آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۹۶۸۱۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ذوب آهن یکه تاز نیم فصل دوم لیگ برتر

رقابت‌های لیگ‌ برتر به روزهای حساس خود در صدر و قعر جدول نزدیک شده است.

خبر ورزشی: رقابت‌های لیگ‌ برتر به روزهای حساس خود در صدر و قعر جدول نزدیک شده است. در صدر جدول ۴، ۵ تیم هنوز شانس قهرمانی دارند و به همین خاطر با تمام قوا در پی رسیدن به جام هستند، درست مثل انتهای جدول که نزدیک به نیمی از جدول خطر سقوط به دسته اول را حس می‌کنند، از جمله پرسپولیس که در هفته‌های گذشته بدترین نتایج تاریخ خود در لیگ‌ برتر را کسب کرده است. به همین بهانه تصمیم گرفتیم وضعیت تیم‌ها در دو نیم‌فصل اول و دوم را بررسی کنیم؛ جایی که واقعیت‌های تلخی برای دو تیم پرطرفدار پایتخت در پی دارد و نشان می‌دهد استقلال و پرسپولیس به هیچ عنوان روند کاری مطلوب و مورد انتظار طرفداران را نداشته‌اند، از جمله پرسپولیس که در نیم‌فصل دوم در جایگاه پانزدهم جدول ایستاده و تنها یک پله با قعر جدول فاصله دارد!

آه و افسوس براي ذوب‌آهن

ذوب‌آهن نيم‌فصل نخست را در جايگاه نازل نهم به پايان رساند. يحيي گل‌محمدي در هفته‌هاي ابتدايي به قدري بد نتيجه گرفت و امتياز از دست داد كه شايعه بركناري‌‌اش هم به گوش رسيد اما برتري برابر استقلال، زمينه ابقاي اين مربي جوان را فراهم كرد تا با همين تصميم ذوبي‌ها به تيمي مدعي و شكست‌ناپذير تبديل شوند، تا جايي كه حالا با گذشت تنها ۱۱ هفته از نيم‌فصل دوم به تنهايي بر صدر جدول تكيه زده و آماري استثنايي به ثبت رسانده‌اند. تيم دوم نصف جهان با كسب ۲۸ امتياز و زدن ۲۴ گل نشان داد از چه قدرت تاكتيكي برخوردار است و چه بسا اگر يكي، دو هفته ليگ بيشتر ادامه داشت، مي‌توانست اختلاف امتيازي با صدرنشينان جدول را كاهش داده و خود مدعي شماره يك قهرماني باشد. گرچه همين الان هم اين تيم را بايد قهرمان واقعي دانست.

پرسپوليس پانزدهم شد

حميد درخشان با پرسپوليس كاري كرد كه به اذعان طرفداران اين تيم حتي اگر به جاي برانكو ايوانكوويچ، سرالكس فرگوسن يا مارچلو ليپي هم هدايت اين تيم را بر عهده مي‌گرفتند، نمي‌توانستند سرخپوشان را از بحران خارج كنند! تيمي كه نيم‌فصل را در جايگاه هفتم به اتمام رساند و توانست در دربي پايتخت استقلال را بعد از مدت‌ها شكست دهد، نيم‌فصل دوم را با خريدهاي رؤيايي! طوري آغاز كرد كه حالا با گذشت تنها ۱۱ هفته در جايگاه پانزدهم و تنها يك پله بالاتر از راه‌آهن قعر‌نشين جدول ايستاده است. اختلاف ۴ امتيازي با تيم‌هاي سقوط‌كننده در انتهاي جدول اين كابوس را براي پرطرفدارترين تيم ايران رقم زده كه نكند براي اولين بار طعم سقوط را بچشند؟! گرچه حضور برانكو تا حدودي نگراني‌ها را كم كرده اما انصافاً درست كردن اين پرسپوليس پشتكار فراواني مي‌خواهد و صبوري.

پرواز بلند قوي سپيد

كمتر كسي فكر مي‌كرد تيم انتهاي جدولي ملوان در نيم‌فصل نخست ديگر شانسي براي بقا داشته باشد اما حضور يك مربي كاربلد كه از نظر مسائل روحي و رواني استاد است، باعث شد قوي سپيد مرداب دوباره بال پرواز باز كرده و از منطقه سقوط فرار كند. ملوانان با فيروز كريمي كاري كردند كارستان تا مصداق خوبي باشند براي تيم‌هايي كه در پي تغيير چهره هستند. مسلماً ماندن در ليگ‌ برتر براي انزلي‌چي‌ها طعمي همچون قهرماني و بوسه بر جام خواهد داشت چون در نيم‌فصل نخست هر چه بلا بود بر سر اين تيم محبوب انزلي آمد، تا جايي كه خوشبين‌ترين طرفدار اين تيم هم فكر نمي‌كرد كمر شكسته تيم ترميم شود و آنها قد علم كنند اما اين اتفاق معجزه‌وار رخ داد تا قوي سپيد درست مثل ذوب‌آهن بيشترين صعود را در نيم‌فصل دوم داشته باشد.

توني ثبات را به تراكتور بازگرداند

تراكتورسازي نيم‌فصل نخست را با قهرماني به اتمام رساند، آن هم با هدايت يك مربي بومي و جوان به نام رسول خطيبي. البته با گذشت چند هفته رسول به خاطر چند نتيجه دور از انتظار و اختلاف با مديريت باشگاه، جاي خود را به توني اوليويرا داد تا پيرمرد پرتغالي در بازگشت به تبريز هت‌تريك كند. البته اين اتفاق به سود تبريزي‌ها تمام شد چون توني با حضورش دوباره ثبات و آرامش را به اردوي تراكتور بازگرداند، تا جايي كه از ۷ بازي صاحب ۶ برد و تنها يك باخت شد. عملكردي رؤيايي براي بازگشت دوباره اين تيم به صدر جدول و پيشي گرفتن از نفت تهران تا سرخپوشان محبوب ديار آذربايجان يك گام بلند براي رسيدن به آرزوي‌شان بردارند. حالا در فاصله ۴ هفته تا پايان فصل، تراكتور با قرعه دشواري كه پيش ‌رو دارد، بايد به اين آرزوي تبريزي‌ها جامه عمل بپوشاند كه در صورت محقق شدن آن، توني پرتغالي نزد تبريزي‌ها اسطوره خواهد شد.

تعقيبي كه تمام نشد

در پايان نيم‌فصل نخست ۳ تيم سپاهان، فولاد و نفت تهران با جمع‌آوري امتيازات لازم خود را در زمره مدعيان قهرماني قرار دادند و سايه به سايه هم حركت كردند. عملكرد خوب آنها در شرايطي بود كه مشكلات زيادي گريبان آنها را گرفته بود، از جمله بحران بازيكنان سرباز در اردوي فولاد و تغيير كادر مربيگري در اردوي سپاهان اما با اين وجود دراگان اسكوچيچ و حاجي فركي توانستند نظم و ديسيپلين را در اين دو تيم حفظ کرده و در نيم‌فصل دوم هم همان روند را ادامه دهند. نفت تهران هم به عنوان شگفتي‌ساز فصل با علي منصوريان نگاه‌ها را به خود معطوف كرد تا نسل جوان مربيان ايران نشان دهند مي‌توانند جا پاي بزرگان بگذارند. البته هر ۳ تيم در تعقيب و گريز خود با فراز و نشيب‌هايي روبه‌رو شدند كه طبيعي هم بود اما بايد منتظر ماند و ديد در پايان فصل چه اتفاقات ديگري رقم خواهد خورد.

پيكان در حال ثبت ركوردي جهاني

از اتفاقات جالب توجه دو نيم‌فصل ليگ‌ برتر مي‌توان به وضعيت پيكان اشاره كرد. تيمي صنعتي كه در نقل و انتقالات با جذب مهره‌هاي سرشناس سر و صداي فراواني به راه انداخت با اين اميد كه ديگر آسانسور فوتبال ايران لقب نگيرد اما بار ديگر مديران باشگاه در محاسبات خود دچار اشتباه شدند تا خودروسازان پايتخت يكي از كانديداهاي سقوط لقب بگيرند. از آن مهم‌تر با آمدن صمد مرفاوي به اين تيم، پيكاني‌ها در نيم‌فصل دوم به دنبال ثبت ركوردي جهاني هستند، مبني بر اينكه نيم‌فصل را بدون برد به اتمام برسانند. پيكان در ۱۱ بازي نيم‌فصل دوم با هدايت مرفاوي صاحب ۸ تساوي و ۳ شكست شد تا حسرت كسب برد در اين تيم همچنان بر قوت خود باقي بماند. ركوردي كه اگر در ۴ هفته پاياني شكسته نشود، مي‌تواند در گينس به ثبت برسد!

سقوط استقلال

استقلال با بحران‌هاي فراواني در اين فصل روبه‌رو شد، به همين خاطر از همان روزهاي ابتدايي نتوانست انتظارات را برآورده كند و نيم‌فصل اول را با شكست در دربي پايتخت در جايگاه پنجمي به اتمام رساند تا سرمربي اين تيم قول قهرماني در ليگ‌ برتر و جام‌ حذفي را بدهد! طرفداران اين تيم اميدوار بودند با خريدهاي نيم‌فصل شاهد پيشرفت تيم‌شان در نيم‌فصل دوم باشند اما نه تنها اين اتفاق رخ نداد بلكه تيم‌شان با گذشت تنها ۱۱ هفته از نيم‌فصل يك پله بيشتر سقوط كرد تا آبي‌هاي پايتخت هم درست مثل رقيب ديرينه، روزهاي ابري را پشت ‌سر بگذارند. حالا با اين روند، رسيدن به سهميه ليگ قهرمانان آسيا تنها اميدي است كه براي طرفداران باقي ‌مانده و اگر سرمربي تيم نتواند اين سهميه را كسب كند، آن وقت بايد تاوان سنگيني بپردازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج