آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۸۲۱۹۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ايران برای اروپا خط و نشان کشید

مديرعامل شرکت ملي نفتکش ايران اعلام کرد: خساراتي که در زمان تحريم‌ها از سوي دولت‌هاي غربي به نفتکش وارد شده با پيگيري از محاکم حقوقي بين‌المللي مطالبه خواهيم کرد.

خبرگزاری مهر: مديرعامل شرکت ملي نفتکش ايران اعلام کرد: خساراتي که در زمان تحريم‌ها از سوي دولت‌هاي غربي به نفتکش وارد شده با پيگيري از محاکم حقوقي بين‌المللي مطالبه خواهيم کرد.

هر چند مذاکرات هسته اي ايران و گروه ۵+۱ در حالي در قلب اروپا در جريان است و طرف‌هاي مذاکره از مثبت بودن روند گفتگوها خبر مي‌دهند اما اتحاديه اروپا بر خلاف جريان و روند مذاکرات بار ديگر شرکت ملي نفتکش ايران را در ليست سياه تحريم‌هاي بين‌المللي قرار داده است.

تحريم شرکت ملي نفتکش ايران به عنوان يکي از غول هاي کشترياني و حمل دريايي نفت جهان حتي با واکنش محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران هم روبرو شده است.

وزير خارجه ايران در واکنش به تحريم نفتکش ايران مي گويد: " تا هنگامي که اين تفکر را اروپايي‌ها و آمريکايي‌ها داشته باشند، به نظر نمي‌رسد امکان رسيدن به يک تفاهم جدي باشد؛ چون اينها فکر مي‌‌کنند که تحريم‌هايشان کارآمد است؛ واقعا اگر فکر مي‌کنند که اين تحريم‌ها کارآمد است، چرا با ايران مذاکره مي‌کنند، تحريم‌ها را ادامه بدهند. "

از سوي ديگر همزمان با بالا گرفتن واکنش هاي مسئولان دولت، وزارت خارجه و حتي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به اين تحريم جديد نفتي، شرکت ملي نفتکش ايران هم براي برخي از کشورهاي اروپايي خط و نشان کشيده است.

علي اکبر صفايي مديرعامل شرکت ملي نفتکش در يک گردهمايي با بيان اينکه دولت هاي غربي با تحريم شرکت ملي نفتکش ايران فضا را براي شرکت هاي بين المللي حمل و نقل دريايي و نفتي در استفاده از توانمندي شرکت ملي نفتکش ايران مسدود خواهند کرد، گفت: شرکت ملي نفتکش ايران با ظرفيتي که دارد بزرگترين ناوگان نفتي دنياست و اين تحريم هايي که انجام مي شود حمل و نقل بين المللي دريايي جهان را از يک ظرفيت عظيم با استاندارد بسيار خوب محروم خواهد کرد.

اين مقام مسئول با بيان اينکه اين شرکت خسارت تحريم را مطالبه مي کند، تصريح کرد: با تحريم دوباره نفتکش از سوي دولت هاي غربي فضاي حمل و نقل بين المللي از کيفيت حمل و نقل، قيمت ها و ارزش و توانايي نيروي انساني شرکت ملي نفتکش ايران محروم خواهد شد.

صفايي خاطرنشان کرد: حقانيت شرکت ملي نفتکش ثابت کرده است تحريم هاي اعمال شده از سوي دولت هاي غربي سياسي است.

در همين حال محمد سوري مشاور وزير نفت در امور راهبردي و مديرعامل سابق شرکت ملي نفتکش در واکنش به تحريم دوباره اين شرکت نفتي با بيان اينکه تصميم اتحاديه اروپا کاملا سياسي است، گفته است: نداشتن بيمه بدنه، نداشتن بيمه پي اند آي کلاب (P & I club ) و محدوديت انتقال پول از سوي نظام بانکي و سايرخدماتي که به دليل نداشتن بيمه پي اند آي شرکت ملي نفتکش با آن مواجه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج