آوینا_استیکی 2
adexo3
۲۱۵۵۳۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هشدار جدی درباره جاسوسی Ask.com

غول صنعت نرم افزار دنیا، مایکروسافت، اخیرا اعلام کرده است که یکی از نوار ابزار های مربوط به سایت مشهور Ask.com دارای بد افزار هست و به محض مشاهده این بدافزار، ان را حذف خواهد کرد.

هشدار جدی درباره جاسوسی Ask.com
برترین ها: غول صنعت نرم افزار دنیا، مایکروسافت، اخیرا اعلام کرده است که یکی از نوار ابزار های مربوط به سایت مشهور Ask.com دارای بد افزار هست و به محض مشاهده این بدافزار، ان را حذف خواهد کرد.

مرکز امنیتی محافظت از بد افزارهای شرکت مایکروسافت آمریکا، Malware Protection Center روز گذشته به کاربران استفاده کننده از پرتال اینترنتی Ask.com هشدار داد. مایکروسافت اعلام کرد، نسخه های قدیمی نوار ابزار این پرتال، به عنوان بد افزار و تهدید سایبری برای محصولات این شرکت و کاربرانش به شمار می آید و این شرکت نسبت به مقابله جدی با این نرم افزار تهدید کننده اقدام خواهد کرد.

هشدار جدی درباره جاسوسی Ask.com

به گزارش سرویس دیجیتال برترین ها، مرکز محاظفت از تهدیدات بد افزار شرکت مایکروسافت، روز گذشته در خبری کوتاه، از مشکلات امنیتی در نوار ابزارهای قدیمی سایت Ask.com خبر داد که بازتاب گسترده ای در رسانه های حوزه فناوری اطلاعات جهان داشته است. مایکروسافت از تهدید نوار ابزار Ask.com به عنوان یک تهدید بسیار خطرناک یاد کرد و به کاربرانش توصیه کرد، از نوار ابزار قدیمی استفاده نکنند.

این هشدار مرکز امنیتی مایکروسافت در حالی اعلام شد که گفته شده است، اخرین نسخه این اپلیکیشن بر اساس معیارهای تهدیدی مایکروسافت، مغایری نداشته و و به عنوان یک نرم افزار ناخواسته و تهدید کننده نرم افزارهای مایکروسافت محسوب نمی شود. مایکروسافت از کاربران استفاده کننده از این نوار ابزار قدیمیخواسته است تا از طریق سامانه اسکن آنلاین خود microsoft.com/security/scanner به بررسی میزان آسیب پذیری رایانه خود بپردازند.

رابرت آبل در پرتال اینترنتی و تخصصی امنیت سایبر scmagazine.comا اظهار داشت که ماه آوریل سال ۲۰۱۵، گزارش‌هایی منتشر شد در مورد اینکه نوارابزار Ask.com به‌عنوان یک بدافزار عمل می‌کند که با استفاده از حمله نوع مردمیانی (MITM) اقدام به سرقت اطلاعات کاربر قربانی می‌کند. پیرو این خبر، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که نسخه Jeeves نوارابزار این شرکت یک بدافزار است و مرکز امنیتی محافظت در برابر بدافزار شرکت مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت از این به بعد این نوارابزار را به‌عنوان یک تهدید سایبری به‌حساب آورده و هر جا این بدافزار را ببیند آن را از کار خواهد انداخت.

هشدار جدی درباره جاسوسی Ask.com

سایت کامپیوتر ورلد نیز با انتشار این خبر مایکروسافت نوشت : مایکروسافت فصد دارد نسخه های قدیمی نوار ابزار Ask.com را حذف کند، اما در برابر نرم افزارهای جدید تهدید کنده اوراکل، crapware سکوت کرده است.

هشدار جدی درباره جاسوسی Ask.com

نرم افزارهای نرم افزارهای از پیش نصب شده بر روی موبایل و سیستم های رایانه ای هستند که کاربر به ان ها نیاز ندارد، اما امکان حذف ان نیز ندارد. اوراکل، با همکاری با سایت Ask.com ، و اضافه کردن این نوار ابزار با جاوا، به دنبال کسب در آمد است و به ازای هر نصب نوار ابزار توسط کاربرانش، از Ask.com کمیسیون دریافت می کند. سایت مشهور پی سی ورلد نیز، این خبر هشدار آمیز مایکروسافت را پوشش داده است و به قلم آیان پاول می نویسد که مایکروسافت، نوار ابزار هایجک را در سیستم عامل ویندوز، حذف می کند، به تحلیل اقدام مایکروسافت در برابر این تهدید پرداخته است.

هشدار جدی درباره جاسوسی Ask.com

مسئولین وب‌سایت Ask تأیید کردند که نسخه‌ی جدید نوارابزار این شرکت کاملاً با سیاست‌های مایکروسافت سازگار است. همچنین مسئولین این وب‌سایت تأکید کردند که کاربران باید جدیدترین نسخه‌ی این بدافزار را دانلود کنند و این بسیار ضروری است. همچنین سخنگوی Ask.com تصریح کرد که تنها یک درصد از کاربران این نوارابزار با مشکل مورداشاره روبرو شده‌اند. لازم به ذکر است که سهم موتور جستجوی Ask از کاربران اینترنتی تنها ۰.۲۶ درصد است و مدیرعامل آن، یک صهبونیست میلیاردر ساکن آمریکا می باشد.

برای آشنایی با مرکز محافظت از بد افزارهای شرکت مایکروسافت، ویدئو زیر می تواند جالب باشد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج