آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۶۸۰۱۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بررسی لیست تیم ملی در جام ملت‌ها (۲)

جام ملت های آسیا روز جمعه در استرالیا آغاز خواهد شد و تیم ملی کشورمان، یکشنبه در اولین بازی خود به مصاف بحرین خواهد رفت.

طرفداری: بخش دوم این مقاله در حالی تقدیم حضور شما کاربران می گردد، که مهم ترین خبر روزهای اخیر دعوت شدن خانزاده به جای هاشم بیک زاده بتیم ملی ایران است. در ادامه به بررسی نفر به نفر بازیکنان حاضر در لیست نهایی کارلوس کیروش، برای جام ملت های آسیا خواهیم پرداخت:


علیرضا بیرانوند: دروازه بان بلند قامت 22 ساله نفت تهران که با عملکرد بی نظیری خود هیچ حرفی را باقی نگذاشته است، شروع مجدد های وی عالی است و تیم نفت دو بار در همین فصل از این راه به گل رسیده که می توان به مهمترین آن به بازی مقابل پرسپولیس اشاره کرد. بیرانوند به دلیل عملکرد خوب خود به عنوان بهترین دروازه بان نیم فصل نامیده می شود و توانست بعد از علیرضا حقیقی لژیونر تیم به عنوان دروازه بان دوم همراه تیم ملی راهی جام ملت های آسیا شود.

محسن فروزان: جانشین سید مهدی رحمتی در استقلال تهران، در 17 بازی 22 گل خورده است. گرچه به عقیده کارشناسان، مدافعان ضعیف استقلال تهران عامل این عملکرد بد فروزان هستند. اما خیلی ها هنوز وی را شایسته پیراهن تیم ملی نمی دانند،ولو به عنوان دروازبان سوم . فروزان در این فصل بارها ناجی دروازه استقلال شده که نمونه بارز آن بازی در برابر سپاهان و البته نفت مسجدسلیمان بوده است. اما واکنش های وی نیز نتوانسته دوای درد استقلال باشد. از نقاط قوت وی می توان به روحیه بالا، خروج های مطمئن و واکنش های سریع او در مقابل شوت های ناگهانی است.

مهرداد پولادی: مدافع چپ تیم الشحانیه که بر خلاف شرایط بی ثبات وی در رده باشگاهی کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی ایران علاقه خاصی به وی دارد و همواره از او به عنوان گزینه اول در جناح چپ خط دفاعی استفاده کرده است. وی در ابتدای فصل با پیشنهادات اروپایی رو به رو بود اما به الشحانیه پیوست و بازی های خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. به احتمال فروان مهرداد پولادی مدافع چپ فیکس ایران در جام ملت های آسیا خواهد بود. مهرداد پولادی که تا دقایق پایانی به علت مشکلات کارت پایان خدمت، مشخص نبود به استرالیا می رود یا خیر، سر انجام به همراه سروش رفیعی راهی جام ملت ها شد.

امید ابراهیمی: این هافبک دفاعی 27 ساله اهل نکا در لیگ چهاردهم ستون خط هافبک استقلال بوده و بهترین هافبک دفاعی نیم فصل اول از دید خیلی از مطبوعات و هواداران فوتبال شناخته شده است. ابراهیمی علی رغم پست دفاعی خود یک آمار بسیار عالی را دارد، وی در 16 بازی 6 گل به ثمر رسانده است تا نظر کیروش پرتغالی را به خود جلب کند. بدون شک امید ابراهیمی آماده ترین هافبک دفاعی ایران است اما از شانس بد وی باجواد نکونام کاپیتان تیم ملی هم پست می باشد که کار را برای وی دشوار کرده است.

سروش رفیعی: بازیکن 24 ساله تیم فولاد خوزستان که پس از محرومیت بختیار رحمانی به ستاره اول در لیگ چهاردهم تیم تبدیل شد و با گل های حساس خود امتیاز های فروانی برای خوزستانی ها کسب کرد. وی در 15 بازی برای فولاد موفق به 7 بار گلزنی مقابل حریفان شد که مهمترین آن گل های 3 امتیازی مقابل سرخابی های پایتخت بود، همچنین زیبا ترین گل رفیعی مقابل سپاهان با یک ضربه برگردان به ثمر رسید. این هافبک هجومی 24 ساله قطعا در نیم فصل اول بین 3 بازیکن برتر لیگ بود، وقتی رفیعی با روند خوب خود در اوج قرار داشت مانند بختیار رحمانی و دیگر بازیکنان با مشکل کارت معافیت سربازی رو به رو شد که وی را در آستانه جا ماندن از جام ملت ها برد که با درخواست فدراسیون به طور موقت برای جام ملت ها محرومیت سروش رفیعی لغو شد.

وریا غفوری: مدافع راست 27 ساله سنندجی تیم سپاهان که در این فصل با عملکرد درخشان خود در جناح راست کیروش را وادار به دعوت وی به تیم ملی کرد. غفوری در لیگ چهاردهم 16 بازی برای زردپوشان اصفهانی انجام داد و 3 گل به ثمر رساند، وی در کارهای هجومی همواره خوب عمل می کند و برای حریف دردسرساز می شود و اگر مشکلی پیش نیاید وی مدافع راست فیکس تیم ملی خواهد بود. عملکرد نه چندان مناسب حیدری در این فصل، گمانه زنی ها را به این سو برده که غفوری به عنوان بازیکن فیکس، جام ملت ها را آغاز کند. اما همه چیز به نظر نهایی کادر فنی بستگی دارد.

جوادنکونام (کاپیتان): کاپیتانی که البته چندان محبوب نیست. حتی در میان استقلالی هایی که او را یکی از مقصرین حواشی استقلال می دانند. نکونام پس از حرف و حدیث های فراوان نیم فصل لیگ سیزدهم از استقلال جدا شد و پس از آن نیز به علت مخالفت قلعه نویی نتوانست به این تیم بازگردد. نکونام در این فصل 12 بار برای اوساسونا به میدان رفته و 4 گل به ثمر رسانده است. 145 بازی ملی و 53 گل، حاصل زحمات کاپیتان 34 ساله تیم ملی در دوران بازی وی است. وی در این رقابت ها، اگر با مشکل مصدومیت رو به رو نشود، رکورد 148 بازی ملی علی دایی را به عنوان با سابقه ترین بازیکن تیم ملی خواهد شکست.

امیرحسین صادقی: یکی از ضعیف ترین بازیکنان استقلال که در نیم فصل تا یک قدمی ترک این تیم نیز پیش رفت اما با نظر قلعه نویی در این تیم ماندگار شد. دعوت شدن وی به تیم ملی پس از عملکرد بد این مدافع تعجب همگان را برانگیخت. اما کیروش یک بار دیگر به این مدافع اعتماد کرده است. البته صادقی همیشه در تیم ملی عملکرد فوق العاده ای داشته و در جام جهانی نیز پس از پولادی و به گواه امار وبسایت رسمی فیفا، دومین مدافع برتر ایران بود. اما صادقی در بازی های اخیر به هیچ وجه در شرایط خوبی به سر نبرده و بارها مورد هجمه هواداران و رسانه ها قرار گرفته است. صادقی در این فصل 1 گل نیز برای استقلال به ثمر رسانده است.

محمدرضا خانزاده: مدافع 23 ساله و تنها ملی پوش پرسپولیس در تیم ملی، دیروز و پس از مصدومیت هاشم بیک زاده به تیم ملی دعوت شد. چشم پوشیدن بر مهرداد جماعتی و دعوت وی برای جام ملت ها نشان می دهد که کیروش اعتقاد زیادی به این بازیکن دارد. عملکرد بسیار ضعیف وی به همراه تیم ملی امید در مسابقات آسیایی که با محرومیت و جریمه وی نیز رو به رو شد، حرف و حدیث های فراوانی را نیز برای وی ایجاد کرد. وی که در این فصل، در 10 بازی برای پرسپولیس به میدان رفته، نتوانسته عملکرد قابل توجهی نیز در این فصل داشته باشد. بعید به نظر می رسد که او بتواند به عنوان بازیکن فیکس، یا حتی تعویضی در این جام به میدان برود.

خسرو حیدری: پیستون راست استقلال در این فصل اگر چه 1 گل زده و 6 پاس گل نیز برای هم تیمی های محیا کرده است، اما به هیچ وجه نتوانسته به امادگی دو فصل پیش خود برسد. نقطه قوت حیدری سانترهای خطرناک وی بود. حتی از وی به عنوان مهدوی کیای جدید فوتبال ایران یاد می شد. اما حیدری، از فصل گذشته دچار افت شدیدی شده و هنوز نتوانسته به شرایط آرمانی برگردد. مدافع کناری 31 ساله استقلال و تیم ملی، احتمالا به عنوان یکی از بازیکنان فیکس وارد زمین می شود. باید دید وی جواب اعتماد کیروش را خواهد داد یا خیر. کاری که در جام جهانی موفق به انجام آن نشد.

آندرانیک تیموریان: تیموریان در این فصل تنها سایه ای از آن بازیکن آماده فصل گذشته بوده است. مشکلات وی با قلعه نویی و البته دور بودن از شرایط آرمانی، باعث خروج وی از استقلال و پیوستنش به تراکتورسازی شد. تیموریان که 13 بار برای استقلال به میدان رفت هیچ گاه نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. مصدومیت وی پس از جام جهانی و عدم ریکاوری مناسب، یکی از دلایل این اتفاق است. اما تیموریان همچنان سامورایی جنگنده تیم ملی ایران است. امید کیروش و هواداران تیم ملی برای جنگ های میانه میدان همچنان به ساق های او و نکونام دوخته شده است. باید دید فصل کابوس وار تیموریان در جام ملت ها به فراموشی سپرده می شود یا خیر.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا

بررسی لیست تیم ملی در جام ملت‌ها (2)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج