آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۸۵۰۴۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حالا درخشان، کروش را درک می‌کند

پرسپولیس را در بازی‌های آسیایی می‌پسندیدیم و از تماشای فوتبال منطقی این تیم لذت می‌بردیم. می‌دانید فوتبال منطقی چگونه فوتبالی است؟

خبر ورزشی: پرسپولیس را در بازی‌های آسیایی می‌پسندیدیم و از تماشای فوتبال منطقی این تیم لذت می‌بردیم. می‌دانید فوتبال منطقی چگونه فوتبالی است؟

فوتبال منطقي تجلي سنجش قدرت تيم خود و تيم حريف است. اين فوتبال برآورد توان و قابليت‌هاي تيم خودي و غيرخودي است. پرسپوليس با عنايت به آنچه دارد مقابل بنيادكار ازبكستان ظاهر شد. يك نيمه را فشار آورد و به گل برتري رسيد و در نيمه دوم به فكر دفاع منطقي و دفاع از دروازه خود بود.

خب اين مي‌شود فوتبال منطقي و ديگر نبايد به دنبال اما و اگر بود. پرسپوليس اگر با اين بنيه انساني يك سر و يك كله به دروازه حمله مي‌كرد، بي‌شك زير هجوم بازيكنان حريف له مي‌شد و گل مي‌خورد.

پس منطق فوتبال حكم مي‌كرد كه پرسپوليس با دفاع لايه لايه و گاهي اوقات حتي زير توپ زدن و خراب كردن بازي تيم مقابل، نتيجه را حفظ كند. شايد اگر پرسپوليس آندرانيك تيموريان را داشت يا صاحب بهترين بازيكنان ليگ بود، جور ديگري به مصاف بنيادكار مي‌رفت اما وقتي بهترين بازيكن پرسپوليس محمد نوري است يا بهترين پديده اين تيم مهدي طارمي است، چه توقعي بايد از اين تيم داشت؟

حميد درخشان اين روزها كارلوس كروش را بيشتر از هميشه درك مي‌كند. او در نيمه دوم ديدار با بنيادكار فرمان عقب‌نشيني صادر كرد و با دفاع تيمي و زير توپ زدن، براي حفظ نتيجه به ميدان رفت.

شيوه و ابتكار كارلوس كروش اما در تيم‌ملي چه بود كه درخشان‌ها از آن انتقاد مي‌كردند؟

كروش با سنجش موجوديت فوتبال ايران، تيمي ساخت تا در آسيا بباز و آبروبر نباشد. كروش نسلي متوسط و كم‌استعداد را در اختيار داشت. او بايد با اين نسل به جام‌جهاني‌ مي‌رفت و در جام ملت‌هاي آسيا ظاهر مي‌شد، نسلي كه نمي‌توانست مثل بچه‌هاي ۹۸، فوتبال آسيا را تار و مار كند. هنر كروش اما در استفاده صحيح و بهينه از نسل متوسط فوتبال ايران بود.

درخشان و همه آنهايي كه منتقد كارلوس كروش بودند چون در جايگاه او نيستند و فوتبال ملي را در اختيار ندارند، متوجه نمي‌شوند كه سختي كار تا چه اندازه است اما حالا كه او در چند بازي آسيايي به ميدان رفته- آن هم با تيم زيرمتوسط پرسپوليس- مصائب كروش را در تيم‌ملي بيشتر از قبل درك مي‌كند. اصلاً سكوت درخشان نشانه اين است كه آقاي كروش! حق با شماست. بهتر از اين نمي‌شد در عرصه فوتبال ملي، تيمداري كرد و دفاع منطقي تيم ما در جام جهاني، بي‌حكمت نبود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج