۱۶۲۹۴۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

شیرزاد: دست تیم مذاکرات را می بوسم

احمد شیرزاد گفت: به مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ خوش بین هستم ، دست تیم مذاکره کننده هسته ای را هم می بوسم و در آن &#۰۳۹; ان قلت &#۰۳۹; وارد نکرده ام.

خبرگزاری ایرنا: احمد شیرزاد گفت: به مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ خوش بین هستم ، دست تیم مذاکره کننده هسته ای را هم می بوسم و در آن ' ان قلت ' وارد نکرده ام.

این استاد دانشگاه که سخنانش در نشست روز چهارشنبه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با انتقادهایی روبرو شد، گفت: تردیدی نیست که ما همه جا از روند مذاکرات دفاع کرده ایم. خوشحالیم یک تنش سیاسی چند ساله انشاءالله به روزهای اخر خود نزدیک می شود.

وی تاکید کرد: مذاکرات کمک می کند که فضای صنعت هسته ای ایران از زیر فشار شدید سیاسی خارج شود و آن وقت ، پس از رفع تحریم ها و خروج از فشار شدید اقتصادی و سیاسی می توانیم از زاویه منافع ملی به آن نگاه کنیم.

شیرزاد با اشاره به کندی پیشرفت مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ در مورد تعداد سانتریفیوژها گفت: چقدر این تعداد سانتریفیوژ می تواند برای ما مساله اساسی باشد؟ ما توانسته ایم به دانش هسته ای احاطه پیدا کنیم. البته در ابعاد و اهمیت آن می توان ریزبینی کرد اما دانش هسته ای به عنوان دانش نرم افزاری در ایران بومی شده است وبه لحاظ سخت افزاری نمی شود چیزی را عوض کرد.

وی اظهار داشت: در بحث سخت افزاری مذاکره کنندگان باید برای تولید درابعاد کلان صنعتی مذاکره کنند.

این استاد دانشگاه گفت: وقتی که ما به لحاظ نرم افزاری بر دانش هسته ای احاطه پیدا کرده ایم با هزار نوع مذاکره نمی شود آن را از بین برد؛ پس نباید حساسیت ویژه داشته باشیم.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: برخی رسانه ای اصولگرا در روزهای گذشته بر سر حرف های من جنجال آفرینی کرده اند و بی جهت، دولت را مخاطب سخنان من قرار داده اند حال آن که حرف های من هیچ ارتباطی به مواضع و اقدامات دولت ندارد.

وی اظهارداشت: بحث دستاورد های صنعت هسته ای به لحاظ داخلی ربطی به مذاکرات ما در خارج ندارد. از زاویه منافع ملی کشورمان می توانیم نقد داشته باشیم همان طور که خیلی ها صنعت خودرو را نقد می کنند.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: این یک بحث کارشناسی است که ربطی به تنش با خارجی ها ندارد. بحث آنها بر سر این است که نگران فعالیت ایران در زمینه تسلیحات هسته ای هستند که ایران هم همیشه آن را تکذیب کرده است.

شیرزاد گفت : در داخل کشور به عنوان شهروند می توانیم نسبت به هر صنعتی نگاه نقادانه داشته باشیم ضمن آن که صنعت هسته ای در همه جای دنیا مخالفان خود را دارد و اشکالی ندارد در داخل ایران هم مخالفانی داشته باشد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: آنچه که مذاکرات را به مخاطره می اندازد همین جنجال افرینی ها است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج