جاباما
۱۷۴۵۵۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خواندنی ها با برترین ها (۱۴)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدیدی درباره ی موضوع نامکرر عشق، مصاحبه ی مفصلی با اصغر فرهادی، مجموعه داستان جدیدی از یوریک کریم مسیحی و.... آشنا شوید...

خواندنی ها با برترین ها (14)





برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدیدی درباره ی موضوع نامکرر عشق، مصاحبه ی مفصلی با اصغر فرهادی، مجموعه داستان جدیدی از یوریک کریم مسیحی و.... آشنا شوید...

شرایط عشق (فلسفه صمیمیت)

  • جان آرمسترانگ
  • ترجمه ی مسعود علیا
  • انتشارات ققنوس
  • چاپ اول: 93

خواندنی ها با برترین ها (14)

«عشق ورزیدن به شخصی چگونه چیزی است؟» طرح این پرسش یکی از عمیق ترین و معمایی ترین پرسش هایی است که می توانیم با خودمان در میان بگذاریم. عشق یکی از مضامین اصلی در حسب حالی است که هر کدام از ما هنگامی که می کوشیم به فهم زندگی خود راه پیدا کنیم، روی کاغذ می آوریم؛ اما چه بسا احساس کنیم که هر قدر بیشتر درباره آن تأمل کینم، فقط حیرانی مان بیشتر می شود.

عشق ربط وثیقی به نظرگاه ما درباره ی خوشبختی دارد؛ با این حال، احتمالاً هیچ کس بیشتر از آن کسی که به او عشق می ورزیم از ما آزار نمی بیند یا ما را آزار نمی دهد. اگر عشق چیزی است که همه ی ما خواهان آن هستیم، پس چرا پیدا کردنش تا این پایه دشوار و حفظ آن از این هم دشوارتر است؟

عشق یکی از پایدارترین و عزیزترین آرمان های آدمیان است، ولی دشوار است که به وجهی دقیق بگوییم این آرمان چیست و اگر اصلاً ارتباطی با زندگی واقعی داشته باشد، آن ارتباط چگونه است.

عهد الست

  • نصرالله پورجوادی
  • انتشارات فرهنگ معاصر
  • چاپ اول: ۹۳

خواندنی ها با برترین ها (14)

موضوع کتاب پیمانی است که خداوند در هنگام خلقت با فرزندان آدم، یا در حقیقت با ذریه آدمیان، و به قول امروزی ها با اسپرم آنها، می بندد و از آنان اعتراف می گیرد به خداوندی خویش این قضیه یکی از هیجان انگیزترین حوادث خلقت است که فقط در یکی از آیات قرآن (اعراف ۷۲) به آن اشاره شده و توجه مفسران قرآن و متکلمان و به خصوص عارفان و صوفیان و سپس شعرای عارف مسلک و صوفی ایرانی را به خود جلب کرده است.

این که می گویم توجه ایرانیان را به خود جلب کرد نه به این معنا است که غیر ایرانیان به آن توجه نکرده اند. نه، داستان عهد الست موضوع یکی از آیات قرآن است و طبعاً مفسران و دین پژوهان، چه در قدیم و چه در عصر حاضر، باید به آن توجه می کردند، و کرده اند، ولی نمی دانم چرا صوفیان و شاعران صوفی مشرب ایرانی بیشتر به آن علاقه نشان داده اند و درباره ی آن سخن گفته اند. این ماجرا کاملاً اسلامی است و در منابع یهودی و مسیحی اصلاً از چنین میثاقی سخن به میان نیامده است...

اگر یک مرد را بکشم دو مرد را کشته ام (مجموعه داستان کوتاه)

  • آلبر کامو، گابریل گارسیا مارکز، ولادیمیر ناباکوف و دیگران
  • ترجمه ی سیروس نورآبادی
  • نشر شور آفرین
  • چاپ اول: ۹۳

خواندنی ها با برترین ها (14)

محور تمام داستان های «اگر یک را مرد بکشم، دو مرد را کشته ام»، عشق و ازدواج است. موضوعی که از نخستین حماسه های تاریخ بشری شروع می شود و هنوز هم با تب و تاب ادامه دارد. گر چه زندگی هر فردی از نظر کمیت بیشتر صرف کار، روابط اجتماعی، کسب امکانات مالی، خواب، خوراک و برخورداری از لذایذی می شود که در طول تاریخ دچار تنوع زیادی شده اند، اما به لحاظ کیفی، عشق و ازدواج جایگاه ویژه ای دارند و چه بسا به تنهایی با تمام مسایل فوق برابری می کند و حتی از آن هم فراتر می رود.

تنوع داستان ها از منظر کیفی این امکان را به خواننده می دهد که با صداهای متنوع و مختلفی مواجه شود و فقط شنونده ی یک صدا نباشد. در این مجموعه، با طیف وسیعی از نویسندگان کلاسیک و مدرن مواجه هستیم، که هر کدام عرصه هایی را در بر می گیرد که برای داستان اصلی، «جنبه ی دیگر» زندگی تلقی می شود..

در این مجموعه داستان هایی از سیلویا پلات، آلبر کامو، کاترین منسفیلد، جومپا لاهیری و.... درباره این موضوع گردآوری شده است.

رو در رو با اصغر فرهادی

  • اسماعیل میهن دوست
  • انتشارات روشنگران و مطالعات زنان
  • چاپ اول: ۹۳

خواندنی ها با برترین ها (14)

انگیزه ی من برای انتشار کتاب حاضر، علاوه بر رشد کیفی آثار فرهادی و گام های بلندی که او فیلم به فیلم برداشت، چند عامل تأثیرگذار بودند نخست: موفقیت فرهادی به عنوان فیلم سازی مستقل، با خاستگاهی خارج از پایتخت که بدون اتکا به حمایت و بهره مندی از انواع رانت دولتی و خصوصی و برخلاف برخی که حتی سیاه مشق های اولیه ی خود را به مدد سرمایه و نگاتیو دولتی انجام داده و می دادند. او صرفاً به اتکاء ذوق ، استعداد و پشتکار خود، مسیر فیلم سازی اش را همواره کرده و قله های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح می کرد...

و عامل دیگر ویژگی آثار فرهادی، از جنبه جلب توأمان مخاطب به اصطلاح عام و خاص، چه داخلی و چه خارجی است. از نتایج و دست آوردهای این ویژگی همین بس که از «چهارشنبه سوری» به بعد حضور فیلم های او در جشنواره ی فجر، فاصله ی آرا داوران رسمی جشنواره، منتقدین و عامه تماشاگر را از بین برد. و...

این کتاب گفتگوی مفصلی است با اصغر فرهادی که ابتدا به زندگی و آثار اولیه و سریال های او می پردازد. سپس گفتگو درباره شش فیلم بلند سینمایی او از «رقص در غبار» تا «گذشته» ادامه می یابد.
نفس عمیق (مجموعه داستان)

  • یوریک کریم مسیحی
  • نشر آموت
  • چاپ اول: 93

خواندنی ها با برترین ها (14)

امسال این دومین مجموعه داستانی است که از یوریک کریم مسیحی، فیلم ساز، عکاس و نویسنده منتشر شده است. پیش از این مجموعه ی «صد میدان» که ۱۰۰ داستان درباره صد میدان محله نارمک تهران است بوسیله نشر هرمس منتشر شده بود.

برشی از داستان نفس عمیق

عیشی نمانده بود که کیانوش نکرده باشد و خلافی نمانده بود که دوستان خلافش پیشنهاد کرده باشند و رد کرده باشد. دل مادرش سیما خانوم، و خواهر و برادر کوچکش از دست کیانوش خون بود. مانده بودند با کارهای آبرو بر و روسیاه کن اش چه بکنند. نه می خواستند به خانه راهش بدهند و نه می توانستند راهش ندهند پسر ارشدِ ناصر خان، همسایه قدیمی و با آبروی محل را خانواده اش به خانه راه ندهند؟!

خانه شان خانه ای قدیمی اما سر پا و با اس و قس بود؛ خانه ای کوچک و حیاط دار با آجر بهمنی قرمز و قرنیز سفید. خانه ای یک طبقه، با دو اتاق و یک نشیمن، که یکی از اتاق ها دست کیانوش بود و بقیه دست دیگران. همه از خداشان بود که با کیانوش یک جا نباشند...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج