۱۶۲۷۱۹
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

۷ اسطوره فوتبال كه در ۲۰۱۴ خداحافظی کردند

هفت تن از اسطوره هاى فوتبال در سال ۲۰۱۴ كناره گيرى خود از فوتبال را اعلام نمودند يا به قول معروف كفش هاى خود را آويختند

طرفداری: هفت تن از اسطوره هاى فوتبال در سال ۲۰۱۴ كناره گيرى خود از فوتبال را اعلام نمودند يا به قول معروف كفش هاى خود را آويختند، اين هفت بازيكن لحظات فراموش نشدنى زيادى را از خود در ذهن فوتبال دوستان بر جاى گذاشته اند و مورد احترام همه هواداران واقعى فوتبال قرار دارند.

۱- خوان سباستين ورون

ورون ملى پوش آرژانيتنى با پاسپورت ايتاليايى دوران حرفه اى فوتبال خود را با انتقال به رقابت هاى سرى آ ايتاليا آغاز نمود. در ابتدا او به سمپدوريا جنوا پيوست و از آنجا راهى پارما شد و توانست با اين تيم جام يوفا را فتح نمايد. سپس وى به مبلغ ۳۰ ميليون يورو توسط لاتزيو خريدارى شد و توانست در اين تيم بهترين بازى هاى دوران حرفه اى خود را به نمايش گذارد و به قهرمانى در سرى آ دست يابد. در نهايت او با قراردادى به ارزش ۴۳ ميليون يورو به فوتبال جزيره و شياطين سرخ پيوست و از آنجا به چلسى ملحق شد. در انگليس اما وى چندان موفق نبود به طورى كه از خريد او با توجه به مبلغ بالايى كه داشت به عنوان يكى از خريدهاى اشتباه سر آلكس فرگوسن ياد مى شود.

بعد از حضورى نه چندان موفق و ضعيف در فوتبال جزيره، وى دوباره به فوتبال ايتاليا بازگشت و به تيم اينترميلان ملحق شد. سال ۲۰۱۴ خوان سباستين ورون سرانجام به دوران فوتبال خود در تيم دوران جوانى خود استوديانتس لاپلاتا پايان داد.

7 اسطوره فوتبال كه در 2014 خداحافظی کردند

۲- ويليام گالاس

ويليام گالاس در دوران جوانى در خط حمله فعال بود، اما بعد ها منطقه بازى اين بازيكن فرانسوى به دفاع كنارى و دفاع ميانى تغيير پيدا نمود. گالاس اولين قرارداد حرفه اى خود را با تيم كن از دسته دوم فوتبال فرانسه به امضا رساند و بلافاصله بعد از صعود به ليگ يك فرانسه به تيم المپيك مارسى ملحق شد.

از مارسى گالاس به چلسى لندن پيوست و بعد از گذراندن سال هايى موفق در جمع آبى ها، به آرسنال ديگر تيم لندنى ملحق شد و در نهايت تصميم به حضور در تاتنهام سومين تيم لندنى گرفت. گالاس در حقيقت تنها بازيكنى است كه از سابقه حضور در هر سه تيم مشهور لندنى، در كارنامه خود برخوردار است. در سال ۲۰۱۴ گالاس به دوران فوتبال حرفه اى خود در تيم پرت گلورى استراليا خاتمه بخشيد.

7 اسطوره فوتبال كه در 2014 خداحافظی کردند

۳- كارلوس پويول

اسطوره اى از بارسلونا در سال ۲۰۱۴ تصميم به كناره گيرى از فوتبال مى گيرد. پويول در هفده سالگى به مدرسه فوتبال بارسلونا پيوست و از آن زمان به بعد به جزء بارسلونا پيراهن هيچ تيم باشگاهى ديگر را بر تن ننموده است. وى بين سال هاى ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ به مدت ده سال بازوبند كاپيتانى كاتالان ها را در اختيار داشته و در فصل ۲۰۰۸/۰۹ به يك سه گانه تاريخى در اين باشگاه دست يافته است. در سال هاى ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ نيز وى قهرمانى در ليگ قهرمانان اروپا را تجربه نموده است. علاوه بر اين وى با تيم ملى اسپانيا نيز دورانى سرشار از موفقيت را پشت سرگذاشته است. در سال هاى ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ وى قهرمان رقابت هاى يورو شد و در سال ۲۰۱۰ نيز فاتح جام جهانى گرديد. وى در سال ۲۰۱۴ به دليل مشكلات سلامتى كه داشت دوران حرفه اى خود را پيش از پايان دوران قراردادش با بارسلونا خاتمه داد و در حال حاضر در بخش مديريتى اين باشگاه فعال است.

7 اسطوره فوتبال كه در 2014 خداحافظی کردند

۴- خاوير زانتى

كاپيتانو سرانجام در سال ۲۰۱۴ از فوتبال حرفه اى كناره گيرى نمود. وى از سال ۱۹۹۹ همواره به عنوان كاپيتان اينترميلان در ميادين حضور داشته است و توانسته خود را با انجام بيش از ۷۰۰ بازى، به عنوان دومين بازيكن با بيشترين حضور در رقابت هاى سرى آ مطرح سازد. اوج افتخار زانتى با اين تيم در سال ۲۰۱۰ و فتح ليگ قهرمانان رقم خورده است. بعد از اتمام دوران فوتبال خود، زانتى به قسمت مديريت باشگاه منتقل شده است.

7 اسطوره فوتبال كه در 2014 خداحافظی کردند

۵- ريوالدو

ريوالدو كه در زمان خود خطرناك ترين و گل زن ترين هافبك دنيا محسوب مى شد، سرانجام از دنياى حرفه اى فوتبال كناره گيرى نمود. ريوالدو در سال ۱۹۹۹ به عنوان بهترين بازيكن فوتبال دنيا انتخاب شد و در سال ۲۰۰۲ با برزيل موفق به فتح جام جهانى شد. بهترين دوران فوتبال خود را ريوالدو بين سال هاى ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ و در زمان حضور خود در بارسلونا تجربه نمود، بعد از بارسا وى به ميلان ملحق شد و توانست در سال ۲۰۰۳ ليگ قهرمانان اروپا را نيز فتح نمايد. ريوالدو تجربه حضور در فوتبال يونان، ازبكستان و حتى آنگولا را نيز در كارنامه خود دارد. وى سرانجام در برزيل با مستطيل سبز وداع نمود.

7 اسطوره فوتبال كه در 2014 خداحافظی کردند

۶- تيرى آنرى

تيرى آنري بهترين مهاجم از نسل خودش در اواخر سال ۲۰۱۴ ميلادى كناره گيرى خود از فوتبال را اعلام نمود. آنرى بيشتر شهرت خود را مديون زمان حضور خود در آرسنال مى باشد، جايى كه وى موفق به ثمر رساندن بهترين و زيباترين گل هاى دوران حرفه اى خود شد. وى با تيم ملى فرانسه نيز به موفقيت هاى زيادى از جمله فتح جام جهانى ۱۹۹۸ و يورو ۲۰۰۰ رسيد. آنرى بعد از جدايى از آرسنال به بارسلونا پيوست و سرانجام بعد از چند سال حضور در فوتبال آمريكا و تيم نيويورك ردبولز در سال ۲۰۱۴ از فوتبال كناره گيرى كرد.

7 اسطوره فوتبال كه در 2014 خداحافظی کردند

۷- رايان گيگز

براى رايان گيگز در دوران فوتبال خود هيچ باشگاهى به غير از منچستر يونايتد مطرح نموده است. بين سال هاى ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۴ وى بازيكنى ارزشمند براى شياطين سرخ بوده و در ۶۷۲ بازى در ليگ برتر، ۱۱۴ گل نيز به ثمر رسانده است.از موفقيت هاى او در منچستر مى توان به دو مرتبه فتح ليگ قهرمانان در سال هاى ۱۹۹۹ و ۲۰۰۸، ۱۳ قهرمانى در ليگ برتر و چهار قهرمانى در جام حذفى اشاره نمود. در سال ۲۰۱۱ او به عنوان بهترين بازيكن تاريخ باشگاه منچستريونايتد برگزيده شد. بعد از كناره گيرى از فوتبال در تابستان ۲۰۱۴، وى به عنوان دستيار لوئيز فن خال سرمربى منچستريونايتد مشغول به كار شده است.

7 اسطوره فوتبال كه در 2014 خداحافظی کردند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      با سلام.ممنون از زحمت شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج