدون نام

      واقعا برا تهرانیها متاسفم که نماینده هاشون امثال کوچکزاده و رسایی باشه

    • بدون نام

      امان از دلواپسان و اصولگرایان که تا نابودی مملکت نبینند دست بردار نیستند

    • محمد

      اقای رسایی اگر خیلی دل دارد در مجلس به خاطری کاری که در زمان مدیرکلی ارشاد قم بود و بخاطر ان پنج سال انفصال دارد جواب دهد باقی کارها پیش کش

    • بدون نام

      این اقایان اصلانماینده چنددرصد حامعه هستند سه درصد رای دارند درعین حال بادولت هم مخالفند رشته هاشون پمبه شده و
      کاسبیشان کساد حقدارند خوب حالا حالاهاهم ازحاج محمود خبری نیست وازمجلس اینده هم سهم ندارن فاجعه است خب چکارکنند ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج