آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۸۱۶۱
۱۳ نظر
۵۱۵۳
۱۳ نظر
۵۱۵۳
پ

نام اين ايراني در كنار بهترين اتومبيل‌هاي جهان حك شده‌است

کورش منصوری ؛ سلطان تیونینگ جهان

شاید هیچ كس فكر نمی‌كرد تیونری جرات كند بوگاتی ویرون كه سریع‌ترین خودروي خیابانی است را تیونینگ كند اما كورش منصوری این كار را كرد

کورش منصوری ؛ سلطان تیونینگ جهان

کورش منصوری ؛ سلطان تیونینگ جهان

برترین ها: شاید هیچ كس فكر نمی‌كرد تیونری جرات كند بوگاتی ویرون كه سریع‌ترین خودروي خیابانی است را تیونینگ كند اما كورش منصوری این كار را كرد شاید همین جرات عجیب این مرد موفق ایرانی است كه وی را تبدیل به یكی از موفق‌ترین مردان در صنعت تیونینگ در جهان و شركتش را تبدیل به یكی از معروف‌ترین نشان‌های دنیای برندهای لوكس كرده باشد. حالا هرچقدر كه برندهایی مانند جورج آرمانی در جهان مد برای همه شناخته شده است اما منصوری هم در جهان اتومبیل برای لوكس سواران نامی آشناست.


اصل خبر : شايد براي بعضي‌ها باورپذير نباشد كه «پورشه منصوري» از نام يك ايراني گرفته شده باشد اما اين واقعيت است. يك ايراني موفق ديگر در جهان كه نامش با خودروهاي فوق‌لوكس عجين شده‌است؛ كورش منصوري حالا يكي از 3 نام مشهور در تيونينگ يا همان اسپرت كردن اتومبيل‌ها در جهان است.


شعار شركت منصوری فراتر از یك سنت و فراتر از مسابقه است. اما صاحب نشان معروف تجاری منصوری چگونه آدمی است؟

كورش منصوری متولد ۱۳۴۰ و اهل چالوس است. وی قبل از آن‌كه به آلمان بیاید در انگلستان تحصیل می كرد. كورش منصوری در گفت‌وگو با مجله ماشین گفته است:« سال ۱۹۸۹ بود كه به دلیل علاقه شخصی در شهرمونیخ كمپانی MP Design را تاسیس كردم و تا سال‌ها مشغول تولید قطعات و همكاری با كمپانی‌های بزرگ خودروسازی و تیونینگ آلمانی بودم اما به‌خودم گفتم تا كی باید برای دیگران قطعه تولید كنم؟! حالا زمانی كه است كه باید خودمان هم با لوگو و برند منصوری به بازار بیاییم، سپس كار را با بنتلی آغازكردیم كه بسیار موفق بود و سپس به سراغ آستن مارتین رفتیم.

ما سراغ خودروهایی رفتیم كه تاكنون كسی روی‌شان كار نكرده بود در ضمن مابا تمام تیونرهاي آلمانی دوست و همكاریم، اگر به سراغ مرسدس بنز می‌رفتیم برابوس ناراحت می شد یا اگر به سراغ بی‌ام‌و می‌رفتیم هارت‌گه یا اشنیتزر از ما دلخور می‌شدند، بنابراین به این نتیجه رسیدیم كه آن‌ها كار خودشان را انجام دهند و ما روی شاخه‌های خالی بیاییم. پس از آستن مارتین نیز به سراغ رولزرویس، سپس فراری و بعد SLR و سرانجام بوگاتی ویرون كه نهایت كار است رفتیم! البته SLR كاملا عضوی از مرسدس بنز نیست و در بسته محصولاتش قرار نمی گیرد زیرا مكلارن SLR است.»

شاید كسی جرات نمی‌كرد خودرویی كه بیش از هزار اسب بخار قدرت داشته باشد را تقویت كند اما كورش منصوری این كار را كرد. وی بین ۸۵ تا ۹۰ اسب به قدرت بوگاتی ویرون اضافه كرد. كورش منصوری چنان موفق بود كه در كمتر از نیم دهه از بنتلی به بوگاتی رسید.

منصوری از سال۹۰ با MP Design در بیشتر نمایشگاه‌های خودرویی جهان حضور داشته است. موفقیت شركت منصوری آن‌چنان رو به گسترش است كه حتی در اوضاع بد مالی در جهان نیز شركت منصوری وضعیت خوبی دارد وی گفته است كه ما مشتری‌های خوبی در ابوظبی، دوبی و قطر داریم ( دو نفر از مشتریان سرشناس او پسر امیر امارات و پسر ۱۴ ساله رومان آبراموویچ مدیر روس و متمول باشگاه فوتبال چلسی است).

منصوری در جایی گفته است:« قیمت بوگاتی را در حالت پر ۷۰۰هزار یورو در نظر می‌گیریم، البته بیشترین سود را كمپانی بوگاتی می كند و اگر بخواهیم بگوییم آپشن‌های ما سقف دارد يا نه؛ پاسخ اين است، خیر.

البته نهایت كار آپگرید موتور بوگاتی است كه بین ۱۰۰ تا۱۵۰ هزار یورو به قیمت آن می‌افزاید، برای سفارش ویرون حتما باید مشتری به اینجا بیاید تا رودررو قرارداد امضا كنیم.»

شركت منصوری از كمك شركت‌هایی مانند میشلن، دانلوپ، گلاسوریت و ریكاردو استفاده می‌كند. اما از بین این‌ها تنها برای ریكارو قطعه می‌سازد و سایر آن‌ها شركای تجاری- تكنولوژی و شركت‌هایی هستند كه منصوری از آن‌ها برای بهینه‌سازی خودروهایش وسایلی را می‌خرد، برای مثال شركت منصوری به میشلن سفارش نوعی تایر خاص را داده است كه بتواند شرایط وزن و قدرت موتور خودروهای تقویت شده توسط منصوری را تحمل كند، منصوری سفارش در تعداد بالا به آن‌ها نمی‌دهد ولی در اینجا پرستیژ كار مهم است كه آن‌ها دوست دارند با شركت منصوری كاركنند.

منصوری در شهرهایی چون اوزاكا، سئول، بورلی هیلز و البته ابوظبی و سنگاپور نمایندگی رسمی دارد. كورش منصوری در شركتش كه امروزه تبدیل به یك امپراتوری شده تكنولوژی و دستگاه ساخت فیبركربن كه در دنیا شاید چند كمپانی بزرگ و معدود خودروسازی و هوافضا داشته باشند دارد و به دلیل دارابودن سالن رنگ مدرن مدل‌های رولزرويس فانتوم را برای كمپانی رولزرویس رنگ می‌كند، همچنین تكنولوژی و توانمندی طراحی و تولید پلت فرم مستقل را داراست و كمپانی منصوری را نه تیونر بلكه امروزه می‌توان یك face lift‌كننده قهار و تولید‌كننده خودرو لقب داد واین یعنی رسیدن از مرحله تیونینگ به تولید پلت فرم.

آقای منصوری پس از سال‌ها به ایران هم باز گشته است حالا شركت دینا منصوری قرار است محصولات این شركت را در ایران عرضه كند. شركت دینا منصوری قرار است اولین خودروهای تیونینگ شده واقعی را در ایران تولید و عرضه كنند؛ كسی چه می‌داند شاید منصوری به‌دنبال تولید یك كیت كامل برای خودروی سمند باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      سلام جدا میگم خیلی عالی بود.وقتی داشتم میخوندم هی ته دلم میگفتم چی میشد این آقای منصوری سمند کشورمونو(هرچند ملی نیس)تیونینگ کنه . ای کاش که این کار انجام بشه توسط کیت بدنه منصوری

      پاسخ ها

      • Saee2

        مورچه چيه كله پاچه اش چي باشه؟!

    • حنانه

      سلام.عالی بودن
      اما من دنبال تیونینگ نیستم.من طرح خودرو لوکس دارم که میخواستم ارائه بدم.به هر طرفم میرم متاسفانه تو ایران جوابگو نیست.یکی کمکم کنه بتونم طرحمو جهانی کنم.تنها اطلاعاتیم که گرفتم اسم آقای کوروش بود.خواهش میکنم.

    • حنانه

      سلام.من بازم همچنان منتظرم.منتظرم شاید یه معجزه بشه یا شایدم وحی بشه.تورو خدا هرکس اطلاعاتی داره بزاره شاید منم تونستم موفق شم.

    • حنانه

      سلام.من نا امید نمیشم.امیدوارم بتونم طرحمو ارائه کنم.
      با تشکر از همه اونایی که من دیدن.
      حنانه از رشت.

    • طراح

      به جرأت میتونیم بگیم صنعت خودروسازی جهان رو دست ایرانی ها میچرخه البته ایرانی های خارج از کشور مثلأ آقای نادر فقیه زاده که یکی از طراحان برتر شرکت بی ام وست ولی با این همه شخصیت های مهم در زمینه خودرو متاسفانه وضع خودروسازی خودمون اینقدر ضعیفه به امید روزی که این صنعت در ایران پیشرفت کنه ودر حد شرکتهای اروپایی و آمریکایی بشه

    • مدرس

      خداییش وقتی اسن یه ایرانی رو روی بوگاتی میبینم بغضم میگیره . دمش گرم. چرا الان تو جوانان ما این ایده ها نیست همش دنبال ......

    • مهران هرسیج

      سلام اسم کامل ایشون کوروش منصور لکورج هستش..اصالت منصوری ها به مازندران چالوس و شهر کلاردشت روستای دل انگیز کلمه(kolemeh)برمیگرده از توضیح بیشتر در مسائل خانوادگی خودداری میکنم..ایشون افتخار هر ایرانی و مازندرانی هستن..یاعلی

    • حمیدکیهانی

      زنده بادبرتوای افتخارکلاردشت کلمه

    • رحیم منصوری

      سلام. افتخار منصوری هاشدید درجهان. آبروی ایران عزیز خدا حفظت کنه. چالوس رحیم منصوری

    • مهرداد

      سلام من یه سوال از اقای منصوری داشتم من یه پراید بژ خسته ۸۹ دارم فرمونشم از این معمولیهاست میخاستم بدونم میشه یه موتور پاگانی زوندا یا لامبورگینی وننو رو روش انداخت تا از حالت خستگی در بیاد

    • پارسا فرهادی

      سلام آقای کورش منصوری من پسری 15ساله هستم میخواستم راجب این کارطراهی بیشتر توضح بدید چون من عاشق طراحی وماشین هستم میخواهم یکی مثل شما بشوم موفق پس من وراهنمایی بکنید ممنون میشم از کرمانشاه

    • امیر رمضانی

      سلام اقای منصوری من قبلا تو یه کارگاه تیونیگ کار میکردم . الان بیکار هستم . خواستم ببینم میتونم تو شرکت شما مشغول به کار بشم . ممنونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج