آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۸۸۱۶۶
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

افزایش حقوق ۶۰ درصد بازنشستگان

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با بیان این مطلب که به رغم توافقات قبلی حقوق ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل‌بگیر ۱۷ درصد اعلام شد، گفت: افزایش حقوق ۴۰ درصد باقی‌مانده باید توسط دولت تعیین شود.

خبرگزاری مهر: رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با بیان این مطلب که به رغم توافقات قبلی حقوق ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل‌بگیر ۱۷ درصد اعلام شد، گفت: افزایش حقوق ۴۰ درصد باقی‌مانده باید توسط دولت تعیین شود.

علی‌اکبر بیات در مورد افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، افزود: طبق ماده ۴۱ قانون کار و ۱۱۱ تامین اجتماعی، شورای عالی کار حداقل حقوق کارگران را ۱۷ درصد اعلام کرد که این افزایش برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی نیز صدق می‌کند.

وی اظهار داشت: در جلساتی که به منظور تعیین افزایش مزد سال ۹۴ برگزار شد، بر اساس مذاکرات انجام شده نمایندگان کارگران و نمایندگان شورای عالی کار افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی را توافق کرده بودند و هیچ صحبتی از افزایش ۱۷ درصدی نبود، در حالی که در لحظات آخر افزایش ۱۷ درصدی به تصویب رسید.

به گفته رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، بر اساس ماده ۹۶ قانون برنامه پنجم توسعه، بازنشستگانی که بیش از حداقل حقوق را دریافت می‌کنند، افزایش حقوقشان باید بر اساس نرخ تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی باشد و این موضوع نیز در نهایت پس از تصویب هیئت وزیران اعلام خواهد شد.

بیات با اشاره به اینکه میزان تعیین شده افزایش حقوق کفاف هزینه‌های بازنشستگان را نمی‌دهد، گفت: هر بازنشسته تعداد افرادی را نیز تحت تکفل دارد و با شرایط اقتصادی موجود، امکان تامین تمامی هزینه‌ها وجود ندارد. بنابراین این افزایش برای آنها خیلی کم است.

وی تاکید کرد: به رغم اینکه نمایندگان در شورای عالی کار دو بار مصوبه سطوح مزدی را امضا نکرده بودند، مشخص نیست علت کاهش رقمی که قبلا توافق کرده بودند، چیست.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با اشاره به اینکه حداقل حقوق ۷۱۲ هزار و ۴۲۴ تومان برای سال آینده در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: کارگران مزایای جانبی مانند حق مسکن، خواروبار، سنوات و ... را دارند که برای آنها علاوه بر افزایش اعلام شده، در نظر گرفته می‌شود. اما متاسفانه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی مزایای جانبی ندارند و تکلیف آنها هنوز مشخص نیست و میزان افزایش مزایا شامل حامل بازنشستگان نمی‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیشکسوت

      چرا می خواهید این بدعت را پایه گذاری کنید و بین بازنشستگان شکاف ایجاد کنید معنی این حرفتان این است که بازنشسته ای که خداقل نمی گیرد حقوقش کمتر از 17 درصد می باشد ایم چه توجیحی است و در کجای چنین قانونی آمده است که افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به دوبخش تقسیم شود و فاصله طبقاتی ایجاد کنید و...... ما مخالف هستم و......

    • ناشناس

      جالبست ديد دروني اين أقايان از بازنشستگان .آنقدر بديم كه از پا نيفتند و آندسته هم كه هنوز كمي سر پاتر هستند بمانند تا زمان سقوطشان برسد. شرم آور است

    • بدون نام

      یک فکری هم به حال ما بانشستگان کشوری بکنید وضع بسیار خراب است

    • میر صالح سید رسولی

      چرا به بازنشتگان ومستمر بگیران تامین اجتماعی حق مسکن و خواربار وسنوات و حق فرزند نمی دهند این ظلم بسیار بزرگ در حق بازنشتگان تامین اجتماعی است

    • علی اکبر لطفی

      سلام...اقای بیات لطفا فکری هم برای باز نشستگان ارتش مبذول فرمایید..

    • رضا

      سلام ، سازمان تامین اجتماعی و مجلس محترم شورای اسلامی فکری هم به مستمری بگیران تامین اجتماعی که با 60 سال سن و 10سال سابقه به ناچاروبه لحاظ بیماری وناتوانی خود را بازنشسته کرده اند و حقوق حدود 200 هزار تومانی دریافت می کنند بکند؟

    • بدون نام

      واقعا خسته نباشید بااین افزایش حقوقتون,,,دیگه تکلیف بازنشستگاه بااین تورم تو سال جدید معلوم.شد خدا خودش بخیرکنه...

    • غریبه همشهری

      چرا. هنوز افزایش حقوق مستمری بگیران. تایین نشده. ۸ روز از سال گذشته. هنوز پیش کسوتان. وقت نکرده اند جلسه بگذارند یا. هنوز در سفر های نوروزی هستند خو ش بگذره. ما. که. از همه چی محروم هستیم. ، عید واقعی. مال شما. آقا یان. نماینده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج