آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۲۰۲۱۹۳
۵۷ نظر
۵۰۰۷
۵۷ نظر
۵۰۰۷
پ

تجمع اعتراضی معلمان در سراسر کشور

هزاران معلم در شهرهای مختلف ایران صبح امروز (پنج شنبه ۱۷ اردیبهشت) در اعتراض به آنچه دستمزدهای ناعادلانه می‌خوانند، تجمع سکوت برگزار کردند.

خبرگزای ایلنا: هزاران معلم در شهرهای مختلف ایران صبح امروز (پنج شنبه ۱۷ اردیبهشت) در اعتراض به آنچه دستمزدهای ناعادلانه می‌خوانند، تجمع سکوت برگزار کردند.

بر اساس گزارش‌هایی که تا این لحظه در اختیار ایلنا قرار گرفته است معلمان ناراضی امروز در شهرهای سنندج، همدان، بندر عباس، ایلام، زنجان، کرمانشاه، بروجرد، سبزوار، دامغان، تبریز، تهران، شیراز، اصفهان، قزوین، رشت، اراک، شهرکرد، اردبیل، بندرعباس، زاهدان، بروجرد، بوشهر، دهدشت و کوهدشت تجمع کرده‌اند.

تجمع سکوت معلمان در بیشتر شهر‌ها مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار می‌شود اما معلمان ناراضی در استان‌های تهران و البرز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌اند. شمار حاضرین در تجمع مقابل مجلس به ۳ هزار نفر می‌رسد.

این در حالی است که رئیس جمهور سه روز پیش در تاریخ ۱۴ اردیبهشت در آیین بزرگداشت مقام معلم گفته بود: «معلمان ممکن است مشکلات معیشتی داشته باشند و تلاش دولت به عنوان شاگردان آنان این است که در حد توان کمک کند، البته ما حق اعتراض را برای تمام اقشار و اصناف محفوظ دانسته و به رسمیت می‌شناسیم. من نسبت به معلمین نیز حق اعتراض را به رسمیت می‌شناسم، ما مشکلات آنان را می‌دانیم و البته آنان نیز مشکلات ما را می‌دانند.»

در بیشتر پلاکاردهایی که معلمان در تجمعات امروز حمل می‌کنند، مطالباتی نظیر بهبود وضعیت معیشتی، آزادی معلمان زندانی و استعفای وزیر آموزش و پرورش دیده می‌شود.

همچنین در پارچه نوشته‌هایی که معلمان حمل می کنند شعارهایی به چشم می خورد از جمله «خط فقر سه میلیون، حقوق ما یک میلیون»، «فقر را شاید تحمل کنیم، ولی فرق را هرگز»، «آزادی معلمان زندانی، بداقی، باقری و هاشمی»، «آقای وزیر! هشدار»، «وزیر بی‌لیاقت، استعفا استعفا»، «معلمان باید مدیران مدارس را انتخاب کند»، «معلم فریاد می‌زند، رسانه سانسور می‌کند»، «معلمین از فرق می‌نالند نه از فقر»، «دغدغه معلم معیشت است»، «فریاد سکوت برای رفع تبعیض»، «این تجمع کاملا صنفی و غیر سیاسی است»، «خصوصی سازی مدارس مخالف اصل ۳۰ قانون اساسی است»، «معلم بیدار است از تبعیض بیزار است».

تجمعات امروز، سومین اعتراض سراسری معلمان به شمار می‌رود که به دعوت کانون صنفی معلمان ایران برگزار می‌شود. معلمان معترض علاوه بر تجمع سراسری امروز، دو بار دیگر در تاریخ‌های ۱۰ اسفند سال گذشته و ۲۷ فروردین امسال در بیشتر شهرهای ایران به صورت همزمان تجمع کرده بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      ادم زیاد تعطیل باشه همین میشه،بابا مثل ما پنجشنبه هم برین سر کار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا قبول ما حتی حاضریم جمعه هم بریم سر کار ولی مثل بقیه حقوق بگیریم مثل بقه زندگی مرفه داشته باشیم. بازم حرفی هس؟

      • بدون نام

        نه تعطیلی میخواهیم نه شرمندگی مقابل فرزند . با بیست سال سابقه کار حقوقم هشتصد تومنه . هرچی تعطیلی داریم مال شما حقوق برابر می خواهیم.

      • سعید

        نفست از جای گرم بلند میشه

    • بهرام

      آقای روحانی رئیس جمهور محترم: مشکلات و تحریم های کشور فقط برای معلمها (و یه قشر دیگه از جامعه که اسمشو نمیبرم) است؟
      پس چرا کارمندان وزراتخانه ها و بانکها و اداره های دولتی دیگر از این مشکلات و تحریمها بی خبرند؟

    • محسن

      مگر دولت ومجلس نمی دانند این حقوق کم است چرا باید معلمان تجمع کنند که برایشان حرف وحدیث ساخته شود

    • محمد

      امیدوارم بزودی حق معلمان ادا شود ،انشاالله

    • بدون نام

      حالم از این وزیر آموزش و پرورش بهم میخوره

    • بدون نام

      ایم معلمان پرو که 4ماه از سالمه سر کار نیستن، چه پر توقع هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چهار ماه مال شما . حقوق برابر بدهند اصلا تعطیلی نخواستیم.

      • فضول شناس

        درامد وشغل معلمی نه کور میکنه نه شفا میده

    • بی نام

      خوش و تعطیلی زیاد سالیانه دلشونو زده - این چند مدت هم زیاد هندونه زیر بغلشان گذاشتن فکر کردن که چی شده مثلا !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با گفتن معلمی شغل انبیاست مثل .... از ما کار کشیدن . شماها که میگی تعطیلی زیاد داریم همه خوشی ها و تعطیلی ها مال شما فقط حقوق برابر بدهید . یک کم هم شما انبیا وار زندگی کن . این همه خوشی برای ما خوب نیست

      • داود

        شما که با معلمی آشنا نیستین لطفا نظر ندین شما که بیشتر از معلمان به تعطیلی خوشین چه برسه به فرستادن بچتو ن به دبستو ن تو تعطیلات تابستون و غیره اگه راضی به این کار هستین ما هستیم به شرطی که مانند سایر کارمندان حقوق آنچنانی به ما هم بدن . درود بر معلمان شریف و زحمت کش

    • ایرانی

      همین حقوق که اینها ناراحتش هستند همین الان برای استخدام در آموزش و پرورش برای همین حقوق سر ودست میشکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای استخدام نه با بیست سال سابقه!! نه بیمه درست و حسابی داریم نه حقوق درست و حسابی. با بیست سال سلبقه کار هشتصد تومن حقوق منه که بیشترش برای قسط و هزینه های عادی میره.

      • داود

        اونا که واسه این حقوق سر میشکنن نه دوره ای دیدن و نه مدرک درست و حسابی دارن اون هم یه اشتباه دیگه ای از آقای وزیر محترمه

    • بدون نام

      دولت خودش می داند مجلس می داند ولی عمل نمی کنند

    • نا اشنا

      خجالتم و خوب چیزه. ارزش و ابهت معلمی که شغل انبیاست رو بردید. دقیقا الان که کشور در وضع تحریم هاست فیلتون هوای هندوستان کرده. یه روز برید گلذار شهدا قبور شهدا را ببینید شاید کمی خجالت بکشید شهدا همه چیزشون را به خاطر انقلاب دادن. شما دارید دقیقا همون کار فتنه گرهارا پیش می گیرید. حرفی دارید این همه مجاری قانونی دولت مجلس دیوان ادالت اداری و... واقعا باید برای شما کف زد که بی بی سی و ... براتون کف می زنه

      پاسخ ها

      • ا

        شما اول برو املاتو قوی کن که گلزارو ننویسی گلذار بعد نظر بده.

      • بدون نام

        حیف که حرفامونو سانسور کردن وگرنه جواب محکمی داده بودم آقای نا اشنا

      • فاطمه

        شمابرو گلزار شهدا بر خودت که نمدونی شهدا برای چی شهید شدن دعا کن واز شهدا بخواه برات امین بگن

    • معلم

      مگه ما معلم ها تابستونها تعطیلیم استاد ها تعطیلیشون بیشترنه معلم های هستند با مدرک دکترا ولی حقوقشون یک پنجم حقوق اون دانشگاهی نیست

    • بدون نام

      برای همه اونایی که از معلم بد می گن و طرفدار حقوق معلم نیستند واقعا متاسفم البته مطمئم کسی که دارای فرهنگ است هیچ وقت به معلم به چشم بد نگاه نمی کنه. یک حرف با اونهایی دارم که مخالف حل مشکل فرهنگیان هستند و اون اینه که شماها عزیز ترین فردی که در زندگی دارید فرزندانتان هستند، و حتی حاضرید تمام زندگی خودتون رو برای موفقیت انها بدید چطور این سرمایه زندگی خودتون رو دست کسی می سپارید که بهش هیچ ارزشی قایل نیستید. به نظر شما اگر به معلم ارزش داده نشود فرزند شما می تواند پیشرفت کند؟ در منطقی که والدین به معلم اهمیت داده اند فرزندانشان هم پیشرفت زیادی کرده اند. مطمئن باشید که اگر به معلم اهمیت داده نشود هزینه زیادی از جیب شما خارج می شود که حتی متوجه هم نمی شوید. حل مشکل معیشتی معلم = اهمیت زیاد به فرزند شما، تلاش در جهت موفقیت فرزند شما، تلاش برای کاستن هزینه اموزشی فرزند شما .حال خود قضاوت کنی.

      پاسخ ها

      • a

        بعضی از معلمین عزیز موقع امتحانات دانش آموزها که میشه انواع واقسام کلاسهای جبرانی پولی با محصلین میذارن با دستمزدهای آنچنانی!بابا اگه خدایش کارتو درست انجام دادی دیگه جبرانی اونم پولی یعنی چی!!!!!(جبران درآمدآقا معلم)اگر معلمین در کل وظیفه شونو درست انجام داده بودن الان وضعیت مملکت خیلی بهتر از این شده بود.

    • کیا نی

      اگر بیشتر از این هم تعطیلی داشته باشند باز هم کمه چون خیلی زحمت می کشن وباغ انگور وگردو برا خودشان درست می کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالت خوبه !؟

    • یه معلم

      ما نمی گیم نسبت حقوقمون مثل معلم های کشورهای دیگه باشه، ما حقوقی مشابه سایر کارکنان همراه با مزایایی مشابه می خواهیم.
      چرا معلمی جزء شغل های سخت و زیان آور حساب نمیشه؟ در حالی که نسبت به خیلی از شغل ها آسیب های زیادی به جسم و روان معلم می رسه.
      اگر ما به جای دانش آموز جوجه پرورش می دادیم دولت خیلی بیشتر حمایت می کرد.
      ما حاضریم فیش حقوقی وتمام مزایای نداشته ی خود را اعلام کنیم ببینیم باکدام وزارت خانه برابریم.
      شان معلم در جامعه شان علم و ادب و فرهنگ است. داوری با شما که نتیجه ی بی احترامی به معلم چیست.

    • بدون نام

      اين مشكل همه معلم هاست. نه فقط عده اي كه در تجمع شركت مي كنند اما بيشتر معلم ها از حضور در تجمع ها ترس دارند. دست آنهايي كه تجمع مي كنند درد نكنه.

      پاسخ ها

      • لیسانس مکانیک

        من اگه مسئول آموزش پرورش بودم با جوانان بیکار جامعه تعویضتون می کردم تا سطح سواد کشور بره بالا

    • کتابدار

      کتابداران نهادکتابخانه اوضاع شان از معلمان بدتر است

    • بدون نام

      مگه تعطیلی معلمان در کشورهای دیگه کمتر از ابران است،؟در حالیکه حقوقشان چندبن بر برابر معلمان ایران می باشد

      پاسخ ها

      • لیسانس بیکار

        خواهش می کنم سواد معلمان خارج را با خودتان مقایسه نکنید.اگه شما مثل معلمان خارج بودید که اوضاع ما این نبود

    • بدون نام

      باید مدارس هم مثل همه اداره های دیگر خصوصی بشه تا در قبال آموزش از مردم پول گرفته بشه شاید در آن صورت معیشت معلمان بهتر بشه .

    • بدون نام

      مگر معلم دد سراسر دنیا مثل هم از تعطیلات استفاده نمی کند تعطیلات بخاطر دانش اموز است نه معلم.دیگر وعده وعید بس است.معلم بخاطر مقایسه شانش زیر سوال رفته چون نسبت به دیگران

    • رضا

      یادتان باشد هر کس در هر پست ومقامی که باشد
      مدیون آموزش این قشر زحمت کش است.

    • دبیر

      متاسفم. برای اونا که فکر میکنند تعطیلی ما بیشتر از بقیه است. کاش همه بیان خدا وکیلی تعطیلیاشونو با هم محاسبه کنیم.چون تعطیلات ما مشخصه به چشم میاد. اقای کارمند دو روز در هفته اداره است میپرسی فلانی کجاست میگن دانشگاهه. پس اون یکی کجاس، رفته مرخصی ساعت. کی میاد امروز دیگه فک نکنم بیاد. حالا خودتون قضاوت کنید.

    • نیما

      باسلام, من ۲۴سال تو آ.پ سابقه دارم واز طریق کنکور سراسری با رتبه 2000 در رشته دبیری قبول شدم البته خودم فقظ رشته های دبیری رو به دلیل علاقه زیاد انتخاب کردم در حالی که دوستانم بارتبه های پایین تر رشته های دیگه ای انتخاب کردند ودر سایر ادارات وسازمانها مشغول هستند ازلحاظ مادی وضعیت من با اونا اصلا قابل مقایسه نیست گهگاهی به شوخی بهم میگن چقدر گفتیم زیاد درس نخون وبه آ.پ نرو,من زیاد دید مادی ندارم ولی اذعان میکنم الان به دلیل کمی حقوق هم بچه هام ازم انتقاد میکنند که چرا معلم شدم وهمچنین تبعیضی کشنده ای که بین حقوق دستگاهها وجود داره باعث شده هم از انگیزه معلمی وزندگی خسته بشم, اما کو گوش شنوا

    • بدون نام

      دوستان عزیزسلام
      چرابامنطق حرف نمی زنید؟
      عزیزان معلم 3ماه تعطیل نیست فقط2ماه تعطیل است چرا؟چون همه کارمندان یک ماه مرخصی استحقاقی دارندومعلم ندارد
      معلم 2ماه هم تعطیلی نداردچرا؟
      چون معلم شهریورهم بایدبه مدسه برود
      معلم 2ماه هم تعطیل نیست چرا؟
      زیراکه فقط حضورفیزیکی درمدرسه ملاک نیست چراکه معلم بایددرخانه سئوال طرح کند،سئوال تصحیح کند،طرح درس بنویسد،مطالعه کند،درروزهای تعطیل به دوره های ضمن خدمت برودو...
      پس معلم بیشترازسایرکارکنان تعطیلی ندارد.
      من حتی برای تابستان هم برای معلمان پیشنهاددارم وآن این است که به جای اینکه برخی اموردراوقات فراغت دانش آموزان به سایرارگانها بسپارندبایداین امورراخودآموزش وپرورش انجام دهدواعتبارات نیزبه آ؛موزش وپرورش پرداخت گردد.
      ضمن آنکه سایرکارکنان دولت اگرخارج ازوقت اداری به محل کارهم نرونداضافه کاری ،پاداش ،کارانه و...دریافت می کنندومعلمان ازآنهانیزبی بهره اند.

    • جمشید

      25 سال با فرهنگیان کار کردم ادم های پر توقعی هستند

    • arash

      سلام علیکم : من متعجب هسنم آقایانی هردم به ساعت زبان به اعتراض میگشایند مگر از بقیه مردم
      جدا هستند ؟ خدا بامرزد معلمان و دبیران سالیان گذشته را این آقایان وخانمها با نام و جایگاهی که گذشته گان برایشان در جامعه به جا گذاشته اند حال ادعای میراث میکنند بنده سوالی دارم :
      آقایان و خانمهای معلم خداوکیلی شما معلم هستید یا شکل معلم ؟؟؟
      خدا وکیلی تا حالا از خودتان پرسیدید آیا این حقوقی که به ما میدهند هرچند کم و زیاد حق همان بچه ای است که در مدرسه شما و شهرهای دیگر دارند به بد بختی امرارمعاش میکنند ؟؟؟
      تاکنون رفتی سر مرز اسلحه به دست بگیری شب بیدار بمونی ....؟؟؟
      هیچ میدانی بد بخت ترین قشر حقوق بگیر در این کشور بدون اعتراض دنبال امنیت و پیشرفت ایران است .!
      اگر بخواهیم صحبت کنیم حرف بسیار است ولی کاری نکنیم بیگانه گان به ریشمان بخندند .با تشکر

    • دهقان

      واقعا افرادی که از اعتراض معلمان انتقاد میکنند یکسری افراد جاهل عقدهای وانتقامجو هستند که بکل ارزش مقام وشان فردی که حال دریک دوره زمانی از زندگی همین اشخاص سازنده روحوروان وادمیت انان بووده را درعین نمک ناشناسی زیر سوال میبرند همین افراد اگر به انها چند دقیقه فقط چند دقیقه خواسته شود فرزند خودشان را تربیت کنند عاجز هستند اما اینگونه بی شرمانه مربیان معلمان ودست اندرکاران دلسوز زحمتکش که از جان وماتل وسلامتشان نثار دارند را زیر تیغ میبرند اف بر این افراد نمک ناشناس

    • ali irani

      ما که هیچی ولی توی اداره مون فوق لیسانس داریم که در هر روز 10 الی 11 ساعت کار میکنه وحقوقش هشتصد هزار تومنه تازه با اما واگرهای زیاد. وجالب نه مثل معلمها ی فوق لیسانس موظفی کارشون توی هفته 18 ساعته نه حتی روزهای تعطیلی ملت تعطیلی دارن نه تعطیلی حداقل 14 روز عید ونه تعطیلی سه ماهه تابستان ومتاسفانه حتی امنیت شغلی هم ندارن!بریت خدا رو شکر کنید توی این آشفته بازار همینو لااقل دارید.اونایی که اینم ندارن چی چی چی چی؟

    • بدون نام

      معلمین محترم لطفا ساعات کاری را تقسیم بر حقوق خودتون کنید مشکل کم بود حقوق شما حل می شود یک حساب سرانگشتی بکنید ببینید در سال چند ماه بی کارید ولی حقوق می گیرید اگر قرار مقایسه باشه باید همه جانبه باشه ضمنا ما از دست معلمهای کم کار باید پیش کی اعتراض کنیم ای کاش من هم یک معلم بودم اگه جای پرستارها بودید چه کار می کردید

    • حسن

      باسلام بااین تدریسهایی که معلمین برای دانش اموزان در این سالها انجام میدن این حقوق هم از سرشان زیادیه وجای تاسف است که اقدام به تجمع میکنند.

    • نادر

      معلمین حق دارن دولت بی تدبیر قفط فرق مبذاره

    • متاسف

      از ماست که بر ماست،
      ویا خلایق هر چه لایق

    • بدون نام

      دقیقا یادم نیست که کدام یک از فلاسفه گفته بود که اگر چهار قشر در جامعه از نظر حقوق تامین شوند ، بسیاری از فسادها در آن جامعه اتفاق نمی افتد ، و آن چهار قشر عبارتند از پزشکان ، نظامیان ، قضات و معلمین ، البته بنده بازنشسته فرهنگی هستم و هشتم در گرو نه از زمان شاغلی بوده ، و اکنون هم پیش زن و بچه ام شرمنده هستم ، به فکر بازنشستگان هم باشید.

    • علی

      سلام
      از 20 اسفند بچه ها را تحریک به تعطیلی مدارس می کنن . این یکماه تعطیلی، از اول خرداد تا آخر شهریمر تعطیلی ، از مهر تعطیلی و هفته ای 24 ساعت درس . خودتون حساب کنید چقدر حقوق مفت و حق الناس می گیرن . خدائیش این پولا حلاله!!!!

    • arash

      سلام ، من واقعأ متأسف هستم که واژه معلم چندین سال است جایگاه اصلی خود را به لطف تعدادی دنیا پرست و خود فروخته از دست داده است .
      ملت ایران متأسف است که افرادی ادعای فرهنگی بودن میکنند که با این وضعیت کشور با کارهای خود فرش قرمز برای بیگانگان و اشخاصی که از این گونه رفتارها درآمد کسب میکنندپهن مینمایند .
      بنده از برادران اطلاعاتی خواهانم بیش ازاین نرمش از خود نشان ندهند کسانیکه به اسم معلم به خیایانها میروند و تجمع میکنند شناسایی و گونه روشن فکری نشان بدهند که دیگر هوای فرهنگی بودن تا قیام و قیامت تا هفت جد دیگر به سر اش نزند این تقاضای اکثریت ملت ایران است .باتشکر

    • علی

      چرا نظر من منتشر نشده؟ تو تایید کامنت هم شما فیلتر میکنید؟؟!!!

    • معلم اماده

      ما معلمان نه تعطیلی نوروز را می خواهیم ،نه تعطیلی تابستان را،نه تعطیلی مناسبت های ملی و مذهبی رامی خواهیم و نه حتی تعطیلی اخر هفته را.قول می دهیم حتی بیست و یکم رمضان و عاشورا هم درمحل کار خود حاضر شویم،فقط اولیای محترم لطف کنند و فرزندان دانش اموز خود را به مدرسه بیارند.ما اماده ایم.البته مسوولان محترم هم در هر استان به فکر تاسیس تیمارستان باشند،تیمارستانی که ظرفیت پذیرش دانش اموزان و معلمان همان استان را داشته باشد.

    • بدون نام

      من به هیچی اعتراض ندارم. فقط جون مادرتون ما سرباز معلمایی که با دل و جون واسه آموزش و پرورش خدمت می کنیم هم ببینین.الان 3 ماهه حقوق ندادین هیچی نگفتیم .باور کنید پول بنزین ماشینم رو دارم قرض میگیرم که برم سر کلاس
      حق سرباز خوردن نداره...

    • بدون نام

      بعد از سی سال اول شهریور 93 بارنشست شده ام از پاداشها یک ریال به ما ندادند امروز و فردا میکنند

    • علی حسینی

      والله راست می گویند معلمان،باید از لحاظ مال تامین بشوند،من یک لیسانس هستم بامعدل 13 لطف خدا و دکتر جمشیدی در سازمانی بصورت قراردادی 6 ماه استخدام شدم حقوقم سه میلیون دویست هزار تومان،چطور ممکن است یک معلم زحمت کش با ده سال سابقه دومیلیون بگیرد،واقعا تبعض و بی عدالتی در دولت تدبیر و امید زیاد است

    • معلم

      در بسیاری از کشورهای بزرگ و پیشرفته بهترین باسوادترین و نخبه ترین افراد در پست معلمی هستند و حقوق دریافتی معلمان آنها جزء حقوق های رده بالا می باشد حتی همین کشورهای پیش و پا افتاده حاشیه خلیج فارس
      اگر شغل و منزلت و حقوق و مزایای معلمی بیشتر و یا لااقل مثل دیگر کارمندان باشد ، دیگر نخبهه ها از این شغل فرار نمی کنند و بودن در این شغل یک افتخار محسوب می شود کما اینکه قبلا همین طور بوده است .
      فرار نخبهگان از این شغل به خاطر عدم اهمیت به منزلت و شان این شغل و حقوق پایین آن یک سرطان اجتماعی و فرهنگی برای کشور می باشد و کشور را به نابودی می گشاند
      به فکر فرزندان خود باشد

    • رضا

      مشکل معلمان معیشتی نیست .از تفاوت وفرق است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج