۱۶۶۷۰۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

با ما به استقبال CES ۲۰۱۵ بیایید (۱)

در این مطلب، همه شایعه ها و اخبار و کنفرانس هایی که پیش از آغاز رسمی نمایشگاه CES ۲۰۱۵ وجود دارند را از گوشه و کنار وب برایتان گردآوری کرده ایم تا بدانید کدام برندها چه محصولاتی قرار است روانه بازار کنند و این محصولات چه ویژگی هایی دارند.

با ما به استقبال CES 2015 بیایید (1)
برترین ها: در این مطلب، همه شایعه ها و اخبار و کنفرانس هایی که پیش از آغاز رسمی نمایشگاه CES 2015 وجود دارند را از گوشه و کنار وب برایتان گردآوری کرده ایم تا بدانید کدام برندها چه محصولاتی قرار است روانه بازار کنند و این محصولات چه ویژگی هایی دارند.

انویدیا Drive CX، خودروها را به پیشرفته‌ترین کامپیوتر دنیا مجهز می‌کند

انویدیا در کنفرانس دو روز پیش خود از پلتفرم Drive CX رونمایی کرد. در این پلتفرم یک کامپیوتر کوچک اما پرقدرت بکار گرفته شده است که از پردازنده‌ی Maxwell قدرت می‌گیرد. انویدیا ادعا می‌کند که تا به حال هیچ‌ کامپیوتری با توان پردازشی Drive CX برای خودروها عرضه نشده است.

مدیرعامل این شرکت از Drive CX به عنوان سوپر کامپیوتر یاد می‌کند. درایوو-سی‌ ایکس از پردازنده‌ی مکسول پشتیبانی می‌کند و قادر به اجرای سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله QNX، لینوکس و اندروید است. این سوپر کامپیوتر کوچک قدرت پردازشی ۱۶.۶ پتافلاپس دارد. این کامپیوتر می‌تواند آیینه‌های هوشمند در خودرو را کنترل کند، سیستم ناوبری را هدایت کند، صفحه نمایش‌های توکار را تحت نظر بگیرد و همه چیز در خودروهای هوشمند را کنترل کند.

با ما به استقبال CES 2015 بیایید (1)

این‌ها در دنیای واقعی به چه معنا هستند؟ Drive CX قرار است برایمان چه کار کند؟ در خودروهای مجهز به این سوپر کامپیوتر شما می‌توانید قالب‌های گرافیکی مختلفی را برای کیلومتر شمار داشته باشید، تصور Winamp را برای کیلومتر شمار در نظر بگیرید. امکان سفارشی سازی منو و نقشه‌ نیز وجود دارد. حتی کاربر می‌تواند بخشی از صفحه نمایش را تقسیم بندی کند و مثلا کیلومتر شمار را در کنار تصویر عقب ماشین یا نقشه قرار دهد.

با ما به استقبال CES 2015 بیایید (1)

انویدیا جعبه‌ی فیزیکی این کامپیوتر را نیز در قالب و شکل و شمایل ظاهری متنوعی ارائه خواهد کرد.

این کمپانی با خودروسازهای مختلف وارد قرار داد شده تا از Drive CX در محصولات خود استفاده کنند. انویدیا با این کامپیوتر قصد دارد گرافیک را وارد خودروها کند. خودروها می‌تواند پردازش‌های سنگین گرافیکی را داشته باشد و رابط کاربری جذاب‌تر و پویاتری را ارائه کند.

دو هارد جدید از کمپانی LaCie با قابلیت و زیبایی منحصر به فرد معرفی شدند

در طول نمایشگاه CES در دو سال گذشته، کمپانی فرانسوی LaCie همواره دست کم یکی از آثار زیبایش را در معرض دید عموم قرار داده و از قرار معلوم در نمایشگاه امسال نیز با محصولی جذاب پا به CES ۲۰۱۵ خواهد گذاشت. این کمپانی فرانسوی که در زمینه ساخت محصولات مرتبط با ذخیره سازی فایل ها و اطلاعات اشتغال دارد، برای محصول امسالش همچنان تم براق و زیبای محصول سال گذشته اش را حفظ کرده و نو آوری جدیدی که به آن اضافه گشته بهره گیزی از گوریلا گلس است. به این دستگاه Mirror (آینه) نیز گفته می شود.

پس از همکاری با Philippe Starck و Christofle برای ساخت مدل سال گذشته، کمپانی مذکور برای تهیه مدل جدید Pauline Deltour، دیزاینر و طراح فرانسوی را به خدمت گرفت تا هارد قابل حمل ۱ ترابایتی براق که از مقاومت بالایی نیز برخوردار است را طراحی کند. لازم به ذکر است که هارد مذکور صرفا از پورت USB ۳ استفاده کرده و از Thunderbolt پشتیبانی نمی کند.

برای اینکه این محصول زیبا را روی میزتان حسابی به رخ دوستانتان بکشید، پایه ای از جنس چوب آبنوس نیز برایش طراحی گشته. این مدل منحصر به فرد اواخر ماه میلادی به قیمت معادل ۲۸۰ دلار در دسترس خواهد بود.

خط تولید سری محصولات Rugged کمپانی "لاه سی" برای اشخاصی که به کیفیت هارد قابل حمل و در عین حال بسیار سرسخت بودن آن اهمیت می دهند، محبوبیت زیادی دارد. این شرکت محصولات Rugged را به شکل منظم آپدیت می کند و در کنار هارد قبلی، محصولی از این دسته را نیز به نام LaCie Rugged RAID معرفی کرده است.

با ما به استقبال CES 2015 بیایید (1)

محصول جدید Rugged هارد دیسک ۴ ترابایت که از Thunderbolt و USB ۳ درکنار هم پشتیبانی کرده و "لاه سی" ادعا می کند سریعترین هارد موجود در بازار را با سرعت انتقال داده ای برابر با ۲۴۰ مگابایت بر ثانیه ساخته است. این هارد جدید که انرژی آن نیز از طریق پورت Thunderboltش تامین می شود، قابی آلمینیومی داشته و برای هرچه بالاتر بردن مقاوت آن در فضاهای بیرونی، از لبه های پلاسیکی با رنگ نارنجی استفاده شده است.

با ما به استقبال CES 2015 بیایید (1)

این محصول در حقیقت شامل دو هارد دیسک ۲ ترابایتی است که می توان از آنها با دو شیوه ی RAID نوع ۰ و ۱ استفاده کرد. هر یک از این روش ها گزینه های متفاوتی از نظر سرعت و امنیت ذخیره سازی را در اختیار کاربران می گذارد.

با ما به استقبال CES 2015 بیایید (1)

هارد مورد بحث ضد شوک، ضربه، غبار و آب نیز هست. اگر علاقه دارید این هارد مقاوم را به وسائل سفرتان اضافه کنید، باید تا سه ماهه اول سال میلادی منتظر مانده و سپس مبلغی معادل ۴۵۰ دلار نیز برای خریدش پرداخت کنید.

لنوو سه لپ‌تاپ T۴۵۰, T۴۵۰s و T۵۵۰ را برای کاربران اهل کسب و کار معرفی کرد

لنوو در CES امسال چند لپ‌تاپ جدید از جمله‌ لپ‌تاپ‌های باریک T۴۵۰, T۴۵۰s و T۵۵۰ را برای کاربران اهل کسب و کار معرفی کرده است. این لپ‌تاپ‌ها به پردازنده‌ی نسل پنجم اینتل و حافظه‌ی رم ۱۲ تا ۱۶ گیگابایتی مجهز شده‌اند.

لنوو علاوه بر معرفی نمایشگر بسیار زیبای ThinkVision X۲۴ از چند لپ‌تاپ جدید نیز رونمایی کرد. لپ‌تاپ‌های سری T این شرکت که سه محصول جدید با نام‌های T۴۵۰, T۴۵۰s و T۵۵۰ در آن معرفی شدند، کاربران اهل کسب و کار را نشانه رفته‌اند. این لپ‌تاپ‌ها از سخت‌افزارهای قدرتمند و بدنه‌ی باریکی بهره می‌برند.

لپ‌تاپ ThinkPad ۴۵۰ در دو پیکربندی و با صفحه‌نمایش‌ ۱۴ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل یا ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل روانه‌ی بازار می‌شود. لنوو حتی وعده داده که نسخه‌ی خاصی از این محصول که به رزولوشن بالاتر و صفحه‌ی لمسی مجهز می‌شود را عرضه کند. این لپ‌تاپ به نسل پنجم پردازنده‌های Core i اینتل و دیسک‌سخت یا SSD مجهز شده است. وزن این لپ‌تاپ از ۱.۸ کیلوگرم شروع می‌شود.

با ما به استقبال CES 2015 بیایید (1)

لپ‌تاپ Thinkpad ۴۵۰s که تصویر آن را در ادامه مشاهده می‌کند در دو نسخه‌ی مختلف عرضه می‌شود و به صفحه نمایش ۱۴ اینچ با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است. این لپ‌تاپ نیز از نسل پنجم پردازنده‌های اینتل به همراه SSD یا HDD به انتخاب کاربر ارائه می‌شود. از دیگر مشخصات فنی ۴۵۰s می‌توان به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۳ درگاه USB ۳.۰ اشاره کرد؛ وزن آن نیز از ۱.۵ کیلوگرم شروع می‌شود.

لپ‌تاپ سوم Thinkpad T۵۵۰ نام دارد که در سایز ۱۵.۶ اینچ و با صفحه‌نمایش‌های ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل، ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و همچنین ۲۸۸۰ در ۱۶۲۰ پیکسل راهی بازار می‌شود. این لپ‌تاپ نیز به پردازنده‌ی نسل پنجم اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و سه درگاه USB ۳.۰ مجهز شده است. وزن این لپ‌تاپ نیز از ۲.۲ کیلوگرم شروع می‌شود.

با ما به استقبال CES 2015 بیایید (1)

لپ‌تاپ Thinkpad T۴۵۰s با قیمتِ پایه ۱٫۰۹۹ دلار، لپ‌تاپ T۴۵۰ با قیمت پایه‌ی ۸۴۹ دلار و T۵۵۰ با شروع قیمت ۹۹۹ دلار از ماه آینده روانه‌ی بازار می‌شوند.

Acer نوت بوک های خود را به حسگر حرکتی ۳ بعدی مجهز می کند

شرکت Acer قصد دارد تا در CES از نوت بوک های ارتقا داده شده خود پرده برداری کند. این شرکت حالا اعلام کرده که سری نوت بوک های پرچمدارش موسوم به V۱۷ Nitro را به همراه دوربین Intel RealSense ۳D عرضه خواهد کرد. سنسور فوق قرار است تا بخشی از وظایف کیبورد و ترک پد این نوت بوک ها را به عهده بگیرد. همچنین دوربین فوق قابلیت استفاده در انواع بازی ها و نرم افزارهای سازگار را دارا است. ساده تر این که گویی Acer سخت افزاری مشابه کینکت را درون نوت بوک هایش قرار داده است.

همچنین گفته شده Intel RealSense ۳D می تواند با استفاده از توانایی تشخیص عمق اجسام و به وسیله اسکن آن ها فرایند تولید خوراک چاپگرهای ۳ بعدی را نیز ساده تر کند.

با ما به استقبال CES 2015 بیایید (1)

نوت بوک های سری Nitro با صفحه نمایش ۱۷ اینچی اگرچه همچنان رقیبی برای کامپیوتر های رومیزی خواهند بود، اما انتظار می رفت که امسال تغییری شگرف به خود ببینند. به هرحال سری Nitro امسال با پردازشگر چهار هسته ای Core i7 و گرافیک GeForce GTX 860M عرضه خواهد شد. برای ذخیره سازی اطلاعات نیز هارد دیسک های پرسرعت SSD با حجم های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت برای آن ها درنظر گرفته شده است. این درحالی است که سری قبلی این نوت بوک ها از هارد دیسک های یک ترابایتی عادی بهره می بردند.

خبر خوب این که سری Nitro بلافاصله پس از اتمام CES به بازار مصرف عرضه خواهند شد. Acer اعلام کرده که از قبل برای عرضه این نوت بوک ها در ژانویه ۲۰۱۵ برنامه ریزی کرده است. با این حال باید منتظر افزایش قیمت این دستگاه نسبت به نسل قبلی اش باشیم، چرا که قطعا دوربین جدید همراه گشته با Nitro هزینه های تولید را افزایش خواهد داد.

با ما به استقبال CES 2015 بیایید (1)

Acer اعلام کرده که سری های دیگر نوت بوک های خود را با سخت افزار به-روز تر و قدرتمند تر به بازار عرضه خواهد کرد. Aspire R 13 قابل تبدیل (Convertible) و اولترابوک Aspire S7 از جمله این دستگاه ها هستند. این دو نوت بوک امسال به پردازنده های نسل پنجم اینتل، یعنی Broadwell مجهز شده اند. مطابق معمول اینتل اعلام کرده که نسل جدید پردازنده هایش انرژی کمتری نسبت به نسل چهارم مصرف کرده و سرعت پردازش بیشتری خواهند داشت. طبق همین ادعا، Acer نیز گفته است که عمر متوسط باتری های نوت بوک هایش به ۸ ساعت خواهد رسید.

درمورد زرلوشن صفحه نمایش نوت بوک های فوق نیز باید بگوییم، ۱۰۸۰p حداکثر میزان دقتی است که Acer برای دستگاه های جدیدش درنظر گرفته. شرکت مذکور همچنین اعلام کرده است که دستگاه های سبک تر خود را نیز به پردازنده های سری Core M مجهز خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج