جاباما
۱۶۲۸۱۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هر متر زمین در اطراف کعبه چند؟

قیمت یک متر مربع از اراضی اطراف کعبه مکرمه به یک و نیم میلیون ریال عربستان (۴۰۰ هزار دلار) رسیده است که این قیمت بیشتر از قیمت یک متر مربع زمین در چندین پایتخت و شهر معروف و گران جهان است.

پایگاه خبری العالم: قیمت یک متر مربع از اراضی اطراف کعبه مکرمه به یک و نیم میلیون ریال عربستان (۴۰۰ هزار دلار) رسیده است که این قیمت بیشتر از قیمت یک متر مربع زمین در چندین پایتخت و شهر معروف و گران جهان است.

بنگاه داران و کارشناسان علت قیمت بالای اراضی اطراف کعبه را کم بودن مساحت قابل ساخت و ساز، افزایش تقاضا و تداوم سرمایه گذاری می دانند.

بر اساس گزارش روزنامه المرصد، منصور ابوریاش، رییس کمیته املاک در اتاق بازرگانی و صنایع مکه مکرمه، اعلام کرد: ما ۱۰ سال پیش گفتیم که قیمت یک متر از اراضی اطراف کعبه به ۳۰۰ هزار ریال (۸۰ هزار دلار) خواهد رسید و در آن زمان ما را به گزافه گویی متهم می کردند در حالی که در همان سال قیمت یک متر زمین در توکیو به یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال (بیش از ۳۰۰ هزار دلار) رسیده بود، قیمت یک متر زمین در نیویورک هم اکنون ۵۶۰ هزار ریال (۱۵۰ هزار دلار) است.

المرصد نوشت: هم اکنون قیمت یک متر مربع زمین در اطراف کعبه نَه تنها به ۴۰۰ هزار دلار رسیده است بلکه همچنان در حال افزایش است و هیچ اعتراضی هم به این امر مشاهده نمی شود.

فضل البوعینین، کارشناس اقتصادی عربستانی، نیز گفت: قیمت یک متر مربع زمین از ارزان ترین مناطق اطراف کعبه به ۲۵۰ هزار ریال (بیش از ۶۵ هزار دلار) می رسد و به طور کلی اراضی اطراف کعبه گران ترین اراضی جهان است.

عبدالله الاحمری، رییس کمیته قیمت گذاری مسکن در اتاق بازرگانی و صنایع شهر جده در غرب عربستان، نیز افزود: سود حاصل از ساخت و ساز در مکه مکرمه و مدینه منوره تضمین شده است و قیمت زمین در این دو شهر با بقیه شهرهای عربستان قابل مقایسه نیست به طوری که سرمایه داران برای ساخت هتل های آسمان خراش و خرید اراضی در این دو شهر با همدیگر رقابت می کنند حتی اگر قیمت زمین ده ها برابر افزایش یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج